CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ykp81 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,054
Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

bak hasan ben sana son yazıyı yazayımda daha uzamasın öncelikle her şanzımanın kullanma amacı farklıdır har şanzımanın farklı özelliği vardır ağır off road konusunda t 15 veya t 18 en güzelidir ama tropy dağda bayırda gezmek içinse t 176 iyidir saydığın isimlerinse ben direk olarak bu iyidir dediğini düşünmüyoum onların bunu söylemesinde amaç maliyeti daha hesaplı olup yedek parcası ucuz ve bulunan ve demişsen ben ağır araziye gireceğim demişsen buna istinaden söylemişlerdir hele hele selahattin abi bu işin ilmi irfanını yapmış birisidir kalkıpda bu sebeplerden dolayı bu iyi öteki yaramaz diye bişe yok binici asfaltta hız içinse sr4 bile tercih edebilir çünki sadece ambulans için zamanında yapılmış şanzımandır sr4

ve en önemlisi sen aracını alalı 2 sene civarı olmuşdur tahminen ama 2 sene içinde kalkıpda 30 veya 20 senelik ustaların ben ne olduğunu bilirim gibi çümle yakışık almaz sen işine gelen yerde yaptır aracını hatta sohbet içinde kalkıp kendi arkadaşlarınada ne anlatırsan anlat ama internet gibi bir ortamda kalkıpda dersem biz 30 senelik ustalarıda biliyoruz .. gibi kelimeleri okuyan insanların aklında ister istemez farklı düşünceler uyanır yada diyosan abi ben 2 senede nirvanaya erişdim bu konuda yargılarımda lafımıda derim diyosan dediklerini genele yaz kanıtlamaya ihtiyacım yok dediğin an ise sadece taş at izi kalsın olur
 

Etiketler
Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

Buda benimde sana son mesajım olsun...

Benim 2 senede öğrendiğimi birkaç usta 30 senede öğrenmiş kapasite meselesi demekki...Maddiyatıyla rezil olup olanlarıda gördüm...İşini iyi yapan herzaman kazanır...Müşteri kaybetmezler...

Haftalık sana gelen jeep sayısı kadar benim mekanıma gelen jeeplerin haddi hesabı yok... gerekli toplantıyı konuşmaları biz yapıyoruz zaten...Türkiyedeki diğer arkadaşlarımıza çıkar gözetmeksizin yardımcı oluyoruz...Taş atıp izi kalıcak olsa şuana kadar izi kalanlarıda biliyoruz... ;)

Selahattin abimiz 20 senedir benim ailemi tanır... Kanıta gelince baştan sona mesajlarımı takip edersin nereden nereye geldiğimi...
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

arkadaşlar aranızdaki yazışmaları hayretle okudum.bilgi yarışması olsa her ikinizde sınıfta kalırdınız.neyse konuyu sulandırmadan arazide debriyaj sorunu ile ilgili iki satır yazalım....debriyaj terazisi yola paralel olmalı,aksi olduğunda zaten kasıntılı çalışacak ve hem de topuzların teraziden çıkmasına sebep olacaktır.eğer şanzıman takozunuz kırık yada civataları gevşekse debriyaja her bastığınızda şanzımanınız travestin üstünde kasılacak ve debriyajınız ayırmayacaktır.arazi şartlarında debriyaj çubuğunuzun da kasıntıdan dolayı boyu yetmeyecek ve debriyajınız ayırmayacaktır.eğer aracınız şaseden yükseltilmiş fakat pedal milinin boyu uzatılmamışsa sağlıklı bir debriyajdan söz edilemez..debriyaj çubuğunun debriyaj çatalına basma ayarının ustası tarafından iyi yapılması gerekmektedir.yine ayaklı baskı kullanılmışsa baskı ayarınıb mutlaka yapılmış olması gerekmektedir.ukelalık yapmak istemedim ancak bu platformda anlamsız tartışmalar yapmak yerine somut bilgiler vermek hepimize daha fazla fayda sağlayacaktır.....saygılar.............
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

5355' Alıntı:
arkadaşlar aranızdaki yazışmaları hayretle okudum.bilgi yarışması olsa her ikinizde sınıfta kalırdınız.neyse konuyu sulandırmadan arazide debriyaj sorunu ile ilgili iki satır yazalım....debriyaj terazisi yola paralel olmalı,aksi olduğunda zaten kasıntılı çalışacak ve hem de topuzların teraziden çıkmasına sebep olacaktır.eğer şanzıman takozunuz kırık yada civataları gevşekse debriyaja her bastığınızda şanzımanınız travestin üstünde kasılacak ve debriyajınız ayırmayacaktır.arazi şartlarında debriyaj çubuğunuzun da kasıntıdan dolayı boyu yetmeyecek ve debriyajınız ayırmayacaktır.eğer aracınız şaseden yükseltilmiş fakat pedal milinin boyu uzatılmamışsa sağlıklı bir debriyajdan söz edilemez..debriyaj çubuğunun debriyaj çatalına basma ayarının ustası tarafından iyi yapılması gerekmektedir.yine ayaklı baskı kullanılmışsa baskı ayarınıb mutlaka yapılmış olması gerekmektedir.ukelalık yapmak istemedim ancak bu platformda anlamsız tartışmalar yapmak yerine somut bilgiler vermek hepimize daha fazla fayda sağlayacaktır.....saygılar.............
Bir soru sorucam size 3 ayakta titreşimi ortadan nasıl kaldırabiliriz...
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

3 ayakta titreşim tamamen baskının ayarlıyla ilgilidir.ayak ayarları yerinde ise balatanın yayları zayıf olabilir yada balata eğridir....baskı ayar ölçüsünü her usta biliyorum desede siz yinede bir amerikancıya sorun yada adı herkesce bilinen profesyonel jeep ustalarına............
 



Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

3 ayaklıyı ayarlamak iyi ustalık ister
en kolayından şemsiyeli tip baskı satılıyor onu takın sorun cözülür.
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

5355' Alıntı:
3 ayakta titreşim tamamen baskının ayarlıyla ilgilidir.ayak ayarları yerinde ise balatanın yayları zayıf olabilir yada balata eğridir....baskı ayar ölçüsünü her usta biliyorum desede siz yinede bir amerikancıya sorun yada adı herkesce bilinen profesyonel jeep ustalarına............

İsminizi bağışlayında tanışalım.....
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

Mrhb;
Bir şey sorabilirmiyim bir arkadaşım CJ8 alıyor orjinal sitede Seri nosundan girdiğimizde şanzıman t44 4manuel olarak görülüyor bu şanzıman hakkında bilgi alabilirmiyim çünkü birkaç şanzımandan bahsettiniz ama arasında geçmedi :D
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

Valla ben bilmiyorm kusura bakmayın yardımcı olamayacağım size ama aramızda 5355 nickli arkadaşımız ya da abimiz bilmiyorum içimizde en bilgilimiz o ben kendisiyle tanışmak için ismini sordum siteye girince umarım sizinde sorunuza ve benimde soruma cevap vericektik :smiley:
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

arkadaşlar konu çok farklı yerlere gelmiş, illaki herkes bişeyler biliyodur bazısı yanlış biliyodur bazısı doğru bazısı eksik. burası bilgi alışverişi için çok güzel bir ortam lütfen birbirimizi kırmayalım.
hasancım benim arazi vitesiyle ilgili bir problemim yok arazi vitesine çok kolay geçiyorum fakat arazide aşırı kasıntılı yerlerde vites boştayken debriyaja basıp aracı vitese takamıyorum ya da tam tersi vitesteyse çıkaramıyorum cartlama yapıyor. düze çıktımmı problem yok. yani şanzumanla veya vitesle değil teraziyle sorunum var. hidrolik debriyajdan başka çözümü yokmu acaba bu işin?
 




Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

mesela şöyle bir yerde yaşıyorum bu sorunu[attachment=1]

DSCF4173a.jpg
 


Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

sağlıklı olarak başka çözümü yok en doğrusu hidrolik yapmak sorununuz direk ortadan kalkar
 




Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

5355' Alıntı:
3 ayakta titreşim tamamen baskının ayarlıyla ilgilidir.ayak ayarları yerinde ise balatanın yayları zayıf olabilir yada balata eğridir....baskı ayar ölçüsünü her usta biliyorum desede siz yinede bir amerikancıya sorun yada adı herkesce bilinen profesyonel jeep ustalarına............

3 ayakta kaç yay var...bunlar çoğaltılabilip yumuşaması sağlanabilirmi...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,085
Mesajlar
1,528,448
Kayıtlı Üye Sayımız
166,827
Kaydolan Son Üyemiz
alwaysrentacar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst