Araç Seçimi Ve Araçlar Hakkında Siz Değerli Üstadlarım Bana Yardım Edermisiniz ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mchtkrksz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,967

Ynt: Ynt: Araç Seçimi Ve Araçlar Hakkında Siz Değerli Üstadlarım Bana Yardım Edermisiniz ?

mrdnmz' Alıntı:
Madem yapacaksin bu isi Opel den uzak dur. Ben opel le basladim cok da memnunum Opel le basladigima. Fakat frontera lar huylu arabalardir usta sever, parca secer binici degil surucu ister. Velhasil bir arac alip birde ustune karakterle ugrasma... suzuji en mantiklisi, lada ise eger yakininda anlayan/bilen/kullanan varsa mantikli (bence)

Ne okursa olsun hayirlisi olsun...
Emre Bey, karakterle uğraşma demişsiniz de şu an piyasadaki en karakterli araç olan defender a sahip olmanız tatlı bir tezat sanki, sizinki "dediğimi yap yaptığımı yapma" sanki :D gider de gider kimi der ki hepsine bedel.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Alkım bey

Ne demişler bana çatıdan düşen birini bulun :smiley:

Gerçi ben bu konuda kendimi özellikle Frontera konusun da ve şimdi olduğu gibi Defender konusun da çok ama çok şanslı görüyorum.

Ancak arkadaşımız heveslenmiş doğru bilgi vermek lazım ki "acı çekiyorum" konuları açılmasın :smiley::smiley:


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Araç Seçimi Ve Araçlar Hakkında Siz Değerli Üstadlarım Bana Yardım Edermisiniz ?

alıntıdır.......
Doğru söylüyor, sonuna kadar haklı. Altına imzamı atarım..
Her araziye giriş, ya hemen ardından yada bir zaman sonra ama mutlaka masraf açar.

Kısaca off road olayını anlatayım:
Çamura girersin şarj dinamosu gider. Hazır değişmişken aküyü de değiştirirsin. Sonra verdiğin paraya acırsın. Bir daha yaşamamak için dinamoyu korumaya çalışırsın. Gider de gider..
Arazide dostlarınla keyifli keyifli dolaşırsın. Bir anlık dalgınlık sivri bir taş yada çamur içerisinde görülemeyen bir dal gelir. Tekerlek yarılır. Olmadık bir parça kopar. Yine masraf. Yine gider de gider..
Dallar kaportayı çizer. Gözüne batar. Ya kaplatmaya çalışırsın yada boyatırsın. Neticede gider de gider..
Tamponun, farın, stopların ve aynaların her zaman kırılma ihtimali vardır. Kırılmasın diye özel tampon yaptırırsın. Hazır tampon olmuşken çeki demiri de olsun dersin. Alta, arkaya, öne koruma istersin. Gider de gider..
Arazide batarsın. Çıkamazsın. Arabayı satmak istersin. Ah bir vincim olsaydı dersin. Gider vinç alırsın. Taktırmak gerekir. Tabla gerekir. Bağlantı gerekir. Gider de gider..
Gezerken, gece olur. Çamurlu farların ışığı yetmez. Tepeye lamba istersin. Sonra verirsin parayı yaptırısın ama ilk gezide bir ağaca asarsın. Gider de gider..
Binek lastik ile olmaz. Hem yola gelsin hem araziye vurayım dersin güzel bir AT lastik seçersin. Hevestir pahalısını güzelini alırsın. İlk çamur fiyasko olur. Bir zaman sonra MT ararsın. (MT ile başlayanlar da ara ara acaba AT alsak mı diye de düşünebilir.) MT lastik büyük gelir, oturmaz. Yükseltme gerekir, tampon kesmek gerekir. Kitiydi, getiydi, takozuydu derken gider de gider..
Hiç bir şey gitmese, her şey yolunda olsa bile, sen artık arabaya harcama alışmışsındır. O zaman da, daha ne yapabilirim diye aranır durursun. (En komik hali de bu oluyor) Deri direksiyon, ısıtmalı deri koltuk. Uzun yol için koltuk arasına kolçak. Ses sistemi. Navigasyon. Araç kamerası. İç döşeme değişiklikleri. vs. liste uzar gider. Hatta gider de gider..
Gezdikçe ve engeller ile karşılaştıkça daha güçlü bir araç istersin. Ulan o kadar masraf yaptık, şimdi de aracı mı değiştireceğiz diye düşünürken. Forumdan Ayna Mahruti diye bir şey duyarsın. Okulda okumaya, çalışmaya üşendiğin fizik dersini hatırlarsın. Deli gibi araştırmaya başlarsın. Dişliler, vektörel kuvvetler. Dişli arasında ki oranlar. Hız düşer kuvvet artar. Formuller, formuller. Usta der hazır açmışken kilit de takalım mı? "Kilit?" diye düşünürsün ve veeee hoooopp yeni baştan eğitim öğretim hayatına dönüş başlar. Difransiyel nasıl çalışır? Kaç tür kilit vardır? Aralarında ki farklılıklar nelerdir? Bizim araca hangisi olur? En iyi marka nedir? Kazıklanmamak için forum üstüne forum okunur. Bir dünya bilgi. Sonunda taktırırsın. Gider de gider..
Arabada hareketli parça çoktur. Bir gün hup kırılır. Bir gün amartisör kaçırır. Frenler çamur dolar ömrü kısa olur. Yılda bir baskı balata ister. Filtreler çabuk dolar. Yağ, çabuk bozulur. Yok dört çekerinde bilmem ne dişlisi varmış. Yok şanzımanın kuyruğunda bilye varmış. Bu modeller, hele hele gazda distribütör yakarmış. Falanlar filanlar. Olan sana olur gider de gider..
Geziler arkadaş ortamı ile olur. Araziye en az üç araç çıkılır. Telsiz gerekir. Ele alınır yetmez. Arabaya takılır. Masraf olur. Anteniydi, yok çeliğiydi, yok fiberiydi. Gider de gider..
Buluşmak gerekir. Yol yapılır. 50-60 km gidersin. Güzelce çamura girersin. 50-60 km gelirsin. Paran yola benzine gider de gider..
Gezersin eğlenirsin. Ateş yakılır, mangal yapılır. Çay ancak ve ancak semaverden içilir. Neticede gider de gider..
Çizme gider, elbise gider, her şey gider..
Daha unuttuklarım var elbette; Baltası, küreği, pompası, makarası, çeşit çeşit halatı, eldiveni, sapanı ve aktarma kablosu gibi..

Farkındayım ki bir hayli yazdım canını sıktım. Ama tüm bunlara rağmen, bu kadar insan bu dertlere katlanıyorsa, düşün alınan keyfi, zevki..
Herkes bu kadar masraf ve gider yapmak zorunda değil elbette ama ben seni tanımıyorum, o yüzden bu işin en uç noktasını bil istedim. Yolun uzun. İlerisi karanlık. Birazcık olsun ışık tutayım dedim..


:smiley:
ben bu kadar güzel bir yazı görmedim offroad hayat hikayesi gibi hiçbir yerde okumadım rastalmadım mükemmel bir tespit yapmışın ağzına sağlık
teşekkürler
 

Ynt: Araç Seçimi Ve Araçlar Hakkında Siz Değerli Üstadlarım Bana Yardım Edermisiniz ?

JUNİOR' Alıntı:
alıntıdır.......
Doğru söylüyor, sonuna kadar haklı. Altına imzamı atarım..
Her araziye giriş, ya hemen ardından yada bir zaman sonra ama mutlaka masraf açar.

Kısaca off road olayını anlatayım:
Çamura girersin şarj dinamosu gider. Hazır değişmişken aküyü de değiştirirsin. Sonra verdiğin paraya acırsın. Bir daha yaşamamak için dinamoyu korumaya çalışırsın. Gider de gider..
Arazide dostlarınla keyifli keyifli dolaşırsın. Bir anlık dalgınlık sivri bir taş yada çamur içerisinde görülemeyen bir dal gelir. Tekerlek yarılır. Olmadık bir parça kopar. Yine masraf. Yine gider de gider..
Dallar kaportayı çizer. Gözüne batar. Ya kaplatmaya çalışırsın yada boyatırsın. Neticede gider de gider..
Tamponun, farın, stopların ve aynaların her zaman kırılma ihtimali vardır. Kırılmasın diye özel tampon yaptırırsın. Hazır tampon olmuşken çeki demiri de olsun dersin. Alta, arkaya, öne koruma istersin. Gider de gider..
Arazide batarsın. Çıkamazsın. Arabayı satmak istersin. Ah bir vincim olsaydı dersin. Gider vinç alırsın. Taktırmak gerekir. Tabla gerekir. Bağlantı gerekir. Gider de gider..
Gezerken, gece olur. Çamurlu farların ışığı yetmez. Tepeye lamba istersin. Sonra verirsin parayı yaptırısın ama ilk gezide bir ağaca asarsın. Gider de gider..
Binek lastik ile olmaz. Hem yola gelsin hem araziye vurayım dersin güzel bir AT lastik seçersin. Hevestir pahalısını güzelini alırsın. İlk çamur fiyasko olur. Bir zaman sonra MT ararsın. (MT ile başlayanlar da ara ara acaba AT alsak mı diye de düşünebilir.) MT lastik büyük gelir, oturmaz. Yükseltme gerekir, tampon kesmek gerekir. Kitiydi, getiydi, takozuydu derken gider de gider..
Hiç bir şey gitmese, her şey yolunda olsa bile, sen artık arabaya harcama alışmışsındır. O zaman da, daha ne yapabilirim diye aranır durursun. (En komik hali de bu oluyor) Deri direksiyon, ısıtmalı deri koltuk. Uzun yol için koltuk arasına kolçak. Ses sistemi. Navigasyon. Araç kamerası. İç döşeme değişiklikleri. vs. liste uzar gider. Hatta gider de gider..
Gezdikçe ve engeller ile karşılaştıkça daha güçlü bir araç istersin. Ulan o kadar masraf yaptık, şimdi de aracı mı değiştireceğiz diye düşünürken. Forumdan Ayna Mahruti diye bir şey duyarsın. Okulda okumaya, çalışmaya üşendiğin fizik dersini hatırlarsın. Deli gibi araştırmaya başlarsın. Dişliler, vektörel kuvvetler. Dişli arasında ki oranlar. Hız düşer kuvvet artar. Formuller, formuller. Usta der hazır açmışken kilit de takalım mı? "Kilit?" diye düşünürsün ve veeee hoooopp yeni baştan eğitim öğretim hayatına dönüş başlar. Difransiyel nasıl çalışır? Kaç tür kilit vardır? Aralarında ki farklılıklar nelerdir? Bizim araca hangisi olur? En iyi marka nedir? Kazıklanmamak için forum üstüne forum okunur. Bir dünya bilgi. Sonunda taktırırsın. Gider de gider..
Arabada hareketli parça çoktur. Bir gün hup kırılır. Bir gün amartisör kaçırır. Frenler çamur dolar ömrü kısa olur. Yılda bir baskı balata ister. Filtreler çabuk dolar. Yağ, çabuk bozulur. Yok dört çekerinde bilmem ne dişlisi varmış. Yok şanzımanın kuyruğunda bilye varmış. Bu modeller, hele hele gazda distribütör yakarmış. Falanlar filanlar. Olan sana olur gider de gider..
Geziler arkadaş ortamı ile olur. Araziye en az üç araç çıkılır. Telsiz gerekir. Ele alınır yetmez. Arabaya takılır. Masraf olur. Anteniydi, yok çeliğiydi, yok fiberiydi. Gider de gider..
Buluşmak gerekir. Yol yapılır. 50-60 km gidersin. Güzelce çamura girersin. 50-60 km gelirsin. Paran yola benzine gider de gider..
Gezersin eğlenirsin. Ateş yakılır, mangal yapılır. Çay ancak ve ancak semaverden içilir. Neticede gider de gider..
Çizme gider, elbise gider, her şey gider..
Daha unuttuklarım var elbette; Baltası, küreği, pompası, makarası, çeşit çeşit halatı, eldiveni, sapanı ve aktarma kablosu gibi..

Farkındayım ki bir hayli yazdım canını sıktım. Ama tüm bunlara rağmen, bu kadar insan bu dertlere katlanıyorsa, düşün alınan keyfi, zevki..
Herkes bu kadar masraf ve gider yapmak zorunda değil elbette ama ben seni tanımıyorum, o yüzden bu işin en uç noktasını bil istedim. Yolun uzun. İlerisi karanlık. Birazcık olsun ışık tutayım dedim..


:smiley:
ben bu kadar güzel bir yazı görmedim offroad hayat hikayesi gibi hiçbir yerde okumadım rastalmadım mükemmel bir tespit yapmışın ağzına sağlık
teşekkürler

Emeğe saygı!!! inanılmaz güzel bir yazı olmuş tebrik ediyorum
 



Ynt: Araç Seçimi Ve Araçlar Hakkında Siz Değerli Üstadlarım Bana Yardım Edermisiniz ?

arkadaşlar merhaba...yorumları okurken "Tarkan ve Atıl Kurt" un yorumunu bir solukta okudum...gerçekten enfes bir yazı olmuş...büyük gazetetelerden birine gönderilip yayınlanmalı...yazı ..uslüp çok güzel...ve içerik hepimizin bilmesi gerekenleri samimiyetle yazmış...tebrikler Tarkan...
 

Ynt: Araç Seçimi Ve Araçlar Hakkında Siz Değerli Üstadlarım Bana Yardım Edermisiniz ?

Teşekkür ederim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,092
Mesajlar
1,528,620
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
hasankaraalioglu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst