4.7 Overland H.o Kilitli Difransiyel Uğultusu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan feyz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,185

feyz

live fast^
Mesajlar
245
Tepkime Puanı
61
Yer
06.
Web
feyz.systems
merhaba arkadaşlar.
4.7 overland h.o sıfır sandık motor, sıfır difransiyelli aracım var. difransiyellerde lsd kilit var sonradan takıldı lakin araçta 80 90dan sonra emin
IMG 20170706 WA0067
değilim ama sanırım arka difransiyelden hafif uğultu geliyor. ve baktığımda terleme gördüm. gerçi kilitli difransiyel olduğu için bunlar normal, hatta asıl terlememesi anormal çünkü orası aşırı ısınıyor, lakin hafif o uğultu beni rahatsız ediyor.
sizce ne yapmalıyım?
 

Etiketler
öncelikle sıfır sandık motor ve sıfır diferansiyel derken?
USA dan sıfır sandık içinde motor gelmiş ve takılmış mı? faturası mevcut mu yoksa öyle mi dendi?
çünkü sandık motor ve sıfır diferansiyel fiyatlarının toplamı aracın 2. el fiyatından (50-60bin TL) neredeyse daha pahalı..

diğer yandan bu araçta zaten orijinalinde LSD mevcut ve sonradan takılmaz.
terleme keçelerin değişmesi gerektiğini gösterir, diferansiyel kolay kolay terleme yapmaz. mesela benim araçta terleme yok 2003 WJ OV
LSD li araç ısınma yapmaz çünkü LSD arazide iş görür, normal yol kullanımında zaten çalışmaz. "Limited Slip Differantial" dır açılımı ve tekerleklerde tutunma zorunu yaşadığında devreye girer. youtube de bir sürü video var açıp bir inceleyin derim.

uğultunun sebebi ayna mahruti, bilyalar ya da şaft girişinden olabilir, iyi bir servis bulup gösterin, yağ değişimleri de zamanında yapılmadıysa bu soruna yol açar, bana göre aşırı ısınma varsa dif yağında bir sorun var ve sistemi aşındırmış olabilir
 

öncelikle sıfır sandık motor ve sıfır diferansiyel derken?
USA dan sıfır sandık içinde motor gelmiş ve takılmış mı? faturası mevcut mu yoksa öyle mi dendi?
çünkü sandık motor ve sıfır diferansiyel fiyatlarının toplamı aracın 2. el fiyatından (50-60bin TL) neredeyse daha pahalı..

diğer yandan bu araçta zaten orijinalinde LSD mevcut ve sonradan takılmaz.
terleme keçelerin değişmesi gerektiğini gösterir, diferansiyel kolay kolay terleme yapmaz. mesela benim araçta terleme yok 2003 WJ OV
LSD li araç ısınma yapmaz çünkü LSD arazide iş görür, normal yol kullanımında zaten çalışmaz. "Limited Slip Differantial" dır açılımı ve tekerleklerde tutunma zorunu yaşadığında devreye girer. youtube de bir sürü video var açıp bir inceleyin derim.

uğultunun sebebi ayna mahruti, bilyalar ya da şaft girişinden olabilir, iyi bir servis bulup gösterin, yağ değişimleri de zamanında yapılmadıysa bu soruna yol açar, bana göre aşırı ısınma varsa dif yağında bir sorun var ve sistemi aşındırmış olabilir.
99 limited / texas edition özel üretim araca, overland h.o usa sandık motor takılmış olup, difransiyel ve şanzıman orjinal parçalarla sıfırlanmıştır. araç sıfırdan restore edildi klima boruları dahil 0. lsd'siz modeldi, lsd sonradan takıldı. üzerinde difransiyel yağı olarak motul 75w 140 var. yağ da 6bin mil önce değişti. sizce keçelerden mi?
 

şimdi overland yazınca 2002 sonrası overland versiyonu olduğunu düşündüm, bunlarda LSD standart, ön diferansiyel de revizyon görmüş .
motor değişimini ilk defa duydum, gerçek sandık motor. maliyet ne tuttu?

arka dif yağı mı 6k mil önce değişti? evet ise o zaman terleme yok muydu? ustanın dikkat etmiş olması gerekir.
 

şimdi overland yazınca 2002 sonrası overland versiyonu olduğunu düşündüm, bunlarda LSD standart, ön diferansiyel de revizyon görmüş .
motor değişimini ilk defa duydum, gerçek sandık motor. maliyet ne tuttu?

arka dif yağı mı 6k mil önce değişti? evet ise o zaman terleme yok muydu? ustanın dikkat etmiş olması gerekir.
sandık motor 5000$, ön arka diff + kilit 1000$, şanzıman tamir 450$ bunlar temel işlemler. bunların dışında amortisörden rot başına ordan farlara kadar değişti.

evet terleme çok hafif olarak mevcuttu usta 99 model arabada bunlar gayet normal, motor şu an çok güçlü dedi. ama o hafif uğultu sesi gelmeye başladığından beri rahatsız oldum. pzt. günü ustama göstereceğim, tam sorunu ve çözümü konu altından yazarım.
 



verdiğiniz rakam çok çok düşük
USA fiyatı bile sandık motor için 3500 USD den başlıyor ki bu da yenilenmiş ürün olarak satılıyor (2500USD ye de var daha düşük kalite)

ATK Engines DD93 Replacement 4.7L V8 Engine for 99-05 Jeep® Grand Cherokee WJ & WK

dif yenilenmesi dediğiniz içinin revizyonu sanırım? burada da ayna mahruti ve bilya değişimleri söz konusu ise kilitlerle beraber 1000USD yine iyi fiyat
bu revizyomlardan yani içinin sıfırlanmasından sonra ses gelmesi ise enteresan, zaten sesin kesilmesi için revizyon yapılır, hoş bu ses çok kesilmez ama arkadan gelmesi farklı bir durum.

bence hem kendi ustanız hem de ist/ank da bir usta ile telde görüşüp derdinizi anlatın, fikir verebilirler.

diğer yandan terleme benim de şanzıman keçelerinde ve karterde mevcut, bu yaşa kadar değişmeyince değişim kaçınılmaz, bende önümüzdeki haftalarda yaptıracağım.
 

verdiğiniz rakam çok çok düşük
USA fiyatı bile sandık motor için 3500 USD den başlıyor ki bu da yenilenmiş ürün olarak satılıyor (2500USD ye de var daha düşük kalite)

ATK Engines DD93 Replacement 4.7L V8 Engine for 99-05 Jeep® Grand Cherokee WJ & WK

dif yenilenmesi dediğiniz içinin revizyonu sanırım? burada da ayna mahruti ve bilya değişimleri söz konusu ise kilitlerle beraber 1000USD yine iyi fiyat
bu revizyomlardan yani içinin sıfırlanmasından sonra ses gelmesi ise enteresan, zaten sesin kesilmesi için revizyon yapılır, hoş bu ses çok kesilmez ama arkadan gelmesi farklı bir durum.

bence hem kendi ustanız hem de ist/ank da bir usta ile telde görüşüp derdinizi anlatın, fikir verebilirler.

diğer yandan terleme benim de şanzıman keçelerinde ve karterde mevcut, bu yaşa kadar değişmeyince değişim kaçınılmaz, bende önümüzdeki haftalarda yaptıracağım.
durum hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.
 

WK XK ya kadar olan jenerasyon jeeplerin tamamında kronik sorun herhalde defransiyel problemleri. ZJ de de WJ de de KJ de de aynı problemle karşılaşıp hepsini tamir ettirmiştim. şu anda bindiğimiz KJ de de vardı, dönerken kilit pulları tak tık tuk ses yapıyordu, onlar yenilendi, rulmanlar değişti vs. ancak düzensiz olan yüksek gürültü azaldı, derinden gelen ses kaldı. sebebi de ne yazıkki pullar vs bozulunca paritüküllerden çizilen dişlilerin yüzeyleri. bozuk yüzeyli dişliler ses yapar. rahatsız etmiyorsa bence devam.
 

içini açtık baktık sorun yoktu, keçeyi değiştirip bir daha taktık. lakin uğultu dif.ten değil kronik olan ön şaftın arka kafasından geliyormuş, değiştirmiştim geçenlerde yine uğultu başladı. kesin çözümü olan bilgilendirirse sevinirim..
 

Ön şaft bizim araçlarda kronik problem. Zaman içerisinde şaft kafaları içerisindeki bilyalar aşınıyor, ne kadar yağlansa da aşınan bilyaların ses yapması tam olarak engellenemiyor; çözüm şaft değişmek ama çok pahalı olduğu için şaft kafalarının değişimine gidiliyor. Bu şaft kafalarının orijinal mopar üretimi yok, bunu unutmamak gerekiyor çünkü orijinalin yerini maalesef hiçbir parça tutmuyor. Fakat bu şaft kafaları yan sanayi de olsa 2-3 sene yapılan km ile orantılı olarak dayanacaktır diye düşünüyorum.
Normalde çift olan parçaların birisi bozulsa bile çift olarak değiştirmek en mantıklıdır. Örneğin amortisörler; biri patlar ama iki amortisör değişir çünkü biri sağlıklı parça, diğeri ömrününün yüzde 30-40'ını yemiş. Dolayısıyla tek değişeyim işim görülsün mantığıyla hareket ettiğimizde kısa zaman sonra karşıdaki amortisör de bozulacaktır. Bu mantıkla arka şaft kafası değişti fakat öndeki hala eski. Dolayısıyla arkadaki sağlam bilyalar öne baskı yapıyorlar/yapabilirler. Öndeki şaft kafası da bence ömrünü tamamladı eğer ses aynı ses ise..
Öndeki kafayı da değişmeniz sesi kesecektir diye düşünüyorum.
 



ön kafada sorun yoktu, bariz ses yapan arka kafaydı değiştirdim, 30bin km sonra, yani şimdi tekrar aynı ses gelmeye başladı. dediğiniz mantıklı, bu konuda ben de aynı görüşteyim. şimdi önerinizi dikkate alıp arka kafayla birlikte ön kafayı da birlikte değişirim, teşekkürler.
 



Şaftı söküp teste çıkın, ses kesinlikle kaybolacaktır. Aslında sorunun çözümü en net şekliyle şaftı değiştirmek, fakat pahalı ve gereksiz işlem, tek çare kafaları değiştirmek..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,507
Kayıtlı Üye Sayımız
172,128
Kaydolan Son Üyemiz
hayalperestt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst