Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan aksion Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,603
Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

Eminim öyledir,

Bu aralar motor değiştirme işine çok takıldım. 2.5 düz dizel dışında hiçbir Defender kullanmadım ama diğer motorların daha hızlı, daha atak ve seri ( 2.5 düz dizele göre ) olduğunu heryerde okuyor ve duyuyorum. İstnabul'dan mı aldın motoru? Tarbzon'dan mı?
 

Etiketler
Ynt: 110 defenderime puma motor veya tdi arıyorum

Puma konusunda az biraz tecrübem mevcut. taktırmak isteyenlere neler yapıldığını anlatabilirim. kolay gelsin.
 

Ynt: 110 defenderime puma motor veya tdi arıyorum

68 ps 110 ps arada uçurum var. Düz dizel defenderın en büyük sıkıntısı yüksek rakımda çekiş düşüyor. Motoru Ankara'dan aldım. Düz dizel defender motoruna turbo takanlarda var fakat motorun ömrünü düşürüyor, yinede değerlendirilebilir.
 

Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

tahaozak' Alıntı:
200 tdi bul hiç uydurma işi ile uğraşma. Uğraşacağın şeyler sök tak , proje, rusat değişimi.

puma motoru cok uygun kosullarda alma sansım var oyuzden pumayı dusunuyorum
 

Ynt: 110 defenderime puma motor veya tdi arıyorum

edaghan' Alıntı:
Puma konusunda az biraz tecrübem mevcut. taktırmak isteyenlere neler yapıldığını anlatabilirim. kolay gelsin.

abı bu konuyu baska bır konu baslıgında basıt bır dıl kullanarak yaanı bu forumdakı buyuk ustatların (!) dılı degılde herkesın anlayabılecegı dılden basıt bır sekılde acıklayabılırmısın..

acıkcası benım sorunum uzerındekı orjınal sanzımanı kullanarak ( mınımum malıyetle ) bu motoru nasıl monte ederız? bunu takarken nelere dıkkat edılmelı? forumlarda okudugum son dıslı oranından hıcbırsey anlamadım?? orjınal sanzıman kullanan normal bır kullanıcı(!) bu son dıslı oranını kac yapmalı yanı bırı cıkıp desınkı ,, kardesım 1.22 takarsan su olur 4.87465983 takarsan bu olur???? bunu nasıl formule ederız???

sureklı soru sormaktan cekınmeyen bır defender sahıbı olarak aslında bu konunun tek bır konu halınde bıraraya getırılıp sabıtlenmesı taraftarıyım.. cunku zaman gectıkce bırcok defender sahıbı pumaya yada tdı a donusu baslıyacak piyasaya tdi cıkmaları gırmeye basladı bıle.. imkanı olup 5 sene once bu motoru takanların yenı nesıl motorların uygulanabılır sevıyeye ınmesınden sonra dıger kullanıcılara yol gostermesı bu forumun asıl amacına ulasmasına yol acacaktır..

saygılarımla Berk.
 




Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

Selam;

Defender'daki etken dişlileri sayalım:

- Ana şanzımanda seçili vitesin oranı,
- Arazi şanzımanında seçili vitesin oranı,
- Ayna / mahruti oranı,

Bunların çarpımı son dişli oranını veriyor. Bu son dişli oranı, motor bir tur döndüğünde tekeri ne kadar döndüreceğini gösteriyor. Son dişli oranı büyük olan düzende tork ön plana çıkar, büyük tekerleği çevirmesi kolay olur. Son dişli oranı küçük olan düzende araç son sürat için ayarlanmış olur, kuvvetli motor gerektirir.

Normalde düz dizel Defender'da arazi şanzımanındaki HI (asfalt) dişlisi 1.44 'tür. Zayıf motorun tekeri rahat çevirebilmesi için bu oran gereklidir. Motor kuvvetli bir TDI ile değiştirildiğinde, eğer arazi şanzımanındaki HI dişli oranı değiştirilmez ise, araç çok hareketli olur. Kolay hareket alır, çabuk hızlanır, ama nefesi erken tükenir. Çok çabuk devir alacağı ve de normal kullanımda daha sıklıkla yüksek devirde kullanım olacağı için, yakıt tüketimi artar. Motorun gücü etkin kullanılamaz. ama, şurası bir gerçek Tork çok daha fazla hissedilir.

Aracı normale çevirmek ve yeni motor gücünü etkin kullanabilmek için, HI dişlisi 1.22 ile değiştirilir. Motoru zorlamak anlamına gelir, ve yükü artırır. TDI motor bundan pek fazla etkilenmeyecektir, yüksek devirlere yine çıkar, ama zaman alır. Normal kullanım seyrinde düşük devirle gidileceği için yakıt tüketimi normal seviyede kalır. Son sürat artar, ama son sürate ulaşım zamanı artar.

Aracın kullanım zevki, yakıt tüketimi vs gibi konularda uygun değerler için son dişli oranı, motorun gücü ve kullanılan lastiğin ebadı düzgün ayarlanmalıdır.

Orjinal Defender 300TDI'da 235 85 16 lastik ebadı için ana şanzımanda 5. vites 0.77; arazi şanzımanında HI dişlisi 1.44; ve ayna / mahruti oranı da 3.54'tür. yani son dişli oranı 3.925'tir. Aynı oran düz dizelde yine 235 85 16 için de aynıdır. Ama, düz dizel motorun zayıf olması nedeniyle aracın kullanımı 300TDI motor kadar rahat değildir. Puma motor, 300TDI'ye göre daha kuvvetli olduğu için bu son dişli oranını düşürmek amacı ile HI dişlisini 1.22 yapıyoruz. Ama (örneğin) 33 veya 35" lastik takmak isteniyorsa, Puma takılmış olsa da HI dişlisi 1.44 bırakılabilir.

Umarım bu açıklama yeterli olmuştur.
 

Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

edaghan' Alıntı:
Selam;

Defender'daki etken dişlileri sayalım:

- Ana şanzımanda seçili vitesin oranı,
- Arazi şanzımanında seçili vitesin oranı,
- Ayna / mahruti oranı,

Bunların çarpımı son dişli oranını veriyor. Bu son dişli oranı, motor bir tur döndüğünde tekeri ne kadar döndüreceğini gösteriyor. Son dişli oranı büyük olan düzende tork ön plana çıkar, büyük tekerleği çevirmesi kolay olur. Son dişli oranı küçük olan düzende araç son sürat için ayarlanmış olur, kuvvetli motor gerektirir.

Normalde düz dizel Defender'da arazi şanzımanındaki HI (asfalt) dişlisi 1.44 'tür. Zayıf motorun tekeri rahat çevirebilmesi için bu oran gereklidir. Motor kuvvetli bir TDI ile değiştirildiğinde, eğer arazi şanzımanındaki HI dişli oranı değiştirilmez ise, araç çok hareketli olur. Kolay hareket alır, çabuk hızlanır, ama nefesi erken tükenir. Çok çabuk devir alacağı ve de normal kullanımda daha sıklıkla yüksek devirde kullanım olacağı için, yakıt tüketimi artar. Motorun gücü etkin kullanılamaz. ama, şurası bir gerçek Tork çok daha fazla hissedilir.

Aracı normale çevirmek ve yeni motor gücünü etkin kullanabilmek için, HI dişlisi 1.22 ile değiştirilir. Motoru zorlamak anlamına gelir, ve yükü artırır. TDI motor bundan pek fazla etkilenmeyecektir, yüksek devirlere yine çıkar, ama zaman alır. Normal kullanım seyrinde düşük devirle gidileceği için yakıt tüketimi normal seviyede kalır. Son sürat artar, ama son sürate ulaşım zamanı artar.

Aracın kullanım zevki, yakıt tüketimi vs gibi konularda uygun değerler için son dişli oranı, motorun gücü ve kullanılan lastiğin ebadı düzgün ayarlanmalıdır.

