BolbuzJack
Zirve
- Mesajlar
- 1,690
- Tepkime Puanı
- 5
Jeep Cherokee XJ ilk olarak 1984 yılında üretilmiş ve 17 yıl boyunca ufak tefek değişimlerle üretiminin sürdürmüş, 2001 yılında resmi olarak üretimi bitmiş görünsede günümüzde halen farklı isimlerle Çin'de üretilen bir araçtır.
1984 ile 2001 yılları arasında ufak tefek değişikliklerle iki kapılı veya dört kapılı olarak yaklaşık üç milyon adet üretilmiş ve tüm Dünyaya yayılmıştır. Gerek şehiriçi gerekse off road kullanım özelliklerini birleştirmesi, kolay modifiye edilebilmesi, güçlü ve sağlam mekaniği oldukça başarılı satış sonrası hizmetleriyle XJ bu muhteşem satış adedini yakalamıştır.
1984 ile 1986 yıllarında 2.5 litre, 2.8 litre GM kökenli V6 motor gibi özellikler görüldü. Temelde Aisin AX-4, 4 vites ve AX-5, 5 vites düz şanzıman ya da TF-904 otomatik şanzıman ile sunulmuştu. Önde Dana 30, arkada Dana 35 akslar görülüyordu.
1987-1990 yılları arasında üretilenler en fazla modifiye edilenler olarakta belirtilebilir. Efsanevi 4 litrelik sıralı 6 silindir motor bu yıllarda ortaya çıkmıştır. Bu yıllarda 177 bg.dir. AW-30-40 otomatik, NP-231 part time transfer kutusunun yerini NP 207 ve full time NP242 yerini NP-229 almıştır. Adı çıkmış, başarısız BA-10 Peugeot 5 vites manuel şanzımanlı olanlarınada bu yıllarda rastlanabilir, bununla birlikte 1987 modellerde arka aksı Dana44 olanlarda vardır.
1991 ve 1996 yılları XJ için altın yıllar olarak nitelendirilir. Düşük fiyata mükemmel mekanik durumdakilerin bulunabileceği modellerdir. 4 litrelik motor High Output olarak 190 bg.dir ve şanzımanlar için söylenebilecek kötü bir söz yoktur. AW-4 otomatik, AX-15 5 vites düz şanzımanlar oldukça başarılıdır. Bu yıllar içinde akslarda baya değişiklikler olmuştur.
1997-2001 yılları artık XJ için klasik olarak anılma yıllarıdır. İç mekan ciddi anlamda değişmiştir, dış kısımda ufak tefek değişiklikler vardır. Elektronikler eklenmiştir, motorda bazı elektronik değişimler vardır. 29-spline 8.25 Chrysler arka aks görülebilir.
Özetle modifiye anlamında sınırsız denilebilecek seçeneklere sahip ve belkide Jeep CJ - Wrangler serisinden sonra dünyada en fazla modifiye edilen, en fazla uğraşılan arazi aracıdır. Basit ve güçlü mekaniği, ne çok büyük ne çok küçük kasası ve hem günlük hemde off road amaçlı kullanım sunması onu CJ - Wrangler serisinden sonra en meşhur Jeep modeli haline getirmiştir. Halen üretiliyor ve bazı pazarlarda satılabiliyor olması ne kadar başarılı bir model olduğunun göstergesidir.
1984 ile 2001 yılları arasında ufak tefek değişikliklerle iki kapılı veya dört kapılı olarak yaklaşık üç milyon adet üretilmiş ve tüm Dünyaya yayılmıştır. Gerek şehiriçi gerekse off road kullanım özelliklerini birleştirmesi, kolay modifiye edilebilmesi, güçlü ve sağlam mekaniği oldukça başarılı satış sonrası hizmetleriyle XJ bu muhteşem satış adedini yakalamıştır.
1984 ile 1986 yıllarında 2.5 litre, 2.8 litre GM kökenli V6 motor gibi özellikler görüldü. Temelde Aisin AX-4, 4 vites ve AX-5, 5 vites düz şanzıman ya da TF-904 otomatik şanzıman ile sunulmuştu. Önde Dana 30, arkada Dana 35 akslar görülüyordu.
1987-1990 yılları arasında üretilenler en fazla modifiye edilenler olarakta belirtilebilir. Efsanevi 4 litrelik sıralı 6 silindir motor bu yıllarda ortaya çıkmıştır. Bu yıllarda 177 bg.dir. AW-30-40 otomatik, NP-231 part time transfer kutusunun yerini NP 207 ve full time NP242 yerini NP-229 almıştır. Adı çıkmış, başarısız BA-10 Peugeot 5 vites manuel şanzımanlı olanlarınada bu yıllarda rastlanabilir, bununla birlikte 1987 modellerde arka aksı Dana44 olanlarda vardır.
1991 ve 1996 yılları XJ için altın yıllar olarak nitelendirilir. Düşük fiyata mükemmel mekanik durumdakilerin bulunabileceği modellerdir. 4 litrelik motor High Output olarak 190 bg.dir ve şanzımanlar için söylenebilecek kötü bir söz yoktur. AW-4 otomatik, AX-15 5 vites düz şanzımanlar oldukça başarılıdır. Bu yıllar içinde akslarda baya değişiklikler olmuştur.
1997-2001 yılları artık XJ için klasik olarak anılma yıllarıdır. İç mekan ciddi anlamda değişmiştir, dış kısımda ufak tefek değişiklikler vardır. Elektronikler eklenmiştir, motorda bazı elektronik değişimler vardır. 29-spline 8.25 Chrysler arka aks görülebilir.
Özetle modifiye anlamında sınırsız denilebilecek seçeneklere sahip ve belkide Jeep CJ - Wrangler serisinden sonra dünyada en fazla modifiye edilen, en fazla uğraşılan arazi aracıdır. Basit ve güçlü mekaniği, ne çok büyük ne çok küçük kasası ve hem günlük hemde off road amaçlı kullanım sunması onu CJ - Wrangler serisinden sonra en meşhur Jeep modeli haline getirmiştir. Halen üretiliyor ve bazı pazarlarda satılabiliyor olması ne kadar başarılı bir model olduğunun göstergesidir.