Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan deff g4 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,329

deff g4

Ana Kamp
Mesajlar
90
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba,

Aranıza yenı katıldım ancak forumu takip ediyordum.
Ben bu aralar defender 110 dızellere cıddı sekılde takılmış durumdayım,hemen hemen baslıkları yazılanları kullanan kısılıerın tecrubelerını az cok ogrendım.
(gezen bilirden tabıkı)
Çevremdeki arkadaşlarımın çogu defender hız yapmaz rampada kamyonlar bıle gecer cok eskı ve ılkeldır dedıler,dinlemedim
Fakat buradada okudugum kadarıyla bu aracların duz dızellerının pekte guclu olmadıgını gordum pekı bu araclar arazıde nekadar basarı gosterebılıyor
Hem hp olarak hemde tork olarak vasat motorları işte burada aklımı karıştıran jeep gr cherokee ler oldu..

Şimdi naçizane kendim bir kıyaslama yapmak istiyorum;
Defender 110 duz dızel eli yüzü idare edecek olanı 87/88 model 15,000TL
Cherokee 97 model ve duzgun olanları da 15,00/16,000TL aralıgında bulunuyor bunun yanında elektrıklı koltugundan klıması muzık sıstemı sunroofa varana kadar...farklar var.

Her ıkı aractan bır tanesını almak ıstıyorum Defender pek goremıyorum pıyasada ama gunluk kullanımda bıle Cherokeeler cok...
Ben tum olmayan ozellıgı ılkel olmasına ragmen hala Defender dan yanıyım.

Bu baglamda sizlerden fikir almak isterim.
Hangisi daha az problem daha fazla keyif verecektir.

Tesekkurler..
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

deff g4' Alıntı:
Herkese merhaba,

Aranıza yenı katıldım ancak forumu takip ediyordum.
Ben bu aralar defender 110 dızellere cıddı sekılde takılmış durumdayım,hemen hemen baslıkları yazılanları kullanan kısılıerın tecrubelerını az cok ogrendım.
(gezen bilirden tabıkı)
Çevremdeki arkadaşlarımın çogu defender hız yapmaz rampada kamyonlar bıle gecer cok eskı ve ılkeldır dedıler,dinlemedim
Fakat buradada okudugum kadarıyla bu aracların duz dızellerının pekte guclu olmadıgını gordum pekı bu araclar arazıde nekadar basarı gosterebılıyor
Hem hp olarak hemde tork olarak vasat motorları işte burada aklımı karıştıran jeep gr cherokee ler oldu..

Şimdi naçizane kendim bir kıyaslama yapmak istiyorum;
Defender 110 duz dızel eli yüzü idare edecek olanı 87/88 model 15,000TL
Cherokee 97 model ve duzgun olanları da 15,00/16,000TL aralıgında bulunuyor bunun yanında elektrıklı koltugundan klıması muzık sıstemı sunroofa varana kadar...farklar var.

Her ıkı aractan bır tanesını almak ıstıyorum Defender pek goremıyorum pıyasada ama gunluk kullanımda bıle Cherokeeler cok...
Ben tum olmayan ozellıgı ılkel olmasına ragmen hala Defender dan yanıyım.

Bu baglamda sizlerden fikir almak isterim.
Hangisi daha az problem daha fazla keyif verecektir.

Tesekkurler..

Öncelıkle aramıza hos geldınız Defenderımla gunluk 25-30 km yol yapan haftasonları da bılımum yerlerde Defender kullanan biri olarak aklınızdakı soruları bıraz yanıtlamak ıstıyorum..
Defender bir yasam tarzıdır eger defenderınız varsa sevmenız ve ona sabırla yaklasmanız gerekecektır yururunde ve motorunda agır sorunlar olmayan bır defender hayvan gıbı bır bır aractır mutlaka ufak tefek dert cıkarır ancak sizi cok sıkıntıya sokacak dert yaratmaz ıvırı zıvırı sensöru b.ku püsürü yoktur zebil gibi parçası vardır ve ucuzdur elınız bıraz yatkınsa herseyını kendınız bıle yapabılırsınız elektronık hıcbırsey yotur dolayısıyla nerde hangi şehırde kalırsanız kalın bunun ustasını bulursunuz katır gıbıdır traktor gıbıdır ben aracıma 750-800 kg odun yukleyıp ustune 3 paletle bırlıkte evıme odun goturdugum oluyor arakasına jet skı baglayıp bozcaadayada gittiğimde oluyor önemlı olan nokta şu hangı amac ıcın kullanacaksınız???

otobanda cıkıp gazlıcak ve arazıde fena bir guc ıstıyosanız defender sıze gore degıl ... benım aracım düz dizel ve bu araclar amacınıza gore gucsuz kalıyor rampada sag serıtte gıdıyosunuz ılk basta buna alısamıyosunuz ama zaman gectıkce kamyoncular en yakın dostunuz oluyor ;) haa koyarsınız ford transıt motoru ozaman ne cherokesı dıye tek cumle yazar kapatırız konuyu :smiley:

defenderla dolasmak gercekten sehırde atla dolasmak gıbı bırsey cok farklı ılkel demıssınız ama bu araclarda modıfıyenın sonu yok forumda td5 motoru koyan bence tr degıl dunyadakı sayılı defenderlardan bırı olan MKG nıck lı mustafa abının aracı gorursenız aracın marsa bıle gıdecegını dusunursunuz..

bahsettıgınız rakkamlardakı defenderlar cheroklere gore ılkel evet ancak işin öbur tarafı da var bir cerokenın bakım malıyetıyle defenderın malıyetını karsılastıramazssınız bıle parca bulunabılırlıgı elektronıgı gazıydı falandı fılandı ugrasırsınız ama bu demek degılkı ceroke de kotu hayır tabıkı .. cok yakın bır arkadasımda 4,0 lık sport var 1 haftasonu kullandım böyle bır guc olamaz gaz pedalının sonu gelmıyor :smiley: sonuc olarak ne amac ıcın kullanacaksınız?? cerokede kırdıgınız zaman oturur dusunursunuz ama defenderda kırdınızmı 2 saat sonra parcanın sıparısını vermıs bıle olursunuz kocaman depolama alanı kullanımdakı fonsıyonellıgı ıle defender apayrı bır aractır cerokeye gore ceroke lukstur evet ınsan bazen arıyor klımalı ısıtmalı kotuk vs ama cok gecmeden defender kullanmanın verdıgı haz bunların hepsını unutturuyor emın olun aaaaman dıyosun varsın ısınmasın koltuk ha ılla ısıtcam dıyosanız e- bay de envayı cesıt aksesuar var ben kendı aracıma ısıtmalı yan aynalarına kadar yaptırdım kıcımıda saga sola oynattımmmı manuel olarak koltuk ısıtması oluyor henuz klıma olayına cozum bulamadım ama ondekı klepelerı actınızmı yuzunuze vurak o ruzgarı korkunc guzel bır hıs :smiley:

Sonuc olarak acayıp bır guc ıstıyosanız haftasonları hafıf arazıde takılcam cok zorlamıcam popom rahatı sevıyor ben ugrasamam ole katırla matırla derseniz ceroke.. ama yok abı ben keyıf adamıyım umrumda degıl sag serıt merıt ufak ufak devam ederım keyfıme bakarım tavanına cıkar cekerım bır koyda gunesın batısını seyrederım dıyosanız defender derım forumda da bır abımızın dedıgı gıbı defender almak cesaret ıster :smiley:

kolay gelsın..
Berk
 


Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

berk bey gerçektende guzel anlatmıssınız ilginize tesekkurler..

bu zamana kadar denızde ve asfalta yakın oldum hep hobılerımde fakat artık çamura bulaşmak 4x4 u sıteye cektıgımde camurdan baska bırsey olmasın ustunde ıstıyorum.
nooldu da bu karara vardım,
ben normalde sahıp oldugum araclarıma cok ozen gosteren bırıyım,bı aksam işten eve dondugumde arabayı sıtenın en kuytu en sakın yerıne bırakmama ragmen (bu arada araba yıkanmıs tertemız yanıo) aracıma yaklastıgımda cocuklar ın toprak savası yaptıgını gordum arabanın ustu ınanılmaz derecede topraktı once kafayı yedım ama sonra evet dedım bunun gercegı olması lazım ve 4x4 olması lazım burda..

şimdi konumuza gelelım ben tam bır keyıf adamıyım tum arkadaslarım sen otomotıvcısın nasıl defender ıstersın dedıler ama evet bu aracın ruhunu kımse anlayamadı.
benım umrumda degıl klıma derı koltuk ıstıması sogutması zaten bınek aracım var hem surat hem konfor var..

fakat merak ettgım konu suydu bu aracın duz dızelı uygun fıyatlara ve cok var pıyasada duz dızel de tork arazıde yetıomu?
tam athmın ettıgım gıbı yedek parcalarının uygun olması tam ıstedıgım sey cunku ılk arazı tecrubem olucak :smiley:

keşke defenderlar sadece ulkemızde otokar bunyesınde kalmasaydı,borusan getırseydı.
çünkü okadar basarılı ki bu araç hala 2011 modeli bile aynı kasa yapıda uretılyor..

bırde sormak ıstedıgım sey acaba 110 luk çift kabin yada ambulans kasaları sw yapılabılıyormu..

saygılarımla
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

Selam Deff G4,

Berk konuyu çok güzel özetlemiş. Bende bir Defender 2.5 düz dizel sahibi olarak birkaç ekleme yapmak isterim:

Aracımı günlük kullanıyorum, evin tek aracı şu an. Araziye de giriyorum, şehir içinde de kullanıyorum. Tüm Defender 2.5 düz dizel sahiplerinin rüyası puma motordur ( Ford Transit motoru ) :D :D :D en azından benim rüyam kesinlikle bu ;D Ama 2.5 turbosuz olan düz dizel motor; kullanım şekline göre gayet yeterli bir motordur. Seri üretildiği dönemlerde, akla gelebilecek heryerde ( askeriyede-madenlerde-kutuplarda-çöllerde....vb.) kullanılmış, denenmiş, her zaman iş görmüş, halen iş gören bir makinedir. Günümüz teknolojisinin gerisinde kalmıştır ( doğal olarak: ne ile kıyaslandığına göre değişir bu ). Bu güne kadar aracımın limitlerini hiç zorlamadım, girdiğim araziler çok hardcore off-road rotaları değildi ama çevremde çok kırıcı rotalara giren arkadaşlarım var. Kafamda birkaç yapmak istediğim ekleme sonrası ben de en kırıcı rotalara gireceğim :D :D :D
Bu kadar zorlu parkurlara 2.5 düz dizel Defender ile girmiş bir arkadaştan bahsettiler ( o haftasonu işim vardı ben gidememiştim ), 300Tdi'ların, Puma motorlu Defender'ların, CJ'nin, Cherokee'lerin girdiği ve çıktıkları tüm yarıklara - tırmandıkları tüm etaplara 2.5 düz dizel Defender'ın aynı şekilde tırmandığını, hayran kaldığını anlattı. O parkura girmiş olan ve bana bunları anlatan arkadaşımda 200Tdi Defender mevcut.

Asfalt kullanımına gelince: Evet düz dizel ile rampalarda herzaman sağ şeritteyim :D Otobanda 90km/h'yi geçtiğinizde, kendinizi 2. dünya savaşı dönemi bir bombardıman uçağı cocpit'inde hissedersiniz ;D 120km/h'ye kadar görürsünüz, sonra 80 - 90 km/h'nin en uygun hız olduğuna Defender sizi ikna eder :D
Rampalarda, aracın yığılması: tamamen teknik bir durumdur. Motor-şanzıman/yakıt-üretilen güç uyumlarının, dönemin mühendislik hesaplarına göre belirlenmiş, mümkün olan en uzun ömürlü motor, yürüyen aksam ve beraberinde elde edilecek maksimum güç hesaplarına göre ortaya çıkarılmıştır. Defender 2.5 düz dizel makine, A noktasından B noktasına herkoşulda gitmesi için tasarlanmış bir araçtır :D Otomobil kıvraklığı, seriliği ve konforu yoktur ama zaten aracın ruhu da budur ;D Aracımı 5000 km'dir kullanıyorum, hiçbir sorun yaşamadım, yaşadığım sorunlar da Berk'in dediği gibi anında halledilecek sorunlardır. 2.5 Düz Dizel makine gerçekten sorunsuz ve masrafsız bir makinedir e tabi bununda bri takım zorunlulukları var ( asfaltta basmaz - rampada yığılır gibi ). Beklentilerinizi iyi belirlerseniz; Defender 2.5 düz dizel muhteşem bir makinedir. Ben aracımı satın almadan önce forumdaki tüm yazılanları okumuştum, biraz şüphelerim olmuştu ama şuan çok memnunum, biraz fazla reklam gibi oldu yazdıklarım ama tamamen şahsi fikirlerimdir :D Ben 2.5 düz dizel ile ilgili tüm bahsedilen olumsuzlukları bilerek aracımı satın aldım, aracımı çok seviyorum ve çok memnunum. Benim satın aldığım dönem: aynı paraya çok daha donanımlı, şık, daha otomobil özellikli araçlar yine vardı :D :D :D

Sonuçta karar sizindir, hayalinizdeki araca kavuşmanızı, iyi günlerde kullanmanızı dilerim.

Barış
 



Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

berk' Alıntı:
Öncelıkle aramıza hos geldınız Defenderımla gunluk 25-30 km yol yapan haftasonları da bılımum yerlerde Defender kullanan biri olarak aklınızdakı soruları bıraz yanıtlamak ıstıyorum..
Defender bir yasam tarzıdır eger defenderınız varsa sevmenız ve ona sabırla yaklasmanız gerekecektır yururunde ve motorunda agır sorunlar olmayan bır defender hayvan gıbı bır bır aractır mutlaka ufak tefek dert cıkarır ancak sizi cok sıkıntıya sokacak dert yaratmaz ıvırı zıvırı sensöru b.ku püsürü yoktur zebil gibi parçası vardır ve ucuzdur elınız bıraz yatkınsa herseyını kendınız bıle yapabılırsınız elektronık hıcbırsey yotur dolayısıyla nerde hangi şehırde kalırsanız kalın bunun ustasını bulursunuz katır gıbıdır traktor gıbıdır ben aracıma 750-800 kg odun yukleyıp ustune 3 paletle bırlıkte evıme odun goturdugum oluyor arakasına jet skı baglayıp bozcaadayada gittiğimde oluyor önemlı olan nokta şu hangı amac ıcın kullanacaksınız???

otobanda cıkıp gazlıcak ve arazıde fena bir guc ıstıyosanız defender sıze gore degıl ... benım aracım düz dizel ve bu araclar amacınıza gore gucsuz kalıyor rampada sag serıtte gıdıyosunuz ılk basta buna alısamıyosunuz ama zaman gectıkce kamyoncular en yakın dostunuz oluyor ;) haa koyarsınız ford transıt motoru ozaman ne cherokesı dıye tek cumle yazar kapatırız konuyu :smiley:

defenderla dolasmak gercekten sehırde atla dolasmak gıbı bırsey cok farklı ılkel demıssınız ama bu araclarda modıfıyenın sonu yok forumda td5 motoru koyan bence tr degıl dunyadakı sayılı defenderlardan bırı olan MKG nıck lı mustafa abının aracı gorursenız aracın marsa bıle gıdecegını dusunursunuz..

bahsettıgınız rakkamlardakı defenderlar cheroklere gore ılkel evet ancak işin öbur tarafı da var bir cerokenın bakım malıyetıyle defenderın malıyetını karsılastıramazssınız bıle parca bulunabılırlıgı elektronıgı gazıydı falandı fılandı ugrasırsınız ama bu demek degılkı ceroke de kotu hayır tabıkı .. cok yakın bır arkadasımda 4,0 lık sport var 1 haftasonu kullandım böyle bır guc olamaz gaz pedalının sonu gelmıyor :smiley: sonuc olarak ne amac ıcın kullanacaksınız?? cerokede kırdıgınız zaman oturur dusunursunuz ama defenderda kırdınızmı 2 saat sonra parcanın sıparısını vermıs bıle olursunuz kocaman depolama alanı kullanımdakı fonsıyonellıgı ıle defender apayrı bır aractır cerokeye gore ceroke lukstur evet ınsan bazen arıyor klımalı ısıtmalı kotuk vs ama cok gecmeden defender kullanmanın verdıgı haz bunların hepsını unutturuyor emın olun aaaaman dıyosun varsın ısınmasın koltuk ha ılla ısıtcam dıyosanız e- bay de envayı cesıt aksesuar var ben kendı aracıma ısıtmalı yan aynalarına kadar yaptırdım kıcımıda saga sola oynattımmmı manuel olarak koltuk ısıtması oluyor henuz klıma olayına cozum bulamadım ama ondekı klepelerı actınızmı yuzunuze vurak o ruzgarı korkunc guzel bır hıs :smiley:

Sonuc olarak acayıp bır guc ıstıyosanız haftasonları hafıf arazıde takılcam cok zorlamıcam popom rahatı sevıyor ben ugrasamam ole katırla matırla derseniz ceroke.. ama yok abı ben keyıf adamıyım umrumda degıl sag serıt merıt ufak ufak devam ederım keyfıme bakarım tavanına cıkar cekerım bır koyda gunesın batısını seyrederım dıyosanız defender derım forumda da bır abımızın dedıgı gıbı defender almak cesaret ıster :smiley:

kolay gelsın..
Berk

Berk Bey,

Bugune kadar okuduğum ve Defender sevgisini anlatan en güzel yazıydı.Sizi gerçekten içtenlikle tebrik ederim.

syg
Abdullah Akçakaya
 


Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

Merhabalar,
Bende aracımı satıyorum niyetim DEFENDER almak.
Tüm araçlar iyi kötü araç yok sadece donanım farkları var fakat bunu unutmayın (bana ait bir söz DEFENDER alınca arkasına yazdıracağım) DEFENDER ZEYTİN AĞACI GİBİDİR, DEDEDEN TORUNA MİRAS KALIR.
Bana dededen kalmadı, ben ilerde torunuma miras bırakmak niyetindeyim.
Kalın sağlıcakla.
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

suyabatmaz' Alıntı:
Selam Deff G4,

Berk konuyu çok güzel özetlemiş. Bende bir Defender 2.5 düz dizel sahibi olarak birkaç ekleme yapmak isterim:

Aracımı günlük kullanıyorum, evin tek aracı şu an. Araziye de giriyorum, şehir içinde de kullanıyorum. Tüm Defender 2.5 düz dizel sahiplerinin rüyası puma motordur ( Ford Transit motoru ) :D :D :D en azından benim rüyam kesinlikle bu ;D Ama 2.5 turbosuz olan düz dizel motor; kullanım şekline göre gayet yeterli bir motordur. Seri üretildiği dönemlerde, akla gelebilecek heryerde ( askeriyede-madenlerde-kutuplarda-çöllerde....vb.) kullanılmış, denenmiş, her zaman iş görmüş, halen iş gören bir makinedir. Günümüz teknolojisinin gerisinde kalmıştır ( doğal olarak: ne ile kıyaslandığına göre değişir bu ). Bu güne kadar aracımın limitlerini hiç zorlamadım, girdiğim araziler çok hardcore off-road rotaları değildi ama çevremde çok kırıcı rotalara giren arkadaşlarım var. Kafamda birkaç yapmak istediğim ekleme sonrası ben de en kırıcı rotalara gireceğim :D :D :D
Bu kadar zorlu parkurlara 2.5 düz dizel Defender ile girmiş bir arkadaştan bahsettiler ( o haftasonu işim vardı ben gidememiştim ), 300Tdi'ların, Puma motorlu Defender'ların, CJ'nin, Cherokee'lerin girdiği ve çıktıkları tüm yarıklara - tırmandıkları tüm etaplara 2.5 düz dizel Defender'ın aynı şekilde tırmandığını, hayran kaldığını anlattı. O parkura girmiş olan ve bana bunları anlatan arkadaşımda 200Tdi Defender mevcut.

Asfalt kullanımına gelince: Evet düz dizel ile rampalarda herzaman sağ şeritteyim :D Otobanda 90km/h'yi geçtiğinizde, kendinizi 2. dünya savaşı dönemi bir bombardıman uçağı cocpit'inde hissedersiniz ;D 120km/h'ye kadar görürsünüz, sonra 80 - 90 km/h'nin en uygun hız olduğuna Defender sizi ikna eder :D
Rampalarda, aracın yığılması: tamamen teknik bir durumdur. Motor-şanzıman/yakıt-üretilen güç uyumlarının, dönemin mühendislik hesaplarına göre belirlenmiş, mümkün olan en uzun ömürlü motor, yürüyen aksam ve beraberinde elde edilecek maksimum güç hesaplarına göre ortaya çıkarılmıştır. Defender 2.5 düz dizel makine, A noktasından B noktasına herkoşulda gitmesi için tasarlanmış bir araçtır :D Otomobil kıvraklığı, seriliği ve konforu yoktur ama zaten aracın ruhu da budur ;D Aracımı 5000 km'dir kullanıyorum, hiçbir sorun yaşamadım, yaşadığım sorunlar da Berk'in dediği gibi anında halledilecek sorunlardır. 2.5 Düz Dizel makine gerçekten sorunsuz ve masrafsız bir makinedir e tabi bununda bri takım zorunlulukları var ( asfaltta basmaz - rampada yığılır gibi ). Beklentilerinizi iyi belirlerseniz; Defender 2.5 düz dizel muhteşem bir makinedir. Ben aracımı satın almadan önce forumdaki tüm yazılanları okumuştum, biraz şüphelerim olmuştu ama şuan çok memnunum, biraz fazla reklam gibi oldu yazdıklarım ama tamamen şahsi fikirlerimdir :D Ben 2.5 düz dizel ile ilgili tüm bahsedilen olumsuzlukları bilerek aracımı satın aldım, aracımı çok seviyorum ve çok memnunum. Benim satın aldığım dönem: aynı paraya çok daha donanımlı, şık, daha otomobil özellikli araçlar yine vardı :D :D :D

Sonuçta karar sizindir, hayalinizdeki araca kavuşmanızı, iyi günlerde kullanmanızı dilerim.

Barış


Yorumlarınız ve fıkırlerınız ıcın gercekten cok tesekkur ederım,
Özellikle bu araçları hem gunluk kullanımda hemde arazıde kullananlardan bu yorumları almak önemlıydı benım ıcın,
Sonucta bende arazıye gıdebılmek ıcın mesela şile yaklasık 60km yol katetmem gerekıcek ayrıca defenderı gunlukte kullanmak cok ıstıyorum.

Yorumlarınıza hem gunluk kullanımda hemde arazıde cok keyıflı ve farklı oldugunu yazmıssınız bu içimi çok rahatlattı..
Demekki Defender araştırmalarımı hızlandırabılırım...

Tekrar bır ıkı sorum olucak;
*Arka camların acılanı var ıptal edılıpte komple kapalı camlılar var acaba su mu alıoda ıptal edılıo?
*Ön havalandırma kapakçıklarından yıkamada vs.. su gırme durumu oluormu?
*Birde ambulans kasalar yada çift kabin 110 ları sw modelıne çevirebiliyormuyuz çünkü ambulans kasa ılanlarda var yuksek model dusuk km ve temız böyle bır olanak varmı acaba??

Saygılarımla.
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

Merhaba Deff G4,

Defender 110'ların arka camlarının iptali; genellikle ( özel kullanımlar haricinde ), ekspedisyon yolculuklar için güvenlik amaçlıdır diye biliyorum ben. Çok uzun yolculuklarda ( afrika turu, uzakdoğu turu veya dünya turu...vb. ) bagaj zaten full ekipman dolu olacağı için ve camların kırılma olasılığı nedeni ile hem risk hem de kırılırsa masraftır. Eğer cam bırakılmak tercih edilir ise; tüm arka camlar için metal kafesler yaptırılır veya satın alınır (eBay'de var ). Forumda bir Defender110 sahibi arkadaşımızın arka camlarında bu kafeslerden mevcut ve bence şık duruyor.

Öncam altındaki flaplar kapalı olduğunda su, hava girmez ( eğer contaları sağlam ise ). Bu contaların zedelenmiş olduğunu da ben hiç görmedim çünkü; flaplar altında kalıyorlar zaten.

Defender'ların tüm tavan, yan camlar, arka kapı...vb. parçaları sıfır ve çıkma olarak piyasada satılmaktadır. Piyasada satılmakta olan ambulans kasa Defender'lar için, 110 tavan ve camları satın alınarak çevrilmesi fikri biraz pahalıya ve zamana mal olacak bir uygulama. Ben henüz bu uygulama yapılmış Defender görmedim. Uygulayan var ise, bilgi veren olur ise ben de öğrenmiş olurum :D Bu uygulamanın pahalıya mal olacağını söyleme nedenim: dışarıdan görünmeyen bazı bağlantı parçaları ve direklerin, dış kaporta ile birlikte satın alınıp, işçilik ile birleştiğinde, ambulans Defender fiyatı üzerine eklendiğinde çıkacak fiyattan dolayıdır. Bence, bu yol yerine 110 fiyatı daha makul olacaktır ( şahsi fikrimdir ).


Barış
 



Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

suyabatmaz' Alıntı:
Merhaba Deff G4,

Defender 110'ların arka camlarının iptali; genellikle ( özel kullanımlar haricinde ), ekspedisyon yolculuklar için güvenlik amaçlıdır diye biliyorum ben. Çok uzun yolculuklarda ( afrika turu, uzakdoğu turu veya dünya turu...vb. ) bagaj zaten full ekipman dolu olacağı için ve camların kırılma olasılığı nedeni ile hem risk hem de kırılırsa masraftır. Eğer cam bırakılmak tercih edilir ise; tüm arka camlar için metal kafesler yaptırılır veya satın alınır (eBay'de var ). Forumda bir Defender110 sahibi arkadaşımızın arka camlarında bu kafeslerden mevcut ve bence şık duruyor.

Öncam altındaki flaplar kapalı olduğunda su, hava girmez ( eğer contaları sağlam ise ). Bu contaların zedelenmiş olduğunu da ben hiç görmedim çünkü; flaplar altında kalıyorlar zaten.

Defender'ların tüm tavan, yan camlar, arka kapı...vb. parçaları sıfır ve çıkma olarak piyasada satılmaktadır. Piyasada satılmakta olan ambulans kasa Defender'lar için, 110 tavan ve camları satın alınarak çevrilmesi fikri biraz pahalıya ve zamana mal olacak bir uygulama. Ben henüz bu uygulama yapılmış Defender görmedim. Uygulayan var ise, bilgi veren olur ise ben de öğrenmiş olurum :D Bu uygulamanın pahalıya mal olacağını söyleme nedenim: dışarıdan görünmeyen bazı bağlantı parçaları ve direklerin, dış kaporta ile birlikte satın alınıp, işçilik ile birleştiğinde, ambulans Defender fiyatı üzerine eklendiğinde çıkacak fiyattan dolayıdır. Bence, bu yol yerine 110 fiyatı daha makul olacaktır ( şahsi fikrimdir ).


Barış

Tekrar tesekkürler ilginize ve fikirlerinize..
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

berk' Alıntı:
Öncelıkle .................

Sonuc olarak acayıp bır guc ıstıyosanız haftasonları hafıf arazıde takılcam cok zorlamıcam popom rahatı sevıyor ben ugrasamam ole katırla matırla derseniz ceroke..


kolay gelsın..
Berk

cherokee ve hafif arazi :D :D

geziye çıkınca bu cümleni hatırlatacağım ;D ;D ;D
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

Cherokee hafif arazi aracı değildir önce bunu belirmek isterim. En ağır arazi koşulların da güzel yol alır.. Benim aracım defender 200 tdi aracımdan arazide çook memnunum. Asfaltta sürmek, alışmaya bağlı belki ama bana hala daha zul geliyor. Bana göre de defender ın bir kimliği var ruhu var o yüzden benim vazgeçilmezim oldu. cherokee'nin bana göre eksileri
1-Vergisi
2-Şanzıman sıkıntısı (Kaçtane cherokee sahibi tanıyorsam ya değişti yada tamir ettirdi)
3- Benzinli kullanılacaksa yakıtı.
4- Parçası pahalı değil ama; defendera göre daha pahalı.
5- Bana göre en büyük dezavantajı. Her şehirde ustası bulunmuyor. Trabzondan Ankaraya bakımdan bakıma yada arızalarda göç eden çok cherokee var..

Bana göre Defenderın cherokee göre eksisi
1-Konfor( Isıtmalı koltuk,Klima,güç vs..)
2- Dönüş açısı
3- Arazi kitleri daha pahalı (yüksetme,tampon vs.)
4- araç Ses ve ısı izolasyonu.
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

Hafif arazi resmi koymak istedim :smiley:

Jeep_Cherokee_offroad_2.jpg
 

Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

tahaozak' Alıntı:
Cherokee hafif arazi aracı değildir önce bunu belirmek isterim. En ağır arazi koşulların da güzel yol alır.. Benim aracım defender 200 tdi aracımdan arazide çook memnunum. Asfaltta sürmek, alışmaya bağlı belki ama bana hala daha zul geliyor. Bana göre de defender ın bir kimliği var ruhu var o yüzden benim vazgeçilmezim oldu. cherokee'nin bana göre eksileri
1-Vergisi
2-Şanzıman sıkıntısı (Kaçtane cherokee sahibi tanıyorsam ya değişti yada tamir ettirdi)
3- Benzinli kullanılacaksa yakıtı.
4- Parçası pahalı değil ama; defendera göre daha pahalı.
5- Bana göre en büyük dezavantajı. Her şehirde ustası bulunmuyor. Trabzondan Ankaraya bakımdan bakıma yada arızalarda göç eden çok cherokee var..

Bana göre Defenderın cherokee göre eksisi
1-Konfor( Isıtmalı koltuk,Klima,güç vs..)
2- Dönüş açısı
3- Arazi kitleri daha pahalı (yüksetme,tampon vs.)
4- araç Ses ve ısı izolasyonu.

Tesekkürler Taha bey,

Off road yapan yakın arkadaslarım var suzukı kullanıo,tabıı herkes genelde kendı kullandıgı aracın en ıyılerını gorup eksılerını pek gormek ıstemez.
Bu aslında ınsanoğlunun doğasında var.
Ancak burda sız gerecekten tarafsızca artıları ve eksılerı belırtmıssınız..

Benım duydugum kadarıyla genelde arazıde cok agır ve hacım olarak uzun araclar pek kullanıslı olmuo dedıler.
Engellerde uzununluk camurda agırlık onemlıymıs..

o yuzden suzukı tavsıye edende cok oldu ama ben takıldım Defender'a....
 



Ynt: Defender 110 mu ? - Jeep Grand Cherokee mi ?

Defender ın arazi performansından çok memnunum. Özellikle dik tırmanışlarda uzunluğunun verdiği avantaj çok büyük. Agırlık merkezi alta çok yakın olduğu için yatay eğimlerdede inanılmaz iyi. Birkaç kere yanlışlıklada olsa bunu gördüm ve hayran kaldım. Gelelim dediğinize kısa araç ,uzun araç , hafif araç, agır araç hepsinin koşullara bağlı avantajları ve dezavantajları var. Düz dizel defender ile yüksek rakımda çekiş prolemi yaşayabilirsiniz ama takviye ile bu sorunu aşarsınız. Araç biraz ağır gider ama hertürlü yola gider :smiley: Defenderın arazi performansından memnun olmamanız bana göre mümkün değil (arkayada bir kilit atarsanız tadından yenmez). Ben tercihimi defenderdan yana kullandım arasıra niye aldım bunu desemde ben bu araçtan vazgeçemem. Yine alacak olsam defender alırım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,069
Mesajlar
1,528,255
Kayıtlı Üye Sayımız
166,819
Kaydolan Son Üyemiz
erenbey44

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst