Çaylak Offroad'cu...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan beatrix Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,008

Etiketler



Ynt: Çaylak Offroad'cu...

zj yi yeni almıştım ve izmit perşembe pazarı alanında 15-20 cm kar vardı...

yine kabak yol lastikleri ile daldık o meydana ve başladık driftte... ;D







 



Ynt: Çaylak Offroad'cu...

Önder`in Su gecislerine kimse bir sey söyleyemezzzz....!!! Snorkel bile yok... Bence mükemmel kareler.... Buna benzer bir kumsal gecisinde daldigim bir denizde motor öksürerek bogulup suyun icinde kalmisti...! "iste snorkel gercegi" gerci snoarkelin sagladigi avantaj su seviyesi sinirinda tüm beyinleri ne hale gelir tabi ayri bir konu.... ( 4-5 sene sonra ögreniriz, merak etme....)
 

Ynt: Çaylak Offroad'cu...

Benim il deneyimimin maliyeti 14.000 euro oldu Mercedes ml arazi ve ana şanzumanı ...
 

Ynt: Çaylak Offroad'cu...

Aslında fotoğraf da ekleyecektim ama, forumda acemi olduğum için beceremedim.
Balıkesir Demirtaş köyünün tepesindeki arızalı bir baz istasyonuna ulaşmak için, o zamanki aracım Ford Ranger ile yola çıktım. Aslında acemi değilim bu konuda ama, o gün nasılsa şaşkınlığım üzerimdeydi.
1 - Köy yolu tamamen karla kaplıydı ve yer yer 1 metre kar vardı. Buna rağmen sadece sol ön ve sağ arka tekerleğe taktığım mahmuzlu zincirle yola çıktım. Köy içerisine kadar gittim ama, durunca kalkamayacağım bir yükseklikteki kar yığınının ortasında saplandım kaldım.
2 - Amaaan, kim uğraşır çeki demiriyle filan diyip, traktöre ön tampondan bağladım aracı. Sonuç, yukarıdaki resimlerdeki tofaşla hemen hemen aynı. Hatta, tampon metal olduğu için, sonuç daha berbat.
3 - Zor bela köyden çıktım tekrar ana yola. Ana yol dediğim İzmir-İstanbul yolunun Akhisar-Balıkesir arasında kalan kısmı. Yol kardan dolayı trafiğe kapalı. Koskoca yolda tek ben Bir süre sonra hem ön, hem arka zincirin baklası kopunca kaportaya vurmaya başladı. Önemsemedim. Hava çok aşırı rüzgarlı ve inmeye hiç niyetim yok. en sonunda zincirin darbeleri dayanılmaz bir hal alınca durdum. Aracın kapısını açmamla, kapının yerinden çıkıp ön çamurluğa vurarak uçması bir oldu. Rüzgar arkadan esiyordu ve kapıyı tedbirsiz açınca menteşelerden dahi koparıp uçurdu.
Zor bela, arkadaşlarla kapıyı taşıyıp, öylesine yerine taktık. Ama ön sol çamurluk dibine kadar yamulduğu için kapı da yamulduğundan bir karış aralık oluştu.
4 - Zinciri zamanında düzeltmeyince, zincirin mahmuzları resmen çamurluğu çekiçlemiş. İçeri doğru yamultmuş.

Kısaca, yapılan saçmalıkların sonucu ;

Darmadağın bir ön tampon, alt köşelerden içeri göçmüş çamurluklar, yerinden kopmuş ve yamulmuş bir sol kapı, kapıdan aldığı darbeyle darmadağın bir ön çamurluk !

Fotoğrafları olay yerinde çekmeme rağmen, servisteki arkadaşlara bunun bir kaza olmadığını anlatamadım. Kasko kaza olmadığı ve kullanım hatası olduğu için masrafı karşılamadı

Keşke araca çarpıp kaçtılar deseydim. Herkes kaza olduğuna inanmaya hazırdı. O derece hasar vardı.

Mahvolan sıfır bir araba, 1200 ytl masraf, çekilen tonla rezillik !

Küpe olsun
 






Ynt: Çaylak Offroad'cu...


önce her şey güzeldi çok acemi değildim aslında
inşaat da işçilerle uğraşmaktan sıkıldım yan tarafta 100 kamyonluk harfiyat döktürmüştük, kurumuş gözüküyordu ilk bakışta, bi ziyaret ediyim harfiyatlarda sorun varmı dedim ve... ;D ;D ;D



ilk başta herşey çok güzeldi hem aracın gücünü bir kez daha gördüm. en tepede altı tamamen çamur olan kısmı farketmedim biraz ilerledikten sonra patinaj çekmeye basladım hemen bıraktım gazı inip baktım neyle karsı karsıyayım diye manzarayı görünce ben burdan tek başıma çıkamam dedim hemen




tabi kaldım cıkamadım inşaattan bir iki işçi geldi tabi ellerinde kürekle, uğraştık olmadı sanzuman muhafazası oturmuş çamura aracın dört tekeride boşta
kilit yoktu ama olsada fayda etmeyeceği bir duruma düştüm
baya bir çamur olduktan sonra yoldan gecen bir traktör gördüm
çelik halatımız vardı 20 cm kadar çekti bizi sonrası gezmeye devam tabi traktörcünün telefon numarasını aldıkdan sonra
 

Ynt: Çaylak Offroad'cu...

Güzel bir hikaye... tecrübe olmuş sanada..... ;D

Hadi millet....!!! yokmu başka "Çaylak Offroad'çu " hikayeleriniz...
 

Ynt: Çaylak Offroad'cu...

işin ilginç tarafı o kadar çamura batmısım üstüm başım çamur ben hala arada fotoğraf çekiyorum
işçiler acayip acayip bana bakrp eminim aralarında '' la bu bizim müteahhit sıyırmış herhal'' diyolardır kesin
ama hepimiz yapıyoruz galiba bunu
 

Ynt: Çaylak Offroad'cu...

jeepe traktir lastiklerini ilk taktıgım zamandı.biraz megilli yerde direksyonu tam kırıp gaz verince takla atmıştım bu tam acemice ama
 



Ynt: Çaylak Offroad'cu...

ağaçlıda ilk bulduğum patikadan iceri girdim ve patikadan değilde daha da içlere gireyim dedim ve tamamen çimenlerin ortasında ilerliyorum çok guzel bir tepe çıktı karşıma 4L çektim şanzımanımı allah ne verdiyse kaldırdım aracımı tepeyi çıkmam ile durmaM bir oldu hemen araçtan indim ve yola bakmak icin 4 adım daha attım birde ne göreyim 10 metre daha gitsem kafa ustu düşürcekmişm aracımı arac pert bense neredeyse melek olucaktım