arkadaşlar aranızdaki yazışmaları hayretle okudum.bilgi yarışması olsa her ikinizde sınıfta kalırdınız.neyse konuyu sulandırmadan arazide debriyaj sorunu ile ilgili iki satır yazalım....debriyaj terazisi yola paralel olmalı,aksi olduğunda zaten kasıntılı çalışacak ve hem de topuzların teraziden çıkmasına sebep olacaktır.eğer şanzıman takozunuz kırık yada civataları gevşekse debriyaja her bastığınızda şanzımanınız travestin üstünde kasılacak ve debriyajınız ayırmayacaktır.arazi şartlarında debriyaj çubuğunuzun da kasıntıdan dolayı boyu yetmeyecek ve debriyajınız ayırmayacaktır.eğer aracınız şaseden yükseltilmiş fakat pedal milinin boyu uzatılmamışsa sağlıklı bir debriyajdan söz edilemez..debriyaj çubuğunun debriyaj çatalına basma ayarının ustası tarafından iyi yapılması gerekmektedir.yine ayaklı baskı kullanılmışsa baskı ayarınıb mutlaka yapılmış olması gerekmektedir.ukelalık yapmak istemedim ancak bu platformda anlamsız tartışmalar yapmak yerine somut bilgiler vermek hepimize daha fazla fayda sağlayacaktır.....saygılar.............