1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PajeroCat Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 209
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 55,050
Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

aracınız hayırlı olsun,günlüğünüzü keyifle takip ediyorum.bana da 90 kısa pajerom için ilham veriyorsunuz.bu tür eski araçlar benim için çok kıymetli ve doğru ellerde tekrar hayat bulmaları da ayrıca mutluluk verici.
 

Etiketler
Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

paraglinesinan' Alıntı:
merhaba
aracınız hayırlı olsun çok güzel işler yapıyorsunuz tebrikler.takipteyim.
size sormak istediğim bir konu var yardımcı olursanız sevinirim.
arkadaşımda nissan patrol 86 benzinli var.
araca çelik jant ve geniş lastik takalım dedik.lastikleri taktık ve 80 km ye çıkınca araçda aşırı bir sarsıntı inanın abarmıyorum
araçın 4 tekeri yerden kesildi öyle bir sarsıntı.
tabi hemen lastikleri söktük neden olduğun ;Du bulmak için birkaç ustaya götürdük.
makaslardan olabileceğini düşünerek makas burçlarını değiştirdik ama gene değişmedi sarsıntıya devam.
neler yapmamızı tavsiye edersiniz.
şimdiden teşekkürler.

Sinan Bey merhaba;
Üzücü bir durum ile karşılaşmışsınız gerçekten..
Öncelikle günlüğümü izliyor olmanız adına teşekkür ederim..
Kendimce birşeyler paylaşmaya çalışıyorum işte elimden geldiği kadar..
Öncelikle böyle bir sarsıntının en temel nedeni yeni taktığınız jantın ofsetinin uymaması veya orta göbek denilen(Flanşta denir) yerinin oturmamasıdır.
Offroad araçlarında her nekadar lastik balansını tutturmaya çalışsa da lastikçiler sonuçta 50-100 gr.lık sapmalar çok normaldir bizim araçlarımızda..
Nedeni ise çamurlu arazide biriken çamurun kuruması ile jant içlerinde ve aks kafalarında ağırlık yapması ve neticesinde balansın sapmasıdır.
Ben başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak isterim bununla ilgili olarak..70-80 cm.lik çamurlu bir arazi dönüşünde aracımın altını yıkatamadım ve
bir kaç gün aracım çamurlu kaldı..Daha sonra aracımla yola çıktığımda 60 km üzerinde direksiyon simidinin yaklaşık 5-8 cm. sağa sola titrediğini gördüm..
Doğruca sanayiye giderek aracımın altını ve özellikle lastik içlerinde birikmiş ve kuruyarak taş gibi olmuş çamuru tazzikli su ile yıkayıp,
jantları söküp, aks ve rotil başlarını elimden geldiğince temizledim ve tekrar yola çıktığımda titremenin yok olduğunu söyleyebilirim..
Öncelikle yürüyen aksamın temizliği çok önemli ve dediğim gibi almış olduğunuz yeni jantların bijonlara oturması (Bijon aralığının tutması) çok önemli..
Ve aynı zamanda takmış olduğunuz lastiğin ebadı ve cinsi de sarsıntıya neden olabilir..
Makas burçlarında boşluk olması da bir etken olabilir.
Umarım en kısa zamanda sorunu tespit edebilirsiniz.
Sevgi ve saygılarımla..
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

nadir' Alıntı:
aracınız hayırlı olsun,günlüğünüzü keyifle takip ediyorum.bana da 90 kısa pajerom için ilham veriyorsunuz.bu tür eski araçlar benim için çok kıymetli ve doğru ellerde tekrar hayat bulmaları da ayrıca mutluluk verici.
Nadir bey merhaba;
Çok güzel özetlemişsiniz gerçekten..
'' Eskinin değeri ve doğru ellerde hayat bulmaları ''...
Teşekkürler gerçekten..
Bilginin paylaşıldıkça arttığına inanan biri olarak edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmaya çalışıyorum elimden geldiğince..
Aslında ben de pajero ararken Patrol ile karşılaştım ve günlüğümün en başında da belirttiğim gibi bir Patrol sahibi olmak
varmış kısmetimde:smiley:
Karadeniz Ereğliden Sevgi ve Saygılarımla..
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

maşallah allah kaza bela vermesin güle güle kullanın çok güzel araç fakat , şu paslar çok rahatsız edici...güzelce bir temizlettirip pütür attırın bence :smiley:
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Teşekkürler darktreys;
Kupamın tabanındaki çürükler elden geçtikten sonra ilk işim iyi bir pütür attırmak gerçekten..
Sevgiler..
 



Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

PajeroCat' Alıntı:
Nadir bey merhaba;
Çok güzel özetlemişsiniz gerçekten..
'' Eskinin değeri ve doğru ellerde hayat bulmaları ''...
Teşekkürler gerçekten..
Bilginin paylaşıldıkça arttığına inanan biri olarak edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmaya çalışıyorum elimden geldiğince..
Aslında ben de pajero ararken Patrol ile karşılaştım ve günlüğümün en başında da belirttiğim gibi bir Patrol sahibi olmak
varmış kısmetimde:smiley:
Karadeniz Ereğliden Sevgi ve Saygılarımla..

