D-max İme Yaptığım Değişikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tiskeli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 67
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,643
Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Allerinize sağlık güzel olmuş.
 

Etiketler

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Harika olmuş.

Ellerinize, emeğinize sağlık. İnsanın arabanıza ve yapış şeklinize bakınca hemen gidip dmax alası geliyor. Tek kelimeyle bayıldım...
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

aracin ilk kalkışlardaki sallanma sorununu çözdüm manuel dmax lerde 2 parçalı şaft kullanılmış bu yüzden yükseltme fazla yapıldığı zaman (ben13cm yükselttim) şaftın orta kısmında açı oluştu saft askı lastiği ve orta mafsal kısmında ilk haraket sırasında sallanma oluyordu bende şaft askısını tutan şasinin orta kısmını kesip yerine saft askısını daha aşağıya çekecek bir parça kaynattım
şimdi ortadaki açı düzeldi şanzuman çıkışındaki mafsalda oda 6 derece açı yaptı herhangi bir sıkıntı görünmüyor





 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

tornacı arkadaşıma yaptırdığım 5.5 inch merkezli 40mm kalınlıktaki spacerleri taktık iz genişliği üzerindeki ofsetli jantlar 3cm yada 1 inch + 4 cm spacerden sonra tek taraf 7cm civarı genişledi iz genişliği 152cm +14cm =166cm oldu bijon bulamadığımız için geçici olarak 8 kalite somun takıldı kısa zamanda sağlamlıyacağız saplamalar 10.9 kalite işlediğimiz metal kalitesi 1040 malzemeden ısıl işlemde 30 sertlik verildi araca sıkı şekilde oturdu araçta balans vs sorunlar şuan için yok









 



Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

kupadan yükseltmede kullandğım 3cm kalınlığındaki pulları çıkartıp yerine 5.5cm boyunda kestiğim boruların altına ve üstüne kaynattığım pullar ile yaptığım yeni takozları takarak 6cm kupa yükseltmesi yaptım









 



Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Maşallah Aracınız Çok güzel olmuş. Kazasız belasız mutlu geziler.
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

gerçekten güzel çalışma oldu ellerine sağlık yaptırdığın spacerler benim frontereyada uyarmı bende uygulamayı düşünüyorum
 



Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

uyması lazım spacerleri yapan arkadaş ölçüleri cnc bilgisayarına yükledi gerekirse seninfronterayı götürüp ölçüleri tekrar aldırırız
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

2 ay önce ecm yazılımı yapıldı yazılımından sonra araç bu haliyle orjinal hali kadar atak 2004-2007 modellerde ilk kalkışlarda hantallık sorunu vardı araç yapılan modifikasyondan sonra 1950 kilodan 2300 kiloya çıktı asıl hantallığıda lastiklerin genişliği yaptı araç hızlandıkça lastikler sürtünme direnci gösteriyor chip tuning sıkıntıyı çözdü 1500 devirden itibaren araç asılmaya başlıyor
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

arkadaşlar hepinize teşekkür ederim elimden geldiği kadar birşeyler yapmaya çalıştım
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Çok güzel olmuş elinize sağlık. Özellikle tek fren olayı benime uzun zamandır aklımdaydı. Traktörlerde varken araçlarda neden olmasın Özellikle çamurlu zeminlere çok faydasını göreceksiniz.
 

Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Yaptığın değişiklikler çok başarılı olmuş emeğine sağlık hele o araca 35" e denk 315 / 75 / 16 lastikleri takmana hasta oldum. Benimde aynı model d max ım var. Ön tarafı torsiyonlardan bir miktar yükselttim şu anda lifte kaldırırken alt istinatlara basıncaya kadar 6-7 cm daha mesafe var görünüyor. 3 cm daha yükseltsem torsiyondan ön akslara torsiyonlara ve diğer takımlara zararı olur mu? ve daha uzun amortisör gerekir mi? Arka da ise yapılacak olan dingili makas üstüne alma işleminde amortisör uzatmak gerekir mi? Kupadan araç max kaç cm yükseltilirse sıkıntı başlar 10 cm yükseltilceğini savunan ustalar var. Son olarak o lastikler ayna mahrutiyi bozmuyor mu?
 



Ynt: D-max İme Yaptığım Değişikler

Ön yükseltmede 4-5 cm çalışma payının kalması iyidir. torsiyondan 6-7 cm yükseldiği zaman bu mesafe kalıyor fazlasına kaçmamak lazım , daha fazla yükseltme yapıldığında akisler ve direksiyon rotlarının fazla açılı olması parçaları zorlayacaktır diye düşünüyorum. Ben 8 cm kaldırdım sıkıntı yaşatmadı ama lastiklerin şasiye sürtmemesi ve aks bilyelerinin fazla açılı çalışmaması için direksiyon manevrasını bir miktar kıstım. Arka makasları üste almak aracı 15 cm yükseltecektir,ben makaslara 2 cm ters kavis vererek ve alt sert makası ters monte ederek esnekliği artırdım ve zıplamayı azalttım yüksekliği 12 cm civarına çektim. yalnız manuel d max lerde şaftın 2 parça olmasından kaynaklanan, ilk kalkışlarda hafif sallanma problemi olacaktır göz önünde bulundurmak gerekir. ben şaft askısını aşağı alarak sallanmayı azalttım. orjinal makas keplerini kullanmadığım için bağlantılarını amartisör boylarına göre ayarlı yaptım. Kupa yükseltmede 5-6 cm yükseldiğinde sıkıntıları vites kolunun aşağı düşmesi , radyatör davlumbazına fanın sürtmesi ( davlumbazı aşağı çekmek gerekir ) ve yakıt deposu girişinin uzatılması. Daha fazla yükseldiğinde direksiyon milinin uzatılması vites kolunun uzatılıp ayarlanması vs. uzar gider. 315 lastiklerle 75000km gittim, aracı ağırlaştırması ve yakıtı atırması dışında sıkıntı yok . arka difransiyeller yeterince güçlü,ön difransiyelde 7.64 inch çapında oda arazi kullanımı dışında kullanılmadığı için pek aşınma olacağını sanmıyorum . Ama niyetimde bulabilirsem 35-37 inç ama dar tabanlı bir lastiğe geçmek var. Saygılar.