Arka Lastikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oktay1368 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,806

oktay1368

Kamp I
Mesajlar
148
Tepkime Puanı
1
Yaş
57
Yer
doğum bitlis/ahlat yalova
hayırlı akşamlar arkadaşlar benim bir sorunum var yardımcı olabilecek arkadaşlardan yardım bekliyorum defender aracım arka lastikler iç kısımlardan aşırı yemişler her iki lastikte içten tamamıyle kabak dış taraf dişler dahi duruyor nereden kaynaklanıyor
 

Ynt: Arka Lastikler

Rot-balansçıya bir görünmek lazım.. Normal çıkarsa o lastikler çok uzun zamandır aracın üzerindedir zaten değişme zamanları çoktan gelmiştir, ama sanmıyorum normal çıkacağını. "İç kısım" dan kasıt lastik deseninin tam ortası ise fazla şişirilmiş te olabilirler.
 



Ynt: Arka Lastikler

Bu bilgileri hatırlamakta fayda olduğu kanaatindeyim...

Kamber Açısı: Taşıtın ön tekerleklerine önden bakıldığında düşey eksene göre, tekerleğin üst kısmının aracın merkezine ya da dışarı doğru eğimine kamber açısı denir. Kamber açısının iki tarafta eşit olmaması taşıtın bir tarafa çekmesine neden olur. Taşıt, pozitif kamber açısının büyük olduğu tarafa çeker. İki tekerlek arasındaki kamber açısı farkı 0.5 dereceden büyük olmamalıdır.

King-Pim Açısı:

Dingil piminin (başlık pimi ya da king-pim) üst kısmının taşıt merkezine doğru eğimidir. Günümüzde kullanılan serbest süspansiyon sistemlerinde alt ve üst salıncak rotillerinin eksenlerini birleştiren doğru ile düşey eksen arasında meydana gelen açıdır.

Toe Açısı: Toe değeri araçların uzun rotlarının uzatılıp kısaltılması ile değişen ve ayarlanabilen bir tekerlek pozisyon ayarıdır. Açı olarak veya tekerleklerin ön tarafının kapalılık-açıklık mesafesi (mm) olarak ifade edilir. Ön tarafın arkaya göre kapalı olmasına toe-in, açık olmasına da toe-out denir.
 



Ynt: Arka Lastikler

Her ne kadar yaygın olarak bilindiği şekliyle Kamber açısının sadece ön tekerleklerle ilgili olduğu düşünülse de arka tekerlekle de ilgili bir açıdır. Ne işe yaradığını açıklamak gerekirse;

Camber açısı ayarları otomobilin temel ayarlarında çok önemli bir rol oynar. Süspansiyon geometrisi ayarı otomobilin en temel ayarıdır ve burada yapılan en küçük hata denge problemine neden olur.

Negatif açı aralığında tekerleğin alt kısmı dışa, üst kısmı içe (yani arabaya doğru) dönüktür. Pozitif aralık ise bunun tam tersidir.

Negatif açı özellikle ön tekerlerde kullanıldığında bu otomobile ekstradan bir dönme kuvveti kazandırır, ancak dezavantaj olarak tekerlekler dengesiz bir biçimde ve çok çabuk yıpranır. Çünkü negatif aralıkta tekerleğin iç kısmına yani arabaya doğru olan kısma) daha fazla yük biner. Negatif açı arka tekerlerde kullanıldığı zaman ise yüksek süratlerde daha fazla denge sağlanır. Ancak dezavantajı arkadan itişli araçlarda ön tekerlerin negatif açıdan dolayı sahip olduğu marjdan daha büyüktür. Yani güç sürekli bu tekerlere iletildiğinden aşınma ve yıpranma daha büyük derecede olur.

Pozitif açı aralığında ise durum biraz daha farklıdır. [+1, +3] derece aralığında otomobil net bir viraj dönme gücünden ziyade yere daha iyi basan lastiklere sahiptir ve bu sayede belki biraz daha yavaş ancak kaymadan viraj dönebilir. Negatif aralıkta ise otomobil belki daha yüksek süratle viraja girer ancak önden savrulma ya da arkadan savrulma meydana gelir. Eğer açı çok arttırılırsa, otomobil fazlasıyla zorlanır, ve doğal olarak yerden yüksekliği artacağı için daha kötü yol tutar ve bunları takiben, lastiğin yere basma simetrisi bozulur ve kesinlikle otomobilden çok sey götürür.

toe01.gif
 


Ynt: Arka Lastikler

Kamer acisini su sebeple soyledim on lastiklere baktiricak tabiki arkada yok acaba on tarafta lastigi yedi sonra arkaya mi takti diye merak ettim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Arka Lastikler

Elbette sabit arka aksa sahip defender için konuşulacaksa arka aks'ta bu açının varlığından bahsetmek doğru olmayacaktır. Biliyoruz ki Defender aynı zamanda sabit ön aksa da sahip ve önlerde kamber açısından söz edebiliyoruz. Burada da tekerleğin aks bağlantıları ön plana çıkıyor. Paylaşım için teşekkürler...
 

Ynt: Arka Lastikler

Oktay bey'in sorunu aks kovanında oluşan küçük bir deformasyondan kaynaklanmış olabilir mi?
 




Ynt: Arka Lastikler

tarot_12' Alıntı:
Elbette sabit arka aksa sahip defender için konuşulacaksa arka aks'ta bu açının varlığından bahsetmek doğru olmayacaktır. Biliyoruz ki Defender aynı zamanda sabit ön aksa da sahip ve önlerde kamber açısından söz edebiliyoruz. Burada da tekerleğin aks bağlantıları ön plana çıkıyor. Paylaşım için teşekkürler...
Arkada lastikleri içten yiyecek kadar bir eğrilik bana pek mümkün gelmedi açıkçası. Ama her iki tarafta da sabit aksın eğilmesi mümkünse bunan olabilir. Ben yine de ön lastikler arkaya alınmış diyorum. 110 Defenderda dev gibi salisbury arka aks var onu bükecek şeyin önünde saygıyla eğilirim:smiley:)
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,933
Mesajlar
1,525,978
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst