1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan adg_ercu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,970

adg_ercu

Ana Kamp
Mesajlar
28
Tepkime Puanı
0
Merhaba,
Yıllardır manuel kullanan biri olarak merak ettiğim bir konu var. Manuel viteslerde vites küçülterek ani yavaşlamalarda yada dik yokuşlardan inişte motor frenini kolaylıkla kullanabiliyoruz.
Otomatik şanzımanlarda böyle bir şansızmız varmı? Yoksa bütün yük frenleremi biniyor.?
İlk kez bir 4x4 sahibi oldum ve özellikle otomatik tercih ettim, fakat alırken bunu hiç düşünememiştim.
Malum İstanbul çok inişli ve yokuşlu bir yer ve evimin olduğu yerde kısa olduğu için kullandığım çok dik bir yokuş var. Orada fazlaca lazım oluyor. Teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

Aracınızdaki otomatik şanzımanı tam bilmiyorum ama "1,2,L" gibi seçenekler de 1-2 gibi seçtiğiniz vitesten yukarı çıkmıyor, ya da L de. sadece D varsa fren takviyesi ile ineceksiniğz gibi ama 4 çeker bir araçta benzer birşey varsır sanırım.
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

vites kolunda yukarıdan aşşağıya doğru sırasıyla,


P - R - N - D - 2- L


yazıyor. Anladığım kadarıyla siz L den bahsediyorsunuz. Çünkü aracı aldığım kişi çok dik yokuşlarda onu kullanmamı söylemişti, fakat o sırada aklıma iniştede kullanacakmıyım demek gelmedi :smiley:
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

Evet abicim aynı şekilde,
bu kar çamur gibi yerlerde de kullanılıyor,
2 de ilk iki viteste kullanılıyor köy yolları gibi devirli kullandığın yerde araba 2 de bir vites yükseltip küçültmesin diye.
çok dik dedeiğiniz yerde L
diğer inişlerde de yavaş gidecekseniz 2,
zaten devirden anlarsınız,
hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın :smiley:
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

iyi dileklerin ve cevabın için çok teşekkürler, yavaş yavaş öğrenicez artık :smiley:
 




Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

Bendeki grand vitara L'de 20km., 2'de 40km.nin üzerine abanıp gaz vermediğim sürece çıkmıyor.Yokuş aşağı inecek olduğun hızı ona göre ayarlıyorsun
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

n ye al hiçbir pedala dokunma fatihayı okumaya başla ;D işin şakası bir yana aracınızı güle güle kullanın ve eğer çok sıkışırsanız 4L konumunuda ve ana vites kolu da L de kullanabilirsiniz.karınca hızıyla inersiniz aşağıya.
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

adg_ercu' Alıntı:
Merhaba,
Yıllardır manuel kullanan biri olarak merak ettiğim bir konu var. Manuel viteslerde vites küçülterek ani yavaşlamalarda yada dik yokuşlardan inişte motor frenini kolaylıkla kullanabiliyoruz.
Otomatik şanzımanlarda böyle bir şansızmız varmı? Yoksa bütün yük frenleremi biniyor.?
İlk kez bir 4x4 sahibi oldum ve özellikle otomatik tercih ettim, fakat alırken bunu hiç düşünememiştim.
Malum İstanbul çok inişli ve yokuşlu bir yer ve evimin olduğu yerde kısa olduğu için kullandığım çok dik bir yokuş var. Orada fazlaca lazım oluyor. Teşekkürler
vites kolunın sulunda altta baş parmağınızın denk geldiği yerde gir tuş var ona basarsanız over drive / off ışığı yanar ve araç son vitesi kullanmaz hızla yokuş inerken ona basın aracın vites küçülttüğünü göreceksiniz
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

yasakşehir07' Alıntı:
n ye al hiçbir pedala dokunma fatihayı okumaya başla ;D işin şakası bir yana aracınızı güle güle kullanın ve eğer çok sıkışırsanız 4L konumunuda ve ana vites kolu da L de kullanabilirsiniz.karınca hızıyla inersiniz aşağıya.
İlk şıkkın ne anlama geldiğini biliyorum, o kadarda değil :D
"Dik yokuştan karınca hızıyla inmek " tam aradığım cevaptı, en kısa zamanda deneyeceğim :smiley:
teşekkürler
 



Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

sahin05' Alıntı:
vites kolunın sulunda altta baş parmağınızın denk geldiği yerde gir tuş var ona basarsanız over drive / off ışığı yanar ve araç son vitesi kullanmaz hızla yokuş inerken ona basın aracın vites küçülttüğünü göreceksiniz


Ben onun sadece ani hızlanma gerektiğinde kullanılacağını düşünmüştüm. Bunuda denemekte fayda var, bazan işe yarayabilir
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

sahin05' Alıntı:
vites kolunın sulunda altta baş parmağınızın denk geldiği yerde gir tuş var ona basarsanız over drive / off ışığı yanar ve araç son vitesi kullanmaz hızla yokuş inerken ona basın aracın vites küçülttüğünü göreceksiniz

over drive tuşunun başka kullanım alanları bulunmakta mıdır.. ne tür durumlarda kullanmayı önerirsiniz.. ayrıca kullananlar varsa power tuşunu nerelerde kullanmaktadırlar
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

Dün akşam tavsiyeleri deneme fırsatım oldu, fakat beklediğim sonucu alamadım. Evet motor devri yükseldi ve motor kompresyon yaptı fakat beklentilerimi karşılamadı . Tabi ben dizel palio nun 1 inci vitesiyle karşılaştırıyorum, ne kadar uygun bir karşılaştırma bilmiyorum
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

mahmutunver' Alıntı:
over drive tuşunun başka kullanım alanları bulunmakta mıdır.. ne tür durumlarda kullanmayı önerirsiniz.. ayrıca kullananlar varsa power tuşunu nerelerde kullanmaktadırlar
power tuşu daha yüksek devirlerde vites değişimi yapar araç daha çabuk hızlanır yani bir nevi sport tuşu gibi o/d tuşuna bastığınız da araç son vitesi kullanmaz uzun yolda rampa inişlerde farkedersiniz bunu son vitesteyse o/d off yaptığınızda vites küçültür
 

Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

mahmutunver' Alıntı:
over drive tuşunun başka kullanım alanları bulunmakta mıdır.. ne tür durumlarda kullanmayı önerirsiniz.. ayrıca kullananlar varsa power tuşunu nerelerde kullanmaktadırlar
Merhaba over drive tuşunu yokuş yukarı devirli çıkması için yokuş aşağıda süratlenmesini engellemek için kullanabilirsiniz (ben Tüyap tan B.çekmeceye inerken sürekli kullanıyorum çok faydası var)
Power düğmesinide kalkışlarda vites değiştirme süresini uzatarak daha seri bir kalkış yapmanıza olanak sağlar kısacası seri kullanım için.
 



Ynt: 1,6 JLX otomatik şanzımanla yokuş inmek.

adg_ercu' Alıntı:
Dün akşam tavsiyeleri deneme fırsatım oldu, fakat beklediğim sonucu alamadım. Evet motor devri yükseldi ve motor kompresyon yaptı fakat beklentilerimi karşılamadı . Tabi ben dizel palio nun 1 inci vitesiyle karşılaştırıyorum, ne kadar uygun bir karşılaştırma bilmiyorum
siz sanırım şehir içi mahalle arasındaki çok dil yokuşlardan bahsediyorsunuz otomatik vitesi L konumuna alın eğer arazide daha dik bir eğim inecek yada çıkacaksanız arazi vitesini 4L ye alın
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,455
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst