araç yükseltmenin eksileri...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cideli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,783

cideli

Ana Kamp
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
0
Yer
cide
arkadaşlar sitede birçok araç görüyoruz 10cm 15cm hatta 20cm yükseltilmiş.lastiklerin orjinal hali 30" bile olmayan araçlara 35" e kadar lastik takılmış. bunun artıları arazi şartlarında daha rahat hareket edip ilerleyebilmek.ama bide bu işlemlerin yapıldığı araçlarda acaba o araçların orjinal halindeki sağlamlığı dayanıklılığı ne hale geliyor.?sonuçta aksların şaftların açıları bi hayli değişiyor.büyük lastik: motora, şanzımana, difransiyele araç üreticisinin ön gördüğü yükten daha fazla yük yüklüyor..uzun lafın kısası araçları yükseltip kocaman lastik takmanın eksileri nelerdir paylaşırsak yararlı olabileceğini düşündüm..
 

Etiketler

Ynt: araç yükseltmenin eksileri...

Cj5 e akis takmaktan bıkkınlık gelmişti ,mutlaka aracı yoruyor yakıttan belli oluyor aslında, bu aşırı büyütülmüş lastik her an yürüyen aksamdan bir soruna davetiye ,yükseltme yol tutuşunu azaltır kanımca ama ne desek nafile gönül bu istemeye doymuyor
 

Ynt: araç yükseltmenin eksileri...

Öncelikle bilinçsiz, orjinal kit kullanılmadan yapılan yükseltme aracın asfaltta bile giderken beklenmeyen bir tepki vermesiyle sonuclanabilir.
Bunun dısında araç yükseldikçe viraj kabiliyetinin azalması ve yanal egimlerde stabilitenin daha kolay bozulabilmesi de önemli bir eksi bence.
Tabi ki dediğiniz gibi büyük lastik ve yükseltme ile saft acısında meydana gelen sorunlar oluyor, helede araç cj5 gibi kısa şasi bir aracsa, ama guclendirilmis parçalar kullanılarak bu sorunlar büyük ölçüde çözülüyor, buyuk lastik yüzünden akslara binen yükden dolayı aks kesmeleri de olabiliyor. Lastik ebatini büyütmeden önce alt yapıyı hazırlamak lazım bence...
 




Ynt: araç yükseltmenin eksileri...

jeepcj5' Alıntı:
Öncelikle bilinçsiz, orjinal kit kullanılmadan yapılan yükseltme aracın asfaltta bile giderken beklenmeyen bir tepki vermesiyle sonuclanabilir.
Bunun dısında araç yükseldikçe viraj kabiliyetinin azalması ve yanal egimlerde stabilitenin daha kolay bozulabilmesi de önemli bir eksi bence.
Tabi ki dediğiniz gibi büyük lastik ve yükseltme ile saft acısında meydana gelen sorunlar oluyor, helede araç cj5 gibi kısa şasi bir aracsa, ama guclendirilmis parçalar kullanılarak bu sorunlar büyük ölçüde çözülüyor, buyuk lastik yüzünden akslara binen yükden dolayı aks kesmeleri de olabiliyor. Lastik ebatini büyütmeden önce alt yapıyı hazırlamak lazım bence...

evet bizdeki sadece büyük lastikliydi başka bir düzenleme yapılmadığından oluyordu düzeltme için teşekkür ederim
 


Ynt: araç yükseltmenin eksileri...

vay cideli vay :eek: :eek: sen off roaddan anlıyormusun yiğenim. :D :D :D.off road için gel beraber güren'e bizim köye çıkalım. ;D ;D ;D ;D.nasıl kızdın ama.0536 612 30 35 yiğit eren ara görüşelim ben altıntepe maltepe de oturuyorum.ALLAHA EMANET OL toprağım.
 

Ynt: araç yükseltmenin eksileri...

cideli' Alıntı:
arkadaşlar sitede birçok araç görüyoruz 10cm 15cm hatta 20cm yükseltilmiş.lastiklerin orjinal hali 30" bile olmayan araçlara 35" e kadar lastik takılmış. bunun artıları arazi şartlarında daha rahat hareket edip ilerleyebilmek.ama bide bu işlemlerin yapıldığı araçlarda acaba o araçların orjinal halindeki sağlamlığı dayanıklılığı ne hale geliyor.?sonuçta aksların şaftların açıları bi hayli değişiyor.büyük lastik: motora, şanzımana, difransiyele araç üreticisinin ön gördüğü yükten daha fazla yük yüklüyor..uzun lafın kısası araçları yükseltip kocaman lastik takmanın eksileri nelerdir paylaşırsak yararlı olabileceğini düşündüm..
incelerseniz bir çok sorunuzun cevabını bulabileceksiniz.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=16543.0
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,092
Mesajlar
1,528,585
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst