Bu da benim jeep im

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Muzaffer Kargu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 283
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,055

Etiketler
Ynt: Bu da benim jeep im

bende tuzla var uzun şase. ben 1600tofaş motoru koyucam 5 ileri şanzıman. karabükte bi arkadaş bi flaşla 5 ileri şansımanın arkasında uydurabiliyor arazi şansımanını. ve o araba inanın 33lük lastikle patinajla kalkıyor. yakıt deseniz tofaş yakıtı işte. bende yapcam aynısını ama önce bi muayneden geçirim bu şekildede. bence sizde denemelisiniz böle bişey. yine daga taşa girersiniz ama bi otomobil rahatlıgı oluyo gerçekten.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

cj için asıl olan orjinalligini korumaktir. tofaş motoru 5 ileri şanzıman işi aslında sevmediğim konular. modifiye yapılacaksa eğer , aşağıya doğru değil de yukarıya doğru yapmak gerekir.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

jeep' Alıntı:
cj için asıl olan orjinalligini korumaktir. tofaş motoru 5 ileri şanzıman işi aslında sevmediğim konular. modifiye yapılacaksa eğer , aşağıya doğru değil de yukarıya doğru yapmak gerekir.

+1 Göktug abiye katılıyorum.. Tofaş motoru magirus şanzıman dodge fren mercedes direksyon tamamen saçmalık..
 

Ynt: Bu da benim jeep im

jeep' Alıntı:
5 ileri bir şanzıman düşünebilirsiniz. 5. vites oranı 1 den küçük olan. Ya da 4.vites dişlisini küçültebilirsiniz.. Ayna mahruti ile oynayamıyorsanız şanzımandan son hızı bu şekilde artırılır. .. Ya da dodge pw250 lerin ön arka 46/13 diferansiyelini alıp komple takabilirsiniz. geçen ay fiyat aldım ön arka komple ve ön diskli 3000 TL fiyat vermişlerdi..
Merhaba Göktug

Dodge PW250 lerin diferansiyelleri bana fazla genis olmazmi,su an benim arabamin kasa genisligi 170 cm,lastikler 265/75/16, O ofset,ozaman lastikler kasadan cok disari cikmazmi?
Selamlar
Muzaffer Kargu
 



Ynt: Bu da benim jeep im

[quote authoAr=jeep link=topic=88428.msg1161197#msg1161197 date=1343550161]
ama son hız diye ısrar etmezdik biz. offroad için 1 ağır 2-3 seriliği daha önemli..
[/quote]
Merhaba Göktug
Arabanin yol tutusu, virajlardaki davranisi ve frenleri cok güzel onun icin araba günlük olarakta kullanilabilir,ben offroad yapmadigimdan dolayi son süratin yüksek olmasini istedim,bu yüzden 90-95 kmh gürültüsüz son sürat istiyorum.
Selamlar
Muzaffer Kargu
 

Ynt: Bu da benim jeep im

Muzaffer Kargu' Alıntı:
Merhaba Göktug

Dodge PW250 lerin diferansiyelleri bana fazla genis olmazmi,su an benim arabamin kasa genisligi 170 cm,lastikler 265/75/16, O ofset,ozaman lastikler kasadan cok disari cikmazmi?
Selamlar
Muzaffer Kargu

kesin emin değilim ama dodge diferansiyeller 140 cm olması gerekiyor. yine bir sorun.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

+1 Göktug abiye katılıyorum.. Tofaş motoru magirus şanzıman dodge fren mercedes direksyon tamamen saçmalık..



şimdi şöyle bişi var amaç var araç var karadenizli olarak söylüyorum demekki 1946-1969 arasında yapılan araçlar tabikide döneminde iyi ama o günkü teknolojiyle öyle yapılmış. biz frenlerde oynama yapıyosak eger demekki aracın freni zayıf bize göre. eger motoru küçültürsek bu yakıttan kazanmak için ( orjınal harikan motorla 1600 tofaş motor arasında güç farkı yoktur. evet 2200 cc dıgeri 1600 ama piston kolları kısa deneyin görün diyorum başka bişi demıyorum) +mersedes direksiyon falan uzun ömürlü boşluksuzdur. biz karadenizde bu araçları kullanıyoruz. sizin gibi keyif olsun diyede çamurlardan geçmiyoruz. bizim bıyerden bıyere gıdebilmemız ıcın zaten çamurdan geçiyoruz. ayrıca orjinalci arkadaslara sormak istiyorum hangi cjnın altında orjinal jant lastikler var? tamponları orjinalmi?
 

Ynt: Bu da benim jeep im

caner_tee' Alıntı:
+1 Göktug abiye katılıyorum.. Tofaş motoru magirus şanzıman dodge fren mercedes direksyon tamamen saçmalık..



