CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ykp81 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 63
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,105

ykp81

bize heryer arazi..
Mesajlar
71
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar normalde debriyajla ilgili hiçbir sorunum kalmadı fakat arazide aşırı kasılmalarda debriyaj kullanımı çok zorlaşıyor. sanırım terazi sisteminin dezavantajı. debriyaja basmama rağmen vitese geçmiyor. eğer sorun teraziden dolayı ise başka bir sistem uydurulmazmı?
 

Etiketler
Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

hidroliğe çevrebilirsiniz detaylarını bilmiyorum ama yapıldığını duymuştum
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

ozanın dediği gibi bir yoluda hidrolik debriyaşa cevirmektir ama bu iş konuşulduğu kadar kolay değildir bircok hesaplaması vardır ve işçilikle tahminen 750 tl çivarı tutması lazım
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

ykp81' Alıntı:
arkadaşlar normalde debriyajla ilgili hiçbir sorunum kalmadı fakat arazide aşırı kasılmalarda debriyaj kullanımı çok zorlaşıyor. sanırım terazi sisteminin dezavantajı. debriyaja basmama rağmen vitese geçmiyor. eğer sorun teraziden dolayı ise başka bir sistem uydurulmazmı?

Arazi şanzumanımı zorlaşıyor normal şanzumanmı Yakup...T-150 kemikli şanzumandır kolay kolay kırılmaz ve rahat geçişleri vardır...Yağ seviyesini kontröl ettir..Havalandırma hortumu varmı yoksa taktır su almasın... ;)
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

hasanfb' Alıntı:
Arazi şanzumanımı zorlaşıyor normal şanzumanmı Yakup...T-150 kemikli şanzumandır kolay kolay kırılmaz ve rahat geçişleri vardır...Yağ seviyesini kontröl ettir..Havalandırma hortumu varmı yoksa taktır su almasın... ;)

hasan enteresansın :smiley:) t 150 kemikli olduğunu demişsin diğerleri kemiksizmi :smiley:) ve kolay kolay kırılmaz demişsin neye göre kime göre ve ana şanzımandan bahsediyo arazi şanzımanının kasma ile alakası olmaz debriyajla falan zaten yakupda demiş kasıldığında diye kaasada kasmasada arazi şanzımanı aynıdır her durumda çünki zaten anaya bağlıdır :smiley:) ama pandole dindiğinde terzi kasar hatta yerinden cıkar pandollerde yada arabanın arazide kasılmasından mekanik debriyaj sistemi hep sorun cıkarır bu sebepten geçmiş zaman tüm yarışan cj ler mekaniği söküp hidroliğe cevirmiştir debriyaş sistemini
 



Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

unal' Alıntı:
hasan enteresansın :smiley:) t 150 kemikli olduğunu demişsin diğerleri kemiksizmi :smiley:) ve kolay kolay kırılmaz demişsin neye göre kime göre ve ana şanzımandan bahsediyo arazi şanzımanının kasma ile alakası olmaz debriyajla falan zaten yakupda demiş kasıldığında diye kaasada kasmasada arazi şanzımanı aynıdır her durumda çünki zaten anaya bağlıdır :smiley:) ama pandole dindiğinde terzi kasar hatta yerinden cıkar pandollerde yada arabanın arazide kasılmasından mekanik debriyaj sistemi hep sorun cıkarır bu sebepten geçmiş zaman tüm yarışan cj ler mekaniği söküp hidroliğe cevirmiştir debriyaş sistemini

Bu işin içindesin tabiki dediklerin doğrudur fakat neden abiyarışlarda t-150 yada t-15 3ileri kullanılmıştır daha çok kırması gerçekten zor...Kasılmalara gelince çoğu CJ de bakımsızlıktan yada senkromençlerden dolayı arazi vitesi zor geçer...Yükseltmeden dolayı bile vites kolları kısa kalır bunun etkisi bile çok...Arazide koruma sacı bile eğilebiliyor şanzuman sıkışıyor vs...
benimde debriyaj arazide çıktı ksılmadan dolayı 13 anahtar ile 2 somun sökülüp yerine taktık...
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

hasanfb' Alıntı:
Bu işin içindesin tabiki dediklerin doğrudur fakat neden abiyarışlarda t-150 yada t-15 3ileri kullanılmıştır daha çok kırması gerçekten zor...Kasılmalara gelince çoğu CJ de bakımsızlıktan yada senkromençlerden dolayı arazi vitesi zor geçer...Yükseltmeden dolayı bile vites kolları kısa kalır bunun etkisi bile çok...Arazide koruma sacı bile eğilebiliyor şanzuman sıkışıyor vs...
benimde debriyaj arazide çıktı ksılmadan dolayı 13 anahtar ile 2 somun sökülüp yerine taktık...

o günkü şartlarda o vardı ve en hesaplısı idi bugünde hala t 150 en ucuzudur en sağlam t 150 olsa emin ol herkes onu takardı o zaman niye herkes t 176 diyo hatta imkan olsa tüm cj serileri t 176 kullanır bu arada yakup normalde sorun yok kasılınca vites geçmiyo dediğinde ana iş yapamazsa zaten arazide yapamaz senin dediğinde yani sekromenç yükseltme işleri konu ile alakası yok yakubun sorunu başka senin bahsettiğin başka bişe ve tabiki carpma yükseltme gibi extrem gibi durumlarda farklı tadilatlar olacaktır soruya göre acıklama yaparsan kafası karışmaz insanların
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

unal' Alıntı:
o günkü şartlarda o vardı ve en hesaplısı idi bugünde hala t 150 en ucuzudur en sağlam t 150 olsa emin ol herkes onu takardı o zaman niye herkes t 176 diyo hatta imkan olsa tüm cj serileri t 176 kullanır bu arada yakup normalde sorun yok kasılınca vites geçmiyo dediğinde ana iş yapamazsa zaten arazide yapamaz senin dediğinde yani sekromenç yükseltme işleri konu ile alakası yok yakubun sorunu başka senin bahsettiğin başka bişe ve tabiki carpma yükseltme gibi extrem gibi durumlarda farklı tadilatlar olacaktır soruya göre acıklama yaparsan kafası karışmaz insanların

Şuanki şartlardada 3 ileri kullanılıyor...T-176 gezenbilirde popiler oldu geri dişlisini heran sıyırabilecek tarzda... ;)Yakup arkadaşımın aracı 1974 model pedal takımları eski olan tiptendir...Debriyaj terazi ayar çubuğundan ayar yapılacak sanırım... Diğer bahsettiklerimde konu ile alakası olmayabilir ama okurken bazı kelimeler akılda kalabilir...Yakup gibi birçok arkadaşımız telefonla gerekli bilgiyi benden alıyorlar zaten... ;) Zamanında bizde bu yollardan geçtik...Keşke herkes benim gibi açıklasa... :smiley:
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

hangi araçda 3 leri var yarışan hasan ? ve nerde yazıyo t t 176 geri dişlisi öü diye bnuda acıklarsan iyi olur ben okumadım 20 yıldır t "75 gerisi kötü diye ve sana acıp sormalarına gelincede herşeye yazıyosun ondan :smiley: yoksa aracı alalı bile birkaç seneyi geçmez yada 2 senede 20 senelik ustaları geçtinde bizmi bilemedik :smiley:)
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

bide şöyle düşün olayı ben şimdi oturup pastane pastane dolaşıp odanda geçip pc başına bunun hakkında dünya kadar yazı yazsam ne kadar doğru olur ? kulaklan dolma bilgilerle iş olmaz ve konu ile alakası yok bilsin diye yazsın dediğin zaman insanların kafası karışıyo vereceğin farklı bilgilere ayrı başlık acarsan sorun olmaz
 



Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

başkan jeep murat abi eski aracı şuan bizde yarıştığı araç...3 ileri

pover mekanik nihat usta fiber kasa 83 model...araç bizim ailede 3ileri....

selehattin toper abimiz....biri atölyede biri kaportada gezi için hazırlanıyordu 3 ileri...

sadık vefanın sattığı aracı 8 silindirli 3 ileri...yarışa gireceği araç 5.2 4 ileri nissan şanzumanı

cengiz özel fiber kasa 3 ileri...

halen bu şanzumanlar kullanılıyor.... ;)

t-176 serisini kullananlardan ve ustalardan duydum tuncay abi ve uğur abiden vs...en son tuncay abi otoparkında kalmıştı geri vitesten...

kulaktan dolma bilgileri ustalar yarışçılar anlatıyor bana bilmem artık ne kadar yanlıştırlar... :smiley:

20 30 senelik ustaların neler yaptığınıda biliyorum...

Anlamak isteyen insanlarda hertürlü ulaşıyor bilgilere...
açıklamaların için teşekkürler... ;)
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

bak güzel demişsin kulaktan dolma bilgiler ile sen yazdığın zaman doğru gibiymiş oluyo yazarken de o zaman ben kulaktan dolma bilgilerle yazıyorum orda duyduklarımı yazıyorum diye belirtki insanlarda demesin daha sonraa yahu doğrusu buymuş gibi bu arada yazdığın araçların tek tek konusu farklı t 176 satarsın 2500 tl gibi yerine koyarsın t 150 700 gibi :smiley:) saydığın arabaların konularını tek tek yazmak burda doğru olmayacağından bu konuyu kapayalım ve sen yazarken belirt ben şu ustadan duydum onlardan duyduğumu aktarıyorum diye yada önce varsa orjinal katalogdan bak öyle yaz :smiley:) arayan herkese ulaşabiliyo ama kulaktan duyulanları doğru gercekmiş gibi kabul edildiğinde daha sonra işi düzeltmek cok zaman ve para istiyo bir ara uğra yanıma konuşalım bu konuyu
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

Selam Ünal selam Hasan hararetli konuşmanızı takip ediyorum .. ama merak ettiğim birşey var Hasan , 30 senelik ustalar konusunda bunlar kim acaba ? bendede 2 tane CJ var yanlışlıkla gitmeyeyim :smiley:
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

iyi noktaya değinmişsin ems bencede yaz isimlerini kimmiş bu 30 senelik ustalar ve hasan kim bu acaba kulaktan dolma bilgileri sana anlatan hangi ustalar yada hangi yarışcılarla konuştunda onlar anlattı ve madem sana anlatıyolar sadık abiye sor bakalım şanzımanı ne idi :smiley: 3 ileri olan ve devam etmişsin daha sonra 4 ileri başka aracın şanzımanını kullanmış diye :smiley:)

neyse sen şimdi yaz sana z ahmet kimse bu kulakdan dolma bilgileri sana veriyo ve hangi yarışcılarla konuştunda yüz yüze evet ben t 150 dayanıklı diye kullanıyorum diye söyledi sana hiç değilse madem bilgi paylaşıyosun dayanağınında neresi olduğunu herkes bilsin :smiley:)
 

Ynt: CJ de Arazi Kullanımında Debriyaj Sorunu

EM5' Alıntı:
Selam Ünal selam Hasan hararetli konuşmanızı takip ediyorum .. ama merak ettiğim birşey var Hasan , 30 senelik ustalar konusunda bunlar kim acaba ? bendede 2 tane CJ var yanlışlıkla gitmeyeyim :smiley:

selam Emre abi hararet yok meraketme ünal abi ders veriyor :smiley:

cj sahibi başta aracının ustası olması lazım isim vermiyorum bilen biliyor zaten bu camiada... ;)

ünal abi boşuna konuşmaya gerek yok biraz önceki listede birebir görüşmüşlüğüm var arayıp sor ıspatlama gereği bana lazım değil...nasılsa murat abi nihat abi selehattin abi ustalar yanlış anlatıyorlar öyle diyorsun..

sadık vefada t14 wogenner vardı sattığı aracında...yarışa murat taşlıdağ pilot olarak sadık vefa co-pilot olarak giriyor :smiley: vs..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,085
Mesajlar
1,528,463
Kayıtlı Üye Sayımız
166,828
Kaydolan Son Üyemiz
XOFA

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst