750 Kg Altı Sıfır Çekme Karavan Önerileri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Burak DEMİRAL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,423
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 442,423
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Selamlar,

750 Kg ALTI TAM KARAVANLAR ve MUTFAK/BANTO DIŞARIDA KARAVANLAR

1-750 kg altı Tam Karavanlar: (4 kişilik modeller bold yapılmıştır. İthal Karavanlar italik yapılmıştır.)

a)
Aydos- Niewiadow Nt 126 (O1 Belgeli İthal) (2 Kişilik)

...

ğ) Hymer Eriba - Touring (O1 Belgeli İthal) (2 Kişilik)

h)...


Hymer Eriba karavanı 750 kg altı kategorisinde göstermişsiniz fakat Hymer Eriba 1000 kg civarında değil mi? Kendi sitesinde 750 kg üzeri görülüyor.
 

Etiketler
@TheArgento

Dün internette dolaşırken İmaj karavan distribütörlüğünde satıldığını fark ettim.

Şuan firma 2 modelin satış fiyatını vermiş. Diğer modeller ile ilgili katalog ve teknik verileri paylaşmış. (Dün bende onları incelemiştim.)

ÇEKME KARAVAN - İMAJ KARAVAN

Fiyat anlamında isterseniz İmaj Karavanı arayıp direk sorun. Teknik bilgilerindeki ek donanımlarının fiyatlarını da ilgileniyorsanız sorabilirsiniz.

@ŞA-yenici

Eriba Touring Familia 3.20 modeli için aşağıdaki bilgi paylaşılmış:

Çalışma sırasındaki kütle yaklaşık kg750

Hatta 3.10 modelinde bu ağrılık 720 kg olarak verilmiş. Bu modeller 2 kişilik modeller. Yani 4 kişilik değil ve uzunlukları 3.20 metre ile 3.10 metre.

İsterseniz sizde bir göz atabilirsiniz: (Seçtiğiniz modelin temel özelliklerine tıklayabilirsiniz.)

ERIBA Touring - Almanya'da yapılan Küçük Karavan
 

Selamlar,

MAY Karavan Orhan usta ile yazışmaya devam ediyorum...

Bir aksilik olmazsa bu hafta sonu üretim tesisini de ziyaret edip, yüz yüze görüşececeğim kendisi ile.

Kendisinin ürettiği 3600 ve 3800 modelleri ile ilgili boyut farkının etkilerini sormuştum. İlgilenen arkadaşlar için bilgi vermiş, paylaşayım hemen:

*Ağırlık olarak yanlış anlamadıysam 3600 yani 3.60 metrleik karavanı 650 kg, 3800 yani 3.80 metrelik karavanı 660-670 kg geliyor. (Aküsüz atık deposu, 90 lt buzdolabı, ocak, evye, cam sineklik ve standart ekipmanları ile.) Ortalama 100 Amper akü ile 3.80 de 690-700 kg'ı, 3.60 da 680-690 kg yakalıyor. İşte güneş panelleri ve ısıtıcı/su ısıtıcısı vb ekipmanlar ile tam 750 kg yakalıyor karavan.
Dolayısıyla 3.60 ile 3.80 arasında çok ciddi ağırlık farkı olmadığı için tercih edilebilir gözüküyor.

*Fiyat farkı 2.000 TL. Yani 3.60 modeli 38.000 TL'den satıyor, 3.80'i de 40.000 TL. Bu konuda da afaki bir fark olmadığı için yine 3.80 tercih edilebilir gözüküyor.

*Gelelim 0.20 metrenin karavan içine yansımasına...

1-Ön masa/yatak bölümü genişliği 130 cm den 145 cm e çıkıyormuş. Dolayısıyla, bazı markaların "King Size" olarak tabir ettiği 130 cm/1 kişi için 65 cm, 72,5 cm e çıkıyor. Bu durum elbette ön bölümde daha rahat oturma ve daha rahat yatma demek...

2- Ranzalar, 3.60 da 65 cm, 3.80 de 70 cm oluyor. Yani ön bölümle eş değer bir yatak genişliği ortaya çıkıyor.

3- Mutfak ve banyo bölümü 3.60 ile 3.80 aynı ölçülerde... Banyo 70X100 (Genelde 750 kg altı karavanlarda 75X75 ölçülerinde veriliyor), Banko/Mutfak uzunluğu ise 93 cm. Ancak standart donanıma dahil olan ek açılan banko ile 30 cm daha uzuyor ve 123 cm oluyor.

Bu karavanları, Ranzalı 4 yatma kapasiteli, arka ufak masa/yatak olarak 3 yatma kapasiteli ve ranzalı ama alt bölüm ufak masa/yatak opsiyonlu (Bu benim tercihim :smiley:) 4 kişilik yapabiliyor.

Sonuç olarak ölçü anlamında 3800 modeli bence tatminkar. Kg ve fiyat anlamında da çok bir farkı yok. MAY karavan düşünen arkadaşlar varsa bence 3800 modelini mutlaka düşünsünler...

PHOTO 2019 11 20 17 54 28
 
Son düzenleme:

Merhaba
Konu çok güzel ve faydalı olmuş
Baştan itibaren tüm mesajları okudum.
Verilen emek için teşekkürler..

Eşimle ve iki çocuğumla 2 yıl öncesine kadar eski bir ingiliz karavanla güzel geziler gerçekleştirdik. (Forumda Uyurgezer olarak aratabilirsiniz)
Arada ev alma durumu oldu, daha iyisini alırım diyerek karavanı sattım.
Sonra da 3. Çocuğumuz doğdu falan derken karavansız kaldık.

Şu an eşimin de baskılarıyla tekrar karavan arayışına girdik.
Bir gezenbilir deyişiyle "tahammül edebileceğimiz en küçük karavan"ı arıyoruz.
Tabi bütçe kısıtımız da var. (35bin civarı)

Bana iki seçenek mantıklı geldi.
Biri may3800 diğeri ortiz 3.90.
Tüm alt yapının alko olması, amortisör olması ve tasarımdaki şıklık unsurları nedeniyle ortiz 1 adım önde bana göre.
Karavanımızı oldukça mütevazi almak durumundayız. İhtiyaç duydukça ve maddi imkanlar el verdikçe eksikleri tamamlamayı düşünüyoruz.

Sıcak su ocakta veya küçük tüpte ısıtılıp depoya eklenecek. Yazın 20 lt lik bidonu mat siyah spreyle boyayıp güneşte bırakmıştım denemek için. Sonuç inanılmaz güzeldi. Akşamına soğuk su eklemeden çocukları yıkayamamıştım.

Buzdolabı invertörle 220v. Önceki 3 sistemdi. Bakalım deniycez. Aküyü sömürecektir.

Isıtma için para bulunca mazotlu ısıtıcı düşünüyorum. Termostatlı ise eğer sürekli çalışmayacağı için akü tüketimi düşük olur diye umut ediyorum. Kullananların tecrübelerini beklerim.

Bize gerekli olanların hepsi bu kadar : )

Şu ön cam meselesini düşünüyoruz nasıl yapsak diye. Ön cam sonradan eklenebilir mi acaba. Antalyada pleksi cam yapan usta aynı zamanda cam yeri açıp camı da takıyor mu bilen var mı? Eğer ortiz yukarı doğru açılan cam ekliyorsa ve fiyat makul olursa imkanları zorlayabiliriz. Veya minibüs camı mı tercih etmeliyiz?

Bir de yukarıdaki unsurların elektrik tüketimi için invertör jeneratör düşünüyorum. Nasıl olur sizce?
Mesela kipor ig770 çok mu küçük kalır. (0,7 kw) Gündüz aküyü şarj edip akşam buzdolabı ve mazotlu ısıtıcıyı kullanabilir miyim?

Tecrübelerinizi beklerim.
 

@tekelimustafa

Selamlar,

Başlığın işe yaramasına çok sevindim. Ne biliyorsam, ne öğrendiysem yazmaya ve paylaşma çalışıyorum kendi adıma...

Benim sizin gibi uygulamalı karavan tecrübem yok. Kamp yaptım ama karavan kullanmadım.

Bu yüzden uygulama özelindeki sorularınıza yanıt vermeden bilgim dahilinde olan konulara cevap vereyim:

*Oritz 3.90: Birebir inceledim. Karavanda bazı işciliksel hatalar görsem de, genel olarak çok başarılı. Ancak kg konusu sıkıntılı. Yazınızda belirtmemişsiniz. Gerçek O1 karavan istiyorsanız ya Ortiz'i camsız alıp çok birşey eklemeden kullanacaksınız ya da almayacaksınız. Net...

Ama O1 sıkıntı değil, Ruhsatlı O2 de olur derseniz elbette alabilirsiniz. KDV dahil 47.000 TL ye satıyorlar. Ön cam aldığınızda 1.750 TL ek fiyat (Dediğim gibi O2 ruhsatlı karavan oluyor.) Ayrıca Bagaj kapağı istersen 1.200 TL, Ranza camlarıı isterseniz sineklikleri ile birlikte 2.600 TL.

Yani toplam 52.500 indirimle 50.000 TL civarına alabilirsiniz.

Yanlız camlar minibüs. Sadece ön camı amortisörlü yapıyorlar. Diğerleri aliminyum sürgülü cam.

*MAY 3800: Karavanı canlı görmedim. Bu hafta sonu umuyorum göreceğim. Ancak kullanan çevremde 2 kişi çok memnun. (3600 kullanıyorlar.) Her müşterisi ile ayrı bir dialog kuruyor usta. Ve imkanlar dahilinde her türlü konuda da yardımcı oluyor. (Orhan Usta ile 2 haftadır yazışarak ve telefonda konuşarak bunu görüyorum)

Al-Ko şase yok, kendi galvaniz şasesi var ama O1 alacak bu alt yapıya bu önemli, al-ko fren, ayaklar ve dingil var. Al-Ko Amorstisör ve Stabilizatörü de takıyor. (Amortisör için 2-3.000 TL ek maliyet gibi düşünün.)

Ortiz'e göre ön cam standart. (Ancak ön cam sabit açılmıyor.)

Dolayısıyla 42.000 TL ye ön camlı ve Ortiz donanımında ranza camları olan bir karavan alabilirsin. (Ön bagajı ve selenoid valf/gaz kesiciye hediye aldığını düşünürek yazdım.)

Yani arada ortalama 8.000 TL fiyat farkı var. Camları aynı (Ortizde olips camların ufak kısmı açılıyor ve sineklik yok, buna karşılık MAY'de ön cam açılmıyor ve şase Al-Ko değil)

-------------------------------------

Bahsettiğiniz donanımlarla ilgili zaten siz benden daha iyi biliyorsunuz. İmkan yoksa, ilerde yapabilirsiniz.

*Buzdolabını 90 lt den 60 a düşürecekseniz, Orhan usta 1-2.000 TL gibi ek maliyetle 60 lt 12 v yapabiliriz demişti. Bir düşünün isterseniz.

*Isıtmada ben gazlı sobaya daha meyilliyim. Dizel yakıt düşünmeden mevcut tüpten ve en önemlisi elektrik kullanmadan.(Ateşleme ve fan için) Fiyatları hemen hemen aynı çıkıyor.

*Cam sonradan eklenir mi, sağlıklı olur mu bilmiyorum. Onu siz direk tercih ederseniz Ortiz'e sorarsınız.

*Jenaratör konusuna bende bakıyorum. Ben gösterdiğiniz ürünü hiç görmemişyim.
Eğer daha uygun (800-900 TL arası) ve biraz daha güçlü 4 zamanlı hemen hemen aynı ses seviyesinde (63 db) digital olmayan 3.3 hp, 1 kW sürekli çıkış gücünde bir cihaz düşünürseniz Kama Tng1500A 3.3 Hp İpli Benzinli jenaratöre de bakabilirsiniz.

Digital olması sanırım daha az tüketmesini sağlıyor. (Sizinki 0.45 lt/saat, benim söylediğim 0.85 lt/saat) birde sizin ürün 10.5 kg iken benim baktığım ürün 27 kg gözüküyor. Ama işte fiyatı neredeyse yarı yarıya ucuz :smiley:
 
Son düzenleme:



Jeneratörü bence sadece acil durumlar için düşünün
Hem gürültü,hem yakıt tüketimi ve verimlilik açısından sürdürülebilir değil

LG-K220 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Isıtma için para bulunca mazotlu ısıtıcı düşünüyorum. Termostatlı ise eğer sürekli çalışmayacağı için akü tüketimi düşük olur diye umut ediyorum. Kullananların tecrübelerini beklerim.

Şu ön cam meselesini düşünüyoruz nasıl yapsak diye. Ön cam sonradan eklenebilir mi acaba. Antalyada pleksi cam yapan usta aynı zamanda cam yeri açıp camı da takıyor mu bilen var mı? Eğer ortiz yukarı doğru açılan cam ekliyorsa ve fiyat makul olursa imkanları zorlayabiliriz. Veya minibüs camı mı tercih etmeliyiz?

Ben eberspacher d2 kullanıyorum dizel ısıtıcı olarak. 8 ila 34watt arası enerji tüketiyor çalışırken. Yani 0,6 amper ila 2,9 amper arası bir tüketimi var saatte. Yani en küçük aküde bile aküyü tüketen başka bir şeyler yoksa problem yaşamazsınız.

Antalya'da pleksi karavan camı yapan ustayı biliyorum. Dün internette öylesine gezinirken başka bir yerde daha gördüm pleksi teleskobik karavan camı yapan bir yer. Bir inceleyin isterseniz. Bombeli Karavan Camları
 


@Demirak
O1-O2 konusunda kararsızız. O yüzden belirtmedim.
Ben O2 almaktan yanayım. İleride büyük bir karavan alma hayalim var. Şimdiden BE ehliyet almak mantıklı olabilir. Yılda bir muayeneye girmek dışında maddi külfeti yok galiba. Muayneye girmek de aslında güzel birşey. Eksiklikler görülmüş olur.

