1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PajeroCat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 55,094
Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

aracınız hayırlı olsun,günlüğünüzü keyifle takip ediyorum.bana da 90 kısa pajerom için ilham veriyorsunuz.bu tür eski araçlar benim için çok kıymetli ve doğru ellerde tekrar hayat bulmaları da ayrıca mutluluk verici.
 

Etiketler
Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Sinan Bey merhaba;
Üzücü bir durum ile karşılaşmışsınız gerçekten..
Öncelikle günlüğümü izliyor olmanız adına teşekkür ederim..
Kendimce birşeyler paylaşmaya çalışıyorum işte elimden geldiği kadar..
Öncelikle böyle bir sarsıntının en temel nedeni yeni taktığınız jantın ofsetinin uymaması veya orta göbek denilen(Flanşta denir) yerinin oturmamasıdır.
Offroad araçlarında her nekadar lastik balansını tutturmaya çalışsa da lastikçiler sonuçta 50-100 gr.lık sapmalar çok normaldir bizim araçlarımızda..
Nedeni ise çamurlu arazide biriken çamurun kuruması ile jant içlerinde ve aks kafalarında ağırlık yapması ve neticesinde balansın sapmasıdır.
Ben başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak isterim bununla ilgili olarak..70-80 cm.lik çamurlu bir arazi dönüşünde aracımın altını yıkatamadım ve
bir kaç gün aracım çamurlu kaldı..Daha sonra aracımla yola çıktığımda 60 km üzerinde direksiyon simidinin yaklaşık 5-8 cm. sağa sola titrediğini gördüm..
Doğruca sanayiye giderek aracımın altını ve özellikle lastik içlerinde birikmiş ve kuruyarak taş gibi olmuş çamuru tazzikli su ile yıkayıp,
jantları söküp, aks ve rotil başlarını elimden geldiğince temizledim ve tekrar yola çıktığımda titremenin yok olduğunu söyleyebilirim..
Öncelikle yürüyen aksamın temizliği çok önemli ve dediğim gibi almış olduğunuz yeni jantların bijonlara oturması (Bijon aralığının tutması) çok önemli..
Ve aynı zamanda takmış olduğunuz lastiğin ebadı ve cinsi de sarsıntıya neden olabilir..
Makas burçlarında boşluk olması da bir etken olabilir.
Umarım en kısa zamanda sorunu tespit edebilirsiniz.
Sevgi ve saygılarımla..
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Nadir bey merhaba;
Çok güzel özetlemişsiniz gerçekten..
'' Eskinin değeri ve doğru ellerde hayat bulmaları ''...
Teşekkürler gerçekten..
Bilginin paylaşıldıkça arttığına inanan biri olarak edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmaya çalışıyorum elimden geldiğince..
Aslında ben de pajero ararken Patrol ile karşılaştım ve günlüğümün en başında da belirttiğim gibi bir Patrol sahibi olmak
varmış kısmetimde
Karadeniz Ereğliden Sevgi ve Saygılarımla..
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

maşallah allah kaza bela vermesin güle güle kullanın çok güzel araç fakat , şu paslar çok rahatsız edici...güzelce bir temizlettirip pütür attırın bence
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Teşekkürler darktreys;
Kupamın tabanındaki çürükler elden geçtikten sonra ilk işim iyi bir pütür attırmak gerçekten..
Sevgiler..
 



Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


unutmayın yolunuz buralara düşerse bir arkadaşınız daha var.Ereğliye sevgiler...
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

selamlar
160 patrolların kronik ender sorunlarından biri direksiyon titremesidir.
Çoğunlukla makas üst burçlardan ki bunlar bronzdur.
direksiyon mili bağlantı noktalarındaki boşluklardan
lastik balanslarının zayıflığından
direksiyon kutusundaki boşluktan kaynaklanırlar
Vaktim olmadığı için kısaca değindim umarım daha sonra uzun bir şekilde yazabilirim.
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

nadir' Alıntı:
unutmayın yolunuz buralara düşerse bir arkadaşınız daha var.Ereğliye sevgiler...
Teşekkürler Nadir bey
sevgilerimle
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Tecrübe işte... değerli bilgiler....
 




Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

öncelikle verdiğiniz bilgier için teşekkür ederim.
makas burçlarını degiştirdikten ve burçların kafalarına sağlı sollu pul takarak
sorunu çözdük.
sıkıntı makaslardaki ve burçlardaki boşluktanmış.
taşekkür ederim.
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Evet sevgili günlüğüm ve Gezenbilir dostları;
Sonunda kupa altı ve kaporta çürüklerimin tamir aşamasına başlamış bulunuyorum..
Uzun soluklu usta arayışları sonucunda aracımın başında olabilmek ve gerekli yerlerde fikirlerimi ustam ile paylaşabilmek adına
tüm kaporta işlerini Karadeniz Ereğli de yaptırmaya karar verdim..
ilk olarak aracın içini, yani ön konsol, torpido ve tavan döşemelerini söktükten sonra kupayı şaseden ayırıp
temiz bir kupa arayışına girmek istedim..Ancak bir kaç arayıştan sonra bu işin çok maliyetli ve yaşadığım bu ufak yerde usta bulmak
açısından zorluk oluşturacağını düşündüm..
Zonguldak ta aynı benimki gibi bir kısa şaseli Patrol kupası buldum fakat temiz gelmedi bana ve kazalıydı..
Neyse fazla uzatmadan konu çalışmanın fotoğraflarını ekliyorum ve umarım tüm gelişmeler isteğim doğrultusunda gelişir..
Karadeniz Ereğli den sevgiler..

[attachment=1]
[attachment=2]

[attachment=4]





 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Bulmuş olduğum kupanın ön konsol ve torpidosu gerçekten temizdi..
Ancak yaklaşık bir senedir açıkta kaldığından yağmur ve güneş baya yıpratmış kupayı..
Benim konsolum ve torpidom temizdi zaten..
Aynı zamanda bu kupanın kazalı olması ve taban kısmınında çok temiz olmaması vazgeçirdi beni..

 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Araç içini yaklaşık olarak 3 gün süren bir çalışma sonrasında söktüm..
Torpido ve konsolun iç kısmından çıkan yaklaşık 3 mm den yapılmış çelik koruyucu 1980 yıllarında
bile Japonların ne denli sağlam malzeme kullanarak evladiyelik araçlar yaptığının kanıtıydı..
Aracımın içini soyma ve temizleme fotoğrafları ile devam ediyorum..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]









 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Aracı içine su tabancası ile girip temizledikten sonra yaklaşık olarak 2 hafta boyunca kaporta ustamın dükkanındaki
2 aracın bitirilmesini bekledim..Ve ondan gün alarak aracı otoparka çektim..
Çeyrek asırlık aracımın iç döşemesini söktüğümde aslında gerçekten üzüldüm.
Halının ıslak kalması ve nem,rutubet neticesinde gerçekten çok fazla kanserli bölge vardı..
özellikle ön göğüs ve gaz-fren pedallarının altı resmen delikti..
Ama sevindirici olan ise bu hasarları gün ışığına çıkarmış olabilmek ve yenileme aşaması için
2010 yılının son ayında aracımı kaportacıya çekmiş bulunmaktı

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]









 



Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Araç içini soymuş olsamda genede çıkartmamız gereken bir çok parça vardı..
Ve bu arada ustam bazı çürükleri kazımaya başlamıştı..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]