şimdi şöyle bişi var amaç var araç var karadenizli olarak söylüyorum demekki 1946-1969 arasında yapılan araçlar tabikide döneminde iyi ama o günkü teknolojiyle öyle yapılmış. biz frenlerde oynama yapıyosak eger demekki aracın freni zayıf bize göre. eger motoru küçültürsek bu yakıttan kazanmak için ( orjınal harikan motorla 1600 tofaş motor arasında güç farkı yoktur. evet 2200 cc dıgeri 1600 ama piston kolları kısa deneyin görün diyorum başka bişi demıyorum) +mersedes direksiyon falan uzun ömürlü boşluksuzdur. biz karadenizde bu araçları kullanıyoruz. sizin gibi keyif olsun diyede çamurlardan geçmiyoruz. bizim bıyerden bıyere gıdebilmemız ıcın zaten çamurdan geçiyoruz. ayrıca orjinalci arkadaslara sormak istiyorum hangi cjnın altında orjinal jant lastikler var? tamponları orjinalmi?

Bende karadenizliyim bahçeyede cj ile gidiyorum şehir içindede cj ile geziyorum... Çamurdan geçme meselesine gelirseniz karadeniz bölgesindeki tüm organizasyonlara katılıyoruz doğru ama bizlerin çıktığı o bahçe yollarından eşek çıkmıyor.. Orjinal jant lastik demişsiniz 3 ay önceye kadar orj jant lastik + hardtopu vardı şuanda sadece jant lastik ve bestop tente haricinde hiçbir uydurma parça yok.. tamponlarda orjinal... hatta arka darbe emicilerin altındaki renk haki yeşil selamlar ;)
 

Ynt: Bu da benim jeep im

caner_tee' Alıntı:
( orjınal harikan motorla 1600 tofaş motor arasında güç farkı yoktur. evet 2200 cc dıgeri 1600 ama piston kolları kısa deneyin görün diyorum başka bişi demıyorum) bizim bıyerden bıyere gıdebilmemız ıcın zaten çamurdan geçiyoruz. ayrıca orjinalci arkadaslara sormak istiyorum hangi cjnın altında orjinal jant lastikler var? tamponları orjinalmi?

Hurricane 4 silindir tork : 155 nm @ 2000 devir
Dogan SLX tork : 132 NM 2900 devir

Fark burada, dusuk devirde hatta daha da dusuklerde o performansi vermeyecektir bana kalirsa. Bir de ayni arazi sartlarinda toz camur vs. vs. pislik camur, sanmiyorum ki Hurricane kadar dayanikli olsun, sonucta 50 senedir cok az sorunla calisan motorlar.

Bir de o gunku teknoloji ile yapilmasi bence daha basit olmasi ve daha az sorun cikarmasi demek. Performans acisindan ise yuzlerce muhendisin kafa yordugu hesaplari, 50 sene sonra sirf olanaklar gelisti motorlar sanzumanlar ilerledi diye herhangi birisinin onu bunu takarak uydurarak daha iyi hesap yapacagina da inanmiyorum.

Ama burada esas karsi cikilan nokta; orjinal aracin performansinin iyi veya kotu olmasi degil . 50-60 sene boyunca butun araclar curuyup giderken, az sayida orjinal olarak kalabilmeyi basarabilmis araclarin, sirf keyfe keder uyarlamalar ile yitip gitmesi. Orjinalliginin kaybolmasi ve ortaya garip bir sey cikmasi.

Tamam ruhsat sahibi istedigini yapar arac sonucta onundur, ama birsuru insan dunyada sirf aracin orjinalligi gitmesin diye fellik fellik parca ararken, bizdeki canim araclarin girdigi sekiller yazik dedirtiyor bana.

Tabi kendi fikrim... Herkes yine istedigini yapsin


Fakat katilamayacagim tek nokta, insanlarin cok fevri tepki vermeleri soylenen sozden ziyade ne sekilde soylendigi onemli... Bu sonucta bir fikir paylasim sitesi. Kimseye gore mutlak dogru olamaz. Hickimse de bu dogrudur diye tutturmamali, bunu karsisindakinin kafasina carpmamali. Herkez kucagindakini doker begenen alir begenmeyen almaz. Elestri de sinirlari icinde yapilmali.


Benim cj3b orjinale yakin sayilir fotograf ekte.
a609a366.jpg
 



Ynt: Bu da benim jeep im

tamam arkadaslar siz haklısınız.ben susuyorum. benim demem şu bi parçayı diger parçaya uydurmak okadar kolay degildir. orjınalini alıp takmak daha basittir. saçmalık diye bi tabir olamaz. kusura bakmayın bu hakarettir. he tamm bende 3 tane jeep var şimdi bi 52 yüksek kaput ( orjinal ) bitane mb46 (tammaen orjinal) bitanede 63 tuzlam var uzun şase. şimdi arkdaslar ben orjinal olmasın demıyorum. ama bu jeeplerın bıtanesını tabikide daha tasarruflu yol arabası yapmak isterimkide buna kimse karısamaz zaten.
 

Ynt: Bu da benim jeep im

caner_tee' Alıntı:
tamam arkadaslar siz haklısınız.ben susuyorum. benim demem şu bi parçayı diger parçaya uydurmak okadar kolay degildir. orjınalini alıp takmak daha basittir. saçmalık diye bi tabir olamaz. kusura bakmayın bu hakarettir. he tamm bende 3 tane jeep var şimdi bi 52 yüksek kaput ( orjinal ) bitane mb46 (tammaen orjinal) bitanede 63 tuzlam var uzun şase. şimdi arkdaslar ben orjinal olmasın demıyorum. ama bu jeeplerın bıtanesını tabikide daha tasarruflu yol arabası yapmak isterimkide buna kimse karısamaz zaten.

Şu 52 yüksek kaput ( orjinal) ve mb 46 ( tamamen orjinal) araçları çok merak ettim doğrusu.Rica etsem fotoğraflarını bizimle paylaşırmısınız?
 


Ynt: Bu da benim jeep im

Merhaba Arkadaslar
Ben bu foruma girdikden sonra inanin sizlerden cok seyler ögrendim,onun icin hepinize ayri ayri tesekkür ediyorum, tartismalarin devamini özellikle rica ediyorum.
Samimiyetle söylüyorum ben arabayi babamdan miras aldigimda sase haricinde orijinal hic bir yeri yoktu,öyle görünse bile orijinale yakin yapilmisti,bu arac tamamen zaruretten ve mecmuriyetten böyle yapildi.
Sizin böyle tartismalariniz beni de heveslendirdi.Allah nasip ederde türkiyeye kesin dönüs yaparsam su iki arabadan birine -tabiki bulabilirsem-orijinal sekilde sahip olmak istiyorum.

PowerWagon1953.jpg


Kaiser M715.jpg
 

Ynt: Bu da benim jeep im

sinannasirli' Alıntı:
Hurricane 4 silindir tork : 155 nm @ 2000 devir
Dogan SLX tork : 132 NM 2900 devir

Fark burada, dusuk devirde hatta daha da dusuklerde o performansi vermeyecektir bana kalirsa. Bir de ayni arazi sartlarinda toz camur vs. vs. pislik camur, sanmiyorum ki Hurricane kadar dayanikli olsun, sonucta 50 senedir cok az sorunla calisan motorlar.

Bir de o gunku teknoloji ile yapilmasi bence daha basit olmasi ve daha az sorun cikarmasi demek. Performans acisindan ise yuzlerce muhendisin kafa yordugu hesaplari, 50 sene sonra sirf olanaklar gelisti motorlar sanzumanlar ilerledi diye herhangi birisinin onu bunu takarak uydurarak daha iyi hesap yapacagina da inanmiyorum.

Ama burada esas karsi cikilan nokta; orjinal aracin performansinin iyi veya kotu olmasi degil . 50-60 sene boyunca butun araclar curuyup giderken, az sayida orjinal olarak kalabilmeyi basarabilmis araclarin, sirf keyfe keder uyarlamalar ile yitip gitmesi. Orjinalliginin kaybolmasi ve ortaya garip bir sey cikmasi.

Tamam ruhsat sahibi istedigini yapar arac sonucta onundur, ama birsuru insan dunyada sirf aracin orjinalligi gitmesin diye fellik fellik parca ararken, bizdeki canim araclarin girdigi sekiller yazik dedirtiyor bana.

Tabi kendi fikrim... Herkes yine istedigini yapsin


Fakat katilamayacagim tek nokta, insanlarin cok fevri tepki vermeleri soylenen sozden ziyade ne sekilde soylendigi onemli... Bu sonucta bir fikir paylasim sitesi. Kimseye gore mutlak dogru olamaz. Hickimse de bu dogrudur diye tutturmamali, bunu karsisindakinin kafasina carpmamali. Herkez kucagindakini doker begenen alir begenmeyen almaz. Elestri de sinirlari icinde yapilmali.


Benim cj3b orjinale yakin sayilir fotograf ekte.
a609a366.jpg
Merhaba Sinan Bey
Seviyeli yorumunuz ve itinali kelime seciminiz icin tesekkür ederim,Araciniz cok güzelmis iyi günlerde kullanin.
Selamlar
muzaffer Kargu
 



Ynt: Bu da benim jeep im

seyit' Alıntı:
Şu 52 yüksek kaput ( orjinal) ve mb 46 ( tamamen orjinal) araçları çok merak ettim doğrusu.Rica etsem fotoğraflarını bizimle paylaşırmısınız?

Bende çok merak ettim özellikle mb 46 tamamen orjinal olanı resimleri bekliyoruz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,937
Mesajlar
1,526,031
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

SON KONULAR



Geri
Üst