Soba konusunda ben de lpg li olmasını isterim aslında. Önceki karavanımda da vardı. Akü de tüketmiyor. Ancak fiyatlar bana çok yüksek geliyor. mazotlu ısıtıcı alırsam yerli dai shava almayı düşünüyorum. Lpg sobasına göre 1/3 rakama geliyor. Yerli lpg sobası olsaydı onu alırdım.

Ranza camı veya yan bagaj kapağı düşünmüyorum. Sadece önceki sayfalarda yazdıklarınızdan dolayı banyoya en küçüğünden bir heki olabilir. Ortiz in ön camı bildiğimiz minibüs camı ise yani ağırsa ondan da vazgeçicem sanırım.

Buzdolabını şimdilik 220v alıp daha sonra bir tanıdığıma 12v dönüştürtmeyi düşünüyorum.

30 kasım a İzmir e uçak bileti aldık. Ortiz e gideriz ilk. Eğer umduğumuzu bulamazsak bir araç kiralayıp manisaya geçeriz sanırım. Ortiz için verdiğiniz rakamlar kdv dahil. Peki may karavan için verdiğiniz rakama da kdv dahil mi. Veya kdv rakamlarını düşürmenin bir yolu oluyor mu her ikisi için de?

@omnitemporal
İnverter jeneratörlerin sessiz olduğunu duymuştum. Eğer yeterince sessiz değilse vazgeçerim sanırım. Ancak kısa vadede güneş panelinin ne ağırlığını ne de maddi külfetini çekmek istemiyorum. Deneyerek doğru olanı bulmaya çalışıcam artık.

@pasolvon
Verdiğiniz rakamlar termostad kullanımı ile sürekli çalışma durumunda değilmi? Yani sabaha kadar 30ah maksimum diyebilir miyiz?

Verdiğiniz link için teşekkürler.. iyi oldu..
Sitedeki numarayı aradım.
İsmi Abdurrahman Bey. Çift katlı bombeli pleksi karavan penceresi imal edip gerekirse karavandaki yerini de açarak takıyormuş.
Örnek olması için 50x90 cam + sineklikli perde 1450 fiyat verdi. Bana rakam güzel geldi.
May karavanın ön yüz eğri olduğu için ona olmaz sanırım ancak ortiz i ön camsız alırsak kendisini tekrar arıycam.
Antalyadaki usta da yerini açıp takıyor mu acaba?
 

@pasolvon
Verdiğiniz rakamlar termostad kullanımı ile sürekli çalışma durumunda değilmi? Yani sabaha kadar 30ah maksimum diyebilir miyiz?

Verdiğiniz link için teşekkürler.. iyi oldu..
Sitedeki numarayı aradım.
İsmi Abdurrahman Bey. Çift katlı bombeli pleksi karavan penceresi imal edip gerekirse karavandaki yerini de açarak takıyormuş.
Örnek olması için 50x90 cam + sineklikli perde 1450 fiyat verdi. Bana rakam güzel geldi.
May karavanın ön yüz eğri olduğu için ona olmaz sanırım ancak ortiz i ön camsız alırsak kendisini tekrar arıycam.
Antalyadaki usta da yerini açıp takıyor mu acaba?

Doğrudur, keza kullanmayı düşündüğünüz dai 2500 modelinin tüketim değerleri de bununla hemen hemen aynıdır. Yalnız 30ah kullandığınızda o karavan cehennem olmuş demektir :smiley:

Çift katlı karavan camı için fiyat gayet güzel geldi bana. Yedek parçası da bol miktarda var gördüğüm kadarıyla sitelerinde. Bu camların asıl problemleri bildiğiniz üzere yedek parçaya ulaşmanın zor olması. Bizim yerli üreticiler toplu olarak böyle yerli üretimlerden sipariş verseler ne güzel olur minibüs camları yerine.

Bu arada ürün açıklamasına kaportanın eğimini alır yazmışlar. O nedenle eğimli yüzeye olmamasına bir sebep göremiyorum ben. Yine de Abdurrahman bey'den bir teyit almak gerekir.
 



Selamlar,

Hafta sonu şehir dışındaydım. Bugün geldim ve hemen yeni gelişmeleri paylaşmak istiyorum.

Ama öncelikle:

@tekelimustafa

Son yazınıza ve sorularınıza tek tek cevap vereyim:

1- 750 kg üstü karavanların bana göre en büyük sıkıntısı ruhsat ve muayeneden ziyade BE ehliyet(ben alamadığım için :smiley:) ve kaskodur.
750 kg altı karavanlarda kaskoya ek teminat olarak fatura bedelini beyan ettiğinizde bir sur prim ödüyorsunuz ama Karavanınız kasko kapsamına girmiş oluyor. Ancak 750 kg üstü ruhsatlı karavanlarda şuan için bildiğim kadarıyla kasko yapılamıyor. (Bireysel girişimleri ile teklif isteyen arkadaşlar oldu ama sonuç alabildiklerini bilmiyorum.) (Birde bazı arkadaşlar kasko kapsamına girsede ödememek için bahane üretiler, diyorlar. Ama bende eski bir sigortacı olarak, hiçbir şey ödenip/ödenmeme durumundan ziyade, hukuki olarak Karavanınızın kasko kapsamında olduğunu değiştirmez, diyorum. Hele bir de ek ödeme yaptıysanız...)

Ve bu arada sur prim olayında bir arkadaşım 50.000 TL fatura bedelli karavanı için kaskosuna 550 TL ek ödeme yapıyordu, gçetiğimiz aylarda bu konuda konuşmuştuk.

Birde muayene iyi birşey demişsiniz. Zaten 750 kg altı frenli bir karavan aldığınızda onu her yıl kontrol ettirmeyeceğiniz mi düşünüyorsunuz?

Böyle düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Frenli tüm karavanları fren mekanizmasının kontrolü için her yıl kontrol ettirmek gerekiyor. Bu arada zaten karavanı lifte alıp alt takım kontrolü yapabilir, sızdırmazlık vb testlerini de gerçekleştirebilirsiniz. Hatta bildiğim kadarıyla bir çok kurumsal firma tıpkı otomobilelr gibi bu şekilde her yıl bakıma geldiğinizde garanti veriyorlar.

2- Gazlı soba için Truma S2200 manuel ateşlemeli soba için KDV dahil 4.500 TL fiyat verilmişlerdi. Orjinal Webasto içinde 3.500 TL civarı bir rakam telafuz edilmişti, montajı ile. (gerçi hafta sonu Menemen Karavan Etkinliğinde 2.500 TL fiyatlar gördüm ama orjinal Webasto değildi.) Yani 3/1 diyemeyiz...

3- Ortiz'de yan bagaj kapağı demedim. Ön bagaj kapağı dedim. Karavanın orjinalinde ön bagaj olduğu söyleniyor ama açılabilen kapak için ek para isteniyor :smiley: Yani Ortiz'de mutlaka ek para vereceksiniz :smiley: Birde banyo heki önermiştim ama Ortiz de en zından ranza camı da öneriyorum. Çünkü arka cam yok. Ön cam da almazsanız, sadece muftak camına kalırsınız ve sinekliği olmayan ufak elips camlara...
Kg ve maliyet açısından daha anlamlı olan ranza camlarını alırsanız Karavanın sol bölümünde açabileceğiniz bir havalandırmnız olur. Aksi halde havalndırma adına zorlanırsınız.
Ortiz'in ön cam amortisörlü gözüküyor ama anladığım kadarıyla normal cam, çift plexi değil.

4- MAY'in 3800 modelindeki 40.000 TL KDV dahil rakam.

Sonuç olarak, fiyat anlamında ne kadar pazarlık yapsanız, ne kadar cam vb almasanızda farkın 10.000 TL den az olacağını düşünmüyorum.

----------------------------------------------

Ülkemizde şehir efsanelerine çok önem verilir. Bunları yıkmakta zordur.

Jenaratör(Genelleme yapılarak) gürültülü efsanesi... Elbette büyükler gürültülü. Ama yukarıda paylaştığım gibi, 1 kW sürekli çıkış, 4 zamanlı iyi bir jenaratör alırsanız günde 2 saat çalıştırma ile gürltü anlamında sıkıntı yaşabileceğinizi düşünmüyorum. Zaten kamp alanında elektrik alırsınız. Jeneratörü kamp dışı bakir alanlarda kalırken kullanırsınız. Orada da 2 saat 60-65 db arası devamlı sabit tonda bir konuşma sesinden kimse rahatsız olmaz.
 
Son düzenleme:

IMG 1728
IMG 1729
IMG 1730
IMG 1734
IMG 1735
IMG 1736


Tekrar merhaba,

Hafta sonu MAY Karavan orhan Usta'nın atölyesine gidecektim. Fakat kendisi, bitmiş karavan elinde olmadığı için ve sadece yapım aşamasında karavanlar olduğu için, beni en son teslimat yaptığı bir müşterisine yönlendirdi.

Bu kapsamda bende müşteriyi aradım. Hasan abi yeni almış MAY 3600'ü. Ve Menemen Belediyesi ile Ortiz Karavanın düzenlediği Gölpark'taki etkinliğe gelmiş. Bende bir taşta 2 kuş hesabı hem onu görürüm hemde etkinliğe gelen karavanları da görürüm dite Cumartesi günü Menemen'e gittim.

Öncelikle etkinlik ile ilgili birkaç şey söyleyeyim: Şöyle olsa iyiydi, bölye kötüydü asla diyemem. Sonuçta bir emek harcanmış, her zaman takdir ederim. Zaten sektörü destekleyecek her türlü çalışma takdir edilmeli diye düşünüyorum. Düzenleyenlere teşekkür ederim...

Etkinlikte çekme karavan kategorisinde; Dolly Karavan ve Ortiz vardı Firma olarak. Ancak bireysel olarak Saly, Adria ve MAY gibi birçok çekme karavanı ve sahiplerini görme fırsatım da oldu...

Tek tek gözlemlerimi paylaşayım:

Dolly Karavan - 2 Kişilik Weekend Modeli: İçine girdim ve her detayını inceledim. Sanki bir "Niewiadow" havası vardı. (Resimlerinden gördüğüm kadarıyla)

Karavan kültürüne uygun denanım ve detaylar güzeldi; Çift plexi cam, cam tezgahlı evye, kavak mobilya vb.

Ancak bazı detaylar, yapma be, dedittirdi. Örneğin çekmece/dolap kulpları kilitli gömülü değildi. Standart mutfak kulpları açınca mobilyaya sürtüyordu.
Banyo'da sabit kasetli tuvalet olmasına rağmen duş alanı yeterliydi. Ancak gel gelelim bir heki ve pencere olmaması sebebiyle kapıyı kapatıp duramadım.

Monoblok olması bana göre büyük bir avantaj değil ama genel olarak elbette sızdırmazlık anlamında bir avantaj olarak kabul edebiliriz.

Bülent usta ile detaylı konuşma fırsatımda oldu. (Bu olumsuz gördüğüm detayları da söyledim.)
Ayrıca, 2020 yılı içnide 4 kişilik 750 kg altı karavan yapacakmış ama monoblok olmayacakmış. Bende memnuniyet duyacağımızı ve grubumuzdan bahsettim. Bir web sitesi yaptırmış ama daha faaliyete geçmemiş. yeni karavan geldiğinde mutlaka haber verecek.

Ortiz 3.90: Fuar alanının baş köşesindeydi Ortiz ama ben gitmedim. Çünkü zaten inceledim ve bir sonuca vardım Karavan ve Firma ile ilgili. Benim için ağırlık sorunlarını çözmedikleri sürece malesef alınmaz Karavanlar üretiyorlar.

Saly - Carabinata: Firma olarak etkinlik alanında yoklardı. Ancak yeni almış bir abimiz etkinliğe gelmişti. Beni için eşiyle oturduğu yeşil alandan kalktı ve gledi. Karavanını açtı. Neredeyse 1 saat konuştuk.
*Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, ön oturma bölümü ile ilgili, daha önce canlı olarak baktığım Carabinata'lar da çok eşya varmış. Abinin karavanındaki az eşya resmen karavanın içini biraz daha geniş gösterdi diyebilirim. *Ancak ben yine banyoya sığamadım :( Kendisi portatif tuvaleti dışarı alıp duş alıyormuş. Sabit tuvalet dediğimde, zor dedi. Yani ancak oturarak belki duş alınabilir...
*Mutfak kısmına detaylı baktığımda bankosu emsal karavanlara göre büyük. Buda alt çekmecelerin büyük olmasını sağlamış. Ama buzdolabı ve banko üstü dolap olmaması sebebiyle yine daha önce belirttiğim gibi özellikle kıyafet ve şahsi eşyalar için neredeyse hiç alan kalmamış.
*Buzdolabını oradan alıp 90 lt ye büyütebiliyormuşuz. Bunu biliyordum ama ben yine orada kalıyor diye düşünmüştüm. Meğerse ranza alt yatağı küçültüp oraya alınıyormuş. Buda bir negatif olarak değerlendirilebilir.
*Bu arada Frenli Carabinata 650 değil 680 kg mış. Tuttuğumuz listede ben bundan sonra frenli/frensiz ağırlıkları yazacağım. 30 kg az bir fark değil.
*Ve Frenli modeli şuanda 60.000 TL nin biraz üzerinde fiyat etiketi ile satılıyormuş.
*Daha önce belirttiğim gibi 60 lt su deposu, dış çıkartmalarının kötü durması gibi detayları yine gözlemledim. Ama çift plexi camları ve iç işçilik detayları takdire değerdi.

MAY - 3600: Hasan abinin Sevgili Eşi ile yeni aldığı karavanı alanın arkasında park etmiş. Telefonla kendisine ulaştım. Beni içeri aldılar, Karavanın her yerini gösterdiler ve yaklaşık 1 saat konuştuk...
Kalite olarak elbette eksiklikleri vardır. Zaten camlar bile bunu yazmaya yeter. Ancak fiyatına oranla baktığınızda kaliteli bir karavan olarak gözlemledim. 38.000 TL fiyatla satılıyor 3600 modeli. 5.000 TL ye saç kurutma makinasını bile çalıştırabilecke güçte paneller aküler ve inverter ile karavan size 43.000 TL ye geliyor ve frenli. Bu güçte güneş panel sistemleri ile 720 kg da kalıyorsunuz. Ufak tefek eklemelerinizle boş su deposuyla hem yasal hem de gerçekte 750 kg altı karavana sahip oluyorsunuz...

Gözlemlediğim negaitflikler yok mu, elbette var. Bunları 2 başlıkta toplayıp, mutlaka yaptırmalısınız veya isteğe bağlı diyorum:

MAY Karavanı alırken mutlaka yaptırmanızı önerdiğim değişiklikler:
1- Kapı kilidi, plastik. Mutlaka metal olacak şekilde değiştirmenizi öneririm.
2- Tüp içerde, çok tehlikeli buldum. Evde mutfağımızdadır. Ama biz orada yatmayız. Yani arada duvarlar ve en önemlisi mesafe vardır. Ama burada mutfak bankosu altı tüp ve yanında yatıyoruz. Kesinlikle tavsiye etmiyorum. Mutlaka ön dolap ile dışarı alınıp eksizbakır boru ile bağlantı sağlanmalı. Carabinata'da içeride ama dışarıdan kapak yapılmış. Buda içerden erişimin olmaması anlamında başarılı ama bana göre en iyi yöntem ön dolapta olmasıdır.
3- Su deposu ve pis su deposunu karavanın ortasına konumlandırılmış.Çok iyi denge için.güneş panel aküleri için aynı mutluluğu yakalayamadım. Ön dolap olmadığı için aküler su deposunun hemen yanına sağ tarafa alınmış. 100 A standart bir akünün 30 kg civarı geldiğini ve 2 akü yani 60 kg bir ağırlık farkının sağ tarafta fazla olduğunu düşünün... Ve su deposunun hemen yanında...
Bana göre mutlaka ön dolap konulup, hem akü/ler hem de küçük tüp oraya alınmalı. Ya da akülere farklı bir yer bulunmalı...
4- Karavana girişte bir anahtar grubu var. Buradan mutfak üstü büyük ışık ve dış ışık kontrol ediliyor. Orhan usta ek ışık için hem öne, hem ranza tarafına ek led ışık koymuş. Ancak onlar üstlerindeki butonlar ile kontrol ediliyor. Bana göre hepsi anahtar grubuna alınmalı, aç/kapa ve enerji tüketimi sıkıntısı yaratmaması için...
5- Bazı dolap kulpları sabit, bazıları kilitli mekanizmalı. Mutlaka bir mantığı vardır ama hepsi kilitli olması bana göre en iyisi.
6- Karavanın kötü yol şartlarında daha az kirlenmesi ve karavanı koruma adına plastik bir tampon ve tekerlek üstüne çamurluk olmasını gözlerim aradı.

İsteğe bağlı önerdiğim değişiklikler:
1- Ön bölümde sağ ve solda bagaj girişleri ile karavanın ön alt bölümünü bagaj olarak kullanabiliyorsunuz. Bu çok güzel bir özellik. Bu bagaj aynı zamanda bana alt izolasyonu da gösterdi. 2 katlı bir yapı gözlemlesem de belki yan duvarlar için uygun ama zemin için biraz daha iyi bir izolasyon beklerdim. Bence alan kişiler Orhan usta ile görüşüp ek izolasyon ne yapılabilir diye yönlendirme alabilirler. Bu izolasyon kapsamında Karavanın içine de bir kaplama yapılabilir...
2- Camları ve üst hekiyi karavan tipi çift plexi olacak şekilde değiştirilmesini öneririm. Bu 10-15.000 TL arasında maliyet yaratsa da hem izolasyon hem güvenlik için olumlu hem de ağırlık azaltımı sağlayacak bir girişim olacak. Hem de evladiyelik ömürde bir karavana sahip olunacak...
3- Ön camın üstüne harika bir su siperliği yapmış. Bana göre aynı siperlik tüm camların üstüne ve kapı üstüne yapılabilir.

Bu önerilerim, camlar hariç bana göre çok maliyetli şeyler değil. Alan kişinin ekonomisine göre yaptırabileceği şeyler. Bu noktada Orhan usta fiyatı çok arttırmadn bu yenilikleri yapabilir bana göre. Kendisine ayrıca yazacağım bu önerileri.

Bilmediğim orada olumlu olarak gözlemlediğim yanları olmadı mı? Elbette oldu.
*Usta, ek para istemeden dış duş girişi koymuş sağ bölüme. Direk başlığını tak, duşunu al. Başka markalarda bu tarz değişikliklerden ciddi paralar alınıyor.
*Mobilyaların kalitesi cilası, parlaklığı harikaydı. Karavanın içi şıkır şıkırdı diyebilirim.
*Dolap fazlalığı çok iyiydi. Hasan abinin karavanı 3 kişilikti. Arkada ranza olmadığı için arka tarafta dolap fazlalığı aşikar ama yinede mutfak ve ön bölümde hatırı sayılır alanlar vardı.
*Yukarıda bahsettiğim gibi bagajını çok beğendim.
*İç yüksekliği, banyoda pencere sebebiyle ferahlığı çok iyiydi. Rahat rahat dolaştım.
*Pis su deposunun çıkışı kapının hemen altı. Dolayısıyla portatif tankı hemen alta yerleştirip, mevcut depora yer alan musluğu açıp gittiğiniz alanda boşaltım olmasa bile portatif tanka alıp ek maliyetle birşeyler yaptırmadan işinizi görebilirsiniz.
*Şimdi sıkı durun... Hasan abinin Orhan ustanın standart herkese yaptırdığı güneş paneli sistemi sayesinde 90 lt 220 v buzdolabını şehir elektriği almadan sadece aküler ile aldığı günden beri kullandığını duyunca, yok artık demeden edemedim :smiley:
*Kapı adım basamağı çok pratik açılıp/kapanıyordu. Bazı markalarda 400 TL para istenmişti de o basamak için...
*Ve dışı... Desenler basit ve sade. İstediğiniz rengi seçin ve bomba geliyor, çıkmaz boya... Yani Carabinata gibi çıkartma olan birşey yok. elinizi gezdirdiğinizde işte bu diyorsunuz.

Sonuç olarak, 40.000 TL ye 3.80 metre MAY aldınız diyelim Orhan ustadan. Dediğim şeyler için 2-3.000 TL ek maliyet çıktı. 5.000 TL de güneş paneli taktınız. Hayırlısı olsun, tepe tepe binin ailenizle...
Hele 60.000 TL bütcem var dediniz ve camları da plexi yaptınız. Alın size, yaklaşık 300 amper aküleriniz ile çalışan 90 lt buzdolabı, 100 lt gri ve temiz su deponuz ile 75X100 pencereli banyonuz ile daha geniş, daha ferah yandan kapılı, frenli ve 700 kg gelen (Plexi camlarla -20 kg ağırlık düşer demişti Orhan usta) ve plexi camları ile, bolca dolabı olan harika ötesi bir karavanınız olur...

Bu karavana en yakın fiyatta Carabinata için, 60.000 TL + 2.000 TL ek dolap, + 2.000 TL yatağı küçülten 90 lt buzdolabı, +1.000 TL 100 lt su deposu +1.000 TL Dış duş ve portatif kullanmanıza olanak veren Gri pis su deponuz ile 65.000 TL yi geçmeniz gerekir.

Bu durumda MAY hem daha büyük hemde ortalama 5.000 TL daha ucuz kalmış olur. Büyüklük hem yataklarda, hem banyoda hemde iç hacimde olur.

Sanırım MAY alacağız bu gidişle :smiley:
 
Son düzenleme:

Arkadaşlar konuyu bastan asagi okudum.Ellerinize saglik gercekten baya bilgi sahibi oldum.Bende yaz gelmeden 750kg alti O1 belgeli bir karavan alacagim.
Size bir bilgi vermek istiyorum.Dun Saly ile gorusmustum.Yandan kapili Carabinata XL modeli geliyormus.Ranza yatagi sayisini 3 cikarip 5 kisilik yapmislar.Bence incelemeden karar vermeyin.54000 frenli sistemli fiyati 680kg agirlikla satisa sunacaklarmis.Fotograflarini ekliyorum.

IMG 20191125 WA0011


IMG 20191125 WA0003


IMG 20191125 WA0004


IMG 20191125 WA0007


IMG 20191125 WA0006


IMG 20191125 WA0012
 


@darkastano

Vaay süper bir haber, paylaşım için teşekkürler. Bir önceki yazımda kapıyı yana alıp 3.40 civarı çalışıp 700 kg civarı ağırlık olursa süper olur demiştim. Harika olmuş. Tam uzunluğu ne kadar acaba?
 



@Demirak
Hocam inanin agirligini ve fiyati bile tahmini soylediler.Sitelerinde bile model yok.Biraz zaman gecince bilgileri belli olmaya baslar.Ben sadece almayi dusunenlerden belki begenip bekleyen olur diye fotolar elime gecer gecmez attim.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,518,006
Kayıtlı Üye Sayımız
172,098
Kaydolan Son Üyemiz
mesut44dg

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst