KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
sabah erkenden taş direnci alıp taktım lpg de çok rahat çalıştı tek marşta aldı bakalım zaman belli edecek taş direnci ben 5ytl ye aldım kendim taktım bu sorunu da çözdükten sonra tek sorun marş motorunun kömür baleleri kaldı az fazla marş yapınca hemen eriyor bu konu hakkında tecrübeniz varmı ne yapabiliriz? teşekkürler
safari2000 bir taraf ucunda yağlama keçesi olan dışı metal yanlış hatırlamıyorsam üç adet bağlantı terminali olan marş otomatiği kullanırsanız sorununuz çözülür.ben anadolda böyle çözmüştüm ama nerden baksanız bi yirmi yıl olmuştur,onun için bende defenderin bazı problemlerinde acemilik çekiyorum (dile kolay yirmi yıldır karburatörü,distribütörü olan bi araç kullanmadım)
Meksefe ve platin sorununu çok yaşadım. Aracı topladıktan sonra aracım 20 30 km de meksefe yakıyordu. Ne yaptıysam sorunu çözemedim. İzmirde gitmediğim usta kalmadı.Taş resistansın çeşitleri, bobin değişimi, meksefe değişimleri ve en son eletronik distribütör. Elektronik distribütör vosvosumda kullandığım bir parçaydı. Tornacıda ufak bir değişiklikle LR taktım. fakat bu seferde avans ayarında sıkıntı yaşadım. Son olarak Ankaradaki vosvos ustam Ali amca sorunu buldu. Platinin civatası arasıra platine şase vermekte ve meksefeyi yakmaktaymış )) Ve ufak başlı bir civata vosvosun bosh marka bobini ve dıştan bağladığım vosvos meksefesi benim sorunumu çözdü. 20 bin km kadar yol yaptım daha platinde hiç bir sorun yok.Ali amcaya tekrar teşekkür ediyorum. Miki Volkswagen İvedik sanayisi.
o zaman hem benzine (ki nadiren de olsa kullanılıyor) hemde lpg ye göre hava emişe damper koyup bunu 2 şekilde sabit konuma ayarlayıp jigle gibi sonuna kadar çekince benzin itince de lpg konumuna geçiren bir devre oluşturulabilir.Ancak benzin konumu çok az kullanıldığından ayarı sadece sabit olarak lpg için yapıyorlar ki bu da çok mantıklı.