unutmayın yolunuz buralara düşerse bir arkadaşınız daha var.Ereğliye sevgiler...
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

paraglinesinan' Alıntı:
merhaba
aracınız hayırlı olsun çok güzel işler yapıyorsunuz tebrikler.takipteyim.
size sormak istediğim bir konu var yardımcı olursanız sevinirim.
arkadaşımda nissan patrol 86 benzinli var.
araca çelik jant ve geniş lastik takalım dedik.lastikleri taktık ve 80 km ye çıkınca araçda aşırı bir sarsıntı inanın abarmıyorum
araçın 4 tekeri yerden kesildi öyle bir sarsıntı.
tabi hemen lastikleri söktük neden olduğun ;Du bulmak için birkaç ustaya götürdük.
makaslardan olabileceğini düşünerek makas burçlarını değiştirdik ama gene değişmedi sarsıntıya devam.
neler yapmamızı tavsiye edersiniz.
şimdiden teşekkürler.
selamlar
160 patrolların kronik ender sorunlarından biri direksiyon titremesidir.
Çoğunlukla makas üst burçlardan ki bunlar bronzdur.
direksiyon mili bağlantı noktalarındaki boşluklardan
lastik balanslarının zayıflığından
direksiyon kutusundaki boşluktan kaynaklanırlar
Vaktim olmadığı için kısaca değindim umarım daha sonra uzun bir şekilde yazabilirim.
 


Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

alper5005' Alıntı:
selamlar
160 patrolların kronik ender sorunlarından biri direksiyon titremesidir.
Çoğunlukla makas üst burçlardan ki bunlar bronzdur.
direksiyon mili bağlantı noktalarındaki boşluklardan
lastik balanslarının zayıflığından
direksiyon kutusundaki boşluktan kaynaklanırlar
Vaktim olmadığı için kısaca değindim umarım daha sonra uzun bir şekilde yazabilirim.

Tecrübe işte... değerli bilgiler....
 




Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

öncelikle verdiğiniz bilgier için teşekkür ederim.
makas burçlarını degiştirdikten ve burçların kafalarına sağlı sollu pul takarak
sorunu çözdük.
sıkıntı makaslardaki ve burçlardaki boşluktanmış.
taşekkür ederim.
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Evet sevgili günlüğüm ve Gezenbilir dostları;
Sonunda kupa altı ve kaporta çürüklerimin tamir aşamasına başlamış bulunuyorum..
Uzun soluklu usta arayışları sonucunda aracımın başında olabilmek ve gerekli yerlerde fikirlerimi ustam ile paylaşabilmek adına
tüm kaporta işlerini Karadeniz Ereğli de yaptırmaya karar verdim..
ilk olarak aracın içini, yani ön konsol, torpido ve tavan döşemelerini söktükten sonra kupayı şaseden ayırıp
temiz bir kupa arayışına girmek istedim..Ancak bir kaç arayıştan sonra bu işin çok maliyetli ve yaşadığım bu ufak yerde usta bulmak
açısından zorluk oluşturacağını düşündüm..
Zonguldak ta aynı benimki gibi bir kısa şaseli Patrol kupası buldum fakat temiz gelmedi bana ve kazalıydı..
Neyse fazla uzatmadan konu çalışmanın fotoğraflarını ekliyorum ve umarım tüm gelişmeler isteğim doğrultusunda gelişir..
Karadeniz Ereğli den sevgiler..

[attachment=1]
[attachment=2]

[attachment=4]

Patrol kupa arayislari1.jpg


Patrol kupa arayislari2.jpg


Patrol kupa arayislari.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Bulmuş olduğum kupanın ön konsol ve torpidosu gerçekten temizdi..
Ancak yaklaşık bir senedir açıkta kaldığından yağmur ve güneş baya yıpratmış kupayı..
Benim konsolum ve torpidom temizdi zaten..
Aynı zamanda bu kupanın kazalı olması ve taban kısmınında çok temiz olmaması vazgeçirdi beni..

Patrol kupa arayislari3.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Araç içini yaklaşık olarak 3 gün süren bir çalışma sonrasında söktüm..
Torpido ve konsolun iç kısmından çıkan yaklaşık 3 mm den yapılmış çelik koruyucu 1980 yıllarında
bile Japonların ne denli sağlam malzeme kullanarak evladiyelik araçlar yaptığının kanıtıydı..
Aracımın içini soyma ve temizleme fotoğrafları ile devam ediyorum..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

On konsol ve torpido sokme islemi.jpg


On konsol ve torpido sokme islemi2.jpg


On konsol ve torpido sokme islemi1.jpg


Konsol -torpido parcalari.jpg


Arac ici soyduktan sonra yikama.jpg
 

Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..

Aracı içine su tabancası ile girip temizledikten sonra yaklaşık olarak 2 hafta boyunca kaporta ustamın dükkanındaki
2 aracın bitirilmesini bekledim..Ve ondan gün alarak aracı otoparka çektim..
Çeyrek asırlık aracımın iç döşemesini söktüğümde aslında gerçekten üzüldüm.
Halının ıslak kalması ve nem,rutubet neticesinde gerçekten çok fazla kanserli bölge vardı..
özellikle ön göğüs ve gaz-fren pedallarının altı resmen delikti..
Ama sevindirici olan ise bu hasarları gün ışığına çıkarmış olabilmek ve yenileme aşaması için
2010 yılının son ayında aracımı kaportacıya çekmiş bulunmaktı:smiley:

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

Patrolum kaportada.jpg


29122010552.jpg


29122010553.jpg


03112010310.jpg


03112010311.jpg
 



Ynt: 1986 Kısa Şase Nissan PATROL-SD33 günlüğüm..


Araç içini soymuş olsamda genede çıkartmamız gereken bir çok parça vardı..
Ve bu arada ustam bazı çürükleri kazımaya başlamıştı..

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

01012011586.jpg


01012011587.jpg


29122010543.jpg


05012011598.jpg


05012011599.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,056
Mesajlar
1,528,075
Kayıtlı Üye Sayımız
166,801
Kaydolan Son Üyemiz
Aliberen

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst