cj 258 motor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan offroad Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,831

Etiketler
Ynt: cj 258 motor

Tek kalbörötör olan komresyon 8.0 Çift kalbörötör olan 8.25 bazılarıda 8.3 birde 8.6 diye yazıyor[attachment=1]
 

Ynt: cj 258 motor

offroad' Alıntı:
jeep 258 motor un kompresyon değerklerini bilen varmı?
yeni motorda kaç olmaısı lazım?

Abdi arkadaşımız kompresyon oranlarını yazmış. Chilton'dan alınma bilgiye göre bu oranlar yıl ve motor tiplerine göre aşağıda.

Sizin sorduğunuz buji boşluğundan ölçülen kompresyon basıncı sanırım. Bu konuda belgeli bir bilgim yok ama 99 yılında motor yaptırdığımda 6 silindirde 138 - 140 psi arası ölçüm yapmıştık. 3.Silindirde 120 civarında bir değer çıkmıştı. Segmanlardan şüphelendik ama sorun süpab yuvasındaki pislikmiş. Sizde de değişik değerler çıkarsa öncelikle süpabları kontrol edin.
Buji yuvasından içeri 30 numara yağ sıkıldıktan sonra ölçüm yapıldığında basınç ilk ölçüme göre 4 - 5 psi artıyor. Artmıyorsa süpablardan şüphelenin. Ustam o zaman basınç aşırı artarsa segmanlara bakacağını söylemişti. Bence mantıklı. Segman, sızdırmazlığı ancak yağ yardımıyla sağlayabiliyorsa bir sorun var demektir.

Spec.jpg
 


Ynt: cj 258 motor

sagolun bendede 110 ile 140 arasında değerler cıktı.
fena degıl ama yag atma olayı var
 



Ynt: cj 258 motor

offroad' Alıntı:
sagolun bendede 110 ile 140 arasında değerler cıktı.
fena degıl ama yag atma olayı var

Aşağıdaki bilgilere göre 110 düşük bir değer gibi geldi. Yağ atma olayı nedir, nereden geliyor.


Motor Kompresyonunun Ölçülmesi ve Yorumlanması (Kaynak: Motor Meslek Lisesi ders notları)

1- Araç aküsü motoru 100 - 110 devirle döndürebilecek şekilde olmalıdır.
2- Motor çalışma sıcaklığına ulasana kadar çalıştırılıp durdurulur.
3- Motorun bütün bujileri sökülür.
4- Karbüratör hava filtresi sökülür.
5- Jikle kelebeği tamamen açık durumda iken gaz pedalına sonuna kadar basılır.
6- Kompresyon manometresi, birinci silindir buji yuvasına kompresyon kaçırmayacak şekilde bastırılır.
7- Marşa basılarak motorun dört beş tur dönmesi sağlanır. Kompresyon manometresinde okunan en yüksek değer bir yere yazılır ve kompresyon manometresinin havası boşaltılır.
8- Daha sonra sıra ile aynı işlem diğer silindirlere tatbik edilir.

Ölçülen değerler katalog değerine ne kadar yakın ise ve birbiri arasındaki fark 0.6 bar (10 Ib/inç2) dan az ise o kadar iyidir.

Katalog değeri 150 lb/ inç2 olan ve 120 bin km yapmış bir aracın motorunda ölçülen kompresyon basınçları ve çıkan sonuçlar:

Örnek l: 1. Silindir 133 Ib/inç2
2. Silindir 135 Ib/ınç2
3. Silindir 137 Ib/inç2
4. Silindir 138 Ib/inç2
Yorum: Bu motorun kompresyonu çok iyidir ve işleme son verilir.

Örnek 2: 1. Silindir 118 Ib/ınç2
2. Silindir 119 Ib/inç2
3. Silindir 122 Ib/inç2
4. Silindir 126 Ib/inç2
Yorum: Bu motorun kompresyonu biraz düşük olmakla beraber yeterlidir. Silindirlerde dengeli bir aşınma vardır ve işleme son verilir.

Örnek 3: 1. Silindir 100 Ib/inç2
2. Silindir 105 Ib/ınç2
3. Silindir 98 Ib/inç2
4. Silindir 108 Ib/inç2
Yorum: Bu motorun kompresyonu düşüktür. Bu durumda işleme devam edilerek yağlı ölçüm yapılır. Kompresyon kaçağının supaplardan mı yoksa piston, segman, silindir üçlüsünden mi olduğu araştırılır.

9- Bütün silindirlere buji yuvasından yağdanlık ile bir miktar yağ sıkılır.
10- Marşa basılarak motora bir kaç tur attırılıp, silindir içine sıkılan yağın segmanların çevresine dağılması sağlanır,
11- Bu kez de silindirler yağlı iken aynı ölçümler tekrar edilir. Alınan sonuçlar birinci ölçümdeki sonuçlar ile mukayese edilir.
Yorum: Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme var ise pistonlar, segmanlar, silindirler arızalıdır. Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.
Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme yok ise supaplar, supap oturma yuvaları, supap kılavuzları, supap yayları arızalıdır.
Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.
 

Ynt: cj 258 motor

yazıda yazılan gıbı ölcüldü değerler sizin 2. örnekdeki gibi
egzos dan ve havalandırmadan çok olmamakla beraber gözle gözükür duman atma var
 

Ynt: cj 258 motor

offroad' Alıntı:
yazıda yazılan gıbı ölcüldü değerler sizin 2. örnekdeki gibi
egzos dan ve havalandırmadan çok olmamakla beraber gözle gözükür duman atma var
Duman atmanın nedeni sadece segmanlardan kaynaklanmıyor olabilir. Kompresyon oranlarındaki farka bakarsak benim düşüncem bazı süpab yuvalarında kurum (yeni motor yapıldıysa pislik/çapak) nedeniyle bir kaçak olduğu.

Hava filtresini sökerek motoru çalıştırın, normal sıcaklığına ulaşsın. 100cc yağı (20 - 50 veya tercihen SAE10 ince yağ) azar azar karbüratöre dökün. Her defasında 1/10'unu dökün ve dökme esnasında gaz kolunu çekerek yüksek devirlere çıkın. Hem motorun stop etmesini önlersiniz, hem de yağ zerrecikleri yanma odası ve süpab geçişlerinde kurumu/pisliği sürüklemek için yeterli hıza ulaşır. Siz bu işlemi yaparken bir arkadaşınız egzos çıkışına kağıt tutarsa kağıda ne kadar kurum yapıştığını görürsünüz.
Yıllardır ben bu işlemi hem vosvoslara hem de jeep'e yılda bir iki kez uyguluyorum. Motora hiçbir zararı yok. Zaten bu işlemi bugünlerde biraz kimyasal biraz da ultrasonik titreşim karıştırıp "kurum temizliği" adı altında pazarlayan yerler var.
Kolay gelsin.
 






Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,111
Mesajlar
1,528,852
Kayıtlı Üye Sayımız
166,840
Kaydolan Son Üyemiz
sametcan2025

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst