Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Baki Ö. Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,591
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

e.postacı' Alıntı:
ben istavroz değiştirmek için ön şaftı sökmüştüm araç 2h ve 2l konumunda hareket etmedi 4h konumuna almak zorunda kaldık. sizce böyle bişey normal mi?

Sinan Bey;
Defender'da ikiçeker modu yoktur. 2h veya 2l dediğiniz konumlar da 4 çeker olarak çalışır. Tek fark merkezi difransiyel kilidi devre dışıdır. Dolayısı ile ön ve arka tekerler motordan güç alırken birbirlerinden bağımsız değildir. Ön şaftı çıkarıyor olmanız, transfer kutusundaki tüm gücün, gücü normalde öne aktarmaya yarayan kısa ön şaft başında tüketilmesine neden olur. Merkezi kilide geçmeniz durumunda ise, ön ve arka tekerler 50-50 ayrıldığı için, ön şaft başı dönüyor olsa da, gücün yarısı arka şafta ve dolayısı ile tekerler iletilmiş olur ki, bu da aracınızın yürümesini sağlar.

Arazide aks kestiğinizde de bu işlemi yaparak yolunuza devam edebilirsiniz.
İyi günler.
 

Etiketler
Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

beyler ben istavroz için söktüğümde 2h de çalışmayınca şanzuman arızalandı sanmıştım!? neyse iyi habermiş.. ama aklıma yakıt tasarrufu içinde gelmedi değil. ;) ;D
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Defender ve bazı araçlarada 3 adet defransiyel vardır 2 si dingillerede 1 de şanzimanda dır araç normalde sürekli 4 çeker dir ön ve arka eşit yük çeker bu virajlarda savrulma kayma dendesiz patinaj gibi durumları ortadan kaldırır kilit konumunda ise ön ve arka bağımsız bir şekilde hangisi tutunabiliyorsa o asılır aracın daha iyi engelden geçmesini sağlar ama sürekli kullanmak iyi değildir
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Şaftı flanştan ayırarak aracın hızlı gitmesinin sağlanmasını daha önce duymuştum mantıken yakıt tasarrufuda sağlıyordur. Aslında uzun asfalt yolculuklarda uygulanabilir. defenderde uygulayan varmı acaba. Benim duyduğum CJ lerde idi. Tabi bunun yanında sürekli dif look kullanımı şanzımana herhangibir zarar verirmi bilmek lazım(şaft sökülü iken).
 




Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

herşey aslı gibi korunmalı bence tasarruf edileceği düşünülse fabrikası yapardı vardır bir neden yapılmıştır. LR def dogustan 4 cekerdir. öyle kalmalıdır :smiley: şaft sökmek flanştan ayırmak bence kaş yapayım derken göz çıkarmaktan başka bişey değil

kolay gele
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

şaftları sökmek yerine ön diflerin aks başlarına manuel hup lardan taksanız yolda boşaltırsınız arazide kilitlersiniz daha uygun olmazmı herhalde vardır lantlar için olanı bu hupların
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

diflerin aks başlarına hup takmak işe yaramaz araç zaten doğuştan mütemadiyen 4x4 100 de 100 gücü 4 e bölmek yerine 2 ye bölmek bişey kazandırmaz yani bilemiyorum bu araçların belli yakıt sarfiyatları var onun altına düşmek düşmek için mantık yürütmek mümkü değil gibi geliyor bana
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Bildiğim kadarıyla aks ayırıcılarda 110 larda işe yaramıyor. Şanzıman normal durumda 4 tekere güç iletmek için dizayn edilmiş. Şaft sokmek veya ayırıcı kulanmak işe yaramıyor.
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

vosdost' Alıntı:
Bildiğim kadarıyla aks ayırıcılarda 110 larda işe yaramıyor. Şanzıman normal durumda 4 tekere güç iletmek için dizayn edilmiş. Şaft sokmek veya ayırıcı kulanmak işe yaramıyor.

aks ayırıcılar iyidir yüküazaltır bir miktar hızlanmayı serileştirir yakıttada bir miktar tasaruf saglar gerci cokta bir şey beklememek lazım aracın yapısı geregi birde ayırıcı cadde kulanımında aksamın boşuna yorulmasını engeller
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Arkadaşlar defenderlerin sürekli dört çeker sisteminin birçok avantajı vardır bu avantajlar göz önüne alındığı zaman bundan sağlanacak yakıt tasarrufunun bence hiç önemi yok. Bu avantajlar aracın virajlarda savrulması özellikle mıcırlı yollarda istediğiniz kadar gaza basın araç savrulmaz normal şartlarda patinaj yapmaz bu dengesiz lastik aşınmasını da önler ayrıca firene basılınca ön ve arkada dengesizlik var ise şaft sayesinde diğer tarafada firen yapar ayrıca kompresör yaparken dört tekerede firen yapar bunları çoğaltmak mümkün ama eğer dört çekerin avantajlarını bilmiyor iseniz o ayrı bir konu
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

tabiki dört cekerin avantajları var helede viraj kontrolunde kayda deger bir etkisi var daha evelinden kulandıgım subaru aracım vardı virajlarda yüksek hızlarda akserasyonu mükemmeldi cade kulanımında ama defander ile caddede herhalde subarunun cıktıgı hızlara cıkmak gibi bir sorununuz olmaz sanırım ki asfalt zeminde savrulsun zaten arazide kulandıgınızdada ayırıcıları inersiniz aşagı kitlersiniz ordada kayma sorununuz halolur.ki aracı tek arac olarak kulanıyorsanız bu gerekli yok ben sıf arazideyim diyosanız zaten gerek yok böyle bir yapılanmaya
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

Meriç bey elbette saydığınız avantajları biliyoruz. Biz LR yi hadım eder gibi şaftı çıkarp atacağız da demiyoruz sadece gerektiğinde seçmeli olarak devreye girip çıkmasını sağlamak ve akabinde bir miktar hız ve yakıt tasarrufu sağlamış olmaktır. Ha bu sistem olur-olmaz araca zarar verir-vermez. Bunlar tartışılır konular.
Saygılarımla
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

arkadaşlar resim eklemek istiyorum daha önce bu konuda arkadaşlar yardımcı olmaya çalıştı ama başaramadım adım adım yeniden anlatabilirmisiniz ? teşekkürler
 

Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

photobucket sayfasını ac önce oraya üye ol sana bir link verir istedigin resimlerini oraya yükle yükleme işlemi bittikten sonra resimlerin altında linkler cıkar istedigin resmin en alttaki linkinüstüne sol tıkla sonra sag tuşal kopyala yap resmi yüklemek istedigin sayfaya gel cevap yazdıgımızyere cevapların altına enter le boşluk ver bir iki satır yapıştır yap bu şekilde istedigin kadar resim yükliye bilirsin linki aşagıya veriyorum

http://register.photobucket.com/?ref=homejoin
 



Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)

bide ben deneyeyim gönderebiliyor muyum[attachment=1]

Goruntu(232).jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,109
Mesajlar
1,528,839
Kayıtlı Üye Sayımız
166,839
Kaydolan Son Üyemiz
Planiket

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst