pek uzun süre niva kullanmamış olmakla beraber niva ile epey bir deneyimim oldu ve edindiğim tecrübe olarak nivada en dikkat edilecek husus aslında cürüktür nedenine gelince niva bildiğimiz üzere monocock bir gövdeye sahiptir günümüzdeki araçların %80 gibi ve bu tip bir gövdeye sahip olmanın artıları ve eksileri vardır artısı şudur
bu araçlarla bir kaza gecirdiğinizde aracın ön kısmı akordiyon gibi katlanarak sürücüye en az biçimde çarpışmanın kuvvetini aktarmak, tam şaseli araçlarda ise böyle bir kaza gecirdiğinizde , carpışmanın etkisini daha fazla hissedersiniz şimdi bunun neresi kötü diye sorabilirsiniz haklısınızda gündelik yaşamda kullanılan araçlar icin bu cok büyük bir artıdır fakat alıcağımız araç 4x4 olacağı icin ve bu araçları secmemizin asıl nedeni arazide dolaşmak olduğu için şaseli arac gerek modifikasyon gerekse sağlamlık acısından daha uygundur (nivamı satmamın asıl nedenide budur)
nivada en dikkat edilecek husus ise aracın alt sacındaki cürüklerdir aktarma organları aracın kasasına monteli olduğu için civata delikleri çürüme nedeniyle genişleyerek zamanla civataların düşmesine neden olmuştur ve bu bölümlerin tamiri hem cok masraflı hemde zordur araçla giderken şanzumanı yere düşen çekilme esnasında kaportası kağıt gibi yırtılan niva bile işitilmiştir bu yüzden monocock gövdeli araçlarda cürük çok önemli husustur ve lada niva kullanılan sacdan ve üstüne uygulanan boyadan dolayı buna aşırı meyillidir
uzun yıllar binmek amacı ile 0 km niva alan bilincli bir cok insan aracı aldığı ilk günlerde aracın altının cürümemesi için yalıtım uygulamalarının nedeni budur
Niva alıcaksanız eğer mümkün olduğunca yüksek model tercih etmelisiniz