Ynt: Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım)
Sinan Bey;
Defender'da ikiçeker modu yoktur. 2h veya 2l dediğiniz konumlar da 4 çeker olarak çalışır. Tek fark merkezi difransiyel kilidi devre dışıdır. Dolayısı ile ön ve arka tekerler motordan güç alırken birbirlerinden bağımsız değildir. Ön şaftı çıkarıyor olmanız, transfer kutusundaki tüm gücün, gücü normalde öne aktarmaya yarayan kısa ön şaft başında tüketilmesine neden olur. Merkezi kilide geçmeniz durumunda ise, ön ve arka tekerler 50-50 ayrıldığı için, ön şaft başı dönüyor olsa da, gücün yarısı arka şafta ve dolayısı ile tekerler iletilmiş olur ki, bu da aracınızın yürümesini sağlar.
Arazide aks kestiğinizde de bu işlemi yaparak yolunuza devam edebilirsiniz.
İyi günler.
e.postacı' Alıntı:ben istavroz değiştirmek için ön şaftı sökmüştüm araç 2h ve 2l konumunda hareket etmedi 4h konumuna almak zorunda kaldık. sizce böyle bişey normal mi?
Sinan Bey;
Defender'da ikiçeker modu yoktur. 2h veya 2l dediğiniz konumlar da 4 çeker olarak çalışır. Tek fark merkezi difransiyel kilidi devre dışıdır. Dolayısı ile ön ve arka tekerler motordan güç alırken birbirlerinden bağımsız değildir. Ön şaftı çıkarıyor olmanız, transfer kutusundaki tüm gücün, gücü normalde öne aktarmaya yarayan kısa ön şaft başında tüketilmesine neden olur. Merkezi kilide geçmeniz durumunda ise, ön ve arka tekerler 50-50 ayrıldığı için, ön şaft başı dönüyor olsa da, gücün yarısı arka şafta ve dolayısı ile tekerler iletilmiş olur ki, bu da aracınızın yürümesini sağlar.
Arazide aks kestiğinizde de bu işlemi yaparak yolunuza devam edebilirsiniz.
İyi günler.