Ynt: 1998 Pathfinder 3.3 te Difranseyel Kiliti Mevcut mu?
CANADALI' Alıntı:
Forumda Pathfinder için 100 kmde 12 –13 lt yatığını söyleyen bir arkadaş vardı... ama herhalde yanlış okudum diyelim akşam tekrar bakacağım.. acaba lpg ile yakmış olabilirmi..çünkü sahibinden com. da bazı pathfinder satıcıları lpg ile 0.280 – 0,350 kurus arası yaktıklarını söylüyorlar.. dogrumudur
o arkadaş benim sanırım. 99 model bir pathfinderim var. şampanya rengi. burada biryerde fotosu olacaktı sitede. ortalama ankara trafiğinde benzin tüketimim o şekilde. çok sakin hızlanıp sabit hızımı korurum. genel sürüş tekniğim o şekilde.
12.5 litre civarında çayyolundan ivediğe hergün gidip geliyordum ki kavşaklar henüz yapılmamıştı.
uzun yolda ise 80 km sabit süratte 8.6 litre ye kadar düşmüştü ki inanılmaz bir değer.
LPG de ise şehir içinde 14-17 litre yakıyorum. şehir dışı 11 litreye kadar düşüyor. Eğer daha aceleci kullanırsanız bu değerler rahatlıkla %25 - %40 artıyor ki eşim kullanadığı zaman tamamen bu şekilde oluyor. Şehir içi 16 17 litre şehir dışı 11 12 litre benizn düketiyor. LPG de ise durum daha vahim. Şehir dışı 120km ve üzeri hızlarda giderseniz 16-20 litre aradı lpg yakıyor rahatlıkla. Bu aracın hangi yakıt olursa olsun en ekonomik olduğu hız 88 km. 2000 devir civarı. Zaten 2800 devirde max torkunu verir. LPG takılmamış olanlarına benimki gibi LPG dışarıdan STEPNE yerine arabanın altına muhafaza ile takılabilir. Bende 45 litrelik bir tank var 38 litre civarı yakıt alıyor. 160 mil kadar götürüyor. LPG sistemi normal tipte. Sıralı sistem daha zor ayarlanıyor ama ayarlandığında daha doğru çalışıp sizi ayarlarla uğraştırmaz.
piyasada pek olmayan bir araç. 3.3 litre 12 valf V6 motoru var. Güvenilir bir motor. Her tür benzini yakar. Dünya motoru diye geçer. Ama üst devirlerde çekişi düşüktür. 168 hp 260 nm tork üretir. yokuşlarda özellikle LPG kullanılıyorsa feci bayılır ve basmanız gerekir. Motor önrü otomatik olanlar için en az 400 bin km deniyor.ancak düşük sıkıştırmalı bi rmotor olduğundan bunu toyota nın benzinli motorları ile kıyaslamak bence doğru olur. Bu durumda ömrünü en az 400 bin km diye düşünmek lazım. Tabiki zaman içinde değişmesi gereken kurumuş conta problemi yaşanabilir. Benimkisi 135 bin mil civarında. ~220 bin km.
Acaip sağlam ve bozulmayan parçaları var. Sağlamlıktan kastım normal ve hafif/orta arazi koşullarında kesinlikle korkmadan ilerleyebileceğiniz güvenilir bir otomobil. Servisler bu arabayı tanımıyor o yüzden kendiniz herşeyini bulmak durumundasınız. Adam arabanın ismini bile söyleyemiyor parçacıda. Sınırlı kaydırmalı, güzel seçilmiş bir defransiyeli var. Önde ise kilit yok. İyi lasitklerle karda çamurda inip çıklmayacak yer yok stok haliyle ki yurt dışında özellikle avustralya da çok popüler bunları yükseltemek ve offroad aracı haline getirmek. İnanılmaz şeyler yapıyorlar. youtube de belki görmüşsünüzdür.
Yol tutuşu bu ağırlıkta ve yükseklikte olan araçlar için çok iyidir, eğer lasitkler iyi ve doğru ise ise virajlarda çok korkutmaz zaten sürat için uygun olmadığından aracın limitleri dahilinde kullnıldığında gayet konforludur. Hız sabitleyici iki vites birde küçültmeyi çok sever o nedenle inişli çıkışlı yollarda motora söversiniz neden 20 30 hp daha güçlü değil diye. Stok haline 31 J tekerlek takılabilir ben ise 265/75/15 stok tekerlek ölçüsü kullanıyorum.
Dış aksam parçaları zor bulunur mekanik olanların aksine. Servis ise herşeyi temin edeblir ama pahalıya mal olur. Bu araçların en çok parçası Dubai ve Turkmenistanda bulunur. Her tür aksesuarı mevcut oralarda. Değişik stoplar sinyaller. ARB firması türlü şekillerde tampon winç basamak vs üretiyor. Dağıtıcısına sormak gerek.
Ses sistemi mükemmeldir Bose marka dır. koltukları deri ve ısıtmalı aynaları elektikli ve ısıtmalıdır.Çift hava yastığı vardır.
Vergisi zamlardan önce alt dilimden ödeniyor idi ve 1600 ytl civarındaydı yıllık. Aracın değeri ise kaporta boya iç mekan motor ve yürüyen aksam durumuna göre 17000 ytl ile 25000 ytl arasında değişiyor sahibi satıyor ise.
CRV HRV konusundaki fikrimi de yazayım, bunlar oyuncak. Sadece şehirde ve yolda binecekseniz o zaman zaten araba alın aynı paraya daha az benzin yakar. Daha az vergi ödersiniz. İlla o sınıfta ufak bir 4x4 alacaksanız da bari RAV4 alın. Honda yı bırakın spor otomobil ve motorsiklet yapsın.
Ben hergün heryere bu araba ile gidip geliyorum ve başka bir arabaya binddiğimde bu arabanın keyfini arıyorum.
Teknik olarak sert bir sürücüyseniz sizi sıkar ve bayar, ama aceleniz yoksa ve keyfine vararak sürüyorsanız kesinlikle öneririm. Umarım fikir verebilmişimdir. Bir sorunuz olursa bana mesaj da atabilirsiniz. Ankara da iseniz gelip arabama da bakabilirsiniz. Forumlardaki paylaşım neden var?