Ynt: cj 258 motor
offroad' Alıntı:
sagolun bendede 110 ile 140 arasında değerler cıktı.
fena degıl ama yag atma olayı var
Aşağıdaki bilgilere göre 110 düşük bir değer gibi geldi. Yağ atma olayı nedir, nereden geliyor.
Motor Kompresyonunun Ölçülmesi ve Yorumlanması (Kaynak: Motor Meslek Lisesi ders notları)
1- Araç aküsü motoru 100 - 110 devirle döndürebilecek şekilde olmalıdır.
2- Motor çalışma sıcaklığına ulasana kadar çalıştırılıp durdurulur.
3- Motorun bütün bujileri sökülür.
4- Karbüratör hava filtresi sökülür.
5- Jikle kelebeği tamamen açık durumda iken gaz pedalına sonuna kadar basılır.
6- Kompresyon manometresi, birinci silindir buji yuvasına kompresyon kaçırmayacak şekilde bastırılır.
7- Marşa basılarak motorun dört beş tur dönmesi sağlanır. Kompresyon manometresinde okunan en yüksek değer bir yere yazılır ve kompresyon manometresinin havası boşaltılır.
8- Daha sonra sıra ile aynı işlem diğer silindirlere tatbik edilir.
Ölçülen değerler katalog değerine ne kadar yakın ise ve birbiri arasındaki fark 0.6 bar (10 Ib/inç2) dan az ise o kadar iyidir.
Katalog değeri 150 lb/ inç2 olan ve 120 bin km yapmış bir aracın motorunda ölçülen kompresyon basınçları ve çıkan sonuçlar:
Örnek l: 1. Silindir 133 Ib/inç2
2. Silindir 135 Ib/ınç2
3. Silindir 137 Ib/inç2
4. Silindir 138 Ib/inç2
Yorum: Bu motorun kompresyonu çok iyidir ve işleme son verilir.
Örnek 2: 1. Silindir 118 Ib/ınç2
2. Silindir 119 Ib/inç2
3. Silindir 122 Ib/inç2
4. Silindir 126 Ib/inç2
Yorum: Bu motorun kompresyonu biraz düşük olmakla beraber yeterlidir. Silindirlerde dengeli bir aşınma vardır ve işleme son verilir.
Örnek 3: 1. Silindir 100 Ib/inç2
2. Silindir 105 Ib/ınç2
3. Silindir 98 Ib/inç2
4. Silindir 108 Ib/inç2
Yorum: Bu motorun kompresyonu düşüktür. Bu durumda işleme devam edilerek yağlı ölçüm yapılır. Kompresyon kaçağının supaplardan mı yoksa piston, segman, silindir üçlüsünden mi olduğu araştırılır.
9- Bütün silindirlere buji yuvasından yağdanlık ile bir miktar yağ sıkılır.
10- Marşa basılarak motora bir kaç tur attırılıp, silindir içine sıkılan yağın segmanların çevresine dağılması sağlanır,
11- Bu kez de silindirler yağlı iken aynı ölçümler tekrar edilir. Alınan sonuçlar birinci ölçümdeki sonuçlar ile mukayese edilir.
Yorum: Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme var ise pistonlar, segmanlar, silindirler arızalıdır. Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.
Yağlı ölçümde okunan kompresyon basıncında çok fazla yükselme yok ise supaplar, supap oturma yuvaları, supap kılavuzları, supap yayları arızalıdır.
Arıza birinde, ikisinde veya hepsinde olabilir.