Defender Arayışım Başladı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Kindjal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,417
8 senedir düz dizel kullanıyorum. Bir çok benzinli, düz dizel ve tdi kullandım. Benzinli bana göre değil ama tdi kullanmaktan da hiç zevk almıyorum. Defender'ı kullanırken boğuşmayı seviyorum. Yoksa bas gaza gitsin, hidrolik direksiyonu çevir dönsün. Defender böyle olacaksa herhangi bir araç da kullanırım. 20 km daha hızlı gidecek diye anlamsız fiyatlar ödemek zaten anlayabildiğim bir şey değil. Düz dizel düşük hızda yüksek tork üretir, devir sevmez, tdi aracın momentumla çıktığı tepeyi, düz dizel traktör gibi tırmanır. Ve özellikle de arazide düz dizeli her zaman tdi'a tercih ederim.
Defender'ın hiç bir modeli hız için değildir. Sonuçta aynı mühendislik, aynı denge. Ayrıca ustasını bulduktan sonra ve siz de biraz ustalaştıktan sonra çok uzun zaman problem çıkarmaz. Düz dizelin tamiratı tdi'a göre çok daha ucuzdur. mrdnmz bey, biraz karamsar bence :smiley: Tabii herkesin tabiatı doğal olarak farklı. Ama dediklerinin bir kısmına da tabii ki katılıyorum. Özellikle de düz dizeli tdi'ya çevirmek gerçekten biraz meşakkatlidir. Masrafı ağırdır, yasaya göre zaten yine Land Rover marka motor takmanız lazım. Sadece motoru değiştirmek yetmez, şanzımanı da değiştirmek gerekir. Devirli motorun üstünde lt77 şanzımanı bırakırsanız, zaten turbo dizelden de tam randıman alamazsınız. rn380 şanzıman takıp araziyi 1.66'dan 1.41 ya da 1.21'e çevirmeniz lazım. Bürokrasiden hiç bahsetmiyorum. Düz dizelle başlayıp, tdi'ya geçmekten vazgeçen çok kişi tanıyorum. Gerçi bizim fazla trafik sorunumuz yok. Yola çıktığımızda da kenardan kenardan gidiyoruz. Bu arada düz dizel için 80'den fazla yapmaz diye bir görüş var. Benim aracım da, sürekli yola çıktığım bir arkadaşımın düz dizeli de rahatlıkla 110 yapıyor ama ne gereği var. Bu aracın güvenli sürati 80-90 km/h. Umarım istediğiniz gibi bir Defender bulabilirsiniz.
 

Düz dizel motordan hiç hayır görmedim şuanda hararet ile uğraşıyorum kafayı taktım bd30 a imkanlarım el verse bd30 alacam çok canımı sıktı bu def motoru geçen yazda hararet yükseldi üst kapak yandı şimdi de düz yolda hararet yükseliyor termostatı değiştirdim daha kotu oldu sinirden elimde balta olsaydı motora dalardım ama herşeye rağmen seviyorum bu defenderi kışın dizel zor çalışıyor yazın ısıtıcıyı kendim değiştirdim Geçenlerde çalışmıyordu akü değiştirdim biraz düzelme oldu yine zor çalışıyordu artık marş hiç dönmüyordu sorun marş motoru kablosu şasiye tam değmiyormuş söktüm kazdım taktım düzeldi sorunlar bitmiyor bir şekilde bu hararet sorununuda çözecez yola devam edecez defenderimden çok memnunum en son motoru yenilediğimde 130 hız yaptım
 

Sn.yigit uygur,

8 senelik kullanım,tecrübe için önemli bir süre.

Beni düz dizele ilk iten faktör maddiyattı.Çizgi üstü işlem görmüş araçları tenzih ederek söylüyorum,tdi'lar fiyat açısından bence de yüksek.Neye,kime göre dersek,benim kıssasım bu araçların ne olduğu,nerden geldiği ortada olduğuyla alakalı.

16 yaşında 4.7 V8 2 ton ağırlığında bir WJ'ye biniyorum 0,45-0,50 lpg tüketiyorum.1987-1990 aralığında düz dizel,benzin+lpg'li bir araçta yine aynı belki daha fazla yakıt parası ödeyeceğim.

Motor değişimi konusunda tecrüce sahibi dostlarla konuştukca aklın yolu bir oluyor.23.000-24.000 ortalamasında bir düz dizel alıp,en iyi şartlarda 10.000 gibi bir masrafla araç tdi olmak için 30.000 çizgisini geçiyor.Yaşanan zamam ve sonuçta ortaya çıkacak mekanik performans getirisi tüm bu işleme değer mi?Ucu açık...

Tdi araçlar elbette bir adım önde,güneşi balçıkla sıvamıyalım ama gerçekci yaklaşımlardan da kimseye zarar gelmez.

Mesele;konfor,motor sesinin çok olması,yollarda nispeten sağ şerit bağımlılığıysa defender tercih edecek biri için tolere edebilecek durumlar.Arazi performansı asıl mukayese noktasıysa,bahsettiğiniz üzere sınıfta kalmıyor.
 

Kindjal bey,

tdi motor için 10.000 gibi bir masraf hesaplamışsınız ancak sandık kırma tdi motor 3-4 yıl önce 16.000 tl idi. Şimdi 20.000'in üzerindedir diye tahmin ediyorum. Şanzıman, diğer mekanik tadilat, işçilik, evraklar, toplam 30.000 tl'yi bulur diye düşünüyorum. Tam fiyatları bilmiyorum, bu rakamlar afaki, iyice araştırmayı ihmal etmeden karar verin.
Kolaylıklar dilerim.
 




Yiğit Bey,

Rakam olarak çok iyimser kalmışım demekki.Maliyet,zamam,prosedür hepsinde sizinle mutabıkım.

Bakımlı ve bakımları düzenli olacak bir düz dizel aracın beklentileri karşılayacağı düşüncesindeyim.Bunun en iyi örneği sizin 8 yıllık tecrübeleriniz.
 

Şu anda pick-up defenderlar ucuz isterseniz onlardan bir tane düz dizel alın deneyin bir süre ondan sonra karar verin derim. Düz dizel herkese göre değil bir de her ortama göre de değil 1500 rakım sonrası yollar veya dik eğimli çıkışlarda sabırdan daha fazlasını istiyor.

Sonradan motor attırmaya gelince artık çok pahalı hale geldi.Artık çok mantıklı değil.Hangi motorlu aldıysanız onda ilerlemeli veya satıp başka motorlusunu almalı derim.
 

10 bin tdi motor icin hayal. Benim elimde saglam motor olmasina ragmen 12 bin lira harcadim varin siz dusunun. Cikma 300 tdi rn380 sanzimani 15 den asagi bulmaniz cok zor. Radyatoru hortumu intercolu. Kulagi isciligi 5-6 bin lira gider
ibrahim IPEK
 


Öncelik araç ne için kullanacaksınız o önemli bir alın binin motor sonra ki iş belki 2500 düz dizel işinizi görür düz dizelde basit motor değil o aracı taşıyacak bir motor şuan ki motorla bile hız desek 130 yaptım arazide rahatlıkla kullandığım motor AMA ben kafayı taktım bd30 :smiley:) bana artısı çok gibi geliyor
 




1990 Land Rover Defender 90 2.5 TD 49.500 TL Galeriden satılık ikinci el - 241979028 arkadaşlar zahmet olmazsa şu ilandaki araç hakkındaki görüşlerinizi de almak isterim. Teşekkürler...

Bir arkadaşa araştırmıştık,bildiğimiz kadarı ile şu an motor dahil hiçbir eksiği olmayan,her şeyi bilindik ustalar tarafından yapılmış bir araç.Maalesef piyasa çok kötü yoksa bu fiyatlara bu aracı satmazlar çok basit bir maliyet hesabı ile bile 70-80 bin TL'ye mal olur böyle bir aracı almak ve yapmak. Bu aracın ötesi de yok açıkçası,hani derler ya offroadda son nokta diye gerçekten de öyle,eğer bütçeniz varsa kesinlikle kaçırmayın derim.
 

Görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum. Peki defenderlarda aks kesme probleminden bahsettiler. Bu konuda bir bilginiz var mı

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

aksları HD ( ağır hizmet) bu aracın,standart değil dikkatinizi çekerim. Kesmeniz için baya bir uğraş vermeniz lazım.Bu aracın aks,aks laleleri,kilit,alt yapıyı güçlendirme vs olarak 20-25 bin TL ye yakın masraf var sadece oradan hesap edin.Kısacası şu,bu işte zirveyi görmek istiyorsanız alacağınız veya yapabileceğiniz araç bu,daha ötesi 6x6 araçlardır onlar da şu an ekonomik olarak zor ülkemizde.
 




Hocam bende asker cocuguyum bu yuzden bence ilkin ucaza bir defender al ve kullan sonra hoşuna giderse mangirlari fisekle

ASUS_T00J-D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,030
Mesajlar
1,527,459
Kayıtlı Üye Sayımız
166,772
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst