4x4 Tarihçesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan selimsani Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,160
Ynt: 4x4 Tarihçesi

1958 Toyota FJ-25:

Ve bir başka efsane daha doğuyor… 1942 yılında AK-10 ile Toyota’nın uzmanlığı 4x4 le kesişti. Savaş sonrası kalkınma modeli BJ ile 1951 yılında başlamış, daha tanıdık-FJ serisi orta-1954 yılında girmiştir. 1958 yılında Toyota, ABD pazarına Land Cruisertanıttı.FJ-25 bir 236 CID motor, dört-ileri şanzımankamyon (bir 5.41:1 birinci vites ile), bir tek hızlıtransfer kutusu ve 4.11:1 dişli özelliklere sahipti.


69958999.jpg
 

Etiketler
Ynt: 4x4 Tarihçesi

1961 International Harvester Scout:

Scout, 1961 yılında piyasaya sunulduğunda kısa dingil mesafeli 4x4 konsept piyasası birkaç çentik ilerledi. Bu Jeep CJ veya Land Rover çok daha fazla güçlü olduğu için değil nispeten daha fazla konfor sunduğu içindi. Motoru V-8 in yarısı olmasına karşın tamamen kapalı olan üst kısımdan ötürü oldukça popüler oldu. 1980 yılına kadar da üretimi devam etti.


21248764.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1966 Ford Bronco:

Scout un başarısından esinlenerek, Ford eşsiz bir helezon yay ön süspansiyon, altı silindirli motoru ve çok çeşitli seçenekleri ile 1965 yılında Bronco yu açıkladı. 1966 standartlarına göre, Bronco en rahat ve güçlü çalışma sunan 4x4 oldu. V-8 motoru ile 11 yıl boyunca oldukça tutulan Bronco modern klasikler arasına girmeyi başardı.


93501116.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1966 Kaiser-Jeep Super Wagoneer:

Kaiser-Jeep Wagoneer modeli 1963 yılında piyasaya sunulduktan kısa bir süre sonra bu lüks modelini çıkardı. Lüks dış görünüm, iç donanım, jant kapakları göze batan wagoneer da ayrıca dört hoparlör, klima, elektrikli cam, radyo gibi donanımlar bulunuyordu. 270 beygir güç üreten motor otomatik şanzımanlıydı. Bu aracın ilk lüx 4x4 suv olduğu tartışma konusu olmuş…


63052823.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1969 Chevy Blazer:

Blazer 1969 yılında 4x4 piyasasına girdiğinde oldukça ses getirdi, çünkü, Chevy nin küçük kamyon platformu üzerinden üretildiği için oldukça ekonomikti. Blazer emsallerine göre daha büyük, daha komforlu ve daha genişti ve arazideki performansı ile de kendini göstermişti.


28603059.jpg
 



Ynt: 4x4 Tarihçesi

1970 Range Rover:

1970 yılında satışa gittiğinde Range Rover yeniliklerin öncüsü oldu; iki ucunda bobin-yaylı süspansiyon, dört tekerlekte disk frenler, alüminyum V-8, alüminyum gövde, ve tam zamanlı dört tekerlekten çekiş… İlk çıktığı zaman lüks olmasa da arazideki başarısı göz doldurdu. İki kapılı olarak piyasaya sürüldükten sonra 1981 yılında 4 kapılı versiyonu çıktı. Amerikan pazarını zorlasa da İngiliz klasiği olarak akıllarda ve gönüllerde yer etmiştir.


50907445.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1984 Jeep Cherokee:

1984 yılında bir orta sınıf araç olarak piyasaya sürülen Cherokee sokaklardaki yerini kısa sürede alarak 4 kapılı suv dünyasına hızlı bir giriş yapmıştı. Yüksek satış rakamlarına 4.0 lık motorla ulaşamayan jeep, 2.8 litre v-6 motorlu modeli 1987 yılında çıkartınca oldukça yüksek rakamlara çıkmayı başarmıştır. O günden beri de başarısını devam ettirmektedir.


50016737.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

1991 Ford Explorer:

Ford mühendislerinin ustaca tasarımı olan Explorer 1990 yılında 4x4 pazarına girdiğinde oldukça büyük bir etki yarattı. Explorer 102.1 inç dingil mesafesi ile 2 kapılı ve 111.9 inçlik dingil mesafesi ile 4 kapılı olarak satışa sunulmuştur. 1995 yılı Ağustos ayı rakamlarına göre 350.000 adet satış rakamına ulaşmıştır.


96140831.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

Land Rover'ın tarihi daha geniş o yüzden ayrıca bir bilgi verelim:

1948:
Land Rover tarafından üretilen ilk araç 30 Nisan’da Amsterdam Auto Show’dasergilendi. Bu araç 80” lik şasili, sürekli dört çeker, tente tavanlıve isteğe bağlı olarak alınabilen kapılara sahipti. Ancak üç ay içindekapılar standart olarak üretilmeye başlandı. Ekim ayında ise ilkstation wagon modeli piyasaya sunuldu.

1955:
İlk uzun şasili (107'') araç üretimi gerçekleşti. Kısa şasili model ise 86'' lik yeni şasiye sahip oldu.

1956:
Hemkısa hem uzun şasili araçların aks aralıkları 2” arttırıldı (88'' ve 109'') ve bu araçlar Series II olarak tanındı. Bu tarihten önceki araçlar ise Series I olarak adlandırıldı...

1957:
İlk dizel motorlu üretilerek piyasaya sürüldü.

1970:
3.5 litre V8 motora sahip 2 kapılı Range Rover’ın lansmanı yapıldı.

1971:
Ekim ayında senkromeşli şanzıman, yeni ön görünüm ve farklı iç tasarıma sahip Series III Land Rover üretimi başladı.

1979:
V8 motorlu 109'' Land Rover üretimi başladı.

1981:
Land Rover araçları Camel Trophy yarışmalarında kullanılacak tek marka olarak seçildi.4 Kapılı Range Rover’ın tanıtımı yapıldı.

1982:
Çok daha rafine bir iç tasarıma sahip Land Rover “County” station wagon piyasaya sürüldü. Range Rover’da 3 ileri otomatik şanzıman seçeneği sunulmaya başlandı.

1983:
Yeni 110'' lik şasi, yeni helezonlu süspansiyon sistemi, 5 ileri şanzıman, yekpare ön cam ve hidrolik direksiyona sahip Land Rover 110 modeli satışa sunuldu.

1985:
110 modelinin tüm yeniliklerini içeren ve 92,5'' lik şasiye sahip Land Rover 90′ın lansmanı yapıldı. Land Rover 120 ülkede satılmaya başlandı.Range Rover, 165 beygir gücündeki V8 motor ve 4 ileri ZF otomatik şanzıman ile satılmaya başlandı.

1989:
Yeni direkt enjeksiyonlu turbo dizel motora sahip 2 kapılı Discovery tanıtıldı.

1991:
4 kapılı Discovery Avrupa’da piyasaya sürüldü. Range Rover’lar Elektronik Havalı Süspansiyon (EAS) ile satılmaya başlandı.

1992:
Ekim: 108” uzunluğundaki Range Rover County LWB piyasaya sürüldü.

1993:
Soft Top’lı ve V8 motorlu Defender 90′ın tanıtımı yapıldı.

1994:
BMW, Rover Group’u satın aldı.İlk modelinin üretime başlamasından 25 yıl sonra tamamıyla yeni Range Rover Avrupa’da satışa sunuldu.

1997:
Freelander’ın lansmanı yapıldı.

2000:
BMW Land Rover’ı Ford Motor Company’ye sattı. Land Rover Ford’un PAG Group’unun bir parçası oldu.Land Rover’ın yıllık üretimi 175.000 adedi geçti.

2001:
Yeni Range Rover tanıtıldı.3.000.000′uncu Land Rover üretildi.

2003:
Land Rover yeni macera yarışması Land Rover G4 Challenge’ın birincisini gerçekleştirdi.Yeni 2004 Freelander piyasaya sürüldü.

2004:
Land Rover’ın ilk concept aracı Range Stormer, Detroit ve Cenevre otomobil fuarlarında sergilendi. Discovery 3′ün satışına başlandı.

2005:
Land Rover ailesinin beşinci üyesi Range Rover Sport piyasaya sürüldü.

2011
:
En son Range Rover Evoque modelini sunan Land Rover bu araçla suv modellerine yenisini eklemiş oldu...
 





Ynt: 4x4 Tarihçesi

selimsani' Alıntı:
1940 Bantam:

Bantam bildiğimiz “Jeep” in başlangıcıdır. American Bantam Car Company tarafından 23 Eylül 1940 ta 70 adet üretilmiştir. Yalnızca 19 günde 3500 mil yol giderek test edilmiştir. Bu “eski bir numara” 45 beygir güç üreten üç vitesli Warner T-84 motora, Spicer Model 18 transfer kutusuna sahipti.

Tüm bu bilgiler icin çok teşekkürler.Affınıza sığınarak buradaki bir noktayı düzeltmek istiyorum;
Warner T-84 üzerindeki motor deyil 1940-1945 yılları arası Bantam ile birlikte tüm Ford GP, Ford GPW , Ford GPA,Willys MA, Willys MB jeepler üzerinde kullanılmış olan Borg Warner yapımı şanzuman dır.
Ve evet buraya eklediğiniz fotodaki Bantam Holabird , Maryland' deki test noktasına diğer iki firma,yani Ford ve Willys den iki ay daha önce ulaştırılmış olan seri numarası=1 olan Bantam Pilot modelidir.( Bu iki aylık dönemde Willys bu modeli adeta bire bir kopya ederek Willys Quad modelini test merkezine sunmuştu)



39473254.jpg
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

Doğrudur, ben konuyu hazırlarken çeviri yaptım, yanlış yapmış olabilirim, o kadar hata olur canım ;D ;D
 

Ynt: 4x4 Tarihçesi

selimsani' Alıntı:
1948 Land Rover 80:

Ve bir efsanenin daha doğuşu… İkinci Dünya Savaşından sonra birçok 4x4 araç piyasaya sürüldü ancak hiçbiri Solihull un Rover Motor Company dan iyisini yapamadı diyor tarihçiler. Ekonomik bunalımda İngiliz uzmanlar devreye girdi ve acele ile ilk series i 18 ay gibi bir sürede piyasaya sürdü. 80 inçlik dingil mesafesi ile üretilen araç halen kullanılan birkaç modelden biridir.

Yine affınıza sığınarak burayada bir ekleme yapmak istiyorum;
İlk Land Rover savaş sonrası Britanya Adası'nda geriye kalmış ve kaporta kısmı tahrip olmuş bir Willys MB jeep'in tüm yürür aksamı üzerine bir İngiliz'in kontroplak ağırlıklı olarak kişisel imkanlarıyla imal ettiği bir kaporta ile başlar.

50151430.jpg
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,253
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst