Merhaba, öncelikle bir iki ufak bildiğimi paylaşayım karar vermenize etki edebilir.
Sorento bahsettiğiniz yıllarda viraj demiriyle ilgili bir değişiklik yaptı ve savurma halloldu.
Hangi yıldan sonra olduğunu forumu kurcalayarak kesin olarak bulabilirsiniz.
Sorento merdiven şaseli, 4x2-4x4 ayrılabilen, hızlı ve ağır devirli, yavru şanzımanı olan araçtır.
Vitara için çok şey bilmem ama 2005 ten sonraki modellerinde sürekli dört çeker olduğunu bilirim.
Son bir kaç yıl önce yeniden ayrılabilir 4x4 ve 4x2 modelleri yapıldı diye duydum.
Yine de kesin bilgiyi forumu kurcalayarak bulabilirsiniz. Şasesi artık monokoktur bilginize.
Yukarıda bir akadaşımızın bahsettiği gibi motordan sıkıntı yaşayanlar da olduğu malum.
Yeni modeller çekiş sistemi hakkında da kesin bilgim yok ama eskilerle ilgili çok şey yazarım.
Gelelim Captiva'ya, normalde sadece önden , isteğe bağlı dört teker çekişli bir araçtır.
Onunda şasesi monokoktur yani güçlendirilmiş kaportadır ve ayrı bir arazi şanzımanı yoktur.
Ayrı arazi şanzımanı ağır devir ile zorlu arazi koşullarını yenmek için gereklidir.
Sizin planlarınızda hafta sonu piknik gezisi olduğundan yeterli olacaktır.
Üç araç içinde yakıt bakımından en ekonomik olanı Captiva olark gözükmektedir.
En sağlam olanı şase yapısı ve ayrılabilir ağır devirli şanzımanı ile Sorento olabilir.
Ne yazık ki Vitara son yıllardaki anlamsız değişiklikleriyle en az puan alanıdır.
Yine de daha detaylı ve kullanıcı yorumlarıyla bilgilenmeyi forum sayfalarından bulabilirsiniz.
2005 öncesi Vitara düşünürseniz çokça elimizden geçtiği için yardımcı olabilirim.
Sorento arazide pek aramızda olmasa da cadde ve piknik için kullananlar memnun.
Birkaç arkadaşımda var pek yoldan çıktıkları söylenmese de asfaltta memnunlar.
Captiva ise bir ara çok satılsa da azıcık yaş aldıktan sonra yıldızı pek parlamamaya başladı.
Kısa bir süre asfaltta kullanıp performansına bayılsamda bana pek hitap etmedi.
Son olarak, yaşadığınız şehirde servisini, ustasını kolayca bulabileceğiniz bir araç bakmaya çalışın.
Parça temini, bilgisayara bağlanınca okumasını iyi yapacak tamirciyi önce seçin.
Sonra araç almaya bakın. Yoksa çok beğendiğiniz ama sorun çıkarınca yatan bir aracınız olur.
Çok detay veremesem de bilgilerinize bir nebze katkım olmasını umarım.