Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,591
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

itfaiyeci arkadaşım net olarak aracın ne yaktığını anlayabilmek için depoyu aynı yerden doldurmanız gerekiyor çünki her petrol istasyonu farklı basınçlar uyguluyor bu durumda ölçümü yanıltıyor eğer aynı istasyondan doldurdu isen güzel bir rakam yakalamışsın
 

Etiketler
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

itfaiyeci' Alıntı:
benim 90 model defender ile 35 km yaptıktan sonra 10,90ykr lik LPG aldım 5,930 lt bu da demektirki 100 km de 17 lt yani 100 km = 31,28 ykr
300tdi Defender 110, lira olarak tamamen aynı miktar yakıyor. Normal dizel kullanıyorum...İlk etapta motora saçma paralar ödemek istemeyenler için demekki halen LPG iyi bir uygulama...
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

hadi dedim ambulans kasalı oldugundan araba agır, kasa bicimsiz ama benim lanet lpg de 500 ün altına düşürmeyi başaramadım. istanbulda iyi ayar yapan bir ustaya ihtiyacimiz var galiba.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Saçma paradan ziyade beklenti diyelim Umut... 300TDI motora sahip bir Def110 ile 2.5 benzinli motora sahip olanını ne güç, ne güven, ne de (az da olsa) bagaj rahatlığı açısından karşılaştırmamak lazım. Tabii ki, eğer elde 2.5 benzinli varsa, LPG uygulanabilir... ama LPG'nin takma parası da az değil. O parayı biriktirmeyi ve bi şekilde dizele geçmeyi planlamak lazım.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Engin bey bizler çok parayla uğraşıp istediğimiz sonucu almamaktansa az parayla deneyip keşke dememek için uğraşıyoruz. buda bize yani çok parayı yatıramayacaklara teselli oluyor,ben ve diğer arkadaşlarım siz nasıl dizele alışıklık sağladıysanız, benzinli olana alışıklık sağladık,biz benzinli yerine dizel olan defendera sahip olsaydık onunda turbosu , mazot pompası gibi şeyleriyle uğraşırdık ki daha az yaksın..!
benim defenderın gaz sistemi 400 lira sanıldığı gibi 1800 veya 2000 lira değil ve kilometrede şehir içi 330 binlira yakıyor(gaz ucuzlamadan önceki ölçüm) ben vediğer arkadaşlarım hep bu ar-ge faaliyetlerine devam edicez..!! Bu bizim için uğraş ve zevk meselesi,yani anlicanız seviyoruz bu bebeklerle uğraşmayı, eminim sizlerde dizellerle uğraşıyor ve seviyorsunuzdur. Saygılar...
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

şunu samimiyetimle söylüyorum hiç elim ayağım değmeden getirip aracıma ücretsiz dizel motor atsalar tüm evrak vs işlerini halletseler ben yine kabul etmem o kadar ki memnunum 2.5 benzin ve lpg li motorumdan kışın burda -40c leri görüyoruz tek marş ta alıyor motor dizeli çalıştırmak imkansız gibi sonra dizelin gürültüsü çekilir gibi değil sonra en büyük avantaj çift yakıtlı olması lpg sisteminde arıza olsa hemen benzine geçiveriyorsun ki başıma geldi beynin tapası düştü gaz kaçırmaya başladı benzine atıp tamirciye kadar geldim
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

tabi cnm kötü demedim ben zaten))) hatta başlangıçta 10.000 ytl gibi masraf yapmak yerine 400 e LPG takmak daha iyi dedim...aynı şeyi söylüyoruz..ama benim 300Tdi 110'um gürültülü felan diil))) Jandarmadan alıp düz dizeli öyle binerim derseniz kamyondan beter tabiki benimki gayet leziz ayıptır söylemesi...
ama insan 2.5 benzinli 10.000 e bi defender aldıysa zor bela, buna 10.000 e daha gerisi gelecek bir masraf yapıp çıkma 300tdi takacağına 400 e LPG takması kadar doğal ve mantıklı birşey yok..sonuçta bunlar hobi arabası...ben 1 metre sudan geçecem demiyorsanız 2.5 benzin gayet yeterli...ha ben uzun yolda dağda bayırda dizelle daha güvende hissediyorum kendimi o başka, kışın da euro dizel artı yakıt antifrizi kullanıyorum, aynı derecelerde hiç donmadı...
sevgiler,
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Bence de LPG her şekilde en uygun çözüm ama 2.5 benzinlide tek sıkıntı performans olabilir, keşke 3.9 V8 defender lar bolca bulunsaydı o zaman LPG ile tadından yenmezdi
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

safari2000, e.postacı,itfaiyeci arkadaşlar takip edebildiğim kadarı ile araçlarınız benimki gibi benzin/lpg kombinasyonu ile çalışıyor ben aracımı aldıgımda lpg takılı idi ancak arac sahibine ulaşamadıgımdan silindir kapagında baga olup olmadıgını bilmiyorum sizin araclarınızda baga varmı konuştugum tamirciler kapagı sökmeden anlayamayız diyor geçmişte tamirci esnafından agzım yandıgı için hiç inanasım gelmiyor (mutlakaki beş parmagın hepsi aynı değil dürüst insanlara çok az raslanıyor) dökme demir kapaklar aluminyum kapaklar gibi lpg ile uyumlu çalışmadıgı için 1-2 yıl sonunda kapak elden çıkıyor baga olup olmadığını anlamanın kapagı sökmeden bir yolu varmı cevaplar için teşekkürler.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

cem bu konuda bilgim yok ama ustama sorarım kapağı söktürdüm ama dikkat etmedim hiç
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Silindir kapağınna çelik yuva çaktırırsanız kapağın ömrü uzar. Birde aracı ara sıra benzinle çalıştırmayı unutmayın. Kapak için en saatlisi haftada bir motor benzinde çalışırken karbürotörden içeri 1 cay bardağı motor yağı dökün.Ben bu şekilde hava soğutmalı aluminyum silindir kapaklı vosvosumu 4 yıl tüplü kullandım ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. Ve şuan 110 defendera da aynı uygulamayı yapıyorum.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

vosdost bu yaptığınız uygulama kurum yapmıyormu çünki ben anadoldan biliyorum ingiliz kökenli motorlar kurumlanmaya başlayınca soğukta zor motor sıcak ikende ters çalışmak gibi bir hastalık veya alışkanlıgı var (lpg zaten aluminyum kapakta sıkıntı yaratmıyor benim öğrenmek istedigim pik kapak için 100lük dodgelerde ve fort tanuslarda baga atılmayınca sübap yuvaları oyuluyor onu merak etmiştim)
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Lpg bütün silindir kapaklarında sıkıntı yaratır. Sebeb olarakta lpg nin yağsız bir yakıt olması ve yanma anında verdiği ısının benzine göre fazla olmasıdır. Lpg subabları zaten kurutur. Benim yağ uygulamasını yapmamın amacı kapağın yağlanmasıdır.Bu uygulamada kapak kısa süreli yağlanmakta ve subobların kuruması gibi bir sıkıntı yapmamaktadır. Çelik yuvaya gelince lpg den kaynaklanan yüksek ısıdan etkilenmemektedir. Benzinle araç kulanılan bir araç eğer motoru yağ yakmıyorsa normalden fazla kurum bağlamaz. Fakat dizel araçlar belirli bir km den sonra kurum bağlar ve kapağın elden geçmesine sebeb olur.
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

merhaba pazartesi Edirneye gitim ortalama 75-80 km ile km de 245 ykr yaktı gazın lt si 1,840 dönüşte 90-100 km ile km de 255 ykr yaktı gazın lt si 1,870 den