Orjinal Defender 300TDI'da 235 85 16 lastik ebadı için ana şanzımanda 5. vites 0.77; arazi şanzımanında HI dişlisi 1.44; ve ayna / mahruti oranı da 3.54'tür. yani son dişli oranı 3.925'tir. Aynı oran düz dizelde yine 235 85 16 için de aynıdır. Ama, düz dizel motorun zayıf olması nedeniyle aracın kullanımı 300TDI motor kadar rahat değildir. Puma motor, 300TDI'ye göre daha kuvvetli olduğu için bu son dişli oranını düşürmek amacı ile HI dişlisini 1.22 yapıyoruz. Ama (örneğin) 33 veya 35" lastik takmak isteniyorsa, Puma takılmış olsa da HI dişlisi 1.44 bırakılabilir.

Umarım bu açıklama yeterli olmuştur.

acıklamanız ıcın gercekten cok tesekkur ederım burdan şu sonucu cıkarabılırmıyız 33 yada 35 lastık takmıyacaksak kı dusunmuyorum hı ı 1.22 yapmamız gereklı.. dıger tarafta orjınal dislıyı 1.44 olarak bırakırsak akis kesmele şaft mafsalı kırma gıbı sonuclarlada karsılasabılırız..

pekı low da dıslı degıstırmek gerkıyomu? sonucta yuksek oranda tork farkı olcak low da bır sorun olurmu?
 

Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

HI dişlisini 1.44 bırakmanız aks ya da şaft kesmeye sebep olmaz. Aks kesme genelde havada boşa dönen tekerin ani bir şekilde yere tutunması gibi tekerler arasındaki ani güç ve devir değişikliklerinden oluyor. HI dişlisinin 1.44 kalması ve standart ölçüde lastik kullanıyor olmanız aracınızı binek oto gibi hareketli yapacaktır, lakin aracın belli devirden sonra yığıldığını ve sürati artıramadığını hissedersiniz.

LO dişlisini değiştirmenize de gerek yok.
 

Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

edaghan' Alıntı:
HI dişlisini 1.44 bırakmanız aks ya da şaft kesmeye sebep olmaz. Aks kesme genelde havada boşa dönen tekerin ani bir şekilde yere tutunması gibi tekerler arasındaki ani güç ve devir değişikliklerinden oluyor. HI dişlisinin 1.44 kalması ve standart ölçüde lastik kullanıyor olmanız aracınızı binek oto gibi hareketli yapacaktır, lakin aracın belli devirden sonra yığıldığını ve sürati artıramadığını hissedersiniz.

LO dişlisini değiştirmenize de gerek yok.

acıklamalarınız ıcın cok tesekkur ederım benım ıcın cok yararlı oldu en azından yapmam gereken iş akısını bılıyorum..
 



Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

takip edicez bakalım bizdede bir kaşıntı başladı defendercimi olacaz nee...

;)
 

Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

1988 2.5 düz dizel çok şikayetciydim motordan çok araştırdım son kararım turbo oldu şu anda mükemmel herşey tavsiye ederim...
 

Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

Merhaba ernarvz,

2.5 düz dizel makineye mi turbo uygulattınız yoksa turbolu ( 200 - 300 tdi ) motor mu taktırdınız? Düz 2.5 motora turbo uygulattı iseniz; nerede - kaça mal oldu gibi detayları veya turbo motor alıp taktı iseniz; kaça mal oldu gibi detayları öğrenmek isterim, paylaşmanızda sakınca yoksa. Benim de 2.5 düz dizel 110'um var, yakıtından ve performansından şikayetçi değilim ama daha canlı bir motor istiyorum tabi :D :D :D

Aracınızın yeni motoru hayırlı olsun, kazasız - belasız günlerde kullanmanızı temenni ederim.

Barış
 


Ynt: Aranıyor - 110 Defenderime Puma Motor veya TDİ

alanyada ustamız hersey dahil 8.000 tl ye garantili puma motor takıyor. Bir inceleyin derim.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,867
Mesajlar
1,531,524
Kayıtlı Üye Sayımız
166,941
Kaydolan Son Üyemiz
aydin

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst