Defender 110 Düz Dizel Kapalı Kasa

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MEfeCeylan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,132
Abicim kim ne derse desin bende şuan kendime topluyorum daha öncede tapmayan arkadaşlara yardımcı oldum düz dizel performans açısından iyi değil şöyle atik araç değil tamamen ağır şartlar için yapılmış asla yolda kalmazsın ben full kullanan bir arkadaşım 7 sene kullandı bir kere ustaya gitmedi bir kere bakım yatırırsın ve usta yüzü gormezsin... İki ton cakilla rampa yukarı rahatca çıkan bir arac.. İkinci olarak vergisi düşük ve az yakar. Bunları gözardı etmemek lazim ve güzel yapılmış olursa gözler hep üzerinde olur... Yürüdüğüm yolda devam edin bence defender candır...

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
0346ca43bbaae48bf829af7bc1be8a6a

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Abicim kim ne derse desin bende şuan kendime topluyorum daha öncede tapmayan arkadaşlara yardımcı oldum düz dizel performans açısından iyi değil şöyle atik araç değil tamamen ağır şartlar için yapılmış asla yolda kalmazsın ben full kullanan bir arkadaşım 7 sene kullandı bir kere ustaya gitmedi bir kere bakım yatırırsın ve usta yüzü gormezsin... İki ton cakilla rampa yukarı rahatca çıkan bir arac.. İkinci olarak vergisi düşük ve az yakar. Bunları gözardı etmemek lazim ve güzel yapılmış olursa gözler hep üzerinde olur... Yürüdüğüm yolda devam edin bence defender candır...

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İşte bende bu ustası derdi az diye düz dizele yakınlık duydum. Belki ileride 300tdi falan alırım ama şimdilik niyetim bu. Bu arada umarım aracınız tamemen bittiğinde de resim gönderirsiniz. Merak etmekteyim :D
Artık bir def li fotoğraf bekliyoruz.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Umarım :D Bu yıl bitmeden almış olurum diye düşünüyorum en geç. En kısa zamanda bende fotoğraflarını koyar aranıza katılırım diye umuyorum :D Yardımlarınız için çok teşekkür ederim gerçekten :D

Ve sanırım hantal olsa da rampada vs. korku yaşatacak kadarda ağır değil sanırım. Yakın zamanda bir tanesini kebdim de kullanım gerçek performansını kendimde görürüm umarım.
 



Arabam tamamen bittikten sonra tüm fotoları paylaşacağım çok az kaldı bitmesine...

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Paylaşımlar gün geçtikçe azalıyor sebebini bende bilmiyorum. Fakat elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Dün forumdaki konuları okuyordum ve aklıma bir soru daha takıldı. Yardımcı olabileceğinizi umuyorum :D

Bd30 Nissan motoru kullanan defenderlar var. Motorlarını bu ile değiştiren insanlar var. Ancak merakım şu ki bu notor ne kadar uyumlu ve ne kadar sorunsuz.

Baktığım ilanlar arasında fiyatı uygun bd30 motorlu bir tane de buldum. Perdormansı elbet daha iyidir. Ancak ne kadar sprun yaratır (düz Dizele kıyasla) ve yakıtı nedir nasıl bakımlar gerektiri?

Bilginiz var ise paylaşır mısınız?

Teşekkürler
 

Dün forumdaki konuları okuyordum ve aklıma bir soru daha takıldı. Yardımcı olabileceğinizi umuyorum :D

Bd30 Nissan motoru kullanan defenderlar var. Motorlarını bu ile değiştiren insanlar var. Ancak merakım şu ki bu notor ne kadar uyumlu ve ne kadar sorunsuz.

Baktığım ilanlar arasında fiyatı uygun bd30 motorlu bir tane de buldum. Perdormansı elbet daha iyidir. Ancak ne kadar sprun yaratır (düz Dizele kıyasla) ve yakıtı nedir nasıl bakımlar gerektiri?

Bilginiz var ise paylaşır mısınız?

Teşekkürler
Garaj bölüm de derya turanın konusu var oraya baka bilirsiniz
 




Bir Disco 2 td5 kullanıcısı olarak ben de kendime uzuuun bir zamandır Def bakıyorum ama hem tembellikten hem de çevremdeki Def sahipleri dolayısıyla bir türlü amacıma ulaşamadım, sağ olsunlar hafta sonları beraber çıkıyoruz/dolaşıyoruz, amacımda haftasonu aracı olarak kullanmak olduğundan, arkadaşlarım sayesinde yarım Def sahibi gibiyim.
Az buçuk nasıl bir Def alınır tecrübesine sahibim.
İlk olarak kesinlikle ve kesinlikle hidrolik direksiyon şart, olmazsa olmaz benim için. Aracı çevirmek çok zor, şehir içinde park/manevra için spor salonundan çıkmış gibi olursunuz.

Benzinli mi Dizel mi? Dizel, şahsi görüşümdür, ilk arabam dizeldi ondan sonraki bütün araçlarım hep dizel oldu. Bir de LPG işinden oldum olası korkmuşumdur.

Herkesin atladığı kaporta işine gelince. Bir tane alayım yavaş yavaş toplarım gibi düşünceye sakın düşmeyin, imkanlar çerçevesinde çürüğü olmayan mümkün mertebe en temiz olanından bir tane bulun. Kaporta işi mekanik işine benzemez, en ufak çürük/çarık gidermek en azından bir hafta, çekiç macun boya işi... Ufak gibi gözüken bir çürük aslında çok büyük olabilir, alt şaseye dikkat edin derim.

Araç soğutması genelde CAS (Cam Aç Serinle) sistemidir. Geçen yaz, 42 derece sıcaklıkta muhteşem bir hafta sonu geçirdik toplam 700km yapmıştık düz dizelde, ben arka koltukta oturuyordum, bir nevi doğal detox oldu benim için.
Kışın ise Çorum kaloriferi var, takılı kalırsa içerisi Dubai, çalışmazsa Kuzey Kutbu misali olabiliyor.

Frenler, kesinlikle disk olmalı, kampana sistemi bana uygun değil, tutar/tutmaz/kaydırır/kaçırır vs vs.

Debriyaj, sol bacak kası için dur kalk trafikte mükemmel destekçiniz, bir şekilde hallediliyor ama hep sert oluyor.

Almayı düşündüğünüz araçlar genelde 20 yaş ve üstü olduğundan, yaşından mütevellit elektriksel sorunlar olabiliyor, şase yapma, tabloda kendince yanan yanmayan uyarı ışıkları, sorun değil Def sizi götürür ama ertesi sabah çalışabilir de çalışmayabilir de.

Defender'in dışı hep cazip gözükür insanlara, ama bu anlattıklarım Defender'in içinde olanlar. En standardından en yapılısına kadar hepsinle az buçuk deneyimim oldu. Ama şunu söyleyebilirim ki 42 derece sıcaklıkta, standard düz dizelle şehir içinde trafikte ya da otoyolda dağ tırmanışında hiçbir şey yokmuş gibi mutlu bir şekilde gitmeyi göze alamıyorsanız:

One Life Live It, Olmuyorsa In Git.

Yukarıda yazdıklarım kendi tecrübelerim/gözlemlerimdir, eksik ya da yanlış olabilirler. O yüzden benden daha tecrübeli olan Def sahiplerinden daha teferruatlı bilgi almanızı tavsiye ederim.

Umarım istediğiniz bir araca kavuşursunuz.
 

Bir Disco 2 td5 kullanıcısı olarak ben de kendime uzuuun bir zamandır Def bakıyorum ama hem tembellikten hem de çevremdeki Def sahipleri dolayısıyla bir türlü amacıma ulaşamadım, sağ olsunlar hafta sonları beraber çıkıyoruz/dolaşıyoruz, amacımda haftasonu aracı olarak kullanmak olduğundan, arkadaşlarım sayesinde yarım Def sahibi gibiyim.
Az buçuk nasıl bir Def alınır tecrübesine sahibim.
İlk olarak kesinlikle ve kesinlikle hidrolik direksiyon şart, olmazsa olmaz benim için. Aracı çevirmek çok zor, şehir içinde park/manevra için spor salonundan çıkmış gibi olursunuz.

Benzinli mi Dizel mi? Dizel, şahsi görüşümdür, ilk arabam dizeldi ondan sonraki bütün araçlarım hep dizel oldu. Bir de LPG işinden oldum olası korkmuşumdur.

Herkesin atladığı kaporta işine gelince. Bir tane alayım yavaş yavaş toplarım gibi düşünceye sakın düşmeyin, imkanlar çerçevesinde çürüğü olmayan mümkün mertebe en temiz olanından bir tane bulun. Kaporta işi mekanik işine benzemez, en ufak çürük/çarık gidermek en azından bir hafta, çekiç macun boya işi... Ufak gibi gözüken bir çürük aslında çok büyük olabilir, alt şaseye dikkat edin derim.

Araç soğutması genelde CAS (Cam Aç Serinle) sistemidir. Geçen yaz, 42 derece sıcaklıkta muhteşem bir hafta sonu geçirdik toplam 700km yapmıştık düz dizelde, ben arka koltukta oturuyordum, bir nevi doğal detox oldu benim için.
Kışın ise Çorum kaloriferi var, takılı kalırsa içerisi Dubai, çalışmazsa Kuzey Kutbu misali olabiliyor.

Frenler, kesinlikle disk olmalı, kampana sistemi bana uygun değil, tutar/tutmaz/kaydırır/kaçırır vs vs.

Debriyaj, sol bacak kası için dur kalk trafikte mükemmel destekçiniz, bir şekilde hallediliyor ama hep sert oluyor.

Almayı düşündüğünüz araçlar genelde 20 yaş ve üstü olduğundan, yaşından mütevellit elektriksel sorunlar olabiliyor, şase yapma, tabloda kendince yanan yanmayan uyarı ışıkları, sorun değil Def sizi götürür ama ertesi sabah çalışabilir de çalışmayabilir de.

Defender'in dışı hep cazip gözükür insanlara, ama bu anlattıklarım Defender'in içinde olanlar. En standardından en yapılısına kadar hepsinle az buçuk deneyimim oldu. Ama şunu söyleyebilirim ki 42 derece sıcaklıkta, standard düz dizelle şehir içinde trafikte ya da otoyolda dağ tırmanışında hiçbir şey yokmuş gibi mutlu bir şekilde gitmeyi göze alamıyorsanız:

One Life Live It, Olmuyorsa In Git.

Yukarıda yazdıklarım kendi tecrübelerim/gözlemlerimdir, eksik ya da yanlış olabilirler. O yüzden benden daha tecrübeli olan Def sahiplerinden daha teferruatlı bilgi almanızı tavsiye ederim.

Umarım istediğiniz bir araca kavuşursunuz.
:D :D
Yarım değil tam def sahibisiniz aynen anlattığınız gibi bide şu içerideki motor sesini unutmayalım :smiley:)))

GT-N8005 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bir Disco 2 td5 kullanıcısı olarak ben de kendime uzuuun bir zamandır Def bakıyorum ama hem tembellikten hem de çevremdeki Def sahipleri dolayısıyla bir türlü amacıma ulaşamadım, sağ olsunlar hafta sonları beraber çıkıyoruz/dolaşıyoruz, amacımda haftasonu aracı olarak kullanmak olduğundan, arkadaşlarım sayesinde yarım Def sahibi gibiyim.
Az buçuk nasıl bir Def alınır tecrübesine sahibim.
İlk olarak kesinlikle ve kesinlikle hidrolik direksiyon şart, olmazsa olmaz benim için. Aracı çevirmek çok zor, şehir içinde park/manevra için spor salonundan çıkmış gibi olursunuz.

Benzinli mi Dizel mi? Dizel, şahsi görüşümdür, ilk arabam dizeldi ondan sonraki bütün araçlarım hep dizel oldu. Bir de LPG işinden oldum olası korkmuşumdur.

Herkesin atladığı kaporta işine gelince. Bir tane alayım yavaş yavaş toplarım gibi düşünceye sakın düşmeyin, imkanlar çerçevesinde çürüğü olmayan mümkün mertebe en temiz olanından bir tane bulun. Kaporta işi mekanik işine benzemez, en ufak çürük/çarık gidermek en azından bir hafta, çekiç macun boya işi... Ufak gibi gözüken bir çürük aslında çok büyük olabilir, alt şaseye dikkat edin derim.

Araç soğutması genelde CAS (Cam Aç Serinle) sistemidir. Geçen yaz, 42 derece sıcaklıkta muhteşem bir hafta sonu geçirdik toplam 700km yapmıştık düz dizelde, ben arka koltukta oturuyordum, bir nevi doğal detox oldu benim için.
Kışın ise Çorum kaloriferi var, takılı kalırsa içerisi Dubai, çalışmazsa Kuzey Kutbu misali olabiliyor.

Frenler, kesinlikle disk olmalı, kampana sistemi bana uygun değil, tutar/tutmaz/kaydırır/kaçırır vs vs.

Debriyaj, sol bacak kası için dur kalk trafikte mükemmel destekçiniz, bir şekilde hallediliyor ama hep sert oluyor.

Almayı düşündüğünüz araçlar genelde 20 yaş ve üstü olduğundan, yaşından mütevellit elektriksel sorunlar olabiliyor, şase yapma, tabloda kendince yanan yanmayan uyarı ışıkları, sorun değil Def sizi götürür ama ertesi sabah çalışabilir de çalışmayabilir de.

Defender'in dışı hep cazip gözükür insanlara, ama bu anlattıklarım Defender'in içinde olanlar. En standardından en yapılısına kadar hepsinle az buçuk deneyimim oldu. Ama şunu söyleyebilirim ki 42 derece sıcaklıkta, standard düz dizelle şehir içinde trafikte ya da otoyolda dağ tırmanışında hiçbir şey yokmuş gibi mutlu bir şekilde gitmeyi göze alamıyorsanız:

One Life Live It, Olmuyorsa In Git.

Yukarıda yazdıklarım kendi tecrübelerim/gözlemlerimdir, eksik ya da yanlış olabilirler. O yüzden benden daha tecrübeli olan Def sahiplerinden daha teferruatlı bilgi almanızı tavsiye ederim.

Umarım istediğiniz bir araca kavuşursunuz.

Her türlü bilgiye aç biri olarak, yarım bilgi tam bilgi çok fark etmiyor şuan :D Bilgi bilgidir ve ağzım açık bekliyorum :D

Anlatımınıza gelirsek aklımdaki pek çok soruyu açıklar şekilde bilgi vermişsiniz bunun içinde ayrıca teşekkür etmek isterim.

Özellikle CAS soğutma sistemi olayı hoşuma gitti diyebilirim :D Doğrusu normalde klima kullanmıyorum günlük hayatımda. Biraz dokunuyor. Uzun yolda açıyorum genelde, uzun yola da çıkmayı düşünmediğim için pek sorun olmuyor o konuda. Tek dezavantajı cam açıkken ses fazla alıyor arabalar ancak aracın yaşını düşünürsek camın ses konusunda fark yaratacağını düşünmüyorum açıkçası :D

Bende umuyorum ki istediğim araca kavuşurum yakında :D

Ancak bir sorum var, bildiğim kadarı ile belli bir modelden sonra kampanalı frenler yerine disk frenli üretilmeye başlanıyor Defenderlar. Bu değişim hangi yılından itibaren oluyor biliyor musunuz acaba? Ona göre bakacağım model aralığı daha net olur.

Teşekkürler
 

Merhaba arkadaşlar.Yeni üyeyim ve bu defender 110 kasası takıntı oldu bende.Herkonuştugum kişi defenderi kötüleyip(masraf acısından)beni discovery 2 ye yönlendiriyor.Bu araçtaki rahatlık defendere uygulanamazmı?
 

Merhaba arkadaşlar.Yeni üyeyim ve bu defender 110 kasası takıntı oldu bende.Herkonuştugum kişi defenderi kötüleyip(masraf acısından)beni discovery 2 ye yönlendiriyor.Bu araçtaki rahatlık defendere uygulanamazmı?

Bu konuda şansın bile yok. Her şeyi geçtim tasarlanış amaçları farklı. Günümüzde SUV diye tabir edilen araçlar uzunyl yapsın konforlu olsun ama gerekirsede azıcık kötü yola dayansın mantığı ile üretiliyor. 4x2 suv bile var bir sürü.Ama 4x4 tarihinde 2 araç var ki kişi konforu değil arazi performansı birinci planda tutularak üretilip sevilen, biri Defender biri de Wrangler (cj lerin yenileri diyebilirsin) Bunlar haricindeki araçlar konfor temelli ama bu ikisi arazi temelli inşa edildi hep. Dolayısı ile bir defenderi binek araç konforuna getiremezsin. Evet çok masraf yapar uğraşırsan bayağı iyi haloe gelebilir ama ne yaparsan yap o bir binek araba değil amaç odaklı bir 4x4. Bunu unutmamak lazım. O yüzden zaten araziye çıkan adamın değil sadece defender seven adamın kullanabileceği bir araç.
 



Bilgilendırme için teşekkür ederim.Konfor derken binek değilde disco 3 konforu kastetmiştim.neden derseniz edindiğim bilgıye göre iki kasada aynı şase imiş.tekrar teşekkürler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,965
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst