4x2&4x4 NİVA

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan NİVA69 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,795

NİVA69

1977/0 Rh (+)
Mesajlar
230
Tepkime Puanı
0
http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.ladaworld.com/images/Custom_Parts/4X2/LADA%2520Niva%2520Switchable%2520Front%2520Differential.jpg&imgrefurl=http://www.ladaworld.com/products_new.php&usg=__-HsITwLCHy2ZTNoq5vI-PRDigO4=&h=284&w=355&sz=10&hl=tr&start=332&um=1&tbnid=pQz8yK15AzH2jM:&tbnh=97&tbnw=121&prev=/images%3Fq%3D2009%2Bniva%26ndsp%3D21%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26start%3D315%26um%3D1

Nivaları isteğe göre 4x4'den 4x2'ye geçiren bir parça... S. Vitaralar gibi...

Sitede Rusların bu parçayı yakıt tasarrufu için ürettiği ve 100 KM'de "2 litre" benzin kar edildiği yazıyor... ortalama olarak ta 2 senede bu parçanın kendini amorti ettiği...

Nivatr'de de "4x2" adlı bir arkadaş senelerdir kullandığını ve tavsiye ettiğini yazmıştı vaktiyle...

Herşey iyi güzel de böyle bir güzellik neden servislere-bayilere gelmez! anlamak mümkün değil...

Bu 4x2 parçasıyla ilgili bilgi-tecrübe sahibi arkadaşlar yardım lütfen... nedir-ne değildir ve nereden bulunur?
 

Etiketler
Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Ustalar bu konuyla ilgili hep yakıtta ciddi bir tasarruf sağlamayacağını buna karşın aracın yol tutuş ve dengesinin bozulacağını söylüyorlar .

Yanılmıyorsam Ercan Usta da aynı görüşü dile getirmişti . Yanılıyorsam düzeltin lütfen .
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

tamamen gereksiz. eğer drifte merak saldıysanız, dünyadan sıkıldıysanız, arabanızdan kurtulmak istiyorsanız o ayrı :D :D bu işin şakası tabii ama her şakada da bir gercek payı vardır ama bu şakada gercek payı %70 den fazla
Bu konunun daha önce bahsi gecmişti ama bulamadım, niva bildiğimiz gibi sürekli dört çeker ve bu her türlü zeminde daha iyi yol tutuşu ve çekiş gücü sağlıyor ayrıca tüm dört cekerlerin ağırlık merkezi yerden daha yüksek olduğu icin savrulmaya cok meyilli bu bahsi gecen alet nivanın ön kısmını devreden cıkarıyor ve sadece arkadan itişli hale getiriyor bildiğimiz gibi niva hafif bir arazi aracı ve bunun artısını arazide görüyoruz kaldıki nivanın arka kısmı cok cok hafif ve kasislere sert girdiğimizde neredeyse aracın arka tekerlerin yerden kesilmiş gibi hissetiğiniz olmuştur aslında zemin ile irtibatını kesmemiştir ama öle hissettirir ve siz bu aleti takarak aracın tüm torkunu buraya aktarıcaksınız bu hic mantıklı gelmiyor birde sürekli diferasniyeli kilitleyip bir yerden kar ederken diğer bir yerden zarar variceği kesindir.
eğer bunun nasıl bir deneyim olduğunu denemek isterseniz diferansiyeli kilitleyin ön saftı sökün ve 1 gün kullanın neden bahsettiğimi anlarsınız tabii bu benim görüşüm ben niva ile cok gezdim ama daha kullanmak nasip olmadı ve şuan niva alma arafesindeyim en gec mayıs haziran ayında 1997-2000 model birşeyler düşünüyorum ve bütcemi ancak ozamana kadar toparlayabilirm demek istediğim siz bu aracı benden daha iyi tanıyorsunuz ve bunu yapmanın nelere sebep olabileceğini benden cok iyi biliyorsunuzdur
tuzla jeep bildiğimiz gibi normalinde 2 ceker ve ben kullanırken araç ıslak zemine girdiğinde araç sanki buzda ne tepki veriyorsa o tepkiyi verirdi
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Nvaların arazi şanzımanındaki merkezi difransiyel ön ve arka ceki sisteminin güvenli sürüş saglamasına neden olur dingil mesafeleri bir birine yakın olan agırlık merkezi yüksek olan niva iki cekerde virj güvenligini yitirir kaygan zeminde tutunması zorlaşır ben bunu cok yaşadım merkezi difi olmayan arazi aracları dik ve kaygan camurlu inişlerde sürekli yanlıyarak ve direksiyonla ugraşarak inerken niva hiç kontrolü kaybetmeden gayet güvenli bir şekilde inişi tamamlar
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Vaktiyle bir merakla ön şaftsız 250 km kadar bir deneme sürüşüm vardı... bakınız;

http://nivatr.com/nivaForum/index.php?topic=74.30

Kesin olan bir tecrübem; Nivanın çok sessizleştiğidir. Önden gelen ses çok azaldı...
Lakin yakıt tasarrufunu bariz göremedim. Bilemiyorum yanlış-dikkatsizcemi ölçtüm, kafam karışık... çünkü ilk mesajımda belittiğim gibi 100 km'de 2 litre yakıt tasarrufundan bahsediliyor...

reis28' Alıntı:
Nvaların arazi şanzımanındaki merkezi difransiyel ön ve arka ceki sisteminin güvenli sürüş saglamasına neden olur dingil mesafeleri bir birine yakın olan agırlık merkezi yüksek olan niva iki cekerde virj güvenligini yitirir kaygan zeminde tutunması zorlaşır ben bunu cok yaşadım merkezi difi olmayan arazi aracları dik ve kaygan camurlu inişlerde sürekli yanlıyarak ve direksiyonla ugraşarak inerken niva hiç kontrolü kaybetmeden gayet güvenli bir şekilde inişi tamamlar

Peki Dursun Usta... birkaç sorum-yorumum daha var; inşallah kızdırmam:smiley: sadece sesli düşünüyorum... (zaten bir ustalığım da yok)...

- S. Vitaralar da 4x2 seceneği var bizde niye olmasın (en azaında asfaltta, otobanda hem ön ses kesilir hem de yakıt tasarrufu olabilir)
- İnternette yabancı Niva sitelerinde bilinen, satılan bir parça bu...
- Hadi çok kötü bir yoldayız diyelim hemen 4x4'e geçerim olur biter diye geçiyor aklımdan, bakınız;

http://www.youtube.com/watch?v=XMfJb5h3Cz0

Son olarak bir zamanlar LPG diye birşeyden haberim (iz) bile yoktu...
Sonra "yok patlar yok çatlar" diye duyduk öğrendik...
Şimdi 0 km araçlar fabrikadan LPG'li çıkıyor, hatta araç alana LPG kiti hediye eden markalar var...
Bir de CNG (doğalgaz) yolda geliyor...

Kısacası olaya sadece Nivanın az benzin yakması için değil de böyle bir parça-modifiye dünyada-piyasada varsa (ki sanırım Ruslar üretmiş) bizde en azından "haberdar olalım" bilelim-deneyelim... gene dileyen taksın-dileyen takmasın...

Bugün Erzurum'da Lada servis-bayisine böyle bir parça varmış diyorum... haberleri bile yok (yada cevap ble vermeye gerek duyulmadı, bilemiyorum)... en azaından bir soralım-araştıralım, ya da "olmaz öyle şey" kardeşim deseler bari...

Şimdiden tşk...
 



Ynt: 4x2&4x4 NİVA

üstat düşüncelerinizde haklısınız ben her iki aracıda kulandım her türlü modifiyeleriylede ugraştım suzukiler asfaltta iki ceker kulanıla biliyor ve nivadan daha ekonomikler niva icinde bu üretilen yurt dışında paramola diye gecer parcanın aracta merkezi difinin işlemini nerdeyse yok eder nivayı niva yapan arazi şanzımanı içindeki üçüncü diferansiyeldir bu dife sahip aracların tüm örnekleri sürekli dört cekerdir sürüş konforu sebebiyle nivada ön dif motordan ayrıldıgındada baya sesizleşir eger maksat sıf yakıt ekonomisiyse araca bu parca takıla bilir buda bir tercih meselesidir ben virajlı dag yolarında 2lt yakıt tasarufu yerine daha güvenli viraj almayı tercih ederim. Suzukiyle asfaltta seyir ederken daha dikkatli olmaya calışıyorum nivayla ise hiç bir virajda yada ıslak zeminde stres yapmadan rahat hareket edi yorum
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Dursun usta peki şehir içinde sürüş rahatlığı olarak vitaraya göre nasıl ?
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

TATRA' Alıntı:
Dursun usta peki şehir içinde sürüş rahatlığı olarak vitaraya göre nasıl ?

Dursun Usta da yanıtlayacaktır lakin araya gireyim.
Niva vitesleri kemikli, Vitara otomobil kıvamında. Niva sürekli 4 çeker sebebiyle daha az kıvrak, Vitara kıvrak.

Vitara ile araziye girdim (ortalama, sert zemin karışık). Niva kullanıyor olmama rağmen yükseltme kitli, arkada sabit kilit olan Vitara'nın arazide otomobil tadında yol aldığını belirtmeliyim.
Aynı tür zemine Niva ile girildiğinde sabit bir kırılma korkusu var (yine de kırılmıyor meret, ayrı). Asfaltta Vitara yağ gibi. Tek dezavantajı (seyahat ettiğim tek Vitara'ya göre yorum yapıyorum) toz toprak zeminde camlar kapalı olsa bile içeri toz alıyordu bir şekilde..
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Zamanında yetkili lada servisi bu kitleri taktı uyguladı ve karşılığında yakıt tasarrufu ve direksiyonun hafiflemesi gibi olumlu sonuçlar aldı.Fakat yukarıda yazıldığı gibi bu işin karşılığı olarakta sürüş güvenliğinden ödün veriliyor.2 çeker bütün araçlarda haliyle sürekli 4 çeker çekiş sistemine göre sürüş güvenliği açısından farklılıklar olabiliyor.Bu sistem kötü değil tercih meselesi.
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

İnşallah Aralık ayı içinde ilk fırsatta bu 4x2 parçasını takıp internette konuyu araştırmaktan kurtulacağım :smiley: bizzat olayı test edip, deneyeceğim...
 



Ynt: 4x2&4x4 NİVA

ARKADAŞLAR MERHABA. BEN ARANIZA YENİ KATILDIM. 16 SENEDEN BERİ AYNI NİVAYI KULLANIYORUM VE KULLANMAYADA DEVAM EDECEĞİM. 4X2 OLARAK BAHSEDİLEN APARAT ARAZİ ŞANZIMANINA TAKILARAK ÖN VE ARKA TEKERLEKLERİ BİRBİRİNDEN AYIRIYOR. ŞU ANDA BENİM NİVAMDA ÇALIŞMAKTA. YAKIT TASARRUFU OLARAK PEK BİR FARKLILIK YARATMADI.GERÇEKTENDE ARACIN GEREK DENGE, GEREKSE YOL TUTUŞU ÖZELLİKLERİNİ DE OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEDİĞİNİ SÖYLEYEBİLİRİM. ŞÖYLEKİ ÖZELLİKLE ISLAK ASFALTTA KÖŞE DÖNECEKSENİZ GAZA YÜKLENDİĞİNİZDE DEĞME DRİFT ARAÇLARINA TAŞ ÇIKARTABİLİRSİNİZ.
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

aslında bu sistem hafif arazide daha iyi olur ön dife binen yükü alır bu sayede ön difin sabitleme saplamalarının laşkalaşması engellenebilir dahada güzeli kaner otonun getirdiği diflock ile denemek gerekli diye düşünüyorum lsd kilit olduğu sürece aracın yol tutuşu daha iyi olur... bunun yanında ofset jant ve geniş taban lastik ölçüsü ile aracın yoldaki tutunması dahada artırılabilir bunu yakıt için deilde sadece aracın öndençekiş olmasını engellemek için yapmak daha doğru bence... belki yanılıyorumdur yanılıyorsam düzeltirsiniz...
saygılarımla...
 

Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Bugün itibariyle İstanbul/Lada-Gündüz otomotiv, orhan ustayla bu parçayı taktık... artık deneyip göreceğiz İnşallah...
 





Ynt: 4x2&4x4 NİVA

Bugün İzmit'te yağmur vardı ve özellikle 4x2 konumunda 100'e kadar çıktım 90-100 epey gittim (ama hep asfaltta) amacım viraj-denge olayını test etmekti... sonuç gayet iyi...

Sanırım arkaya koyduğumuz 2-3 cm'lik yükseltme getleri yayları sıkıştırdı ve lastikler yere daha da sağlam basıyor (zaten kasislerde eskisinden fazla hopluyordu...).

İz genişliğini acilen 6-8 cm kadar açmayı planlıyordum ama şimdilik acele etmemeye karar verdim...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,543
Kayıtlı Üye Sayımız
166,829
Kaydolan Son Üyemiz
Lukes

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst