discovery-V8
A Clean Landrover is the Sign of Sick Mind
1939 yilinda Amerikan ordusu hafif, manevra yetenegi güçlü, saglam, güvenli ve seri bir genel maksatli araç istiyordu. Ihale açildi ihaleye 135 firma girdi. Amerikan ordusu tarafindan istenilen özellikler o döneme göre pek de kolay gözükmüyordu.
1. Yükleme kapasitesi 600 pound olmasi
2. Tekerlek araligi 75 inc ten az olmasi
3. Yüksekligi 36 inc ten az olmasi
4. Aracin sorunsuz saatte 50 mil hiz yapmasi
5. Kasasinin köseli (dikdörtgen) olmasi
6. Dört çeker pozisyonunda iki vitesinin olmasi
7. Ön caminin asagiya yatabiliyor olmasi
8. Içinde üç parça koltuk olmasi
9. Farlarinda karartma olmasi
10. Toplam agirliginin 1200 pound un altinda olmasi lazimdi
Sartname geregi 49 günde bir prototip ve ayrica yine 75 günde 70 test araci üretilmesi gerekiyordu. Bu firmalardan Willys-Overland, American Bantam Car Company ve Ford diger firmalardan öne siyrildilar. En iddiali Bantam gözükmekle beraber Willys özellikle aracin ağirligi ve fiyati konusunda problemler yasamaktaydi. Aracin agirligini hafifletmek için sasi ve karoserin bazi parçalari tekrar bastan alasimli olarak imal edildi. Tüm fazlaliklar çikartildi hatta aracin üzerinde bulunan vidalar kesildi, kisaltildi. Ve en son olarakta aracin üzerinde bulunan macun ve koruyucular kazinarak direk boya atildi. Ordu Bantam a 70 arazi araci için siparis verdi. Fakat savasin hizla ilerlemesinden ve zamanin azalmasi nedeni ile Willys diger firmalardan aldigi yardimlarla ve 738.74$ lik fiyatiyla birlikte orduya Jeep üretmeye basladi. Willys Amerikan Ordusu ile MB üretmek için 23 Temmuz 1941’de kontrat imzaladi.
Jeep isminin de bulunmasinin ilginç bir hikayesi vardi. Ford firmasi bu tip araçlara ‘General Purpose Vehicle’ adi vermisti. ‘G’ ve ‘P’ harfleri Ingilizce de yan yana yazilip okundugunda çikan ses Jeep kelimesini çagristirmis yani türkçesi ‘çok amaçli araç’ olan bu ismi almistir.Willys Firmasi 1953 de Henry J. Kaiser tarafindan Kaiser Frazer Corporation ile birlesmistir. 1970 yilinda ise American Motors Corporation (AMC)a geçmistir.Çogu dilde diger arazi araçlarina da jeep adi verilmis öyle siniflandirilmislardir.
American Bantam asagida bu aracin Willys-Overland ile hic bir bagi yoktur ama adi jeep (CİP) tir.
M38 leri zaten herkes biliyor, iki araç jeep in 7 delikli ön ızgarası haricinde birbirine nekadarda benziyor değilmi?
Bir başka görüşte, CİP ismi ozamanlar Amerikan ordusunun izlediği bir çizgi film de yer alan, ihtiyaç olduğunda ortaya çıkan ve sorunları çözen minik sihirli karakter GP (ci-pi) den esinlenerek bu ismin bu araçlara verildiği yönündedir.
Bu konuda başka görüşler ve araştırmalar varsa bunları bizimle paylaşırsanız sevinirim.
Saygılarımla.
1. Yükleme kapasitesi 600 pound olmasi
2. Tekerlek araligi 75 inc ten az olmasi
3. Yüksekligi 36 inc ten az olmasi
4. Aracin sorunsuz saatte 50 mil hiz yapmasi
5. Kasasinin köseli (dikdörtgen) olmasi
6. Dört çeker pozisyonunda iki vitesinin olmasi
7. Ön caminin asagiya yatabiliyor olmasi
8. Içinde üç parça koltuk olmasi
9. Farlarinda karartma olmasi
10. Toplam agirliginin 1200 pound un altinda olmasi lazimdi
Sartname geregi 49 günde bir prototip ve ayrica yine 75 günde 70 test araci üretilmesi gerekiyordu. Bu firmalardan Willys-Overland, American Bantam Car Company ve Ford diger firmalardan öne siyrildilar. En iddiali Bantam gözükmekle beraber Willys özellikle aracin ağirligi ve fiyati konusunda problemler yasamaktaydi. Aracin agirligini hafifletmek için sasi ve karoserin bazi parçalari tekrar bastan alasimli olarak imal edildi. Tüm fazlaliklar çikartildi hatta aracin üzerinde bulunan vidalar kesildi, kisaltildi. Ve en son olarakta aracin üzerinde bulunan macun ve koruyucular kazinarak direk boya atildi. Ordu Bantam a 70 arazi araci için siparis verdi. Fakat savasin hizla ilerlemesinden ve zamanin azalmasi nedeni ile Willys diger firmalardan aldigi yardimlarla ve 738.74$ lik fiyatiyla birlikte orduya Jeep üretmeye basladi. Willys Amerikan Ordusu ile MB üretmek için 23 Temmuz 1941’de kontrat imzaladi.
Jeep isminin de bulunmasinin ilginç bir hikayesi vardi. Ford firmasi bu tip araçlara ‘General Purpose Vehicle’ adi vermisti. ‘G’ ve ‘P’ harfleri Ingilizce de yan yana yazilip okundugunda çikan ses Jeep kelimesini çagristirmis yani türkçesi ‘çok amaçli araç’ olan bu ismi almistir.Willys Firmasi 1953 de Henry J. Kaiser tarafindan Kaiser Frazer Corporation ile birlesmistir. 1970 yilinda ise American Motors Corporation (AMC)a geçmistir.Çogu dilde diger arazi araçlarina da jeep adi verilmis öyle siniflandirilmislardir.
American Bantam asagida bu aracin Willys-Overland ile hic bir bagi yoktur ama adi jeep (CİP) tir.

M38 leri zaten herkes biliyor, iki araç jeep in 7 delikli ön ızgarası haricinde birbirine nekadarda benziyor değilmi?
Bir başka görüşte, CİP ismi ozamanlar Amerikan ordusunun izlediği bir çizgi film de yer alan, ihtiyaç olduğunda ortaya çıkan ve sorunları çözen minik sihirli karakter GP (ci-pi) den esinlenerek bu ismin bu araçlara verildiği yönündedir.
Bu konuda başka görüşler ve araştırmalar varsa bunları bizimle paylaşırsanız sevinirim.
Saygılarımla.