Ynt: Defender 130 Lpg Yada Dizele Dönüşüm
bende bir 130 kullanıcısı olarak 2. 130'u topladım ve 2 tanede toplamadan sattım, konuya istinaden araçların üzerinde yaptığımız değişik çalışmalarını özellikle konunun mevzusuna yardımcı olabilmek adına tecrübe olarak yazmak istedim, daha öncede bu konuya cvp yazmıştım fakat ozamanki 130 aracım başkaydı ve şimdi enson topladığım 130 aracım farklı, şimdiki 130 aracımın karbüratör sisteminde şöyle bir değişiklik yaptık şöyleki bu değişikliği yapmamızı kolaylaştıranda elimde 1 adet yedek 130 motorun olmasıydı çıkma olarak yedek parça lazım olduğunda almıştım, karbüratör sisteminde yaptığımız değişiklik şöyleki elimde 1 adet 130 motorunun orjinal emme manifoltu olduğundan karbüratörlerini çıkardık ve manifoltun 1 parmak üzerinden düz bir şekilde kestik su kanalına zarar vermedin kestikden sonra biraz kaynak dolgu işi çıkıyor sonra düz bir tesfiye yaptık ve 6 silindir çıkma ford granada karbüratörü taktık çif boğaz üzerinede orjinal hava filitresini bulduk koyduk, lpg atiker süper kafa karbüratörün her iki boğazından lpg girişi yaptık bağladık ve şuan aracımın yakıtı lpg de şehir içi 55 krş uzun yolda 45 krş çekiş süper ve benim aracım ful donanımlı 2,850 kg ağırlığı var 35 inç lastik sahibinden.com adresinde ilanı var kırmızı resimlerini görmek isteyen olursa bakabilir, şimdi ben şunu söylemek istiyorum tamamen şahsi düşüncem herkez farklı değerlendirebilir saygı duyarım, 130 defenderin orjinal benzinli V8 3500 cc 136 hp motorun kıymedini çok iyi bilmenizi isterim bu motor sonuç olarak benzinli lpg de kullanıyoruz ama dizel motorları bozar buna emin olun parçası ucuz sorunsuz sessiz süper bir makina, koyucağınız herhangi bir dizel makinanın yakıtı donanımlı bir 130 defnderin üzerinde enaz 60 krş yakıcağını düşünüyorum, ve alıp toparlaması montajı işletmeside ayrı bir sıkıntı ve masraf, lpg montajı orjinal karbüratörlerede takılıyor ayrıca önceki aracıma taktırmıştım hiç sorun yaşamamıştım fakat yakıt biraz yüksek ve çekişde çok iyi değildi,, ama şimdiki uyguladığımız sistem on numara beşyıldız uygulaması çok kolay sadece manifoltun kesim işlemi ve tesfiyesi var alıcağınız 1 tane çıkma çift boğaz karbüratör ben 250 tl karbüratörü aldım 50 tl üst hava filitresi haznesi ve filitresini aldım çıkma işçilikle beraber toplam 400 tl herşey herkeze tafsiye ederim saygılarımla.