Defender Güçlendirilmiş Aks

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan def110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 42
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,125

def110

Ana Kamp
Mesajlar
91
Tepkime Puanı
2
Değerli Arkadaşlarım, defender'ın arka akslarının zayıflığı konusunda sıkıntım var. On the road kullanımda bir sorun çıkarmıyor. Ancak ağır arazi koşullarında çok zorlanırsa, ya sıyırıyor, ya da kesiyor. Bunun çaresi sert çelikten olanı ve tabii pahalı olanı ile değiştirilmesi. Bu konuda bir fikir birliği yok. Bazıları aks devre dışı kalmazsa, ya şanzıman ya da diferensiyelde bir arıza çıkarabilir. Aksın devre dışı kalması aslında bir sigorta diyorlar. Yüksek tork'da defender ya geçecek ya da birşeyleri koparacak. Tabii bu konuda lastiklerin de önemli payı var. Önerisi ve düşüncesi olan arkadaşım var mı. Benim bu konuda başımdan çok olay geçti de.
Sevgi ve selamlarımla.
def 110
 

Etiketler
Defender ile ilgili değil ama benzer durumlar benim de başıma çok geldi.Ve bu konuda benim bildiğim Istanbulda tanınmış ve bilinen bir tornacıda aks çektirirken ( Topkapı Sanayi karşısında ) oranın yetkilisi de aynı şeyleri söylemişti.Aks çeliğinin belirli bir yumuşaklığa sahip olması gerekir diye.Zaten siz orjinal ve zarar görmüş parçanızı götürdüğünüzde çeliğin sertliğini ölçüp suyunu ona göre veriyorlar.
 


kesinlikle Naci abinin dediği gibi heavy duty parçalar kesin çözüm olur, bu parçalar maslak Hüma otoda mevcut, ayrıca Otokar çıkışlı Defender aksları çok zayıf diye duydum, lastik genişliği ve boyutu da çok önemlidir, geniş lastik kesinlikle heavy duty aks ister ancak 31" 235 gibi boyutlarda benim Discoda mevcut aksla bi sorun yaşamıyorum, belki Disco I aksının uyumluluğunu da sorabilirsiniz, daha ucuz yollu bir çözüm olabilir
 

Değerli görüşlere teşekkürler. Benim şimdiye kadar kendi defender'ımda aks kepleri hep sıyırdı. Ama bir çok arkadaşımın aksını kestiğini gördüm. Bazı arkadaşlarım 265 genişlikte lastik kullanıyorlar ama heavy duty aks ile sorun çıkmıyor. Hatta 900x16 Petlas kullanıp sorun yaşamayan da var. Ben 235/85R16 MTR kullanıyorum şimdilik. Bu aks keplerinin daha yumuşak olması aslında aksı korumak için. Fakat bu sefer de bir süre sonra boşluk yapmaya başlıyor. Benim merakım acaba heavy duty aks kullanırsam ilk önce neresi zorlanacak. Büyük terslikler çıkacaksa, şimdiki soruna devam diyeceğim.
Sevgi ve selamlarımla.
def110
 



Mert.... Otokar çıkışlı defender ların aksının zayıf olduğunu söylemişsin..Sence bir tuhaflık yok mu?..Defender ki asfalt için alan zaten yok...bence bu araç iş makinası gibi olmalı...Zaten pahalı satıyorlar...Asfaltı berbat bari asıl işi olan arazide görev yapsın :smiley:
 

Otokar çıkışlı aksların çok çok kuvvetli olduğunu söylemek mümkün değil. En azından çok dayanıklı değiller. Bu nedenle de çok pahalı satılmıyorlar. En büyük sorun bu araç arazide çoğunlukla kullanılıyor. Benim aks sorunlarım hep ormanın ortasında, dağda bayırda başıma geldi. Temiz yolda bir sorun çıkmadı. Benim en büyük korkum hep bu akslardandır. Yanlız araziye girmek zorunda kalırsam hep tedirgin olurum. Bana göre Defender'ın yumuşak karnı aksları. Onun dışında başka bir mekanik arızadan yolda kolay kolay kalmazsınız.
Sevgi ve selamlarımla.
def110
 

Otokar çıkışlı askeri defender larda hep ince lastikler vardır, 220-225 gibi, boyutları da 30-31" civarıdır, siz bundan büyük bir lastik takarsanız aksınız zorlanacak demektir, adamlar geniş lastiğe göre düşünmemişler, aks kırma işi kullanımla da çok alakalıdır, geri geri kuru ve sert zeminde zorlamamak gerek, aksın en kırılmaya meyilli olduğu durumdur, araç zıplamaya başladıysa çıkacam diye zorlamayıp gaz kesmek gerek, yumuşak zeminler çok daha az tehlikelidir
Otokar maliyet odaklı düşünmüş sanırım, noolsa askeri defender lar hep ince lastikli diye çok güçlü bir aks koymamış
 

Değerli arkadaşlarıma Merhaba. Dün hayırlısı ile arka aksımı gene kırdım. Bu seferki frezeli kapağın sıyırması değil, aksın ayna mahruti dişlisi tarafındaki ucundan sıyırma şeklinde oldu. Bu çok kötü tabii, çünkü tamirciye gidene kadar kullanarak gittiğinizde kırılan küçük parçalar aks kovanı içinde dönüp duruyorlar ve biryerlere sıkışıp dişlilere zarar verebilirler. Çaresi aksları çıkarıp gitmek tabii. Bir Transit'i yokuş yukarı çekerken başıma geldi bu iş. Gelelim parça durumuna. Son zamanlarda yerli aksların çok şikayet getirmesi üzerine şimdi piyasada İngiliz akslar var. Son derece de uygun fiyatlarla. Dayanıklılığı konusunda biraz kullandıktan sonra Sizlerle paylaşırım izlenimlerimi.
Sevgi ve selamlarımla
def110
 

Selamlar
ben uzun yillar sevgili Defender 2.5 duz dizel aracimi hicbir mekanik problemi olmadan kullandim.. Ne zaman motorumu Ford Puma ile degistirdim... problemler basladi.. once balata gobegi rahmetli oldu (2 kez) , 2 hafta oncede istavroz sizlere omur. allahtan lojistik olarak dert olmadi.. Ama acikcasi sirada Aks'lar olabilir..

sevgili def110 ,
bilgi icin cok tesekkurler, bu aksları nerden ve kaça tedarik ettiginizi paylaşırsanız çok sevinirim, reha
 



Reha bey merhaba
Konuyu yakından takip ediyorum. Aracınıza yeni takılan Ford Puma'nın volant'ıda takıldımı yoksa Defender'in volantı ilemi kullanıyorsunuz.
Ayrıca istavroz şaft istavrozu değilmi onunda şanzuman tarafındanmı yoksa diferansiyel tarafımı bozuldu.
Levent GÜNGÖR
 

Selamlar,
motor ile LT77 arasina bir R380 muhafazasından flans yapıldı.. volan, baskı/balata orjinal LR.
istavroz konusuna gelince, saft tarafindan kirildi.. Bu arada sunu belirtmeliyim ki, duz 2.5 dizelden
sonra kullanmayi dusledigim tek motor idi.. cok da isabetli karar verdigimi dusunuyorum..
iyi aksamlar, reha
 

Reha bey istavroz konusunu tam anlayamadım. Şanzumandan çıkış tarafımı diferansiyele giriş kısmımı kırılan.
Levent GÜNGÖR
 


Reha bey kusura bakmayın bu akşam çok soru sordum.
Bir sorum daha var. Şaft arıza yaptığında araç hangi vitesteydi,şöylede sorabilirim. Arazidemi yoksa düz yolda süratliykenmi oldu.
Levent GÜNGÖR
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,838
Mesajlar
1,531,410
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst