Aman..kimse Kendi Çekme Karavanını Yapmasın.!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan AKMühendis Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,870


Konuyu bende çok önemli buluyorum. Karavan üretiminde yapılan hatalar sadece çekici aracı değil tüm trafiği tehlikeye sokabilirler.

Resimleri kopyalayarak buraya taşımak mümkün olabilir. Fakat kaynak göstermeden resimleri buraya taşımak daha büyük sorunlar yaratabilir. Konunun birazda hukuki yönü var gibi geliyor bana.
 

Etiketler
karavan


Şasesi 50*50*3 mm profildir,ön çeki okuna yanlar ve ortadan olmak üzere 3 adet profil bağlantısı var
Şase fazla uzun olmadığından bu profil tercih edildi
Ülkemizde bulunan 750 kg torsiyonlu dingiller frensizdir,bir tondan aşağısını firenli olarak görmedim henüz
Linkteki karavanda su depoları dolu halde 650 kg civarı gelir
 

Bu da yapabileceğimiz karavanlara ait güzel bir örnek.
Bağ ve bahçe için vazgeçilmez güzellik Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 233558754

Adam, belli demirci ustası ve elinden gelen estetik kabiliyetini kullanmış ve sonunda çok güzel bir uyarıda bulunmuş:
" Uzun yol için yapmıyoruz bahçe,bağ ve hayvan sürüsü olanlar için birebirdir. "

Tebrik ederim Şaban Usta..
Bu tip bir işte ne şasi hesabına gerek var, ne aksın yerine, ne de deponun büyüklüğü sorun olur.
 




Bence Bunları çekme karavan kategorısınde değerlendirmemek gerekıyor malesef. Daha iyi yapılmış ama elektrık sistemi ve/veya yürüyeninde buyuk hatalar olanları incelemek sanırım daha faydalı olur.
 




Ümit Bey artist çok, ama öğrenmenin de sonu yok Ben de bunu yeni öğrendim:!

" SIFIR AYARINDA HİÇ KULLANILMAMIŞ GİBİ PIRIL PIRIL FRENLİ DİNGİL OLDUĞU İÇİN 1250 KG KADAR RUHSAT GEREKTİRMEYEN ÇEKME KARAVAN. BİNEK ARAÇ İLE TAKAS OLUR. "
 
Son düzenleme:



HARİKA KARAVANDAN SÜPER MİNİ KARAVAN Türkiye'nin en büyük ilan sitesi sahibinden.com'da - 237714422

Bu da aks yeri hatalı imalatlara bir örnek. Aksini yazmasına rağmen ,
normal bir yayılı yükleme yapıldığında, öne müsaade edilenin çok üzerinde yük gelecek.
Bu karavanda, daha doğrusu tekerlekli konteynerde, aksın arkasında kalan yer kadar,
aksın önünde kalan kısma yük yüklerseniz iyi.
Ama , bu simetriyi aşıp ön tarafa yük koymaya başladınız mı yandınız.
 

Hocam hiç tecrübeleri yok ki eline kaynak makinesi alan karavan yapmaya çalışıyor ortaya böyle suntadan raf yapılmış yalıtımı sıfır şeyler çıkıyor en iyisi bilgilendirmek adına bir makale yazıp başta burada sonra başka forumlarda konular açmak (Kâr odaklı bir ülke olduğumuz için bunlar hep böyle)

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 

Çekme karavanlarada muayene uygulanması hiç fena olmaz aslında en azından böyle ucube çekme karavanlar görmemiş oluruz Allah muhafaza giderken olduda koptu veya makas kırdı arkadaki arabaları tehlikeye atar ve sürücünün hakimiyetini bozar şu ülkede güvenlik önlemi almak için illâ birkaç kişinin ölüp haberlere çıkması gerekiyor ?
(Biz: Barış Manço)

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi
 

Karavanda aks yerinin, karavanın dinamik dengelerindeki yaratacağı olumsuzluğu, basit hesaplamalarla görelim.
Ancak çok bilinçli bir yükleme ile, aks yeri öne veya arkaya kaydırılabilir.
Karavanda sabit ağır malzeme yerleşimi ile, aks ve çeki yükleri normal sınırlarına alınabilir.
Ama işin doğrusu, aks yerini yayılı yük varsayımı ile yerine monte etmek ve
karavan kabini içindeki yerleşimde de dengeli dağılıma çok dikkat etmek gerekir.
Bu dengeleme hem aks yerine göre, hemde karavanın uzun simetri ekseninde,
karavanın sağına ve soluna göre de dengelenmelidir.

Hesap tarzı ekte word formatındadır.
Gecenin 03 ünde sitede bu yazıyı okuyan arkadaşımız varsa,iyi geceler diliyorum
 

Ekli dosyalar

  • Toplam yükü 1000 Kg.docx
    52.8 KB · Görüntüleme: 450
Son düzenleme:





Yolladığınız dosyayı inceledim ve aks yerinin önemi gerçekten fazlaymış bu fren meselesini anlamadım ama yani römörk de fren olsa ne olur olmasa ne olur ?

HTC Desire 626 cihazımdan gönderildi