Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?
Ford Explorer da bir problem olduguna ben eminim. Firestone'da bir problem olmus, ama soyledikleri yanlis degil. Bir lastik patlayinca, araba takla mi atmak zorunda?
Problemin bir tanesi, eskiden beri Amerikan arabalari konforu emniyete tercih etmesidir. Mesela, Explorerda lastik basinclari cok dusuk 24psi gibi. Bunu General Motor 1960larda yapti, Ralph Nader'in "Unsafe at Any Speed" kitabindan sonra insanlar akillandi, otomobil ureticelerine inanmiyorlar. Bu yuzden lastik yuksek suratte ve sicakta patliyor, kontrol kaybina neden oluyor.
Ikincisi, yay ve amortisor ayarlari belki daha sert olsa, araba daha az yatar, bu da agirlik transferini azaltir, takla atma riskini azaltir. Yuiksekliginizi artirirsaniz, takla ihtimaliniz cok artar.
Bu yuzden, P38'de amortisorleri Bilstein ile degistirdim. Arabanin yana sallamasi azaldi. Range Rover'da otoban yuksekligi Explorer kadar, normal yuksekligi cok fazla, extended height ile kamyonlarla ayni seviyeye geliyor. P38ciler, yok korkulacak bir sey yok, takla atmayiz diyorlar, ama soylediginiz gibi her 4x4 de bu risk var.
O testlerde iyi yapmak her zaman iyi bir sey degil. Testler az cok bilindigi icin ona gore optimize edilen suspansiyon sistemi, sistemdeki olabilecek hatalarda (mesela lastik patlamasi) cok kotu sonuc verebiliyor. ]
Yazdiginiz gibi agirlik merkezi yuksek araclarda dikkatli olmak lazim. Bir diger problem, eger lastikleriniz daha yapiskan ise (simdi cogu lastik 15 sene oncesine gore daha iyi), o da takla atmak ile sonuclanabilir. Sirf o yuzden, mesela iyi bir all season yerine daha az tutan A/T tipi lastik tercih edilebilir.
Ford Explorer da bir problem olduguna ben eminim. Firestone'da bir problem olmus, ama soyledikleri yanlis degil. Bir lastik patlayinca, araba takla mi atmak zorunda?
Problemin bir tanesi, eskiden beri Amerikan arabalari konforu emniyete tercih etmesidir. Mesela, Explorerda lastik basinclari cok dusuk 24psi gibi. Bunu General Motor 1960larda yapti, Ralph Nader'in "Unsafe at Any Speed" kitabindan sonra insanlar akillandi, otomobil ureticelerine inanmiyorlar. Bu yuzden lastik yuksek suratte ve sicakta patliyor, kontrol kaybina neden oluyor.
Ikincisi, yay ve amortisor ayarlari belki daha sert olsa, araba daha az yatar, bu da agirlik transferini azaltir, takla atma riskini azaltir. Yuiksekliginizi artirirsaniz, takla ihtimaliniz cok artar.
Bu yuzden, P38'de amortisorleri Bilstein ile degistirdim. Arabanin yana sallamasi azaldi. Range Rover'da otoban yuksekligi Explorer kadar, normal yuksekligi cok fazla, extended height ile kamyonlarla ayni seviyeye geliyor. P38ciler, yok korkulacak bir sey yok, takla atmayiz diyorlar, ama soylediginiz gibi her 4x4 de bu risk var.
O testlerde iyi yapmak her zaman iyi bir sey degil. Testler az cok bilindigi icin ona gore optimize edilen suspansiyon sistemi, sistemdeki olabilecek hatalarda (mesela lastik patlamasi) cok kotu sonuc verebiliyor. ]
Yazdiginiz gibi agirlik merkezi yuksek araclarda dikkatli olmak lazim. Bir diger problem, eger lastikleriniz daha yapiskan ise (simdi cogu lastik 15 sene oncesine gore daha iyi), o da takla atmak ile sonuclanabilir. Sirf o yuzden, mesela iyi bir all season yerine daha az tutan A/T tipi lastik tercih edilebilir.
sharkhunter' Alıntı:Explorerlar hakkında çok şey okudum, zaten hangi aracı almalıyım diye karar verene kadar bir sürü markayı inceledim bazılarını test ettim. O linkini verdiğiniz siteyi de biliyorum, buna rağmen aldım. Eğer en çok satan SUV olursan haliyle kazaların daha çok ses getirir. Tıpkı Toyota’nın basit bir imalat hatası yüzünden ipinin çekilmeye çalışılması gibi. Eğer her okuduğumuza körü körüne inanırsak doğru ile yanlış diye bir kavram kalmaz.
Evet Firestone lastikler yüzünden 10 yıl içinde 49 ölümlü kaza yaşanmış, peki yüksek hızda seyrederken diğer markaların arka lastikleri Firestone gibi parçalandığında ne olurdu? Herhangi bir SUV markasını yazıp sonuna rollover yazdığınızda google size bir yığın sonuç getirir.
Ancak Ford Explorer ile ilgili gözardı edilen bir gerçek var o da bu devrilme probleminin 4x2 modellerde görüldüğü. özellikle 1999-2002 arasında üretilen 2 kapılı ve 4x2 explorer'lar riskli seriler olarak geçmekte.
http://www.consumeraffairs.com/news04/nhtsa_rollover_tests.html bu sitede otomobiller dahip bir çok aracın yol tutuşu testlerinin yapıldığı ve bu devrilme sorunun binek araçlarda dahi olduğu belirtiliyor. Ayrıca testte 4x2 exploerer 2 tekerlerk üzerine yatma eğilimi göstermesine rağmen 4x4 modelinde böyle bir sorun görülmüyor.
Bu konuyla ilgili yanlı yayım yapan sitelerde Explorer'ların tavanlarının yeterince sağlam olmadığı yazlıyor. Aynı yazıda ABD ulusal otoyol güvenliği ajansının tavan sağlamlığı konusunda belirlediği kriterler de var. Bu kritere göre tavanın araç ağırlığının 1,5 katına kadar dayanacak sağlamlıkta olması gerekiyor. Ford testlerden 1.875 katsayısıyla geçse de sonradan yapılan iki ayrı testlerde 1.63 ile 1.72 arasında değerler elde edilmiş. Sonuça standartları karşıladığı açıkça ortada ama yazıyı hazırlayanlar buna da bir kulp buluyorlar “ yeterli emniyet marjı yok” ama mukayese için diğer markaların ne kadar emniyet payı var bunu belirtmiyorlar.
Firestone kendini aklamak için Ford'a çamur atıyor ve başka lastik olsaydı bile araç takla atardı , tasarım hatası var diye savunma yapıyor ancak bu iddia ispatlanamıyor. Venezüella’daki mühendisler arka süspansiyonun böyle bir durumda aracın dengesini bozduğunu iddia ediyorlar ve değiştirilmesi gerektiğini belirtiyorlarsa da Ford ABD içinde böyle bir geri çağrı gerçekleştirmiyor. Sadece Venezüella’ya (orada bu araçlarla yük taşındığı ve yollar kötü olduğu için) farklı tip amortisör gönderiyor.
Ağırlık merkezi yukarıda olan her araç lastik patlaması sonucu devrilebilir veya devrilmeyebilir; bunu aracın hızı, yolun durumu ve araçtaki yük dağılımı belirler.
Gönderdiğiniz linkteki mukayese tablosunda slalom testlerine bir bakın Explorer’ın 6 araç arasında en iyi 2. Dereceyi yaptığını göreceksiniz. Madem bu kadar dengesiz, tabutvari bir araç nasıl oluyor da bu kadar iyi değerler gösteriyor.
Araç alacaklar mutlaka bu karşılaştırmayı incelemeliler.
P38 benimde beğendiğim bir araç ancak ben ayda 4000+ km. yol yapıyorum, bu durumda aradaki yakıt maliyeti farkıyla her sene bir araç daha alırım.