Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CİNCİN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,393
C

CİNCİN

Ziyaretçi
Merhabalar,
L200 aracımı biraz yükseltmeyi düşünüyorum ama araç yükseltme ile ilgili hiç bilgi sahibi değilim bu konuda kafamda bazı sorular var. Hangi parça ne işe yarıyor anlayamadığım konular var
Bu konuda bilgi edinmek isteyen benim gibi acemi diğer arkadaşlara da faydalı olur umarım.

İnternette 2'' veya 3''yükseltme kitleri görüyorum. Bu kitler içinde ön ve arka amortisörler, yaprak yaylar, torsiyon çubukları ve u boltlar ve bush kit adındaki parçalar yer alıyor. Mesela bunun gibi: http://www.ironmandealer.com.au/tritonmk.htm
Öncelikle
1. U boltlar ne işe yarıyor, Bush kit nedir?
2. Yükseltme kitleri içinde ön süspansiyon helezon yaylar neden yer almıyor? Mevcut yaylar kısa kalmaz mı?
ironmansuspensionkit7.jpg


İkinci olarak, diyelim ki aracı bu kitlerden birisiyle 3 inch kadar yükselttim. Bu durumda lastiklerimi de yükseltmem tabii ki offroad için 31’’ olan lastikleri de büyütmek gerekecektir. Mesela 33’’ lastiğe büyüttüğümde aracın otomatik şanzımanı zorlanır mı? Bunun için önlem almaya gerek var mı, neler yapmak gerek?

Vereceğiniz bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim
 

Etiketler
Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

Konu ile ilgilidir... http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=61262.0

okumakta fayda vardır...
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

fahriyesilot' Alıntı:
Konu ile ilgilidir... http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=61262.0

okumakta fayda vardır...
Ufuk Bey'in yanıtları çok teknikkk. Bence benim öncelikle aracı bir yerlerde lifte kaldırıp süspansiyonun nasıl çalıştığını anlamam lazım, sonra da Ufuk bey'in yazdıklarını okuyarak gözümle görmem lazım. Yoksa yapacağım şey içime sinmez.
Rahmetli Apo Ustam keşke hayatta olsan :(

Bu lift kit'i almak yerine amortisör ve yaylara birer ek takozla (başa ve sona 1'er inch eklesem) aracı yaklaşık 3"-4" kadar yükseltmiş olurum. Gerekirse ileride daha uzun amortisör ve yaylarla değiştiririm. Arka yaprak yay olduğu için fazla maliyet yaratmaz herhalde.
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

buraya da koyayım neyin ne işe yaradığı anlaşılsın,

http://www.youtube.com/watch?v=69hZ-WWpRuA&feature=player_embedded

U-Boltlar arka makaslarla dingil arasına yerleştirilen takoz için, makas ve dingil arasındaki boşluk artacağından eski boltlar kısa kalıyor.
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

mrb yeni bir konu açıldı mitsubişhi bölümünde l 200 6 cm yükseltme diye onu incelemenizi tavsiye ederim
 



Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

adaeada' Alıntı:
Merhaba yeni bir konu açıldı mitsubişhi bölümünde l 200 6 cm yükseltme diye onu incelemenizi tavsiye ederim
Merhaba, işlemlere başladık amortisörler değiştirilerek yaklaşık 2 inch yükselttik, şimdi sırada 32 inch lastik ve offsetli jant'lar var sizin de fikir ve önerilerinizi bekliyorum http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=63658.0
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

bence 32 inç lastik çok ağırlaştıracaktır aracı tavsiyem 31 inç uygun olacaktır 3500 pajeromda 32 inç lastik var v6 200 beygir aracı zorluyor desem yalan olmaz araç boş fakat bu lastiklerde 5 6 kişi varmış gibi gidiyor araba yeni alacağım lastikler 31 inç olacak ben şehir içi şehir dışı arazi her şartta kullanıyorum o yüzden çok büyük lastik gereksiz şuda var yol tutuşu mükemmel bir spor araç gibi viraja giriyorum köprülü kavşaklardaki tam dönüşlerdeki virajları 70 km hızla dönüyorum savurma yok inanması zor ama gerçekten öyle
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

Bu olay herhalde ayna mahruti olaylarıyla alakalı, çok şaşırdım yazdıklarınıza V6 200 beygirlik bir araç 32 inç lastikle nasıl olurda içinde 5-6 kişi varmış gibi zorlanır.
Ben L200 aracımda 33x12.5x15 lastik kullanıyorum ralli-art tarzı bir powerbox var araçta ve üreticinin verisine göre 185 beygir güç üretiyo şu an araç ve standard 110 bg lik 1.6 bir benzinli binek otoyu kalkışta geride bırakıyorum, özellikle düşük devirlerde inanılmaz bi çekiş gücü var aracın.
Bu acaba dizel olduğu için yüksek torka sahip olmasından ve ayna mahruti oranları pajerodan değişik olduğu için mi böyle.
araç 136 beygirken ben de sizin dediğiniz gibi araç doluymuş gibi bir ağırlaşma yaşadım ama powerbox uygulamasından sonra orjinal lastiklerinden daha seri oldu araç. 200 beygir bir V6 nın bu kadar zorlanmasına şaşırdım.
Yol tutuş konusunda haklısınız, 317.5 mm lastik tabanı ve -44 offsetli 15x10 procomp jantlar kullanıyorum, iz genişliği 10 cm açık bu jantlardan ötürü ve asfaltta resmen yerinden oynamıyo araç. hele ki bir pick-up olmasına rağmen, ben renault megane la böyle giremiyorum virajlara.
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

ProntoBasso' Alıntı:
Bu olay herhalde ayna mahruti olaylarıyla alakalı, çok şaşırdım yazdıklarınıza V6 200 beygirlik bir araç 32 inç lastikle nasıl olurda içinde 5-6 kişi varmış gibi zorlanır.
Ben L200 aracımda 33x12.5x15 lastik kullanıyorum ralli-art tarzı bir powerbox var araçta ve üreticinin verisine göre 185 beygir güç üretiyo şu an araç ve standard 110 bg lik 1.6 bir benzinli binek otoyu kalkışta geride bırakıyorum, özellikle düşük devirlerde inanılmaz bi çekiş gücü var aracın.
Bu acaba dizel olduğu için yüksek torka sahip olmasından ve ayna mahruti oranları pajerodan değişik olduğu için mi böyle.
araç 136 beygirken ben de sizin dediğiniz gibi araç doluymuş gibi bir ağırlaşma yaşadım ama powerbox uygulamasından sonra orjinal lastiklerinden daha seri oldu araç. 200 beygir bir V6 nın bu kadar zorlanmasına şaşırdım.
Yol tutuş konusunda haklısınız, 317.5 mm lastik tabanı ve -44 offsetli 15x10 procomp jantlar kullanıyorum, iz genişliği 10 cm açık bu jantlardan ötürü ve asfaltta resmen yerinden oynamıyo araç. hele ki bir pick-up olmasına rağmen, ben renault megane la böyle giremiyorum virajlara.
benim anlatmak istediğim aracın normal standart gidişi çok farklı 32 inç lastikle çok farklı kalkışta ağırlaştı araç son hızda yavaş otobanda standart lastikle 220 km hız yaptım bu lastiklerle 190 km yi geçemiyorum benim aracım 2030 kilo 1600 cc araçlar tabiki yetişemez ne sizin nede benim aracıma şu farkta var dizelte tork fazladır tabi benim istediğim normalde kalkışta gazı kökledinmi araç 10 metre kazıyarak kalkması lazım şimdi ise öyle bişi yok lastik tutunuyor ve aracı zorluyor bire bir yaşıyorum şuanda bu sorunu sıkıntısı varmı yok ama 318 i bmw ile kalkıyordum kafa kafaya şimdi geçemem farklar bunlar
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

Doğrudur çok haklısınız, ağırlaşma olduğu kesin standardına oranla,
ama ne yalan söyliyim ben şu an performansından çok memnunum, 1. vitesi full patinajla kazıyarak bitirip 2. vitese de ilk geçişte patinaj çekip biraz lastikleri ciyaklatıp devam ediyorum kuru asfaltta öyle söyliyim. ;D

Bu arada ben bırakın 190'ı, 130-140 ı geçemiyorum bu lastiklerle, zaten Mud Terrain kendileri 140 km güvenli hız sınırı diyor üstünde. sonrasına tırsıyorum açıkçası ;D
 



Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

ProntoBasso' Alıntı:
Doğrudur çok haklısınız, ağırlaşma olduğu kesin standardına oranla,
ama ne yalan söyliyim ben şu an performansından çok memnunum, 1. vitesi full patinajla kazıyarak bitirip 2. vitese de ilk geçişte patinaj çekip biraz lastikleri ciyaklatıp devam ediyorum kuru asfaltta öyle söyliyim. ;D

Bu arada ben bırakın 190'ı, 130-140 ı geçemiyorum bu lastiklerle, zaten Mud Terrain kendileri 140 km güvenli hız sınırı diyor üstünde. sonrasına tırsıyorum açıkçası ;D
benim aracım otomatik ))) manuel olsa 3 vitestede öttürür o lastiği otomatik kafasına göre takılıyor lastik çektirmiyor malesef :smiley:
 


Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

adaeada' Alıntı:
bence 32 inç lastik çok ağırlaştıracaktır aracı tavsiyem 31 inç uygun olacaktır 3500 pajeromda 32 inç lastik var v6 200 beygir aracı zorluyor desem yalan olmaz araç boş fakat bu lastiklerde 5 6 kişi varmış gibi gidiyor araba yeni alacağım lastikler 31 inç olacak ben şehir içi şehir dışı arazi her şartta kullanıyorum o yüzden çok büyük lastik gereksiz şuda var yol tutuşu mükemmel bir spor araç gibi viraja giriyorum köprülü kavşaklardaki tam dönüşlerdeki virajları 70 km hızla dönüyorum savurma yok inanması zor ama gerçekten öyle
Pajeroları bilmiyorum ama benim aracın standardı zaten 31 inch. 33 inch konusunda haklısınız performans ve tüketimde hissedilir fark yaratabilir ama 32'den 32'ye geçerken bu kadar ciddi bir fark hissedilir mi gerçekten ???
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

Bi parça hantallaşacağı kesin fizik kuralları dahilinde ancak lastiğin toplam çapının 2.5 cm artması içerde 5-6 kişi varmış gibi aracın zorlanmasına neden olmaz merak etmeyin.
 

Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

ProntoBasso' Alıntı:
Bi parça hantallaşacağı kesin fizik kuralları dahilinde ancak lastiğin toplam çevresinin 2.5 cm artması içerde 5-6 kişi varmış gibi aracın zorlanmasına neden olmaz merak etmeyin.
2.5 cm çapının büyüyeceği derken siz ya pajeronun orjinal ebat lastiğini bilmiyorsunuz yada 32 inç kaç ebada tekamul ediyor onu bilmiyorsunuz yada başka bişeyden bahsediyorsunuz istepnemle 32 inç lastik arasında dağlar kadar fark var isterseniz orjinal ölçülerini yazayım aracın 265 70 15 tir standart ölçü 32
 



Ynt: Araç Yükseltme Konusunda Teknik Bilgi ve Yardım

Ben sizin aracınız üzerine konuşmuyorum ki neden üstünüze alınıp birşeyleri bilmediğimi iddia ettiniz anlamadım,
iyi okuyun lütfen arkadaş ne demiş
31'den 32'ye geçerken bu kadar ciddi bir fark hissedilir mi gerçekten
bende 2.5cm çap büyümesi içerde 5-6 kişi varmış gibi arabayı hantallaştırmaz merak etmeyin dedim.
siz kendi 29 inçlik orjinal ebadınıza göre 33 inçi örnek gösterip hantallaşır diyerek yanıltıcı bilgi veriyorsunuz.
Arkadaşın orjinal ölçüsü 31 inç takacağı lastik ise 32 inç araba zaten orjinalinde sizinkinden daha güçsüz.
siz 4 inç büyüterek hantallaşmayı farkedebilirsiniz ama arkadaşımız 1 inçlik bir büyümeyle bunu fiziksel olarak farkedemez.
Ben de bir L200 kullanıcısıyım ve aracı aldığımdan beri 27 inçten 33 inçe kadar 3 tane lastik denedim ve nasıl tepkiler verdiğini sizden daha iyi biliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,488
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst