Tüm üye arkadaşlara selam ve saygılarımla..
27 mart 2012 de hevesimi gerçekleştirdim. İnternet ilanında görüp, beğendiğim 93 model Suzuki 1.6 5 kapı manuel aracı satın aldım ve dertlerim başladı. Meğer piyasada bulabileceğim en sorunlu aracı satın almışım. Hangi akla hizmet bilemiyorum, araca 195x65x15 binek araç lastiği takmışlar. Neyse. Aldığımda motor sallantılı çalışıyordu. Gaz ayarından olabileceğini düşünüp; Lpg ustasıyla bunu düzeltmeye çalışırken araç 2 defa hortumlardan su attı. Olmayacağına karar verip, gaz sistemini tamamen yeniledik. Gene olmadı ama bu seferde araç yağ yakmaya başladı; su da eksiltiyor tabii.
Memleketim olan Çanakkale'ye gidip geldim; motorda yağ kalmamış gibi. Hadi suyu tamamlıyoruz. İvedik OSB de 538. sokakta, eskiden tanıdığım ve güvendiğim Aydın usta motoru tamir edebileceğini belirtti ve 12 nisan 2012 de aracı tamir edilmek üzere bıraktık. 12-13 gün kadar araç tamirde kaldı. Yaptı sağolsun! keşke yapmasaydı. Motor yine çalışırken sallanıyor, hatta kasayı sallıyor. aracın hararet müşürü arızalı. Onun yerine piyasada bulduğu bir benzerini takmış; olmadı tabi. Yıldız Hurdacılar Sitesinden bir hararet müşürü aldım. Hurdacı Selahattin aracı Şaşmaz sanayiindeki İmaj Oto'ya götürmemi söyledi. Buldum orayı. Ustalar benim aracı gördüklerine hiç sevinmediler. Çünkü oldukça problemli bir araç olduğunu biliyorlardı. Aracı bana satan Akın ÇALIŞKAN'ın bir akrabası benden önce aracı İmaj Oto'ya götürmüş. Şanzıman bilyalarını falan değiştirmişler ve getiren şahıs "-Bir enayi bulur, satarız!" demiş. O enayi de ben oluyorum.
Aydın usta bizim motorun segman, kol-yatak, supap, buji, ateşleme bobini; defransiyel keçesi ,vs. değiştirdi. Bu tamirat için Aydın ustaya 1750 Tl ödedim. Hurdacıdan aldığım hararet müşürü 50 tl ama hararet saati de arızalı olduğundan 150 Tl de bunun için ödedim. Hararet saati çalışıyor, tamam ama motor hala sallantılı çalışıyor. İmaj Oto da bunu da düzelttirdim. Sebebi Aydın ustanın dişli kayışın sentesini kaçırmış olması ve birde supap ayarı; 150 tl de bunun için... Artık oldu diyeceğim ama bir beş-on gün sonra bizim motor gene yağ yakmaya başladı. Bu arada aracı kullanıyorum ama park ettiğim yerde yağ göllenmeleri oluşuyor. Sözde aracın tüm keçeleri değiştirildi Aydın Usta tarafından. Aracın yağ damlatmasından utanıyorum. Eğerci (Zonguldak) ye yaptığım seyahat sonrası tekrar İmaj Oto ya götürdüm aracı yağ damlatıyor diye. Meğer o da yağ müşüründenmiş. İyi. 35 Tl. Ustaya dedim defransiyelde boşluk var bi bakıver dedim. Tuncay Usta şaftı eliyle kontrol etti; neredeyse kilitlenmek üzere. Sanırım Aydın Usta şaft altındaki somunu söküp keçeyi değiştirmiş; boşluğunu alır düşüncesiyle de galiba somunu biraz fazlaca sıkmış olmalı ki, somun arkasında bulunan metal bilezik dişliyi sıkıştırmış. Tamiri 260 tl. Bu arada debriyaj teli koptu 150 tl. Benzin pompası arızalandı; bu sayede benzin deposunun da arızalı olduğunu anladık değişimi 290 tl. Aksaray seyahatinden gece döndüm. aracı evimin önüne park ettim. Sabah işe gitmek için çalıştırmak istedim çalışmadı. Ateşleme bobini ve altındaki modül yanmış. Çekme bedeliyle beraber 650 tl. Vay başıma gelenler. Ramazan ayı içinde iş için 2 günlüğüne Kırklareli'ne gittim. İnece Beldesinde debriyaj telini şanzımana bağlayan mekanizma kırılmış. Tamiri 60 Tl. Dertlerim bitmiyor vesselam. Kırklareli dönüşünde araç artık çalışmaz hale geldi. Tekrar Aydın Ustaya götürdüm. Bu motoru sen yaptın, düzelt bakalım dedik. Yaklaşık bir 12-13 gün kadar araç yine Aydın Ustanın Alemdar oto servisinde kaldı. Bu arada da Aydın Usta ile telefonda tartıştık. -Araca her bindiğimde sana beddua ediyorum dedim. -Haram olsun aldığım paralar gibisinden laflar ettim ama ne çare. -Her neye dokunduysan yeniden yaptırmak zorunda kaldığımı belirttim. Maalesef. Arefe akşamı aracı teslim aldım Aydın Ustadan. 3 defa kapak yaptırdığını; artık patinaj ederek aracı yerinden kaldırabileceğimi filan söyledi ama motor yine sallantılı çalışıyor. Sabah yine İmaj Otoya götürdüm, supap ayarı yaptılar motorun çalışma şekli düzeldi. İyi. Bizim motor tamirden yeni çıktı ama gene yağ yakıyor, su eksiltiyor. Nasıl olduysa emme manifoldunun cıvataları gevşek; sıkınca su eksilmesi kesildi. Ramazan Bayramında Ordu taraflarına gittik ailece. 2 gece sonra döndük ama motor gaz yerine yağ yakmış sanki. Bayram dönüşü perşembe günü tekrar Aydın Ustanın İvedik OSB deki dükkanına götürdüm aracı; -İşte tamir ettiğin motoru gör demek için. Kendisi yoktu, kardeşi Mehmet ve dayısı vardı. Motor, kesintisiz çok güzel mavi duman atıyor. Tekrar getireceğimi söyleyip ayrıldım ve o gün İmaj Otoda motoru söktürdüm.
İlk göze çarpan: 2 supap yatağına oturmuş vaziyette ve çalışamıyor. Bir supabında kaidesi kırık. Pistonlardan çıkan 4 ad. ateşleme segmanlarının 4'ü de kırık. Ertesi gün öğremdim ki silindir kapağı tamir edilemiyor; zira çatlamış. Sanırım supap kaidesini kapağa sabitlayebilmek için kaideyi şişirmişler ve kapağa çakmaya çalışmışlar. Galiba bu esnada da kapağı çatlatmışlar. 20 yıl önce 1993 te takılan segmanlar sağlam çıkmıştı ama bizim arkadaşımız Aydın Ustanın 12 nisan 2012 de taktığı segmanların dördü de kırık çıktı motordan; pes doğrusu... İmaj Oto da segman, yeni kapak, conta, baskı balata vs derken perşembe günü öğlen bıraktığım aracı pazartesi günü akşam aldım. Maliyet 3100 tl. Şimdilik motorda bir sorunum kalmadı ama geçenlerde debriyaj teli yine başıma dert oldu. Debriyaj teli şarj dinamosuna temas etmiş ve delinmiş. Vitese geçmiyordu. Orijinal tel 170 tl. 30 tl de işçilik vermiş oldum. Şimdi sırada yaptırmam gereken şanzıman grup bilyaları var ve en az 1000 tl diyorlar. Bu arada direksiyon merkezinden de ses geliyor. Stepne ile beraber orijinal çaptaki lastikler de en az 1250 tl.
İşte size bir kısa Suzuki hikayesi... Heveslerim boğazımda kaldı vesselam...
Bütün arkadaşlarıma ve üyelere, özellikle Suzuki sahibi arkadaşlara Selam ve saygılarımla....
Aman Suzuki'nizi bilmeyene kurcalatmayın derim.
27 mart 2012 de hevesimi gerçekleştirdim. İnternet ilanında görüp, beğendiğim 93 model Suzuki 1.6 5 kapı manuel aracı satın aldım ve dertlerim başladı. Meğer piyasada bulabileceğim en sorunlu aracı satın almışım. Hangi akla hizmet bilemiyorum, araca 195x65x15 binek araç lastiği takmışlar. Neyse. Aldığımda motor sallantılı çalışıyordu. Gaz ayarından olabileceğini düşünüp; Lpg ustasıyla bunu düzeltmeye çalışırken araç 2 defa hortumlardan su attı. Olmayacağına karar verip, gaz sistemini tamamen yeniledik. Gene olmadı ama bu seferde araç yağ yakmaya başladı; su da eksiltiyor tabii.
Memleketim olan Çanakkale'ye gidip geldim; motorda yağ kalmamış gibi. Hadi suyu tamamlıyoruz. İvedik OSB de 538. sokakta, eskiden tanıdığım ve güvendiğim Aydın usta motoru tamir edebileceğini belirtti ve 12 nisan 2012 de aracı tamir edilmek üzere bıraktık. 12-13 gün kadar araç tamirde kaldı. Yaptı sağolsun! keşke yapmasaydı. Motor yine çalışırken sallanıyor, hatta kasayı sallıyor. aracın hararet müşürü arızalı. Onun yerine piyasada bulduğu bir benzerini takmış; olmadı tabi. Yıldız Hurdacılar Sitesinden bir hararet müşürü aldım. Hurdacı Selahattin aracı Şaşmaz sanayiindeki İmaj Oto'ya götürmemi söyledi. Buldum orayı. Ustalar benim aracı gördüklerine hiç sevinmediler. Çünkü oldukça problemli bir araç olduğunu biliyorlardı. Aracı bana satan Akın ÇALIŞKAN'ın bir akrabası benden önce aracı İmaj Oto'ya götürmüş. Şanzıman bilyalarını falan değiştirmişler ve getiren şahıs "-Bir enayi bulur, satarız!" demiş. O enayi de ben oluyorum.
Aydın usta bizim motorun segman, kol-yatak, supap, buji, ateşleme bobini; defransiyel keçesi ,vs. değiştirdi. Bu tamirat için Aydın ustaya 1750 Tl ödedim. Hurdacıdan aldığım hararet müşürü 50 tl ama hararet saati de arızalı olduğundan 150 Tl de bunun için ödedim. Hararet saati çalışıyor, tamam ama motor hala sallantılı çalışıyor. İmaj Oto da bunu da düzelttirdim. Sebebi Aydın ustanın dişli kayışın sentesini kaçırmış olması ve birde supap ayarı; 150 tl de bunun için... Artık oldu diyeceğim ama bir beş-on gün sonra bizim motor gene yağ yakmaya başladı. Bu arada aracı kullanıyorum ama park ettiğim yerde yağ göllenmeleri oluşuyor. Sözde aracın tüm keçeleri değiştirildi Aydın Usta tarafından. Aracın yağ damlatmasından utanıyorum. Eğerci (Zonguldak) ye yaptığım seyahat sonrası tekrar İmaj Oto ya götürdüm aracı yağ damlatıyor diye. Meğer o da yağ müşüründenmiş. İyi. 35 Tl. Ustaya dedim defransiyelde boşluk var bi bakıver dedim. Tuncay Usta şaftı eliyle kontrol etti; neredeyse kilitlenmek üzere. Sanırım Aydın Usta şaft altındaki somunu söküp keçeyi değiştirmiş; boşluğunu alır düşüncesiyle de galiba somunu biraz fazlaca sıkmış olmalı ki, somun arkasında bulunan metal bilezik dişliyi sıkıştırmış. Tamiri 260 tl. Bu arada debriyaj teli koptu 150 tl. Benzin pompası arızalandı; bu sayede benzin deposunun da arızalı olduğunu anladık değişimi 290 tl. Aksaray seyahatinden gece döndüm. aracı evimin önüne park ettim. Sabah işe gitmek için çalıştırmak istedim çalışmadı. Ateşleme bobini ve altındaki modül yanmış. Çekme bedeliyle beraber 650 tl. Vay başıma gelenler. Ramazan ayı içinde iş için 2 günlüğüne Kırklareli'ne gittim. İnece Beldesinde debriyaj telini şanzımana bağlayan mekanizma kırılmış. Tamiri 60 Tl. Dertlerim bitmiyor vesselam. Kırklareli dönüşünde araç artık çalışmaz hale geldi. Tekrar Aydın Ustaya götürdüm. Bu motoru sen yaptın, düzelt bakalım dedik. Yaklaşık bir 12-13 gün kadar araç yine Aydın Ustanın Alemdar oto servisinde kaldı. Bu arada da Aydın Usta ile telefonda tartıştık. -Araca her bindiğimde sana beddua ediyorum dedim. -Haram olsun aldığım paralar gibisinden laflar ettim ama ne çare. -Her neye dokunduysan yeniden yaptırmak zorunda kaldığımı belirttim. Maalesef. Arefe akşamı aracı teslim aldım Aydın Ustadan. 3 defa kapak yaptırdığını; artık patinaj ederek aracı yerinden kaldırabileceğimi filan söyledi ama motor yine sallantılı çalışıyor. Sabah yine İmaj Otoya götürdüm, supap ayarı yaptılar motorun çalışma şekli düzeldi. İyi. Bizim motor tamirden yeni çıktı ama gene yağ yakıyor, su eksiltiyor. Nasıl olduysa emme manifoldunun cıvataları gevşek; sıkınca su eksilmesi kesildi. Ramazan Bayramında Ordu taraflarına gittik ailece. 2 gece sonra döndük ama motor gaz yerine yağ yakmış sanki. Bayram dönüşü perşembe günü tekrar Aydın Ustanın İvedik OSB deki dükkanına götürdüm aracı; -İşte tamir ettiğin motoru gör demek için. Kendisi yoktu, kardeşi Mehmet ve dayısı vardı. Motor, kesintisiz çok güzel mavi duman atıyor. Tekrar getireceğimi söyleyip ayrıldım ve o gün İmaj Otoda motoru söktürdüm.
İlk göze çarpan: 2 supap yatağına oturmuş vaziyette ve çalışamıyor. Bir supabında kaidesi kırık. Pistonlardan çıkan 4 ad. ateşleme segmanlarının 4'ü de kırık. Ertesi gün öğremdim ki silindir kapağı tamir edilemiyor; zira çatlamış. Sanırım supap kaidesini kapağa sabitlayebilmek için kaideyi şişirmişler ve kapağa çakmaya çalışmışlar. Galiba bu esnada da kapağı çatlatmışlar. 20 yıl önce 1993 te takılan segmanlar sağlam çıkmıştı ama bizim arkadaşımız Aydın Ustanın 12 nisan 2012 de taktığı segmanların dördü de kırık çıktı motordan; pes doğrusu... İmaj Oto da segman, yeni kapak, conta, baskı balata vs derken perşembe günü öğlen bıraktığım aracı pazartesi günü akşam aldım. Maliyet 3100 tl. Şimdilik motorda bir sorunum kalmadı ama geçenlerde debriyaj teli yine başıma dert oldu. Debriyaj teli şarj dinamosuna temas etmiş ve delinmiş. Vitese geçmiyordu. Orijinal tel 170 tl. 30 tl de işçilik vermiş oldum. Şimdi sırada yaptırmam gereken şanzıman grup bilyaları var ve en az 1000 tl diyorlar. Bu arada direksiyon merkezinden de ses geliyor. Stepne ile beraber orijinal çaptaki lastikler de en az 1250 tl.
İşte size bir kısa Suzuki hikayesi... Heveslerim boğazımda kaldı vesselam...
Bütün arkadaşlarıma ve üyelere, özellikle Suzuki sahibi arkadaşlara Selam ve saygılarımla....
Aman Suzuki'nizi bilmeyene kurcalatmayın derim.