Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan suziki jimny Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,379

suziki jimny

çok okuyan değil gezenbilir..!
Mesajlar
158
Tepkime Puanı
2
Yer
Istanbul
Selam, aracımı sadece yaylarla 5cm kadar yukseltmek ıstıyorum, amacım ön yayları sokup arkaya takmak önede grand vıtara yada uygun yaylar takmak..
4 adetde yenı uzun amortısor alıp eskılerıyle degıstırmek..
Ayrıca 2.el MT lastik de arıyorum çok yıpranmamıs..
E bıde 4 adet uygun GET bulursam sahane olacak :smiley:

elınızde bunlara uygun ozellıkte varsa parca fıyat la beraner ırt bırakırsanız goruselım, tşk
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

yay ve amortisör değiştirmekle uğraşma.
gereksiz para.
önleri arkaya alıp vitara yayı koymak gibi işlerede kalkışmamanı tavsiye ederim.

4 adet get ve amortisör uzatma yaptır, 5cm de sorunsuz kullan.
mutlaka amortisör uzatma yaptır, bazıları sadece get koyuyor bırakıyor.

yardım istersen, özelden yazabilirsin, istanbul bostancıda işini hallettiririm,
motor arızana da baktırırsın gitmişken.
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

Kolay gelsin bende 215 75 15 kl 71 var yeni lastıkler 3-4 bin kullanıldı 5 adet düşünürseniz verebilirim :smiley:
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

freelander99' Alıntı:
yay ve amortisör değiştirmekle uğraşma.
gereksiz para.
önleri arkaya alıp vitara yayı koymak gibi işlerede kalkışmamanı tavsiye ederim.

4 adet get ve amortisör uzatma yaptır, 5cm de sorunsuz kullan.
mutlaka amortisör uzatma yaptır, bazıları sadece get koyuyor bırakıyor.

yardım istersen, özelden yazabilirsin, istanbul bostancıda işini hallettiririm,
motor arızana da baktırırsın gitmişken.

hocam senle ozelden de yazıstık eyw ama şimdi bi abimiz derkı (unlu bır offroad ustası yanında calısıyor) ;

önlere D7644 (vitara arkalar)
arkalara D7011 (daihatsu önler) monreo amortısör alak,

jımny ön yayları arkaya takak, önlere de vitara yayları alak, getsiz metsiz temiz binersin der.. toplamda min 6 cm yükselirmiş araç der.. der ama maliyetide 4 amortisör ort 300 TL, yaylarda çiftinin çıkması max 150, sıfırı çiftinin 400 TL der

yanı işçilik harıc parçalar 450 - 700 TL arası gıbı bısey olacak :/

senin dedıgın get artı amortısor uzatma olayı da ıscılık le 400-500 e gelecek sanırsam..

jımny nın amortısorler çok zayıf bılıyorsun, bu yenı amortısorler ve yaylar hem fazladan konfor,guc,dayanıklılık ve fazladan esneme payı verır der, senın amortısore ılave yapma ısınde çapraz geçişlerde çok açıda yayların getlerden cıkma rıskı vede amortısorlerın esnememe rıakı varmıs der..

işi bilen abıler neder bıde sızlere sorayım tekrardan dedım. aslında cevaplar kolay ama para kazanmak zor olunca insan mukayese edıyor mecbur..
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

jimny nin amortisörleri niye zayıf olsunki, üretici kendi aracına niye zayıf amortisör koysun.

ha diyosan ki ben tümseklerden uçarak geçecem , arabayı yerden 50 cm havalandırıp aşağı düz düşüreceğim, o zaman evet, bu amortisörler "zayıf" kalır.

bu şartlarda sırf amortisörler değil, airbagler emniyet kemeri ve koltukları da değiştirsen iyi olur. tabi yere konma anında motor ve şanzımana binecek yükler için ileride de sık sık ustaları ziyaret edersin , aks mı kırarısın zincirmi kopartırsın dişli mi kırarsın pistonmu eğersin belli olmaz, amortisoru "zayıf" olan arabanın diğer yürüyeni de çok sağlam olmasa gerek....


sert amortisör ve yay daha zor esner, konforu rüyanda görürsün , ama dediğim gibi 50cm den uçacaksan, daha dayanıklı olur.

yayların getlerden çıkması için amortisörün yerinden çıkması veya kafasının kopup yayı boşa çıkarması gerekir.
bu tip bir durumda getli veya getsiz her türlü yay yerinden çıkar. lastik boşa düştüğünde yayı yerinde tutan , amortisörün açılmış haldeki tutma gücüdür.

amortisör esnemez, açılır veya kapanır. dik çalışır, kısa kalırsa 2-3 tümsekte havaya fırlarken ya kendini kopartır ya montaj yerinden çıkar. uzun olması sıkışma noktasının yukarı çeker, 10cm aşağı inmesi gereken yerde 5cm iner, şiddetli vurmada da patlar.

yeri geldiğinde otoyolda, yeri geldiğinde arazi kullanacağın bir aracı , böyle uygulamara teslim edersen, o arabayı asfaltta yolda tutamazsın. kitsiz (caster kolları olan kitler) , 5cm den fazla yükseltmelerde caster açılarını bozuyor, bu sebeple hız yaparsan araba sağa sola sapma yapar, düz gidemez, viyadüklerde rüzgar tepkilerinde beklemediğin şeyler gerçekleşebilir.


sırf araziye gircem, arabayı parçalamaktan korkmuyorum, cebim de para çok, kırdıkça yeniden yaptırırm, diyorsan,
bu uygulamaların sana bir zararı olmaz. ama bu kadar rahatsan zaten gidip 3000tl verip 4inch yukseltme kiti alırsın, kafanda rahat olur. diğer yapılması gerekenleri de takmış olurlar (denge kolu uzatmalar vs)

ama yok, yeri gelince ailemle, arkadaşlarımla gezicem, yazlığa gidicem, otoyola çıkıcam, 60km hızı geçerim, arabayı tümseklerden uçurmayı düşünmüyorum, paramı idareli kullanmalıyım.... diyorsan o zaman uygun fiyatla, orjinali bozmadan ufak tefek işlemlerle keyfini sürmeni öneririm.
 



Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

freelander99' Alıntı:
jimny nin amortisörleri niye zayıf olsunki, üretici kendi aracına niye zayıf amortisör koysun.

ha diyosan ki ben tümseklerden uçarak geçecem , arabayı yerden 50 cm havalandırıp aşağı düz düşüreceğim, o zaman evet, bu amortisörler "zayıf" kalır.

bu şartlarda sırf amortisörler değil, airbagler emniyet kemeri ve koltukları da değiştirsen iyi olur. tabi yere konma anında motor ve şanzımana binecek yükler için ileride de sık sık ustaları ziyaret edersin , aks mı kırarısın zincirmi kopartırsın dişli mi kırarsın pistonmu eğersin belli olmaz, amortisoru "zayıf" olan arabanın diğer yürüyeni de çok sağlam olmasa gerek....



sert amortisör ve yay daha zor esner, konforu rüyanda görürsün , ama dediğim gibi 50cm den uçacaksan, daha dayanıklı olur.

yayların getlerden çıkması için amortisörün yerinden çıkması veya kafasının kopup yayı boşa çıkarması gerekir.
bu tip bir durumda getli veya getsiz her türlü yay yerinden çıkar. lastik boşa düştüğünde yayı yerinde tutan , amortisörün açılmış haldeki tutma gücüdür.

amortisör esnemez, açılır veya kapanır. dik çalışır, kısa kalırsa 2-3 tümsekte havaya fırlarken ya kendini kopartır ya montaj yerinden çıkar. uzun olması sıkışma noktasının yukarı çeker, 10cm aşağı inmesi gereken yerde 5cm iner, şiddetli vurmada da patlar.

yeri geldiğinde otoyolda, yeri geldiğinde arazi kullanacağın bir aracı , böyle uygulamara teslim edersen, o arabayı asfaltta yolda tutamazsın. kitsiz (caster kolları olan kitler) , 5cm den fazla yükseltmelerde caster açılarını bozuyor, bu sebeple hız yaparsan araba sağa sola sapma yapar, düz gidemez, viyadüklerde rüzgar tepkilerinde beklemediğin şeyler gerçekleşebilir.


sırf araziye gircem, arabayı parçalamaktan korkmuyorum, cebim de para çok, kırdıkça yeniden yaptırırm, diyorsan,
bu uygulamaların sana bir zararı olmaz. ama bu kadar rahatsan zaten gidip 3000tl verip 4inch yukseltme kiti alırsın, kafanda rahat olur. diğer yapılması gerekenleri de takmış olurlar (denge kolu uzatmalar vs)

ama yok, yeri gelince ailemle, arkadaşlarımla gezicem, yazlığa gidicem, otoyola çıkıcam, 60km hızı geçerim, arabayı tümseklerden uçurmayı düşünmüyorum, paramı idareli kullanmalıyım.... diyorsan o zaman uygun fiyatla, orjinali bozmadan ufak tefek işlemlerle keyfini sürmeni öneririm.

dövseydin :smiley: aralarda cahil cühala muamelesı yapmıssın onuda yardımsever bır arkadasın heycanına verıyorum :smiley: dostum benım 1 senedır bu aractaki konforsuzluktan yana sıkayetım var, arac hafıf oldugundanmıdır yoksa yay ve amortısorler sert oldugundan mıdır bılemedım ama her kasıs ve cukuru sureklı hıssetmekten gına geldı (otobanda da boyle yol dısında da..), biraz daha kasıs cukur hıssettırmesın derdım o (bi focus kadar olmasın ama suankıde kazık gıbı tabırı caızse). aractakı amortısorler zaten malumun ıncecık, zayıflıgını buna gore dedım, aracın bos agırlıgına uygun yapmıslar herhal ama bı okadarda sert sankı.. demın belırttıgım o abının onerdıgı amortısorler daha yumusak ve konfor saglar umuduyla sordum, belkı benım orjınal amortısorler artık yıpramıstır ıslevını tam yapamıyodur bak oda olabılır yenısıne hıc bınmek nasıb olmadı,
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

yook ya o kadar sert olmamış yazı, bi an korktum acaba dikkat etmeden istemeden birşey mi yaptım diye :(

siz yerine sen li yazınca biraz sert gibi kalıyor ama değil

bu aracın karakteri bu , ustanın önerdiği amortisörler ve yaylar, mevcut hali çok daha sertleştirecek.

sert suspansiyon yay ve amortisor beraber etkilidir, sertleştikçe esneme azalır, tümsekte zıplatır.
konforlu olacaksa, yumuşatmak gerekir, o zamanda eğimlerde yatma derecesi artar, arazide de istenmeyen bir durumdur.

aracın kısa olması ve kontukları da konforu düşüren diğer etkenler.
 


Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

freelander99' Alıntı:
aracın üzerindeki amortisörler orjinal mi?

aynen herseyı orjınal, once yukseltıp sonra uygun lastık alacagım kısmetse, aslında 215/75/15 MT lastik sıgdıracak kadar yukselse kafi bana, yanı max 5-6 cm, şehir içi ve uzun yoldada cok kullanıyorum cunku , yukseltmeyı abartmak ıstemıyorum malum guvenlık nedenlerınden
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

patlak amortisor ses yapar, ama yinede emin olmak için test ettirebilirsin,
amortisör testi yapan frenciler var, bostancıda var, maslakta da vardır

amortisör sağlamsa, son mesaja göre düşük bütçe ile en uygunu get ile 5cm yukseltmedir

lastik olarakta KL71 en uygunu. hem sessiz hemde arazide iş görüyor.

ben bu şekilde kullanıyorum.sorunsuz.
 



Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

konfor kaybı , sertleşen lastiklerden de kaynaklanıyor olabilir, eğer lastikler 4 yaşından buyukse
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

freelander99' Alıntı:
konfor kaybı , sertleşen lastiklerden de kaynaklanıyor olabilir, eğer lastikler 4 yaşından buyukse

tşkler, monreo marka 4 yenı amortısor ve onlere 2 g.vıtara yayı ıle yukseltme denıyecegız sanırım son karar.. bakalım tutarsa tavsıye ederım artık
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

konfor değişimini bizimle paylaşırsınız, iyi olur,
asfalttaki seyif ve viyadüklerdeki ruzgar tepkimelerindeki değişimleri de yazarsanız iyi olur,

başarılı olursa, bundan sonraki uygulamalarda herkes bu bilgilerden faydalanabilir.
 

Ynt: Alınık Helezon + Amortısor + Get (2007 Jımny)

freelander99' Alıntı:
konfor değişimini bizimle paylaşırsınız, iyi olur,
asfalttaki seyif ve viyadüklerdeki ruzgar tepkimelerindeki değişimleri de yazarsanız iyi olur,

başarılı olursa, bundan sonraki uygulamalarda herkes bu bilgilerden faydalanabilir.

selam, sonunda benım aracı tam ıstedıgım yukseklık-konfor ve guvenlı surus pozısyonuna getırebıldık. H.sonu 6 saatlık bir çalışma ile kendı garajımızda yaptık bunu,

konu basında ılettıgım modelde amortısorler, yaylar ve 1,6mm takozlarla aracı 5,5 cm yuseltmeyı basardık. Yeni MT lastiklerle beraber toplam yükseklik 7 cm oldu.. Arka firen hortumu tam geldı yenısını almadık uzatmaya gerek kalmadı,

-tum kasıslerı ve cukurları hıc hıssetmeden gecebılıyorum artık :smiley:
-viraj çubuklarını sokmedık, vırajlarda guvenlık eskısı gıbı,
-hızlanmada hıc bır eksıklık yok 110 km ye rahat cıkıyorum ve guvenle gıdebılıyorum
-arabanın arazi açıları inanılmaz guzel oldu, aracın alt yukseklıgı elverdıgı kadar her turlu cukur tumsek sorunsuz gecebıldım
-en onemlısı gerekten çok konforlu bır surus ımkanı sagladı, neredeyse binek focus kadar keyıflı oldu..

gelelım malıyete:
-4 yenı Monreo amortısor 380 TL
-2 çıkma g.vıtara yay 150 TL
-4 adet 1,6mm takoz, torna vs 50 TL
-İşçilik 150 TL
Toplam= 730 TL

get ve amortısor yukseltmeye gore bıraz malıyetlı oldu ama bence cok daha saglıklı-guvenlı ve ılerde arac harıcı parcaları satma ımkanı ıle daha avantajlı oldu dıyebılırım.. Sonucta kafamdakıyle elımdekı olay nokta atışı budur :smiley: Simdi tavan sepeti projemız var bakalım onuda kendımız yapacagız kısmetse..

IMG-20140405-00300.jpg


IMG-20140405-00298.jpg


IMG-20140405-00301.jpg


IMG-20140405-00299.jpg


IMG-20140405-00305.jpg
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,980
Mesajlar
1,526,734
Kayıtlı Üye Sayımız
166,731
Kaydolan Son Üyemiz
cnrdmr

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst