Çekme Karavan ve Kar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,392
Ynt: Çekme Karavan ve Kar

yugun' Alıntı:
O programın hastasıydım... Hiçbir bölümünü kaçırmadım... :smiley:
Kuzey Kanada'da
Oradaki sürücüler gerçekten çok profesyonel,
Donmuş göller üzerinde gidiyorlar,
En büyük korkuları ise kırılması ve içine düşmek,
Yolun kalınlığı ve çatlaklar olup olmadığı her gün özel araçlar tarafından kontrol ediliyor,
Ama yolun dışındaki kesimlere kayarlarsa ağırlık nedeniyle suyun içine düşme tehlikeleri var,
Nitekim bir seferinde olmuştu da...
Çok güzel bir programdı...

Onu ben de izlemiştim ama sanırım o değil. Senin izlediğin big foot gibi devasa lastiklere sahip araçlardı. Yanılıyor muyum?
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Hayır Buz yol Kamyoncuları bir seriydi, Sanırım gece 11 sıralarında Discoveryde her geceydi,
Donmuş göller üzerinden kanada daki madenlere her türlü şeyi taşırlardı,
Program Buz yol kamyoncusunun bir gündelik yaşamıyla beraber,
Karşılaşılan teknik zorlukları çok güzel anlatırdı,
Ah o güzel belgeselleri o kadar özlüyorum ki...
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Tabi haklısın, Frenleri kullanmamak derken tüm güçle kullanmaktan kaçınmak olmalı,
Ufak tefek dokunuşlar tabii yapılır. Ben de yapıyorum gerektiğinde,
Ama sadece frenle inmem, Virajın ucuna gelip frene basmam mesela karda,
Düzlüklerde fazla hızlanmam, Biraz bol bir vites seçer kendi akışına bırakırım arabayı,
Çok kaygan yollarda asla boşa atmam
Genelde her zaman belirli bir hızla gider, Viraja yaklaşırken yavaşlamak için önceden gazdan ayağımı çeker,
Gerekiyorsa vitesi de düşürür, Her ikisi de yeterli gelmezse frene de basarım ama hafifçe ve kilitliyorsa anında gevşeterek...
Benim yaptığım böyle...
 


Ynt: Çekme Karavan ve Kar

orsaalabanda' Alıntı:
Teknik açıklamasını fizik kurallarına dayalı olarak yapmak güç ama bu konuda yanılıyor olabilirsin Yücel. Otomobillerde biliyorsun hidrolik sistemi limitör vasıtasıyla önce ön tekerlekleri, ardından frenleme şiddetine bağlı olarak arka tekerlekleri kilitler. Yani yavaşlama konusunda ağırlık her zaman ön tekerleklerdedir. Arkadan itişli otomobillerde karlı zeminde özellikle de yokuş aşağı inerken frenleme çok kontrolsüzdür. Eskiden arkadan itişli otomobillerin sayıca önden çekişlilerden çok fazla olduğu düşünülürse eski şöförlerin karda fren kullanmama ve kompresyondan faydalanma alışkanlığı daha iyi anlaşılabilir. Oysa önden çekişlilerde uygun dozlama ile frenler kompresyondan çok daha iyi kullanılabilir. Arkadan itişlilerde zincir arka tekerleklerde olduğu halde daha iyi yol tutuş ve daha güçlü sürtünmeye rağmen aracın arkasının savrulma riski, zincirsiz arka tekerlekli önden çekişlilere göre daha fazladır. Sanırım momentumla ilgili bir durum. Yolun yanal eğiminin de çok nadiren sıfır olduğu düşünülürse oldukça riskli bir durum.

Cem, limitör önden çekişli araçlar için geliştirilmiş sistemdir. Renault serisi araçları örneklersek Yücel beyin aracının arka koltuk altına denk gelen yerde montajlıdır,
yaylı kolu taban sacına temas halindedir. Arkaya yük bindiğinde taban sacı kolu aşağı iter ve arka tekerlere giden hidrolik yağ basıncı artar,aracın arkası boşken kol
yukarı kalkıktır ve basınç kanalını kısarak arka frenin basıncını düşürür. Bu mantıktan hareketle römork fren ayarlarının düşük ayarda olması doğru işlemdir.
Levent
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar

yugun' Alıntı:
Dipnot: Benim karavanımın hangi ağırlıkla ve nasıl biteceği şu an kesin olarak belli değil
Elbette elde ulaşılan veriler va amaçlananlar, hesaplananlar, planlananlar var. Ama sonuçta ufak değişiklikler ve tahminlerden sapmalar olabilir.
Ama küçük farklar olsa da.. tüm katarda, aynı tekerlek, aynı basınç, aynı desen, aynı ekstra önlem(Ör kar lastiği), Ve araç tarafı biraz daha ağır olmak üzere tekerlek başına düşen yaklaşık olarak aynı ağırlık,
Hedefim bu..

Yücel bey listenize aracınızın arka amortisörlerini gazlı tipe dönüştürmenizi eklemelisiniz, yoldaki gizli kasislerde römorkun araçtan kaynaklı esnemesini engeller,yada aza
indirir.
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Karavan süspansiyonundan veya araçla uyumundan yana bir sıkıntım yok şimdilik.
Aracımda arka dingilin yayının ayarıyla oynatıp biraz yükselttirebilirim belki,
Bir de frenler konusunda bir revizyona gidebilirim.
Teşekkürler,
Bu arada araçta limitör olması güzelmiş, Teşekkürler bilgi için
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Corwin C./Utah USA

As snow plow driver who has frequently pulled trailers of all types in poor weather situations ...

The keys to driving on slick roads (with trailer or without) is GO SLOW, PLAN WAY AHEAD, and unfortunately WATCH OUT FOR THE OTHER GUY. If you are driving slowly and you loose traction, you will have time to react and if you do loose control the damage will be minimal. Regrettably, there are many out there who believe that their Mega 4WD SUV and super snow/mud gripper tires make them impervious to the dangers of slick roadways. These are the idiots that cause lots of damage and hurt people. Watch out for them and stay as far away as possible. No offence, but this includes some small AWD car owners as well. For some reason, while they are very good little cars, they aren't impossible to wreck and the enhanced ability to GO doesn't mean that they have an enhanced ability to STOP.

Once things begin to slide with a trailer, you're just along for the ride. The trick is to never get in the situation where you can loose traction. With a trailer, and the inherent joint in the vehicle, you don't have to actually hit anything or leave the road to do a lot of damage. A simple jackknife can ruin your day. Look farther ahead than you normally would and make all speed and steering adjustments slowly and deliberately. Pay attention to what the trailer is doing behind you. In slick conditions, very light trailers (like teardrops) can slide long before the tow vehicle does. Know how to properly use and adjust your trailer brake controller if you have brakes and adjust it often for changing conditions. Locked wheels will give you zero steering capability and on a trailer will jackknife you VERY quickly. Be aware of drifting snow. Snow drifts are often difficult to see and can be just as bad as leaving the road in smaller vehicles. Also, remember that ice can be visually invisible so be aware of the possibility of encountering ice at all times. I have seen layers of frost that looked like a dry road and piled up dozens of vehicles. You can also encounter slick conditions out of season. A liberal scattering of 1/4" hail stones from a high elevation mid-summer storm can be just as treacherous as a January ice storm.

Snow removal and de-icing policies and techniques vary dramatically as you travel across the country. Be aware of those policies in the areas that you travel. It will help you make good decisions. Please be considerate of snow removal crews who are trying to clean up parking lots and roadways. If you encounter a working snow plow, rest assured that conditions behind them are better than ahead of them. They may be slow, but they are doing their best to improve conditions for you. On two lane highways, please don't pass them. Stay well back as they are often scattering de-icing agents and grit on the roads. Be aware that in most situations they have a specific area of responsibility and will stop, turn around, work across the center yellow line at times, drive along the shoulder, and all other types of unusual driving behavior. Give them room, and expect the unexpected.

In my opinion, the best advice is to find a safe place to stay put until the roads have been cleaned up. In many places (freeways and most highways) cleanup only takes a few hours after the snow has stopped falling. If you have found a spot to wait and see them working, make sure that you aren't in their way. The snow and sand/salt/chemicals that they throw can and will cause damage to your vehicle, give them ten feet or more to get past you. When possible, move your rig to an area that they've already cleaned, preferably away from the edges or any piles (they may be planning on a final pass around the edge or adding additional snow to a pile.) If you are in an unlit area, turn on your hazard lights (NOT park lights) to help others see you. The danger of park lights along a roadway is that in poor visibility traffic will sometimes "follow" a parked car and cause an accident.

Also, remember that the roads are slickest at temperatures rather close to freezing (20°F to 35°F). Very cold conditions are actually easier to drive in than slushy, wet conditions.

Please be careful out there. Winter can be a wonderful time to enjoy the outdoors, but it can be dangerous and even deadly if you are unprepared for the challenges that cold weather produces.

--------
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,055
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst