Çekme Karavan ve Kar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,402

yugun

YÜCEL GÜNDÜZ
Mesajlar
29,713
Tepkime Puanı
6,174
Yer
Ankara
Web
www.pirikamp.com
Karlı buzlu yollarda Çekme karavan kullanırken nelere dikkat etmek lazımdır?

Bir de benim aracım önden çekişli olduğu için önde zincir olsa bile karda gaza hafif yüklenince arkayı bırakabiliyor,

Dağlık ve çok kar yağan bölgelerde bunca yıldır edindiğim tecrübeler sonucunda ben bundan normalde biraz keyif bile alıyorum,
Yani kontrolümde olduğu sürece orada burada hafifçe arkanın kayması benim için çok problem değildi,

Ama şimdi karavana yön veren tekerlekler aracın arka tekerlekleri olduğu için durum değişecek, Bu durumda öneriniz nedir?
Aracın arka tekerleklerine yanal kaymayı önleyecek zigzag zincir takmak gerekir mi? Yoksa ikinci zinciri sustalı gibi savrulmaya karşı
karavanın tekerleklerine mi takmak gerekir? Hangisi daha önemli?

Her koşulda iki çift zincir bulundurmayı düşünüyorum. Ama zinciri hangisine takmalı?
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel, çekme karavana heves ettiğinde bu soruları Haldun(taiga) da çok sormuştu ancak ne yazık ki bu konuda fazla tecrübe olmadığı için olsa gerek yanıt alamamıştı. Otomobil kullanmayı ilk öğrendiğim yıllardan bu yana kar koşullarında Uludağ'a iner çıkarım. Şansın (4 çekerleri saymazsak) bu koşullarda aracının olağanüstü yol tutuş özelliklerine sahip olması. Yumuşak amortisör, büyük motor ve öne yakın ağırlık merkezi vs... Önden çekişlilerde renault 9 ve 11 serilerinden daha yeteneklisine rastlamadım bu konuda. Direksiyon ve ilk frenleme aşamasında kontrolün zincirli tekerleklerde olması çok büyük avantaj. Ama konu çekme karavan olunca dengeler değişiyor ve arkadan itiş avantajlı duruma geliyor.
Bence kar koşullarında asıl dikkat etmen gereken yokuş aşağı inişlerde virajlarda yapılacak zorunlu frenlemelerdir. Karavanın, aracın arkasına yük bindirip aracı ekseninden çevirmemesi için "aracın arka tekerleklerine" yan kaymaları önleyecek" çapraz desenli zincir takmak daha mantıklı gibi geliyor. Tırmanışlarda zaten gözün kesmezse çıkmazsın. Ama inişlerde zorunlu kalınabiliyor.
Kış koşullarında asfalt üzerinde oluşabilecek gizli buzlanma hepsinden tehlikeli bence... Bu durumda zincir de takılamıyor. Üstelik trafikteki diğer araçlar konusu da kontrol dışı...
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel bence en doğrusu aracına 4 tane kar lastiği taktırman. Sana 440 TL ye mal olur ama çok faydasını görürsün. Ocak ayında 4 çeker araçların bile zor çıktığı Aladağlar kamp alanına, ben önde 2 yeni kar lastiği ile çıktım. Cem'e katılıyorum inişler sıkıntılı. Karlı buzlu yolda rampa aşağı ani frenlemelerde ön lastikler yolu tutuyor. Arkadan araba sağa sola yalpa yapıyor. Yavaş frenlemelerde sorun yaratmıyor. Eğer 4 tekere de kar lastiği takarsan römork çekişlerinde sorun yaşamazsın sanırım.

Konuyla alakalı diğer bir başlık
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38980.msg392079#msg392079
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Cevaplar için teşekkürler,
Yine yumuşak meselelere dayanıyor iş yani,
Belki de en iyisi 6 tane kar lastiğidir,
Bu, seneye olabilir ama bu kış mümkün değil,
Bu durumda bu sene denersem aracın arka lastiğine ikinci zincir takarak denerim,
Ama burada da bunun fiziksel olarak mümkün olup olamayacağı da önemli Malum arka tekerleğin 3 te 1i çamurluğun içine gömülüyor. denemek lazım.
Şahsen benim kanaatim de sizin gibi aracın arka lastiğinin daha önemli olduğu yönünde.
Hele bir karavan bitsin bakalım, Seneye paylaşırım belki de kar deneyimlerimi. :smiley:
Selamlar,
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

arkadaşlar benim bir tecrübem var ve aklıma geldikçe halen gülerim,
tavsiye istersen Yücel kardeşim karlı havada kullanma,
ben senelerce kendi yaptığım römorkla seyahat ettim, yağmurlu havada süratiniz düşük olduğu müddetçe problem yaşamazsınız sadece yeni yağan yağmurda dikkat etmek gerekiyor, kar çok farklı yolun heleki buzlu olması çok daha kötü, yol eğim ve çukurlarına göre araç farklı yöne römork farklı yöne gidebiliyor, fren şansınız zaten hiç yok , zinciri mecburen ön tekerlere takacaksınız(önden çekişli olduğu için), inişlerde arkadan devamlı iten bir nesne olduğu için inerken her an katlanabilirsiniz, rampa çıkmak ise daha az riskli değil, çıkarken durmak zorunda kalırsanız problem orada başlıyor, ya geri kaymaya başlıyorsunuz yada kalkamıyorsunuz,
birde işin maddi boyutu var zincir sizin ön takıma çok zarar veriyor en başta amartisörlere,

aşşağıdaki resimdeki seyahatı tamamladığımda fordun dört jantınıda düzelttirdim, iki lastik balon yapmıştı,
römokun amartisörü kırılıp lastiğine gömülmüştü, römorkun lastiğini o kar ve tipi ortamında değiştirmek zorunda kalmıştım,
yolda açık bir lastikçi bulunca römorkun parçalanan lastiğine çıkma bir lastik taktırdım, iş bitince lastikçini lafı halen kulaklarımdadır ;D
'' abi ben şu hava da yola çıkanlara deli diyordum ama sen bu römorkla gidiyorsun ya sana söyleyecek laf bulamadım''
römorkun içinde yazlığa götürdüğüm iki kapılı buzdolabı,otomatik çamaşır makinası,aygazlı fırın,büyük tüpler, halılar,vs.vs
bir daha böyle birşey yaparmısın diye sorsalar KESİNLİKLE HAYIR,

aracım 4x4 dahi olsa karda, ne römork ne karavan asla bir şey çekmem

12 saat mahsur kaldığımız Afyon-Sandıklı arası

Scan10083.jpg
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar


En güzel tavsiye Levent beyden, yaşanmıştan .Birde yılların tır kullanıcısı Abdi bey görse topiği bize bir hayli bilgi verir umarım.ben çekme karavanımla yağmurda hız sınırları dahilinde kontrollu hiç bir sorun yaşamadım Korktelini tırmanıp Fethiye'ye indiğimde, ancak karda kullanma şansım olmadı .Karavan 4.20-çektiğim arac kia carens sw.
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Levent senin ki de tam macera olmuş :D ;D Ama gerçekten en güzel yorum da bu. Kar yağdığında römork kullanmamak lazım. En iyisi karı evin penceresinden seyretmek :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

aslanahmet' Alıntı:
Levent senin ki de tam macera olmuş :D ;D Ama gerçekten en güzel yorum da bu. Kar yağdığında römork kullanmamak lazım. En iyisi karı evin penceresinden seyretmek :smiley:

gençlik işte ;D ;D ;D
karda tek araç gitmek biraz senin kontrolünde, aracın kayarsa en azından kontrol etmeye çalışırsın, arkadan bir şey çekiyorsan Allaha emanetsin hiçbirşey senin kontrolünde değil, tamamen şansa gidiyorsun durum kısaca bu
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

aslanahmet' Alıntı:
Levent senin ki de tam macera olmuş :D ;D Ama gerçekten en güzel yorum da bu. Kar yağdığında römork kullanmamak lazım. En iyisi karı evin penceresinden seyretmek :smiley:

Hakan bey böyle bir pencereden'de güzel oluyor seyretmesi http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=66108.new#top :smiley:Biz denedik,tavsiye ederiz.
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Karlı havada yola çıkmayı ben seçmeyecek olsam bile,
Bir gün bu durumla karşılaşabileceğimi kesinlikle biliyorum.
Bu nedenle alışık olunmayan bu durumla daha hazırlıklı karşılaşmamda fayda var.
Karda çeki yapmayı seçip seçmemeyi tartışmak bu yüzden benim için çok anlamlı değil.
Beni çağıran karlı dağlara çıkmayıversem bile bir gün yolda kar veya buz gibi durumlarla aniden karşılaşmam olası,
Bu yüzden kendimi kısıtlamayı mantıklı görmüyorum.
Sonuçta bu işi yapıyorsam her koşulda yapabilmeliyim,
Bunun için, hem donanım, hem tecrübe, hem de bilgi açısından kendimi hazırlamalıyım.
Ayrıca riski ne olursa olsun bir aracın sadece belli koşullarda kullanılması bana ters geliyor,
Bu yüzden karavanımı her türlü yol ve hava koşulunda kullanabilmeyi düşünüyorum.
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar

yugun' Alıntı:
Karlı havada yola çıkmayı ben seçmeyecek olsam bile,
Bir gün bu durumla karşılaşabileceğimi kesinlikle biliyorum.
Bu nedenle alışık olunmayan bu durumla daha hazırlıklı karşılaşmamda fayda var.
Karda çeki yapmayı seçip seçmemeyi tartışmak bu yüzden benim için çok anlamlı değil.
Beni çağıran karlı dağlara çıkmayıversem bile bir gün yolda kar veya buz gibi durumlarla aniden karşılaşmam olası,
Bu yüzden kendimi kısıtlamayı mantıklı görmüyorum.
Sonuçta bu işi yapıyorsam her koşulda yapabilmeliyim,
Bunun için, hem donanım, hem tecrübe, hem de bilgi açısından kendimi hazırlamalıyım.
Ayrıca riski ne olursa olsun bir aracın sadece belli koşullarda kullanılması bana ters geliyor,
Bu yüzden karavanımı her türlü yol ve hava koşulunda kullanabilmeyi düşünüyorum.

Size hak vermemek elde değil,sizin yaşınızda binek aracını kamp koşullarına uyarlayan,şimdi ise başarılı şekilde çekme karavanını yapan bir delikanlıya ,bizim gibi ihtiyarların önerisi ancak bu olabilrdi :DKarda çıkma :D
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

18-20 yaşlarımdayken kar yağdığını görünce "evden çıkmayacağım varsa bile" dayanamaz, özellikle otomobille çıkardım.

25-30 arası ancak "evden çıkacağım varsa" otomobille çıkmaya başladım.

30-35 "istemeye istemeye" dönemi başladı ama çocuğum olana kadar çok da tedirgin değildim.

35 sonrası... Ne siz sorun, ne ben söyleyeyim... :D

Yaşlanmaya başladığımın farkındayım ama bu iş böyle gitmez... Yoksa "yağmur yağdığında, çamur olduğunda kullanmamaya" kadar varır... Zinciri bir yerlerden kırmak gerekiyor. :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Cem ve Sn. Enverdede
Hala yaz sıcağında yaylalarda gezip keyif yapıyorsunuz. yaşlandığınızı söylemeyin :smiley:)

Biz şöyle güzel bir kar görmeyeli neredeyse 11 ay olmuş,

hpim0065n.jpg


hpim0063.jpg


hpim0055.jpg


hpim0058l.jpg


Ah Demirci...
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel sen bize bakma. Yaşlanıyoruz galiba. Eskiden şehir dışı şantiyelerinde çok işim oldu. Bozuk köy yollarından gidiliyordu. Kar tipi olduğunda yollar kapanacak seviyeye geldiğinde bile toros aracımızla kabak gibi lastiklerle zincirsiz yine giderdik. Kimse bize git demediği halde kontrol bahanesiyle sırf macera olsun diye giderdik :smiley: Köy yollarının kar yağdığında sınırları da belli olmadığından yoldan da çıktığımız oldu. Çok araç ittik. Sonuçta dikkatli ve yavaş olununca bişekilde hedefe varılıyor. Levent hocama bak. Ekindeki römorkda iki kapılı buzdolabı,otomatik çamaşır makinası,aygazlı fırın,büyük tüpler, halılar,vs.vs olduğu halde (yüklü ağırlığı en az 800 kg olduğunu tahmin ediyorum) o yolları aşırı dikkat harcayarak ve yavaş giderek aşmış. Yavaş olduktan sonra gidiliyormuş demek ki. Ayrıca senin karavanın da frenli. Bu büyük avantaj. Gerekirse ona yanal kaymaları engelleyen tipte, küçük baklavalı zincir takarak yoluna devam edebilirsin. Benim römorkumda fren olmadığı için karda onunla gitmeye cesaret edemem. Ama dediğin gibi biyerden dönerken kara yakalanıp mecbur kalırsam ben de römorklu olarak araç kullanırım. Karın erimesini beklemem yani :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Tam yücel haklı ,bol zamanım var ciddi olan bu konuda biraz araştırma yapayım nette diye düşünürken,diğer topikte yorumunu okudum ve bu araştırmayı yabancı forumlarda dahil olmak üzere incelemiş olduğunu gördüm.Benim anladığım en gerçekçi deneyimi Levent'in yaşamış olduğu çünkü romork çekmiş.Bakın sadece bir iki tanesi romorkla ilgili gerisi sadece araçla da olsanız almanız gereken önlemler,Yakıtın ful olması,zincir v.b.Ama en önemlisi galiba yalnız olmamak,en az iki arkadaş olmalı becerikli. İşte Yücel 'in araştırmada elde edip gönderdiği bilgiler.

-------------------------------------------------------------------------------- .................................................. ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Yabancı forumlarda da Çekme karavanla bir zorunluluk olmadıkça,
Karda yol yapmak önerilmiyor,
Ama Bunu başarılı şekilde yapan pek çok kişi ve yaşadıkları deneyimleri
ve yapacaklar için öneriler de mevcut,
Çekme karavandan kaynaklanan şikayetler yanısıra yolların kapalı olması ve beklemekten yapılan şikayetler daha yaygın,
Yani yollar açık olsa çekme karavanlar da gidebilir
İşte yola çıkmamak dışındaki önerilerden bazıları:
Aracınızda uygun donanım yoksa karavanın önüne geçin ve arkanızda kalması için dua edin...
Mutlaka kar lastiği ve bir çift zincir bulundurun, Aracınız 4x4 se zinciri arka lastiklere takın. Kar lastiklerini öncelikli aracın dört tekerleği ve İmkanlar elveriyorsa romorka da takın,
Mutlaka full depo yola çıkın, Yanınıza battaniye, yedek kıyafet, ısınmak için yakıt ve sıcak kahve bulundurun.
Isınma için imkanlar ölçüsünde yedek yakıt.
Karavanın frenli olması önemli, yolculuk öncesi fren sistemini kontrol etirinin.
İmkan varsa sürekli 4x4 modunda kullanın..
Ani hareketlerden kaçının, Normalde gerekenden daha düşük viteste inin..
Fren gücünü iyi ayarlayın. Tekerlekler kilitlendiği anda freni gevşetin.
Arkanızda kuyruk oluşuyorsa hızlanmayın uygun yerlerde yol verin.
Karavanı fazla yüklemeyin, Bütün su depolarını boşaltın. Bagajları arabada bulundurun.
Her koşulda gereğinden yavaş kullanın ve yavaşça manevra yapın
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Evet bu mesajı sabah buraya yazacaktım zaten yanlışlıkla oraya yazmıştım, Buraya taşıdığınız için teşekkürler,
Sonuçta çözümleri aramak zorundayım, İngiliz ve Amerikan menşeyli sitelerden topladığım bilgiler bunlar,
Zaten yola çıkmayın çağrıları genel olarak herkese yapılıyormuş. Bu çağrıya uyanlar olduğu gibi,
uymayanlar da var, Yüzlerce km zorlu da olsa sorunsuz yolculuklar yapanlar da var, Kaza yapanları anlatanlar da.
Bir de kapanan yollarda beklerken diğer sürücülere kahve falan ikram etmişler onları anlatıyorlar.
Zaten yolların kapanması durumunda genelde bağımsız ısınma bile dahil olmak üzere her türlü donanıma sahip oldukları için en rahat olması gereken kişiler herhalde karavancılar olmalı.

P1020682.jpg

aaapc.jpg

Ben 2013 Ocak'a kadar 4x4 araç almayı düşünmüyorum, Aldığım zaman da yine hb veya sedan ve 1.8 bir aile otomobili alacağım. Büyük ihtimalle de seçimin Golf 4motion veya İmpreza olacak. Karavanın özellikleri ise belli zaten. Şu anki aracıma göre en uygun minimal çözüm bence dört kar lastiği öne gerekli durumlarda zincir. Yapabilirsem fazlasını da yapacağım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,055
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst