30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CEM50 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,098

CEM50

Kamp III
Mesajlar
698
Tepkime Puanı
6
Yaş
60
Yer
ANKARA
sayın hükümet sözcüsü bu gün bir basın açıklaması yaptı
araç sınıflandırması olmaksızın 30 yaş üstü araçların tasfiyesine karar verildi dedi
detaylı bilgisi olan varmı???
 

Etiketler

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

walla yürü durumda oldukça muyaneden geçtiği sürece yaş problemi olacağını sanmam

en azından ben eski arabamı geri vermem :D
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

Ulaştırma Bakanlığı, kara yollarında güvenliğin artırılması, çevre kirliliğinin önlenmesi ve nakliye piyasasında fiyat dengesinin sağlanması amacıyla 35 yaş üstü kamyon, otobüs, tanker ve çekicileri 15 Ocak Salı gününden itibaren trafikten çekmeye başlayacak.

Bu araçlar, 2 bin 400 YTL ile 7 bin 500 YTL arasında ödeme yapılarak MKEK'nin Hurdasan tesislerinde imha edilecek.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Önüne gelen 30-40 yıllık araçlarla, 'ben yolların kralıyım' diye taşımacılık yapamayacak. Yolların kralı olmaz, yolların kuralı olur. Trafikteki nakliye araçları gençleşecek. Hem insanımızın güvenliği için, hem çevre sağlığı için bu düzenleme zorunluydu” dedi.

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün, 1972 ve öncesi yıllarda trafiğe çıkan kamyon, otobüs, tanker ve çekicilerin trafikten çekilmesi için hazırladığı uygulama planının devreye girmesine kısa bir süre kaldı.

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğünün hazırladığı uygulamanın kapsamını belirleyen tebliğ, 15 Ocak 2008 tarihinden itibaren işlerlik kazanacak. Buna göre, tebliğ kapsamındaki söz konusu araçların trafiğe çıkışları, 15 Ocak 2008 tarihinden itibaren önlenmeye başlanacak. Uygulama nedeniyle Ulaştırma Bakanlığının yanı sıra MKEK ve Emniyet Genel Müdürlüğü gerekli tedbirleri aldı. Emniyet Genel Müdürlüğü, araçların teslim edileceği hurda müdürlüklerindeki bürolarda görev yapmak üzere, teslimat yoğunluğu göz önüne alınarak en az bir kişi olmak üzere yeterli personel görevlendirecek.

Ulaştırma Bakanlığı, bu araçların trafikten çekildiğinde hurdaya ayrılması ve tekrar kullanılmasını önlemek için MKEK ile protokol imzalamıştı. Bu protokole göre, kapsama alınan araçların, MKEK Hurdasan tesislerinde ayda yaklaşık 3'er bin adedi en yaşlı araçlardan başlanılarak imha edilecek.

60 BİN ARAÇ, 3 İLDE HURDAYA AYRILACAK

Hurdaya ayrılacak araçlar kategorisinde, Emniyet Genel Müdürlüğünde kayıtlı yaklaşık 47 bin 278 kamyon, bin 996 tanker, 8 bin 77 otobüs ve 2 bin 91 adet çekici olmak üzere 59 bin 442 araç bulunuyor. Bu araçların hurdaya ayırma işlemlerinin 2009 yılının ilk yarısına kadar tamamlanması öngörülüyor. Araçlar, Hurdasan'ın tesislerinin bulunduğu Kırıkkale, İzmir Aliağa ve İzmit Seymen'deki Hurda Müdürlüklerinde teslim alınarak imha edilecek.

Ulaştırma Bakanlığı, kara yollarında güvenliğin artırılması, rekabet şartlarının düzenlenmesi, nakliye piyasasında fiyat dengesinin sağlanması ve çevre kirliliğinin önlenmesi hedefiyle başlatacağı uygulama için yaklaşık 300 milyon YTL kaynak ayırdı. Bu kaynak, hurdaya ayrılacak araç sahiplerine ödenecek.

Bakanlık, hurdaya ayrılacak araçları eksperlere incelettirerek belirlediği rayiç bedellerin üzerinde bir miktarı araç sahiplerine ödeyecek.

Bakanlık, araçların tonajlarına ve taşımacılık yetki belgesi olup olmamasına göre ödenecek miktarları belirledi. Buna göre, hurdaya çıkarılacak araçlara 2 bin 400 YTL ile 7 bin 500 YTL arasında ödeme yapılacak. Hak sahiplerine ödemeler, yetkililerce “Hurdaya ayrılmıştır” kaşesi vurulduktan sonra yapılacak.

ULAŞTIRMA BAKANI YILDIRIM'IN DEĞERLENDİRMESİ

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, kara yolu taşımacılığında yıllardır yapılmayan, kangren olmuş sorunların üstüne gittiklerini, bugüne kadar yapılması gereken ancak yapılmayan düzenlemeleri gerçekleştirdiklerini ifade etti.

Bunun bir ayağının da kamyon mezarlığına dönen Türkiye'yi bu sıkıntıdan kurtarmak olduğunu vurgulayan Yıldırım, şunları kaydetti:
“Önüne gelen 30-40 yıllık araçlarla, 'ben yolların kralıyım' diye taşımacılık yapamayacak. Bunun kuralları var. Yolların kralı olmaz, yolların kuralı olur. Bu düzenlemeyi, kimseyi de mağdur etmeden yapıyoruz. Trafikteki nakliye araçları gençleşecek. Hem insanımızın güvenliği için, hem çevre sağlığı için bu düzenleme zorunluydu.”
HÜRRİYET
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

kısacası 35 yaş üstü ticari araçları ( otobüs, kamyon sınıfı) topluycaklarmış bizim antikaları etkilemiyor :smiley:
 



Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

Arazi araçlarının 30 yaşında olanı bahsi geçen paradan daha çok etmeli... malum üzerine değer üstüne değer katıyoruz... ya da, ötv için teslim etmeden önce, araç çıplak hale getirilmeli...

bir önceki uygulamada, ruhsat düşüyordu, ama araç sahibinde kalıyordu. yeni uygulama hala bu şekilde mi olacak? yani; insanlar arabalarını trafikten düşürtüp, kaporta, şaft, kapak vs parçaları satabilecek mi? tabii, bir başka soru da; bu fırsatı değerlendirmek istemeyip de hala 30-40 yaşındaki aracını kullanmak için inat edecek insan kalacak mı?
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

bu uygulama bir önceki hurda araç indiriminden farklı
o uygulamada sıfır araç alırken eski aracını trafikten men ettirirsen ÖTV indirimi yapıyolardı plakasız aracıda ayrıca satabiliyordunuz hurdacılara.
bu uygulamada otobüs kamyon gibi artık iş göremeyecek yaşa gelmiş araçları kendi belirledikleri fiyata elinizden alıyolar
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

Yürür durumdakiler yolda kalmaya devam edecekler. Tarlada bağda yatan vergi borcu tavan yapan yürümeyecek durumda olan araçlara yaradı
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

bu daha da ilginç. Devletin imha etmesi gereken bir sürü aracı olacak. Bu planı nasıl oldu da, IMF'ye kabul ettirebildiler?
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

abi ben bu duruma çok bozuluyorum. geçen bu olayda ne araçlar giti öyle. granadalar, buickler gerçekten görümce içim bi kötü oldu. sonuçta bu araçlar biraz bakım ile harika makineler. ama bunu bilen çok az insan var. bence klasik sayılabilecek ve toparlanabilecek araçların hurdava verilmesine karşıyım. maddi durum çok iyi durumda olsaydı toplardım elimden geldiği kadar bu araçları. ve kendime kocaman bi garaj yapardım. Bu böyle giderse klasik araçları sadece müzede görecez gibime geliyor.
 



Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

Ruhsatı veririz, römorg ile araziye kadar taşıyıp orada bineriz. Amerika da filan hep öyle. Yoksa bu AB şartlarına uygun hale getirecek aracımız kalmayacak.
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

bu uygulamada 35 yaş üstü aracların tamamı trafikten men edilecek zorunlu şekilde kulanmak istesenizde kulandırmıycaklar sanırım ama bu uygulamada kılasik konumunda binlerce tl harcanarak restore edilen aracların pozizyonu ne olacak mesela 1960 yıllarının power docları emsal olarak 70li yılların mogları sorulacak cok soru var
 


Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

askeriyedende alsalarya 35 yaş üstünü
51 model man la kaç günümü harcadım çalıstırmak için. konserve tenekesi
 

Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

ozanyur' Alıntı:
askeriyedende alsalarya 35 yaş üstünü
51 model man la kaç günümü harcadım çalıstırmak için. konserve tenekesi

=))))))))))))))))
zaten askeriyede hep böyledir.30 yıllık araçlar parçası bulunmaz arıza yaptığı zaman dışarıda yaptırılır fahiş fiyatlara devlete astarından pahalıya geldiği halde yeni araçlar almak yerine eskilere daha çok para yatırıyorlar .zihniyet işte =)))
 



Ynt: 30 Yaş Üstü Araçların Tasfiyesi Hakkında

askeriyeye lafım yok bu kadar saçma bir yer olamaz 51 model manı ne diye bekletirsin ver gitsin hurdalığa jilet yapsınlar
onun başına şöför diye atadıgın askere yazık
iyiki benden kısa sürede aldılarda 89 bedford 6 silindir arazili bir canavar verdiler yoksa firar ederdim ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,095
Mesajlar
1,528,659
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst