Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CelalS Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 60,295
Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Peki sanılanın aksine Avrupa'da neden çekme karavan daha çok tercih ediliyor.Sorunun cevabı aşağıdaki fotoda gizli...
Devam edeceğim...

041.JPG
 

Etiketler


Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Bu sene kaldığımız kampinglerden çektiğim bu son kareler ile sanırım Avrupa'da kampinglerin ezici çoğunluğu motokaravanlarla dolu kanısı biraz olsun yumşamış olur.

138.JPG


029.JPG


229.JPG


267.JPG


276.JPG
 

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Konumuza tekrar geri döner isek.
12-13 metre katar boyuna sahip çekme karavan ile yol almak zordur
Doğru
Ancak burada elma ile armutları birbirine karıştırmayalım.Bu boya katar boyuna sahip çekme karavan 6metreye yakın bir boya sahip oldukça büyük bir karavandır.
Ancak en az 20 metreküp te bir iç hacme sahiptir.
Yani bu boy bir çekme karavanı

109.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 030.JPG
    030.JPG
    65.6 KB · Görüntüleme: 800



Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Bu boy ve metreküpe sahip olan bir camperi

210.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 109.JPG
    109.JPG
    71.9 KB · Görüntüleme: 836

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Bu boydaki bir çekme karavanın iç hacminin konforunu verebilecek bir motokaravanda

romantik yol 2012 canon 072.JPG


103.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 126.JPG
    126.JPG
    86 KB · Görüntüleme: 785

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Bu cüsseye sahip olan bir motokaravan ile Avrupa'da her yere giremezsiniz.

565.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 068.JPG
    068.JPG
    58 KB · Görüntüleme: 765

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Her çekme karavancı bir gün motokaravan almayı hayal eder sözü için söyliyeceğim:
Eğer Allah ömür verir de eşim ile iki kişi kaldığımızda eğer bu devlet Hymer motokaravan'a uyguladığı yüzde yüz otuz beş vergiyi hymer çekme karavandaki gibi yüzde on sekizlere indirir ise hayır demem.Ancak hayalimde değil.Dört metrelik iki kişilik bir avrupa malı çekme karavan ile her yeri rahatlıkla dolaşırım.Hele hele halen kullandığım altı metreye yakın çekme karavandan sonra....

Ancak aşağıdaki yaşlı Alman köylüsünün evinin önünde bu sene çektiğim görüntüsündeki boy boy çekme karavanım olsun isterim.Hayalim bu çekme karavanları ileriki yıllarda böyle sıra sıra bahçelerimize çekecek refah seviyesine memleketimin insanlarının ulaşabilmesi

567.JPG
 

Ekli dosyalar

  • 630.JPG
    630.JPG
    58.7 KB · Görüntüleme: 575

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Mustafanın yorumlarına ekleyecek fazlaca birşey yok. Orta Avrupa ağırlıklı gezilerindeki gözlemlerine tamamen katılıyorum.
"Çok gezenmi yoksa çok yaşayanmı bilir" atasözünü burada hatırlamamak imkansız.
Yurtdışına çekme karavanla çıkan karavancının 2-3'ü, Yunanistan ve Balkan ülkelerinin ötesine geçebilen motokaravancı sayısının da 4-5'i geçemediği ülkemizde Avrupa karavan dünyasının motokaravan üzerinde kurulduğu şeklinde yanlış bir algı oluşuyor.
Bu algı sonucu doğru seçimin motokaravan hatta kamper olduğu şeklinde gelişen tercihler, vergiler dolayısıyla Türkiye'de yaşlı ve eski motokaravan sahipliliğinin artmasından başka bir şeye yaramamaktadır.

Orta Avrupa yollarından birkaç karavan fotoğrafı


yol-val 088.JPG


yol-val 089.JPG


yol-val 102.JPG


yol-val 100.JPG
 

Ekli dosyalar

  • yol-val 053.JPG
    yol-val 053.JPG
    73.3 KB · Görüntüleme: 667



Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Bu veriler Avrupa Karavan federasyonundan alınmıştır .

Çekme karavan sayısı 4.320.000
Motokaravan sayısı 1.160.000

Ülkelere göre dağılım :
Almanya 985000 çekme 450000 moto
Fransa 1100000 çekme 150000 moto
İngiltere 530000 çekme 118000 moto


Arkadaşlar yukarıdaki bilgi karavancı bir dostumuzun 2008 yılı verilerine ait alıntıdır.


Yukarıdaki verilere bakınca çekme karavanın açık ara ilerde olduğu görülmektedir. Türkiyedede durum farklı değildir,Yurtiçi ve
Yurtdışı ortak özelliği çekme karavanların sayısal üstünlüğü ile bitmemektedir birde ortak kullanım şekilleri kamping bağımlısı
olmalarıdır.

Elimdeki kaynak kitaptan örnekle Hırvatistanda bakanlık verilerine göre 119 kamping kayıtlı ve tüm bilgileri yayınlanmıştır,diğer
avrupa ülkelerinin verileri için yorum yapamam.
Bizde henüz alternatif turizm olarak bile görülmeyen karavancılık için bilgiler çok kısıtlıdır. Bu şartlarda yapılacak mukayeselerde
kişisel gözlem ötesine geçemeyecektir.

O zaman kişisel gözlem ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmak başlıktaki soruyada cevap olabilir.

Çekme Karavan

1995 yılında yerli üretici imalatı olan 1985 model kullandım,o günün yol şartlarında ne kadar zorlansamda sayısız orman kampları
ve milli parklardan ve özel kampinglerden fazlasıyla yararlandım. 2. tecrübem polonya imalatı karavanımla çok daha sorunsuz
yolculuklar ve geziler yapsamda şehir içi parklarda kısıtlayıcı olması nedeniyle kampinglerin yetersizliğide eklenince ve büyük şehirde otopark sorunları beni bu model karavandan soğuttu diyebilirim.
Yabancı markaların satışında ÖTV olmayışı çekme karavan alıcıları için avantaj olsada yerli üretimlerin tercih edilmesi maliyetin
düşük olmasının cazibesi dışında neden tercih edilir sorusunu akla getiriyor, zira yerli ve yabancı marka çekme karavan kullanıcısı
olarak aradaki farkın çok fazla olduğunu gözlemleyebildim.

Kamper

Kamperler özellikle 2-3 kişi için Türkiye şartlarında en iyi seçenek olarak görüyorum, kampinglerin yetersizliği nedeniyle ve özellikle
çalışan ancak karavan hobisini bırakamayanlar için minimum maliyet ile maksimum verim denilebilir.
Kamper tecrübemden gözlemim sıcak ve soğuk mevsimler için diğer seçeneklere göre dezavantajlı yanı olsada Türkiye karavancılığı
için uzun yıllar orta yol olarak kalmaya devam edecektir.

Motokaravan

Bu araçlar için henüz 4 aylık gözlemim çekmeden pratik, kamperden yavaş oluşu kadar doğada yada şehir içinde çok dikkatle
kullanılması gerekiyor, ancak aracımın 5.25 mt olduğunu ve kamper kadar rahat olmasada şehir içi yada doğaya ulaşmada hatta
kamping olmasada şehir merkezlerinde rahatlıkla park edilebilmesi avantajları.
İç kullanım ölçülerine göre çekmeden büyük, kamperden ferah bir kullanım sağlaması dikkate alınacak özelliğidir. Fiyat olarak tüm seçenekler içinde maliyeti en yüksek olan model olduğu gerçeği seçenekler içinde sonuncu olmasına etkendir.

Emeklilik dönemindeki karavancılar için en iyi seçenek olarak görülebilir zira yollardaki karavan profilinde çoğunluğun emekli
ve motokaravan tercihi gezginliğin dönemsel değil genel yaşam şekline dönüşmesi ile ilintili olduğunu düşünüyorum.
 

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Biraz da çekme karavan kullanmanın trafikte verdiği tehlikelerden bahsedebilir miyiz çünkü son günlerde transportert4+ çekyat gezi modelimi SUV + çekme karavan olarak değiştirme düşüncesi içerisindeyim
 

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Bu topiğe ufak bir katkıda benden olsun. :smiley:

Çekme karavanımla öyle parkurlara girdimki anlatamam.Sadece çekici aracınızın güçlü olması önemli,ha burda tecrübenin önemi yokmu?İllaki vardır olmaz olurmu?Ben sıfır tecrübe ile o dağları tepeleri aştım ama uzun yılların verdiği direksiyon tecrübesine güvenerek ve birazda extrem durumları sevdiğimdendir.

Motokaravanı sadece Unimog olursa,mogkaravan düşünürüm.Oda şimdilik sadece hayalden öteye geçemiyor :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavan mı, Motokaravan mı?

Ulkemizde bu kadar motokaravana egilimin sebeplerinden biri mutlaktir ki Turkiye'de avrupadaki standartlarda cekme karavan ureten bir firmanin olmamasidir. 1400-1500 kg lik karavani 740 kg etiketi vurarak satan firmalardan karavan almak ne kadar dogrudur? Ayrica tip onay belgesi verilmez, ruhsat cikartmak isterseniz cikartamazsiniz. Yurt disindan cekme karavan getirtmekde ne yazikki her insanin harci degildir ulkemizde. Yani konunun %80 i tamamen maddiyata dayali. Ornegin 10-15 bin arasina ikinci el bir panelvan alip icine 3-5 bin masrafla iyi kotu kampera donusturup yollara dusebilirsiniz. Ayni fiyat araliginda cekme karavan icin gerekli kuvvetli duzgun bir cekici arac alamazsiniz.

Ote yandan her insanin bir gezme stili vardir kimi kamplarda konaklamayi sever, kimisi surekli yol almayi. Eger 2 yada daha fazla cocuklu bir aile iseniz cekme karavan tabiiki daha mantikli bir secimdir. Fakat bekar, yeni evli yada henuz cocugu olmayan ciftler icin cekme karavan biraz fazla buyuktur. Guzel bir cekici arac ve arti guzel bir cekme karavan alinabilecek paraya her turlu donanimi bulunan guzel bir kamper yapabilirsiniz. Ozellikle kucuk kamper araclarin bence en buyuk avantajlari sehir iclerinde her hangi bir sokaga yada otoparka birakip gidebilirsiniz yada ayni sekidle sehir icinde bir sokakda geceleyip icinde rahatca uyuyabilirsiniz. Bu herkeze gore olmayabilir, yada guvenli gelmeyebilir ama su tartisilmaz bir gercektir ki kamperlarin boyle bir avantaji vardir.

Bence onemli bir diger ayrinti ise cekme karavaninizi mutlaka kampa birakmak zorunda olusunuzdur. Karavan ve cekici araci birlikte bir otoparka birakip sehri gezemesiniz yada donuste cekme karavaninizi bulamama riskiniz buyuktur. Cunku Ingiltere'de boyle hirsizliklari TV den duydum. Mola yerinde cekme karavani aractan ayirip calmislardi. Kamplara bagimli kalmanin bence en zor yani kamp alanlarinin etik sayilan bazi giris saatlerinin bulunmasidir. Saat 8-9 dan once bir cok kampa yerlesmeniz gerekir ki diger insanlari rahatsiz etmeyin buda bence gezi esnasinda sizi kisitlayan bir faktordur.

Oncedende belirttigim gibi bu ailedeki kisi sayisina, maddi imkanlara ve kisinin stiline gore cok degisken bir olgudur. Bu arada Avrupa'da cekme karavan sayisinin yuksek gozukmesinin sebeplerinden biride ornegin Ingiltere'de panelvan aracinizi kampera donusturdugunuzde herhangi bir yasal islem yapmanizin gerekmemesidir. Cunku burada ruhsat yoktur, sadece aracin sahibi ile ilgili bilgilerin yazili oldugu kayit kagidi vardir. Dolayisi ile kayit disi bir cok kampervan bulunur. Ingiltere icin sayilarda asiri dengesizligin nedenlerinden biriside bu olabilir.
 




Merhaba ben şu zamana kadar karavanda gezme hayalleri ile büyümüş birisi olarak sonunda karavan alma fırsatı buldum ve hiçbir bilgim yok sadece bu işin tutkusu var. Ormanı ve sulak alanları severim alacağım karavanında bu koşullarda rahat edebilmesini istiyorum. Özellikle doğanın vahşiliğinden sonraki yorgunluğumu atabileceğim ev konforunu bana sonuna kadar yaşatabilmeli. Bana neler önerebilirsiniz?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,832
Mesajlar
1,531,252
Kayıtlı Üye Sayımız
166,936
Kaydolan Son Üyemiz
TEMU Promo Code

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst