Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tindersticks Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 393
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,922
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

zapatista' Alıntı:
gerçekten çok ara verdik biraz böyle idare edebilecek kadar foto istiyoruz yav:smiley: bağlandık arabaya işte ne yapalım:smiley:
çok şey mi istedik?
çok şey olur mu yahu...
hayat felsefesi gerçekçi ol imkansızı iste olan ben için ne isterseniz isteyin az....

Yarın Otomersundayım çeker yayınlarım...
 

Etiketler
Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

sharkhunter' Alıntı:
Böyle bir masrafa girmeden önce şu soruya cevap vermelisiniz; Bu araca ne kadar bineceğim?
Eğer 5-6 yıl kullanıp farklı bir araca geçmeyi düşünüyorsanız, bu durumda eski şasiyi onarmak ucuz ve yeterli olacaktır ancak bu araba benimle yaşlanacak diye düşünüyorsanız bu durumda kesinlikle şasiyi değiştirin. Onarımlar asla yeni bir şasi gibi olmaz, onarımları yaptırsanız bile metal yorgunluğu sebebiyle kısa vadede şasinin gerilen noktalarında kılcal çatlaklar oluşacak ve korozyon devam edecektir. Onarım için ustadan ustaya koşturmanız da cabası.

İlk arabam 1964 Chevrolet Bel Air SW'idi ve şasesi harap durumdaydı bir sürü tamirler/yamalar yapıldı ama sonrasında hep farklı yerlerinde çatlaklar oluştu. En sonunda şasesini 1963 model sedan tip Bel Air'in şasesiyle değiştirdim. Aldığım şase daha eski model olasına rağmen tertemizdi, arka bağlantılar uymadı uzattık ve ama sonunda çok iyi oldu.
Güzel bir şase revizyonundan sonra ne çatlak oluşur ne korozyon. Üstüne kat kat koruyucular atıldıktan sonra ince kauçuk katman , pütürlü boya vs. atılıyor. Doğru ustayı bulduktan sonra 0 şaseden hiç bir farkı kalmaz.Yaptıran arkadaşlarımız var , hiç biri sorun yaşamadı bugüne kadar. Ama 15 20 seneden sonra korozyon başlar.Malum şase monokok olmadığı için esneme prensibine göre hareket eder.Bu durumda da ister 0 olsun ister orjinal şase olsun , bir bakım ister. Landlerin kaderinde korozyon vardır , ama bu araçlar o korozyona rağmen yola devam edebilmek için yaratılmıştır.
Bence orjinalinden şaşmayın , aracın ruhunu değiştirmeyin.
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

kolay gelsin...Bende yeni söktüm topladım şase konusunda bizde zorlandık kumlama ve zehirli astar (yatların altına vurulan) 2 kat attım üzerine zehirli boya son Kumlama yapılırsa zaten cürükler gidiyo.Demire işlliyo boya.... tekrar kolay gelsin...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Assasin' Alıntı:
Güzel bir şase revizyonundan sonra ne çatlak oluşur ne korozyon. Üstüne kat kat koruyucular atıldıktan sonra ince kauçuk katman , pütürlü boya vs. atılıyor. Doğru ustayı bulduktan sonra 0 şaseden hiç bir farkı kalmaz.Yaptıran arkadaşlarımız var , hiç biri sorun yaşamadı bugüne kadar. Ama 15 20 seneden sonra korozyon başlar.Malum şase monokok olmadığı için esneme prensibine göre hareket eder.Bu durumda da ister 0 olsun ister orjinal şase olsun , bir bakım ister. Landlerin kaderinde korozyon vardır , ama bu araçlar o korozyona rağmen yola devam edebilmek için yaratılmıştır.
Bence orjinalinden şaşmayın , aracın ruhunu değiştirmeyin.

Öncelikle Monoblok şasi yada integral gövde de en az şase kadar esner ve çürür/çatlar daha zayıftır hatta. Metal yorgunluğu tüm metal malzemelerin kaderidir. Kumlama sonrası 2-3mm koruyucu vb. uygulamak bunu engellemez. İşlem sonunda yeni gibi görünmesi çok normal. Ayrıca o kadar kalın katmanın altından kılcal çatlaklar zaten görülemez. Arkadaşlarınız bahsettiğiniz uygulamayı ne zaman yaptırdı? Üzerinden 5 yıl geçti mi?
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

33" lastik düz dizel motora fazla büyük değil mi? Keşke orjinal ebat olan 7.50 16 dan şaşmasaydınız...
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

sword7' Alıntı:
33" lastik düz dizel motora fazla büyük değil mi? Keşke orjinal ebat olan 7.50 16 dan şaşmasaydınız...
Haklı sayılabilirsin Umutçum...
Ama Lastik değişiminde genel bir kural vardır... Ben o kuralı bir miktar ihlal ettim... Aracınızın orjinal fabrika çıkışı lastiği ile değiştireceğiniz lastik çapı arasında max. %3 fark olmalıdır...
7 50 R16 Lastik çapı 80,5 Cmdir (model marka diş yapısına göre +-2 mm)
33 İnc Lastik Çapı ise (yani 285 75 16 / 285x0,75x2 + (16x2,54) 83,4 cm (model marka diş yapısına göre +-2 mm)

aradaki oran ise 83,4 / 80,5 : %03,6
Yani %yarım gibi bir ihlal sözkonusu...
Bunu da kompresyonu fabrika çıkış oranlarına çok yakın, aktarma organları motorda oluşan gücü tekerleklere min kayıpla aktaracak kadar iyi bir motorun tolere edebileceğini düşünüyorum...
Yıllardır pek çok video seyrettim, örnek gördüm, yazı okudum... %50 idi oran 33 için olur veya olmaz...

Umarım mühendislik ve matematik, pratiğe ve çamura yenilmez...
 


Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

tindersticks' Alıntı:
Tabiki lastik tabanının yere bastığı genişliğin artmasının getireceği sürtünme direnci artışı başka bir tartışma konusu...
Ancak; bu sürtünme direncinin, gücün, motordan bu noktaya getirilene kadar olan kayıpların yukarıda bahsettiğiniz bakımlar sonrasında minimize edilmesi durumunda. kullanım şartlarına bağlı olarak göz ardı edilebileceğini düşünüyorum..:smiley:)
ilginç bir cümle oldu ama kısaca sizinle aynı fikirdeyim ;D
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Yokuş kalkışlarında takviye düşmeniz gerekecek 33 lastikle, ya da bol bol yarım debriyaj yapmak zorunda kalacaksınız. Ama takviyede bir sorun çıkartmayacağı kesin. Hayırlısı bakalım...
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Hımm herkes bir anda sussmus.. Buna konu sahibi de dahil:smiley:)))
 



Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Herkese uzun bir aradan sonra tekrar merhaba...
Malesef özel işlerimden dolayı (reklam ajansım var/ve yaz sezonu moda katalog sezonum/ senenin en yoğun dönemi) asıl işim olan kocaoğlanla ilgilenemedim...
Benim yokluğumda da serviste pek bişey yapılmasını istemedim...
Başında olacağım, göreceğim yaşayacağım sendromu...
Motor açıldı söküldü dağıtıldı...
Kaportada alt saç bölgelerdeki dashboarddaki çürüyen yerler kazındı temizlendi....

ben de bilgisayar başında geçen uzun tasarım süreçlerinde yorgunluğumu, siteye göz atarak, yeni eklenen land fotolarını indirerek geçirip bir de ar-ge yapmaya devam..

Bu arada herkes mersine ben tersine gitmişimdir hep... Lastiklerim ve jantlarım geldi...
BFG AT 265/75/R16 lar çalışma odamda yoğun iş temposundan bunaldığımda kafamı sağa döndüğümde lastikleri sola döndüğümde jantlarımı görüyorum...
Bu da tünelin ucundaki ışık benim için ve bir süre sonra (umarım kısa) kocaoğlanın çıkacağının bir anlamda göstergesi...

Salı servisteyim.... Motorla ilgili yapacaklarımız, boya kaporta ile ilgili yapacaklarımıza bakacağız...
Tabi yeni fotoları da koyaruız..
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Kolaylar gelsin Taner bey. Mesajim taciz gibi oldu ozür dilerim ama gerçekten merakla bekliyorum sizin kocaoğlanı onu farkettim..

Sağlıcakla kalın
Rıza
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

Ben motoru bu gün bitirdim şimdi şanzumanlar revize edilecek ardından yürüyen aksam son olarak ta kaporta işleri
 

Ynt: Bir Gezgin Defender'ın Re-birth Hikayesi...

marlon' Alıntı:
Kolaylar gelsin Taner bey. Mesajim taciz gibi oldu ozür dilerim ama gerçekten merakla bekliyorum sizin kocaoğlanı onu farkettim..

Sağlıcakla kalın
Rıza
Rıza bey taciz maciz değil... Teşekkür ederim öncelikle ilginiz için...

Malesef hata bende.. açıklama yapmadan susutum... günlerdir sitede tık yok...

Neyse hızlanacaz... Eylülde arabama binmek istiyorum....
Bu yaz bir yunanistan turu planlıyorduk kocaoğlanla ama olmayacak...
Geçen kasımda tüm bodrum marmaris dalaman bölgesini gezdik dağ yollarından...
Belki yetişirse kocaoğlanla fethiye kaş kalkan dağ yolları planı var...
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,517,991
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst