Africa Twin

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lmncng Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,750

Etiketler
Ynt: Africa Twin

arıza yapmadığı için üretimden kadırılan model olarak biliyorum. hiç kullanmadım. yanlız kullananların fanatiği olduğu bi motor. 750 cc 50bg gücünde bi canavar.
 

Ynt: Africa Twin

Selamlar,

1988 yılından,2003 yıına kadar seri üretimi yapılan (88 ve 89 mod. 650 cc. idi 90 dan itibaren 750 cc. ve 63 HP) , 3 ü peşpeşe olmak üzere 5 defa Paris-Dakar kazanan, kullanıcılarını (ben dahil) kendine her şartta ve koşulda sorunsuzluğu ve sağlamlığı ile hayran bırakan,hala Avrupa da özellikle İtalya da fan klüpleri ciddi kullanıcıları olan gerçekten kırılmaz ve hala yaşayan bir efsanedir. 97 yılından bu yana kullandığım AT ler ile (91 ve 2000 mod.arası 7 tane ) yaklaşık 300 küsur bin km. yi ,sarf malzemesi (zincir,lastik,hava ve yağ filtresi,yağ, benzin,buji) ve periyodik bakım dışında en ufak bir problem yaşamadan devirdim.

Şu andaki motosikletim 93 model 68500 mil de full bir Africa Twin 2 yılda bu km. nin yarısını yaptım yani ikinci sahibiyim şimdilik biribirimizden çok memnun ve mutluyuz sanırım Allah sağlık ,sıhhat ve gezecek kadar para verirse birkaç yüz bin mil daha mesut,bahtiyar vede iki ihtiyar şeklinde yola devam..

Şimdi bu yazdığım km.ler Sizleri şaşırtmasın çok yol yaptığım için AT ile gezen çok seyyah(yabancı) gördüm en son Cunda Ada kamping te Türkiye yi dolaşıp gelen bir İsviçre linin km.si 186 bin mil idi ve motor daha hiç ellenmemiş,açılmamış ve sesi ilk günkü gibi çıkıyordu (Africa nın karakteristik bir motor sesi vardır ve son derece yumuşak çalışır) aramızda bilenler vardır muhakkak. 2000 yılında Bodrum da rastladığım başka bir seyyah ta yine 91 mod AT ile dünya turu yapıyordu ve oda çok çok km.li idi.

Lafın özü,eğer düzgün kullanılıp bakımları düzgün yapıldı ise gördüğüm ve acizane tecrübe ettiğim kadarıyla yüzbinlerce km. yürür gider.
Tabii bu arada ufak kardeşi 650 TRANSALP te birebir aynı özellikleri taşımaktadır tek farkı 100 cc.ufak motoru olmak la beraber top speed te ikisi de aynıdır (top speed kime lazım olacaksa) oda kırılmaz bir makinadır alın gönül rahatlığı ile kullanın.Geçen yıl görüntüsünü ve motor özelliklerini (700 cc. ve enjeksiyon) değiştirdi,daha da kuvvetlendi tabii bütün bunlar AT kullanıcısının aklını çelmek için yapılıyor birazda :smiley:)

Birde büyük ağabey XL 1000 VARADERO varki onu anlatmak biraz güç..Çok kısa bir süre bir 2005 alıp sattım ve tadı hala damağımda..İmkanım olabilseydi de garajımda durabilseydi keşke.
Bütün HONDA makinalarında olduğu gibi inanılmaz sağlamlık,stabilite,konfor,sürat,tork,güç ve benim bir motosiklet ten beklediğim herşey..
Ama yinede Africa Twin başka bişey..Üretimden kaldırılması da zaten Varadero ve Transalp satışlarını etkilediği için,Japon da bunu anlamıyor zaten fanatik AT cilere hala hayret ediyor.
Umarım faydalı olabilmişimdir.

Saygılar
 


Ynt: Africa Twin

EnduroCu' Alıntı:
AT nin tek arıza yaptığı yer vardır; Benzin otomatiği

Doğrudur Murat Hocam fakat işi bilirseniz yolda bırakacak bir arıza değildir şöyleki,en kötü ihtimalle pompaya giren ve çıkan hortumları birbirine bir ara boru marifetiyle bağlayabilirseniz gideceğiniz yere götürür.

Orijinali saçma sapan bir para (pahalı) olup,Mitsubishi (Galant) benzin pompası ile sorun çözülür (ucuza) ve eskisinden daha da sağlam olur benim motorumda olduğu gibi ;)

Ayrıca motorunuzun aküsünü kontrol etmenizde yarar var eskidi ise çıkarın atın yenisini takın çünkü anlamadan konjektörü yakabilirsiniz, aha bu yolda bırakır işte..bu parça da yine saçma pahalı paralara satılır ve pek rafta bulunan bir mal değildir en iyi ihtimal ile 20-25 gün beklersiniz.
Çözümü,lombardini voltaj regülatörü olup,eskisinin kablolarını kesip işi bilen bir elektronikçiye monte ettirip gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz,iki motorum da başıma gelmişti böyle çok ucuza hiç beklemeden çözdük.

Bu parça ayrıca Transalp ve F 650 Bmw de aynı şekilde işe yaramaktadır.Ama illede orj.olsun derseniz,CBR 600 F in konjektörü aynıdır,alın takın.Nereden bulucaz derseniz, İstanbul da bir çok tamircide yurt dışından gelme çıkma olarak bulunur fiyatı daha hesaplıdır 100 tl.civarında
yenisi sanırım 300 tl nin üzerinde ve birde beklemek var.

Saygılar
 



Ynt: Africa Twin

AT'ler sağlam makinelerdir.Hala tutulan motosiklet modellerinden biridir. Ben bir AT'ye bir de R80 GS'ye dayanamam.
Ancak araziye çamura toprağa kısaca enduroya pek gelmezler bence. Birincisi çok hantallar ikincisi eğer benim gibi tek geziyorsanız, daha hafif bir motor tercih etmeniz gerek.
 

Ynt: Africa Twin

Motor aşkıma noktayı koymadan önce son kullandığım motordu.... başlangıcı nx 250 dominatörle yapmışdım , bitişi de africa ile noktaladım. Bu ikisi arasında yamaha chopper ve xt 600 oldu ancak africa için kesinlikle her yolun motoru diyebilirim , boyum 1.70 civarı olmasına rağmen o koca makinenin müthiş bir dengesi vardı ve özellikle yolda xt 600 e göre çok daha güvenliydi... iki silindir v motorundan dolayı titreşimsiz ve çok sağlıklı bir motor , halen kullanan arkadaşların da belirttiği gibi bakım periyodlarını aksatmadığınız takdirde kesinlikle evladiyelikdir... O vakitler bmw ile aynı klasmandaydı , bugün olsa seçimimi yine africadan yana yaparım....
 

Ynt: Africa Twin

Africa Twin birkaç kez kullandım ancak, hiç sahibi olmadığım için tam olarak yaşamış sayılmam. Kullanan arkadaşların anlattıkları, tecrübeleri bana bir miktar fikir verdi.

Buradan yola çıkarak 2006 yılında bir Transalp satın aldım. O yılın modeli ve sıfır km olarak.

Son 1 yıldır çeşitli rahatsızlıklar sebebi ile doğru düzgün kullanamadım. Ama biliyorum ki ne zaman garaja gidip kontağı çevirsem, beni binlerce km öteye götürmek için hazır bekliyor. Sorunsuz.

Enduro geometrisinde olsada, aslında tam bir enduro değil. Zaten üzerinde "Rally Touring" yazıyor. Bu bana bozuk yollarda, toprak zeminde, asfaltta, çayırda, çimende kullanma imkanı tanıyor. Arkama eşimi alıp, üzerine 4 çanta dolusu yükü vurup, yolun kalitesine bakmadan ilerliyorum.

Çok memnunum. Yıllar ve km ler geçtikçe daha da bağlanıyorum ona.

Honda'nın bu serisini tüm gezginlere tavsiye ederim.
 

Ynt: Africa Twin

2000 - 2002 yılları arasında kullandığım bir Africa Twin ilk enduro motorumdu. Maymun iştahtan onu sattıp sırasıyla BMW 1150 adv, 1100 ve KTM640 adv kullandıktan sonra, iki yıl önce yeniden bir Africa sahibi oldum. Her motorun kendine göre özellikleri, iyi ve kötü yanları var. Ancak AT'nin yeri bende herzaman ayrıdır. Ve şimdi kullandığım AT'yi bir daha satmam diye düşünüyorum. Yolda yeterli güç ve konforda, şehir içi trafikte pratik ve ekonomik, arazide spesial endurolarla karşılastırılamazsa da her yerden geçip gitmek için yeterli, güzel sesli, güzel tipli, arıza yapmayan bir makine.

Benzini, motorun teklemesine kadar beklemeden rezerve atar veya tamamlarsanız, benzin pompasının, onu soğutan benzin olmadan boş ve şüratli çalıştırmamış olursunuz ve asla bir benzin pompası arızası yaşamazsınız. Şu an kullandığım AT 45000 km'de ve orjinal benzin pompası hala bir arıza yapmadı. Şarj olmakta ve marş basmakta zorlanan, eski bir akü ile kullanmakta ısrar etmeyip aküyü değiştirirseniz konjektör probleminiz de olmaz. Ben bu iki arızayı da ilk AT'mde yaşamıştım. Bunda yaşamadım. Kullanıma bağlı olarak gidon rulmanı da isteyebilir. Ama bu diğer motorlarda da olabilen bir aşınmadır. Başka da hassas bir yeri yoktur. Şiddetle tavsiye ederim.

Eski africam:
DSCF1319.jpg


Bu da şimdiki:
DSCF1289.jpg
 

Ynt: Africa Twin

En sonunda görebildik canavarı.. :eek:

Kullanırken yüzünden gülümseme eksik olmasın. ;)

hasafrica
 



Ynt: Africa Twin

15 Senelik motor hayatımı,yıllarca büyük konuşmamdan dolayı eşimin istememesi yüzünden satarak noktaladım.Kulllandığım ve 105 bin km yol yaptığım ve genelde 2 kişi bindiğim Africa Twin hakkında sadece tek bir şey diyeceğim.KEÇİ.O motorumla nereler çıktım nerelerden geçtim kelimelerle ifade edemem.Ama satıp GS 1150 adventure aldığımda(Hermotorcunun hayalidir.)hala Africa Twinimin tadı damağımdaydı.
 

Ynt: Africa Twin

Tugsan hocam yarama dokunmayın.. :D..hala göz agrımdır bu makina..ahh ahh diyorum..bende yaklaşık 24 yıl /300000km civarı binmişimdir, Afrika yer etmiş sevdigim bir makinedir. Kırılmaz,bozulmaz arkadaşın verdigi örnekteki gibi yüzbinlerce Km gider..
 







Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,031
Mesajlar
1,527,472
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst