4x4 araç seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan doğaberk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,107
Ynt: 4x4 araç seçimi

Anlıyorum ancak sürüş becerisi daha mı on plana çıkıyor. Ornegin bir Discovery böyle bir parkurda daha fazla hatayı tolere eder gibi geliyor, yanılıyor muyum?
 

Etiketler
Ynt: 4x4 araç seçimi

Hocam disco bir arazi taşıtıdır.
forester ise Suv dur.
forester ile disco yu karşılaştırmak yanlış olur.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Ben hangisi daha iyidir diye sormadim ki, bole bir parkurda Disco sürücü hatasını daha mi fazla tolere eder diyorum. Yoksa amacım elma armut karşılaştırması degil yanlis anlaşılmasın
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Öyle bir parkurda lastikleri parkura uygun olan araç hatayı daha iyi telafi eder.

Hangi araç suv'dur hangisi arazi taşıtıdır konusu ise anlamsız. Bunların hepsi suv. Arazi taşıtı dediğiniz şey traktördür. Belki askerlerin eline verilen zırhlı defenderleri, unimogları vs de suv kategorisinden çıkarabiliriz, ama geri kalan hakkında söylenebilecek tek şey farklı performans özelliklerine sahip suv'lar olduklarıdır. Kiminin arazi şanzımanı var kiminin yok, kiminin süspansiyonu biraz daha asfalt/yol tutuş odaklı, kimi ise biraz daha sağlam olsun arazide biraz daha fazla canına okuyabilelim mantığı ile üretilmiş, ama netice itibari ile hepsi suv. Peki suv ne demektir? Asfalt + hafif arazi (bozuk yol) kullanımı için üretilmiş araç demektir. Ha siz bazı suv'ların modifiye pazarının iyi olduğunu keşfetmişsinizdir, bu pazardan temin edilebilen yükseltme kiti, diferansiyel kilidi vs gibi parçalarla bu araçları traktör misali araçlara çevirmek mümkündür... o tamamen ayrı bir konu. Modifiye edilmiş traktör benzeri mutant araçlara isterseniz arazi taşıtı diyebilirsiniz... Bu modifiye işinden sonra sözkonusu mutant aracı asfaltta traktör gibi birşey kullandığını unutup sürat yapmanın sonu ise ölümdür (adı üstünde artık "arazi" aracı "asfalt" aracı değil.)
(bu benim şahsi fikrim kimseyi de bağlamaz tabi, isteyen yine istediği gibi düşünmeye devam edebilir.)
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

mossin nagant' Alıntı:
hocam geyet normal...
hafta sonu gezilerinde burda bu parkurlara benzer yerlerde aynı şekilde geçiyoruz.
aracı askıda bırakmadığın sürece,yani şaseyi oturtmadığın sürece yolda kalmazsın.

Dolayısıyla yüksek olan daha avantajlı olacaktır. Çekiş sistemleri, kilitleri haricinde, yüksek olanı askıda bırakmak nitekim daha zor olucaktır. Tamam Subaru yükselttik diyelim, hangi koşulda kilit sistemi olmadığı için ilerleyemicektir?
 




Ynt: 4x4 araç seçimi

Subapları turbolarda değiştirirken motoru indirmek gerekiyormuş, bunun da işcilik malliyeti yüksek olduğunu söylüyorlar, ne kadar tutuyor? Bide kaç km de ortalama ayar gerekiyor? Bu subapları bozulmıcak cinsten bir subap la değiştirebiliriz sanıyorum,fikrinizi alabilir miyim? Şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Subaplanizi celik subablarla degistirseniz subaruda 1000 tl civarinda diger markalrda 500-600 tl civarinda tutar en fazla. Bide bu subap olayi minimum 60 bin km de baslar. Ama hayatiniz boyunca baslamayabilirde.
Zaten bu yeni obd 2 sistemli lpgler bu tarz sorunlara karsi onlem alabilmenizi sagliyor.
Subablari sogutmayi kendisi yapiyor.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Yaklaşık 5 aydır 2002 model 3.7 litre 210hp jeep cherokee liberty kullanıyorum. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları olsun, 4*2,4*4H,4*4H kilitli,4*4Low kilitli selectrac şanzumanı olsun, sessizliği olsun hafif off road'a bence iyi bir alternatif olabilir. 2002 model olduğu için yıllık 1970 tl bandrolu var. Yakıt tüketimi şehir dışında 12 litre/100 km ortalamaya kadar düşer 100-110 km sabit hızda, şehir içide bende 17-24 litre/100km arasında değişmekte. Sessiz, karizmatik, güçlü ve konforlu bir araç bence.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

anlıyorum daha uzun zamanda alabilir diyorsunuz, peki subaplarda sorun çıkmadı ancak subaplarda ayar gerektiğini farz edelim, iki kere ayar gerekse motoru indirelim dediler mi gider yaptık demektir. Bu işin aslı astarı nedir tam olarak
 



Ynt: 4x4 araç seçimi

hocam sorun çıkmazsa ayar gerekmez zaten. düşündüğünüz gibi masraflı araçlar değiller subarular.parçaları uzun ömürlü ve dayanımları yüksek. en az arıza yapan markalardan biridir.
bu bütün araçlarda olabilir.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Bu motoru indirip subap değşimin toplam maliyeti ne oluyor, bilginiz var mı?
 


Ynt: 4x4 araç seçimi

Esasen sormak istediğim 60 bin km sonra çıkan durum subapların ayarlanmaya ihtiyac duyması nedeniyle mi motor iniyor ve servis işcilik olarak 1000 tl ustu gibi bir tutar çıkartıyor, yoksa zaten 60 binde ayar dediğiniz her halikarda subapların değişmesi gerekiyorda buda parca fiyatı 1000 tl artı 1000 tl ustu motoru indirdi tutarı mı vardır? Sanıyorum pek anlayamadım konuyu. Yinede ilginizden dolayı tekrar teşekkür ederim.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Esasen sormak istediğim 60 bin km sonra çıkan durum subapların ayarlanmaya ihtiyac duyması nedeniyle mi motor iniyor ve servis işcilik olarak 1000 tl ustu gibi bir tutar çıkartıyor, yoksa zaten 60 binde ayar dediğiniz her halikarda subapların değişmesi gerekiyorda buda parca fiyatı 1000 tl artı 1000 tl ustu motoru indirdi tutarı mı vardır? Sanıyorum pek anlayamadım konuyu. Yinede ilginizden dolayı tekrar teşekkür ederim.


Motor LPG ile çalışmak üzere tasarlanmadığı için subapler eriyor ve değişmeleri gerekiyor. Tahminim yakıt/oksijen karışımında oksijen fazla ise bunun olma ihtimalinin daha yüksek olduğu.. Yine de adı üstünde tahmin tabi...
 



Ynt: 4x4 araç seçimi

Toplamdaki maliyet 1000-1500 tl dir maksimum. Yaptirdiginiz yere gore degisir.
Belki 800 tl ye yaptirirsiniz bilemem.
Subap olayi minimum 60 binde basliyor,hic olmayabilirde.
Subap ayari veya subaplarin degisimi ayni sey.
Yani surekli bir ayar olayi yok 60 bin de bir.
İhtiyac olursa ayar veya degisim.
Motorun inmeside anormal bir durum degil.
Yarim gunde hallederler.