KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Mustafa Abi sanırım 3.50 civarı XJ'in orjinal aynamarutisi 4.10 biraz ağır kalabilir ama gücün artar daha low olur.. çok ağıır kalırsa lastik ebadını büyütmen gerekir ;D
Yani 4.10 3.54'e göre %16 daha fazla reduksiyon yapacak XJ aynı devirde %16 daha yavaş gidecek, buna karşılık %16 daha güçlü olacak... Buradaki farkı hissetmek esasında birazda aracın ne kadar devirli olduğu ile ilgili, yani 2500-3000 devir dönen 258I6 CJ motorundan %16'lık farkı hissedersinizde 5000-6000 devir dönen makinede hissetmeniz daha zor.
AW4 1. vites 2.80
NP231 Low 2.72
Diff Oranı 3.54 4.11
Emekleme Oranı 27:1 31:1 olacak
Buna karşılık benim eşşekte 6.32 x 2 x 4.27 = 54:1 :
Nadir Abi'nin mogda 300:1 gibi oranlar var ;D
Yaaa Orkun, bu konulara benim kafam basmıyor. İlk fırsatta yüz-yüze konuşalım...
Biliyorsun etaplarda ortalama süratimiz 10-20 km, bilemedin 30 km.
Zor etaplarda (tırmanma, çamur, kanal, vb.) bizim makinalar için 4.1 daha mı avantajlı?
Araç daha mı dirençli/güçlü hale gelir?
Bir de zorlamalarda, bir tarafları kırmaktan korkuyorum... 4.1 daha mı uygun?
Bence elinin altında low olması her zaman avantaj.... ben genelde low çok ağır olduğu için sadece birilerini çekerken çok dik biryerde veya çok sert dik kayalı yerlerde iyice yavaşlamak için kullanıyorum, geri kalan yerlerde 4H'da 1. vitesimi kullanıyorum... Yani ben low'da 4.vitese bile atsam hızı 20km'ye gelmez diye tahmin ediyorum...
Araç mutlaka daha güçlü hale gelecektir, zorlarken motor aynı devirde iken 4.11 ile lastik daha az dönecek, lastiğe inen torque artacak.... üstelik lastik ebadını büyütünce güç kaybı olmayacak.. ama dediğim gibi %16'lık bu fark XJ'de hissedilirmi onu bilemiyorum...
19 mayıs tatili benim arabama yaradı uzun zamandır sanayiye gitmiyodu
lpg ayarı yapıldı
nikelajlar parlatıldı
genel detaylı temislik temizlik yapıldı
pazargünki geziden sonra haketdi ama
bende bu fırsat rol bar takdırdım vinç kumandasını içeri aldırdım ve sepet yaptırmıştım sisleri bağlattım işlevsel ve güvenli oldu ama yap yap bitmiyor yol çok uzun yapacak cok iş var
Çoktandır ön taraftaki koltukları değiştirmeye çalışıyordum sanayide mercedes slk şoför koltuğu buldum. Usta gerçekten usta çıktı ve 8 saat süren bir operasyonla montajı mükemmel olarak tamamladı. Binince farkettim ki bu kadar emek verdikten sonra sherpa hamdiyi satmak ayıp olacak sahibinden.com daki ilanı kaldırıp sildim. Önümüzdeki hafta sonu da kaporta ve boya bakımına girecek onun görüşmesini yaptım. Anlayacağınız hamdi kefeni yırttı