Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor
ahmetti' Alıntı:
sayın alfonse bey beni büyük bir sabırla dinleyeceğinizi umarak olayı en başından anlatmak istiyorum...
olay benim bir pazar günü kayseriye offroad yapmaya gitmemle başladı...
biz yaklaşık 70-80 cm lik bir bataklığa girdik. dolayısıyla araç battı. o arada araç içeriye su aldığı için paçalarıma kadar ıslandım
derken araç hoparlörlerinden çok sesli cızırtılar geliyordu, ve sonra kokular geldi biz anladıkki bi yerleri yakıyoruz bende habire ileriye zor ediyor aracı çıkartmaya uğraşıyordum. 10-15 dk sonra aklıma geri vites geldi ve taktım araç geri geri çıktı. tabi bu arada büyük ihtimalle şanzımana su almıştır düşüncesiyle sanayiye gittik. hakkatende şanzıman yağı suyla karışıktı. sulu bi şekilde toplamda 2-2.5 lt yağ çıktı şanzımandan.
anladıkki daha öncesinden şanzıman yağsız kalmış yağı değiştirdik 6 lt koyduk ve ben yola çıktım. kayseri-tokat arası yaklaşık 100 km geldikten sonra over driver ışığının yandığını farkettim dolayısıyla araç 4. vitese geçmiyordu.bir müddet öyle gittikten sonra aracı kenara çekip kaputu açarak bişeyden anlarmış gibi üstünkörü baktım. sadece yağ kokusu geliyordu normaldir diyerekten tekrar direksiyona geçtim, fakat araç d de kalkmıyordu. 1 e çektim hareket etti devrini aldırtıp 2 ye çektim geçti derken 3.
devam ettim ben tokata geldim ama tokatta artık tamamen hiçbir viteste araç hareket etmiyordu.
çekiciyle kayseri yetklili servise gönderdik aracı. şanzıman açıldı tribünde dahil olmak üzere bir kaç parçayı sıfır takmışlar ( mekaniksel olarak değişmesi gereken parçaların değiştiğini ve şanzımanımın artık garantili olduğunu söylediler)
telefonlaştık aracı gelip alabileceğimi söylediler. ben atladım otobüse doğru kayseri.
aracı teslim alırken küçücük bir sıkıntının kaldığını söylediler ben araca binip gazlayınca 2. vitesle kalktığını farkettim parçanın ellerinde olmadığını, tokattada taktırabileceğim bir parça olduğunu söylediler bana. parçanında aracın lifte kaldırmak şartıyla alttan gözüken 27 anahtarla açılıp takılabilen hız sensörü olduğu anlaşıldı.
fakat ben onlara itibar etmedim ve parçayı getittirip taktıktan sonra teslim alacağımı söyledim. ertesi günü bekledik parçayı ankaradan otobüsle getirtip taktırdık, değişen hiçbirşey olmadığını farkedince başka bir şanzımancıdan çıkma, üzerinde iki adet bobin sarılı bir metal parça taktılar. araç artık 1 le kalkıyordu, çok şükür hallettik deyip yola çıktım. yolda bir ara yine over driver ışığı yandı sonradan geçti, ben tokata geldim.
birkaç gün sonra normal devirde trafikte seyrederken şanzıman 1 le 2. vites arasında kararsız kalıyordu, tam gazda sorun yok 1-2-3-4 yapıyor. fakat 2. vitese geçecekken kararsız kalıyordu 1 le 2 arası gigip gidip geliyordu.
telefonda bana selenoid takımının komple değişmesi gerektiğini söyleyip onunda sıfırının 1500 tl olduğunu o yüzden çıkma taktıklarını söylediler, severmisin sabahamı bırakırsın hesabı ben kafayı yemek üzereyim tabi. hemen ebaydan araştırıp parçayı 280 tl ye getirttim tokatta ustama taktırdım yağı falanda değiştirdik
araç kendine geldi. derken şimdiki sorunumuz araç 15-20 dakka çalıştıktan sonra over driverin ışığının sönmesi buyurun burdan yakın kafayı yemek üzereyim ne yapmalıyım saygılar...
Öncelikle,
şanzmanın su alması zordur, şanssızlık yaşamışsınız...
Yetkili servise götürmekle doğru yapmamışsınız, bu yoruma açık konu ama ben yetkili servisleri hiç sevmem...
(Ben kısa bi dönem yetkili servistede çalıştım, yetkili sevislerle ilgili bildiklerim,duyduklarım doğruymuş)
Selonoid takımı denilen şey bildiğim kadarıyla iki adet parça, governor sensör ve speed sensör....
46Rh' larda hidrolik kumandalı, 44Re' lerde ve sizin 5.9'lardaki 46RE de elektronik sensörler var...
E baydan sensörü getirirken 46RE diye belirttiniz dimi? Aynı zamanda bizim şanzmanlar Chryslerin efsanevi A660 kodlu şanzmanıdır.
Yurtdışından getirdiğiniz sensörlerin markası ne? Orjinal ise problem yok ama, ac delco v.s. gibi yan sanayi ise sorun çıkabiliyor... Kullanan arkadaşım var, sorun yok, şans meselesi, yan sanayide bayağı iyi ama bu sensörler çok hassas...
Şimdi maalesef servis "tekrarsız tamir" konusunda sorumsuz davranmış...
Çıkma v.s. parça takıp garanti veremezsin, bu sensörler şu kadar, değişecek dersin, parasını alır değiştirir, garantiyi verirsin...
Sensörler müşteri tedariği ile gelip takıldığı için artık şanzman servis garantisi dışında bence... Üzgünüm...
Over drive probleminizi hala anlamadım..
"şimdiki sorunumuz araç 15-20 dakka çalıştıktan sonra over driverin ışığının sönmesi" yazmışsınız...
nasıl yani... Sizi Over drive ışığını bsıp yakıyorsunuz, sonra sönüyormu?
Hep yanıyor, sonramı sönüyor...
Normalde, siz basmazsanız Over drive ışığı sönük kalmalı zaten...
Anlamadım...
Bu arada, s40euro' nun yorumunu okuyunca hatırladım...
Elektronik kontrollü şanzmanlar ısınınca VIC ekranında uyarı çıkar "Transfer Case Over Heat" gibi bi yazı çıkar ve şanzman soğuyuncaya kadar OD kapanır(yani ışık yanar)...
Bence sorun ya yok... (sorunuzu anlamadım, ne zaman yanıyor, ne zaamn sönüyor)
Ya da selonoidlerde felan problem yok,
Over drive dişlilerinin, parçalarının felan sıralandığı dişli sırasında bozukluk eskilik v.s. var...
Bu durumda tek alternatifin 46RE tamir takımı denilen kutunun yeniden satın alınıp, şanzmanın komple dağılıp yeniden tamir takımlarının değişerek toplanması...
Yani yeniden şanzmanın yapılması... Belki bu komple yapılma gereksiz gözükebilir ama doğrusu şanzman her dağıldığında tamir takımının v.s. değişmesidir...
Eğer Ankara' ya gelme veya aracı getirme/gönderme veya sadece şanzmanı kargo ile gönderme şansı olsaydı sorunu garantili çözümlettirirdim...
Güvendiğim ustalar var, şanzmana kargo ile ankaar dışından geliyor, buraad yapıp gene ahşap kutuya koyuo gönderiyorlar... Denemeye bile gerek kalmadan mis gibi oluyor...