5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ahmetti Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,910

ahmetti

TOKAT ÇEVİRGEN OFFROAD'ÇU
Mesajlar
383
Tepkime Puanı
0
Yaş
45
Yer
TOKAT/MERKEZ
arkadaşlar kusura bakmayın belki sizler için çok basit bir soru olacak ama...
geçen gün 5,9 un alt karterini açtırmak suretiyle şanzıman yağını komple değiştirmek istedim.
filtrede değişmek suretiyle komple yağı boşalttık
6 lt dextron 3 şanzıman yağı koyduk, ertesi gün araç 1. vitese ara sıra geçmediğini farkettim, hemen yağı kontrol ettimki ne göreyim :eek: hiç yağ gözükmüyor çubukta. kaçıran bir yerde yok, peşine hemen 2 lt daha yağ ilave ettim. çubuğa bakıyorum hemen hemen 1 lt daha istiyor. sizce garip bir şeyler yok değilmi. toplamda 8 lt aldı ve 1 lt daha alabilir. akıl sahiplerinden akıl arıyoruummmmm....
 

Etiketler
Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

Sanzumana gore degisiyor.

42RE ve 44RE 9.2 ila 11.7 litre arasi

46RE ise 9.2 ile 13.3 litre arasi.

Birda onemli nokta sanzuman sogutucu radyotorunun ebatlari veya sonradan ek radyotor takilmis mi ? Hatta ve hatta sanzuman radyator arasi borularin ic capi bile konulan yag miktarini degistiriyor
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

s40euro' Alıntı:
Sanzumana gore degisiyor.

42RE ve 44RE 9.2 ila 11.7 litre arasi

46RE ise 9.2 ile 13.3 litre arasi.

Birda onemli nokta sanzuman sogutucu radyotorunun ebatlari veya sonradan ek radyotor takilmis mi ? Hatta ve hatta sanzuman radyator arasi borularin ic capi bile konulan yag miktarini degistiriyor
şanzıman 46RE o zaman.
peki size bir soru çubuğa geri vitesindemi (R) bakacaz yoksa boştamı (N)
normalde parktayken çubukta full gösteriyor.
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

ahmetti' Alıntı:
şanzıman 46RE o zaman.
peki size bir soru çubuğa geri vitesindemi (R) bakacaz yoksa boştamı (N)
normalde parktayken çubukta full gösteriyor.

arac calisiyorken nbosta olmasi lazim aslinda cubuk uzerinde yaziyor diye biliyorum nasil nakilacagi
 




Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

ahmetti' Alıntı:
bilgiler için teşekkür ederim

Ahmet

Yazdiklarimdan bir sey anladin mi ? Cunku ben ne yazdigimi anlayamadim da. Bayagi yogunken arada yazmistim.

Simdi tekrar servis kitabina baktim.

Motor rolantide iken arac duz bir zeminde olacak ve en onemli noktalardan biri sanzuman yagi calisma isisina gelmis olacak bu da 82 derce yaklasik 15-20 dakikalik bir kullanim sonrasinda kontrol edilcek.

Arac calisir vaziyette iken tum viteslere tek tek alinacak ondan sonra bosa alinacak.

Bu isler bittikten sonra motor calisirken ve arac bosta iken seviye kontrolu yapilacak. Min ile Max arasinda olmasi lazim. Hani her zaman derler ya kisa olmasin uzun olsun az olmasin fazla olsun bunda oyle degil. Tam kararinda olmasi lazim yoksa sorun cikartiyormus servis kitabine gore.

Fazla oldugu zaman kopuklenme yapiyor buda sistemin icine hava girmesine sebep oluyor. eh yag basinci ile calisan bir sisteme hava verirsen tahmin neler olabilir.Nasrettin Hoca'nin dedigi gibi.

Gokyuzune kadar ficilari dizseler sonra en alttakini cekseler seyreyle sen gumburtuyu ;D ;D ;D ;D ;D
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

tork konvektörünün yağını boşaltamadığın için 7,5 litre yağ koyman gerekiyor...
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

s40euro' Alıntı:
Ahmet

Yazdiklarimdan bir sey anladin mi ? Cunku ben ne yazdigimi anlayamadim da. Bayagi yogunken arada yazmistim.

Simdi tekrar servis kitabina baktim.

Motor rolantide iken arac duz bir zeminde olacak ve en onemli noktalardan biri sanzuman yagi calisma isisina gelmis olacak bu da 82 derce yaklasik 15-20 dakikalik bir kullanim sonrasinda kontrol edilcek.

Arac calisir vaziyette iken tum viteslere tek tek alinacak ondan sonra bosa alinacak.

Bu isler bittikten sonra motor calisirken ve arac bosta iken seviye kontrolu yapilacak. Min ile Max arasinda olmasi lazim. Hani her zaman derler ya kisa olmasin uzun olsun az olmasin fazla olsun bunda oyle degil. Tam kararinda olmasi lazim yoksa sorun cikartiyormus servis kitabine gore.

Fazla oldugu zaman kopuklenme yapiyor buda sistemin icine hava girmesine sebep oluyor. eh yag basinci ile calisan bir sisteme hava verirsen tahmin neler olabilir.Nasrettin Hoca'nin dedigi gibi.

Gokyuzune kadar ficilari dizseler sonra en alttakini cekseler seyreyle sen gumburtuyu ;D ;D ;D ;D ;D
eh sana ne diyim patron şimdi :D
9 ile 13 lt arasında demedinizmi siz, bende 9 lt ye tamamladım
haa yanlışmı yaptım acaba tartışılır, çünkü 9 lt de sorun yok
sorun 1. vitese geçmemesiydi
şimdi geçiyor 1. vitese
fakat şimdi başka bir sorun var over driver ışığı yanıyor ve 4. vitese bırakmıyor
oda 15-20 dakika sürüşten sonra otomatikman sönüyor ve 4. vitese bırakıyor
anlamadım gitti valla

çıldırmaya az kaldı doktorum nerde bir 5,9 yüzünden çıldıracağııımmmm :smiley: ;) :D ;D :mad: :( :eek: 8) ??? ::smiley:
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

overdrive ışiığı yanıyorsa tehlike var demektir bence zorlama ve servise doğru bir git baktır....şakası yok.
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

94-96 ZjI 46Rh (hidrolik)
98 5.9 ZjII 46Re (elektronik)
En büyük fark selonoidlerde....

OverDrive Off iken, yani düğme basıldığında, ışık yanarken, 4' e geçmez, en son 3'te kalır...

Sizin problem tam ne anlamadım...

"Over drive ışığı yanıyor" yazmışsınız...
Nasıl yani, kendi kendine mi yanıyor?

OverDrive ışığını düğmeye basar yakarsınız, basar söndürürsünüz...
Bi de OverDrive Off iken (ışık yanarken) kontak kapatırsanız, yeniden açtığınızda sönmüş olur...

Bi süre sonra otomatik kapandığına şahit olmadım, duymadım...
En azından 1993-1998 5.2 ve 4.0 lar için...

Atlamadıtsam bu özelliği,
Belki sadece o yıl üretilen ve sadece 5.9' da kullanılan 46RE' de ext. bi özelliktir...

Siz basmadan, müdahale etmeden yanıyorsa prob. var...

Altta, filtrenin üstünde ufak bi kapağı var, onu söküp içindeki OD yayına bakın, kırılmış olabilir...

OD mekanizması 1-3-R veya 2-4 mekanizmalarının sırasında bulunuyor... Pislik gelmiş olsa kanallara dicem, aynı sırada olan diğer viteslerde de sorun olurdu...
 



Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

ahmetti' Alıntı:
eh sana ne diyim patron şimdi :D
9 ile 13 lt arasında demedinizmi siz, bende 9 lt ye tamamladım
haa yanlışmı yaptım acaba tartışılır, çünkü 9 lt de sorun yok
sorun 1. vitese geçmemesiydi
şimdi geçiyor 1. vitese
fakat şimdi başka bir sorun var over driver ışığı yanıyor ve 4. vitese bırakmıyor
oda 15-20 dakika sürüşten sonra otomatikman sönüyor ve 4. vitese bırakıyor
anlamadım gitti valla

çıldırmaya az kaldı doktorum nerde bir 5,9 yüzünden çıldıracağııımmmm :smiley: ;) :D ;D :mad: :( :eek: 8) ??? ::smiley:

OD yaniyormu yoksa yanip yanip sonuyor mu ?

Eger yanip sonuyorsa o zaman sanzumanda sorun var demektir.

Yag seviyesini kontrol ettin mi ? Ne durumda. eger seviye Min ile Max arasinda ise sorun yok.Sanzuman karteri uzun sure acik kaldiysa bayagi bir yag suzulup disari akar.

Ahmet bir seyler daha baktim. Eger sanzuman radyatorune giden check valf tikandi ise sanzuman asiri isiniyor ve kendini korumaya almak icin OD yi kapatiyor olabilir diye bir yorum daha buldum.Yag ve filtre degisiminden sonra icerde kalan kimi capak vb. malzemeler bu valfi tikamis olabilir. Onu da bir kontrol etmende fayda var.
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

Alfonse' Alıntı:
94-96 ZjI 46Rh (hidrolik)
98 5.9 ZjII 46Re (elektronik)
En büyük fark selonoidlerde....

OverDrive Off iken, yani düğme basıldığında, ışık yanarken, 4' e geçmez, en son 3'te kalır...

Sizin problem tam ne anlamadım...

"Over drive ışığı yanıyor" yazmışsınız...
Nasıl yani, kendi kendine mi yanıyor?

OverDrive ışığını düğmeye basar yakarsınız, basar söndürürsünüz...
Bi de OverDrive Off iken (ışık yanarken) kontak kapatırsanız, yeniden açtığınızda sönmüş olur...

Bi süre sonra otomatik kapandığına şahit olmadım, duymadım...
En azından 1993-1998 5.2 ve 4.0 lar için...

Atlamadıtsam bu özelliği,
Belki sadece o yıl üretilen ve sadece 5.9' da kullanılan 46RE' de ext. bi özelliktir...

Siz basmadan, müdahale etmeden yanıyorsa prob. var...

Altta, filtrenin üstünde ufak bi kapağı var, onu söküp içindeki OD yayına bakın, kırılmış olabilir...

OD mekanizması 1-3-R veya 2-4 mekanizmalarının sırasında bulunuyor... Pislik gelmiş olsa kanallara dicem, aynı sırada olan diğer viteslerde de sorun olurdu...
sayın alfonse bey beni büyük bir sabırla dinleyeceğinizi umarak olayı en başından anlatmak istiyorum...

olay benim bir pazar günü kayseriye offroad yapmaya gitmemle başladı...
biz yaklaşık 70-80 cm lik bir bataklığa girdik. dolayısıyla araç battı. o arada araç içeriye su aldığı için paçalarıma kadar ıslandım
derken araç hoparlörlerinden çok sesli cızırtılar geliyordu, ve sonra kokular geldi biz anladıkki bi yerleri yakıyoruz bende habire ileriye zor ediyor aracı çıkartmaya uğraşıyordum. 10-15 dk sonra aklıma geri vites geldi ve taktım araç geri geri çıktı. tabi bu arada büyük ihtimalle şanzımana su almıştır düşüncesiyle sanayiye gittik. hakkatende şanzıman yağı suyla karışıktı. sulu bi şekilde toplamda 2-2.5 lt yağ çıktı şanzımandan.
anladıkki daha öncesinden şanzıman yağsız kalmış yağı değiştirdik 6 lt koyduk ve ben yola çıktım. kayseri-tokat arası yaklaşık 100 km geldikten sonra over driver ışığının yandığını farkettim dolayısıyla araç 4. vitese geçmiyordu.bir müddet öyle gittikten sonra aracı kenara çekip kaputu açarak bişeyden anlarmış gibi üstünkörü baktım. sadece yağ kokusu geliyordu normaldir diyerekten tekrar direksiyona geçtim, fakat araç d de kalkmıyordu. 1 e çektim hareket etti devrini aldırtıp 2 ye çektim geçti derken 3.
devam ettim ben tokata geldim ama tokatta artık tamamen hiçbir viteste araç hareket etmiyordu.

çekiciyle kayseri yetklili servise gönderdik aracı. şanzıman açıldı tribünde dahil olmak üzere bir kaç parçayı sıfır takmışlar ( mekaniksel olarak değişmesi gereken parçaların değiştiğini ve şanzımanımın artık garantili olduğunu söylediler)
telefonlaştık aracı gelip alabileceğimi söylediler. ben atladım otobüse doğru kayseri.
aracı teslim alırken küçücük bir sıkıntının kaldığını söylediler ben araca binip gazlayınca 2. vitesle kalktığını farkettim parçanın ellerinde olmadığını, tokattada taktırabileceğim bir parça olduğunu söylediler bana. parçanında aracın lifte kaldırmak şartıyla alttan gözüken 27 anahtarla açılıp takılabilen hız sensörü olduğu anlaşıldı.
fakat ben onlara itibar etmedim ve parçayı getittirip taktıktan sonra teslim alacağımı söyledim. ertesi günü bekledik parçayı ankaradan otobüsle getirtip taktırdık, değişen hiçbirşey olmadığını farkedince başka bir şanzımancıdan çıkma, üzerinde iki adet bobin sarılı bir metal parça taktılar. araç artık 1 le kalkıyordu, çok şükür hallettik deyip yola çıktım. yolda bir ara yine over driver ışığı yandı sonradan geçti, ben tokata geldim.
birkaç gün sonra normal devirde trafikte seyrederken şanzıman 1 le 2. vites arasında kararsız kalıyordu, tam gazda sorun yok 1-2-3-4 yapıyor. fakat 2. vitese geçecekken kararsız kalıyordu 1 le 2 arası gigip gidip geliyordu.
telefonda bana selenoid takımının komple değişmesi gerektiğini söyleyip onunda sıfırının 1500 tl olduğunu o yüzden çıkma taktıklarını söylediler, severmisin sabahamı bırakırsın hesabı ben kafayı yemek üzereyim tabi. hemen ebaydan araştırıp parçayı 280 tl ye getirttim tokatta ustama taktırdım yağı falanda değiştirdik
araç kendine geldi. derken şimdiki sorunumuz araç 15-20 dakka çalıştıktan sonra over driverin ışığının sönmesi buyurun burdan yakın kafayı yemek üzereyim ne yapmalıyım saygılar...
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

ahmetti' Alıntı:
sayın alfonse bey beni büyük bir sabırla dinleyeceğinizi umarak olayı en başından anlatmak istiyorum...

olay benim bir pazar günü kayseriye offroad yapmaya gitmemle başladı...
biz yaklaşık 70-80 cm lik bir bataklığa girdik. dolayısıyla araç battı. o arada araç içeriye su aldığı için paçalarıma kadar ıslandım
derken araç hoparlörlerinden çok sesli cızırtılar geliyordu, ve sonra kokular geldi biz anladıkki bi yerleri yakıyoruz bende habire ileriye zor ediyor aracı çıkartmaya uğraşıyordum. 10-15 dk sonra aklıma geri vites geldi ve taktım araç geri geri çıktı. tabi bu arada büyük ihtimalle şanzımana su almıştır düşüncesiyle sanayiye gittik. hakkatende şanzıman yağı suyla karışıktı. sulu bi şekilde toplamda 2-2.5 lt yağ çıktı şanzımandan.
anladıkki daha öncesinden şanzıman yağsız kalmış yağı değiştirdik 6 lt koyduk ve ben yola çıktım. kayseri-tokat arası yaklaşık 100 km geldikten sonra over driver ışığının yandığını farkettim dolayısıyla araç 4. vitese geçmiyordu.bir müddet öyle gittikten sonra aracı kenara çekip kaputu açarak bişeyden anlarmış gibi üstünkörü baktım. sadece yağ kokusu geliyordu normaldir diyerekten tekrar direksiyona geçtim, fakat araç d de kalkmıyordu. 1 e çektim hareket etti devrini aldırtıp 2 ye çektim geçti derken 3.
devam ettim ben tokata geldim ama tokatta artık tamamen hiçbir viteste araç hareket etmiyordu.

çekiciyle kayseri yetklili servise gönderdik aracı. şanzıman açıldı tribünde dahil olmak üzere bir kaç parçayı sıfır takmışlar ( mekaniksel olarak değişmesi gereken parçaların değiştiğini ve şanzımanımın artık garantili olduğunu söylediler)
telefonlaştık aracı gelip alabileceğimi söylediler. ben atladım otobüse doğru kayseri.
aracı teslim alırken küçücük bir sıkıntının kaldığını söylediler ben araca binip gazlayınca 2. vitesle kalktığını farkettim parçanın ellerinde olmadığını, tokattada taktırabileceğim bir parça olduğunu söylediler bana. parçanında aracın lifte kaldırmak şartıyla alttan gözüken 27 anahtarla açılıp takılabilen hız sensörü olduğu anlaşıldı.
fakat ben onlara itibar etmedim ve parçayı getittirip taktıktan sonra teslim alacağımı söyledim. ertesi günü bekledik parçayı ankaradan otobüsle getirtip taktırdık, değişen hiçbirşey olmadığını farkedince başka bir şanzımancıdan çıkma, üzerinde iki adet bobin sarılı bir metal parça taktılar. araç artık 1 le kalkıyordu, çok şükür hallettik deyip yola çıktım. yolda bir ara yine over driver ışığı yandı sonradan geçti, ben tokata geldim.
birkaç gün sonra normal devirde trafikte seyrederken şanzıman 1 le 2. vites arasında kararsız kalıyordu, tam gazda sorun yok 1-2-3-4 yapıyor. fakat 2. vitese geçecekken kararsız kalıyordu 1 le 2 arası gigip gidip geliyordu.
telefonda bana selenoid takımının komple değişmesi gerektiğini söyleyip onunda sıfırının 1500 tl olduğunu o yüzden çıkma taktıklarını söylediler, severmisin sabahamı bırakırsın hesabı ben kafayı yemek üzereyim tabi. hemen ebaydan araştırıp parçayı 280 tl ye getirttim tokatta ustama taktırdım yağı falanda değiştirdik
araç kendine geldi. derken şimdiki sorunumuz araç 15-20 dakka çalıştıktan sonra over driverin ışığının sönmesi buyurun burdan yakın kafayı yemek üzereyim ne yapmalıyım saygılar...

Öncelikle,
şanzmanın su alması zordur, şanssızlık yaşamışsınız...

Yetkili servise götürmekle doğru yapmamışsınız, bu yoruma açık konu ama ben yetkili servisleri hiç sevmem...
(Ben kısa bi dönem yetkili servistede çalıştım, yetkili sevislerle ilgili bildiklerim,duyduklarım doğruymuş)

Selonoid takımı denilen şey bildiğim kadarıyla iki adet parça, governor sensör ve speed sensör....
46Rh' larda hidrolik kumandalı, 44Re' lerde ve sizin 5.9'lardaki 46RE de elektronik sensörler var...
E baydan sensörü getirirken 46RE diye belirttiniz dimi? Aynı zamanda bizim şanzmanlar Chryslerin efsanevi A660 kodlu şanzmanıdır.
Yurtdışından getirdiğiniz sensörlerin markası ne? Orjinal ise problem yok ama, ac delco v.s. gibi yan sanayi ise sorun çıkabiliyor... Kullanan arkadaşım var, sorun yok, şans meselesi, yan sanayide bayağı iyi ama bu sensörler çok hassas...

Şimdi maalesef servis "tekrarsız tamir" konusunda sorumsuz davranmış...
Çıkma v.s. parça takıp garanti veremezsin, bu sensörler şu kadar, değişecek dersin, parasını alır değiştirir, garantiyi verirsin...

Sensörler müşteri tedariği ile gelip takıldığı için artık şanzman servis garantisi dışında bence... Üzgünüm...

Over drive probleminizi hala anlamadım..
"şimdiki sorunumuz araç 15-20 dakka çalıştıktan sonra over driverin ışığının sönmesi" yazmışsınız...

nasıl yani... Sizi Over drive ışığını bsıp yakıyorsunuz, sonra sönüyormu?
Hep yanıyor, sonramı sönüyor...
Normalde, siz basmazsanız Over drive ışığı sönük kalmalı zaten...
Anlamadım...

Bu arada, s40euro' nun yorumunu okuyunca hatırladım...
Elektronik kontrollü şanzmanlar ısınınca VIC ekranında uyarı çıkar "Transfer Case Over Heat" gibi bi yazı çıkar ve şanzman soğuyuncaya kadar OD kapanır(yani ışık yanar)...

Bence sorun ya yok... (sorunuzu anlamadım, ne zaman yanıyor, ne zaamn sönüyor)
Ya da selonoidlerde felan problem yok,
Over drive dişlilerinin, parçalarının felan sıralandığı dişli sırasında bozukluk eskilik v.s. var...

Bu durumda tek alternatifin 46RE tamir takımı denilen kutunun yeniden satın alınıp, şanzmanın komple dağılıp yeniden tamir takımlarının değişerek toplanması...
Yani yeniden şanzmanın yapılması... Belki bu komple yapılma gereksiz gözükebilir ama doğrusu şanzman her dağıldığında tamir takımının v.s. değişmesidir...

Eğer Ankara' ya gelme veya aracı getirme/gönderme veya sadece şanzmanı kargo ile gönderme şansı olsaydı sorunu garantili çözümlettirirdim...

Güvendiğim ustalar var, şanzmana kargo ile ankaar dışından geliyor, buraad yapıp gene ahşap kutuya koyuo gönderiyorlar... Denemeye bile gerek kalmadan mis gibi oluyor...
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

Alfonse' Alıntı:
Öncelikle,
şanzmanın su alması zordur, şanssızlık yaşamışsınız...

Yetkili servise götürmekle doğru yapmamışsınız, bu yoruma açık konu ama ben yetkili servisleri hiç sevmem...
(Ben kısa bi dönem yetkili servistede çalıştım, yetkili sevislerle ilgili bildiklerim,duyduklarım doğruymuş)

Selonoid takımı denilen şey bildiğim kadarıyla iki adet parça, governor sensör ve speed sensör....
46Rh' larda hidrolik kumandalı, 44Re' lerde ve sizin 5.9'lardaki 46RE de elektronik sensörler var...
E baydan sensörü getirirken 46RE diye belirttiniz dimi? Aynı zamanda bizim şanzmanlar Chryslerin efsanevi A660 kodlu şanzmanıdır.
Yurtdışından getirdiğiniz sensörlerin markası ne? Orjinal ise problem yok ama, ac delco v.s. gibi yan sanayi ise sorun çıkabiliyor... Kullanan arkadaşım var, sorun yok, şans meselesi, yan sanayide bayağı iyi ama bu sensörler çok hassas...

Şimdi maalesef servis "tekrarsız tamir" konusunda sorumsuz davranmış...
Çıkma v.s. parça takıp garanti veremezsin, bu sensörler şu kadar, değişecek dersin, parasını alır değiştirir, garantiyi verirsin...

Sensörler müşteri tedariği ile gelip takıldığı için artık şanzman servis garantisi dışında bence... Üzgünüm...

Over drive probleminizi hala anlamadım..
"şimdiki sorunumuz araç 15-20 dakka çalıştıktan sonra over driverin ışığının sönmesi" yazmışsınız...

nasıl yani... Sizi Over drive ışığını bsıp yakıyorsunuz, sonra sönüyormu?
Hep yanıyor, sonramı sönüyor...
Normalde, siz basmazsanız Over drive ışığı sönük kalmalı zaten...
Anlamadım...

Bu arada, s40euro' nun yorumunu okuyunca hatırladım...
Elektronik kontrollü şanzmanlar ısınınca VIC ekranında uyarı çıkar "Transfer Case Over Heat" gibi bi yazı çıkar ve şanzman soğuyuncaya kadar OD kapanır(yani ışık yanar)...

Bence sorun ya yok... (sorunuzu anlamadım, ne zaman yanıyor, ne zaamn sönüyor)
Ya da selonoidlerde felan problem yok,
Over drive dişlilerinin, parçalarının felan sıralandığı dişli sırasında bozukluk eskilik v.s. var...

Bu durumda tek alternatifin 46RE tamir takımı denilen kutunun yeniden satın alınıp, şanzmanın komple dağılıp yeniden tamir takımlarının değişerek toplanması...
Yani yeniden şanzmanın yapılması... Belki bu komple yapılma gereksiz gözükebilir ama doğrusu şanzman her dağıldığında tamir takımının v.s. değişmesidir...

Eğer Ankara' ya gelme veya aracı getirme/gönderme veya sadece şanzmanı kargo ile gönderme şansı olsaydı sorunu garantili çözümlettirirdim...

Güvendiğim ustalar var, şanzmana kargo ile ankaar dışından geliyor, buraad yapıp gene ahşap kutuya koyuo gönderiyorlar... Denemeye bile gerek kalmadan mis gibi oluyor...
patron sorun şu:
aracı sabah çalıştırıyosunuz motor ısısı 40 ila 100 derecenin ortasına geldiğinde od ışığı yanmaya başlıyor ve
15-20 dakka sonra normale dönüyor yani sönüyor
 

Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

ahmetti' Alıntı:
patron sorun şu:
aracı sabah çalıştırıyosunuz motor ısısı 40 ila 100 derecenin ortasına geldiğinde od ışığı yanmaya başlıyor ve
15-20 dakka sonra normale dönüyor yani sönüyor

ok... anadım... galiba şanzman yağı çok çabuk ısınıyor veya sensörde problem...
araştırıp döneyim...
 



Ynt: 5,9 kaç lt şanzıman yağı alıyor

Alfonse' Alıntı:
ok... anadım... galiba şanzman yağı çok çabuk ısınıyor veya sensörde problem...
araştırıp döneyim...
uğraşlarınız için teşekkür ederim

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230541698132&viewitem=&refid=store

bu getirtip taktırdığım kit. yoksa yanlış bir malzememi taktırdımda ondan oluyor anlamadım.

yağınıda dexron 3 koydum. hemde üç kez değiştirmek kaydıyla..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,049
Mesajlar
1,527,957
Kayıtlı Üye Sayımız
166,792
Kaydolan Son Üyemiz
wdeepw

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst