Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sharkhunter Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,332
Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Ford Explorer da bir problem olduguna ben eminim. Firestone'da bir problem olmus, ama soyledikleri yanlis degil. Bir lastik patlayinca, araba takla mi atmak zorunda?

Problemin bir tanesi, eskiden beri Amerikan arabalari konforu emniyete tercih etmesidir. Mesela, Explorerda lastik basinclari cok dusuk 24psi gibi. Bunu General Motor 1960larda yapti, Ralph Nader'in "Unsafe at Any Speed" kitabindan sonra insanlar akillandi, otomobil ureticelerine inanmiyorlar. Bu yuzden lastik yuksek suratte ve sicakta patliyor, kontrol kaybina neden oluyor.

Ikincisi, yay ve amortisor ayarlari belki daha sert olsa, araba daha az yatar, bu da agirlik transferini azaltir, takla atma riskini azaltir. Yuiksekliginizi artirirsaniz, takla ihtimaliniz cok artar.

Bu yuzden, P38'de amortisorleri Bilstein ile degistirdim. Arabanin yana sallamasi azaldi. Range Rover'da otoban yuksekligi Explorer kadar, normal yuksekligi cok fazla, extended height ile kamyonlarla ayni seviyeye geliyor. P38ciler, yok korkulacak bir sey yok, takla atmayiz diyorlar, ama soylediginiz gibi her 4x4 de bu risk var.

O testlerde iyi yapmak her zaman iyi bir sey degil. Testler az cok bilindigi icin ona gore optimize edilen suspansiyon sistemi, sistemdeki olabilecek hatalarda (mesela lastik patlamasi) cok kotu sonuc verebiliyor. ]
Yazdiginiz gibi agirlik merkezi yuksek araclarda dikkatli olmak lazim. Bir diger problem, eger lastikleriniz daha yapiskan ise (simdi cogu lastik 15 sene oncesine gore daha iyi), o da takla atmak ile sonuclanabilir. Sirf o yuzden, mesela iyi bir all season yerine daha az tutan A/T tipi lastik tercih edilebilir.







 

Etiketler
Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?


Exploer’ların 4x2 modellerinde üretim hatası olduğunu zaten testler de gösteriyor, 5 üzerinden 4. Derece riskli olarak tanımlanıyorlar ama 4x4 modellerinde böyle bir uyarı yok.

Explorer kullandınız mı bilmiyorum ama ben p38'de yolculuk ettim, arada süspansiyon farkı çok belirgin. Sakın Explorer'ı Jeep, Chevy Blazer/Tahoe gibi araçlarla aynı süspansiyona sahip sanmayın zira Explorer, otomobillerdeki süspansiyonu aratmayan bir sertliğe ve yol tutuşuna sahip. Virajlarda inanılmaz stabil ve asla diğerleri gibi yana yatmıyor. Gerek p38 gerek diğer yukarda saydığım markalar yolda beşik gibi salınan araçlar. Gönderdiğiniz linkteki yol tutuş testini de zaten “double lane change” şeklinde gerçekleştirmişler.

Altını vurma konusuna gelince, iş yerimizin bulunduğu yer çıkmaz bir sokak. Zaman zaman yolun girişindeki mermerciye malzeme geliyor, böyle durumlarda komşu araziden yola ulaşmak durumunda kalıyoruz, tam yola bağlandığımız noktada bulunan sert bir sırtı aşarken altı sürtüyordu ama artık rahatız.

İçeriden kumandalı sonradan takılabilen bir yükseltme sistemi bulsam hemen alacağım, arazide en çok eksikliğini hissettiğim şeylerden biri bu.