def110
Ana Kamp
- Mesajlar
- 91
- Tepkime Puanı
- 2
Değerli Arkadaşlarım merhaba,
Moderatör Kardeşlerimin izniyle Defender'ların TUV muayenelerinin bu başlık altında yer almasının uygun olacağını düşündüm. Farklı yerlerde yer alan konunun tek başlık altında toplanmasının güncel bilgileri takip etmek bakımından yararlı olacağını düşünüyorum.
Geçtiğimiz C.tesi Istanbul, Dudullu TUV’e Defender’i götürdüm, ancak ruhsatda 5 kişi olarak belirtilen koltuk sayısı bende 4 olduğundan geçemedim. Diğer detayları da arkadaşlarımın bilgilerine iletmek istiyorum, bu nedenle hazırlıklı olunsun istedim.
Ön hazırlık olarak standart bakım yapıldıktan far ayarı, 4’lüler, ön-arka cam yıkamaları, ön emniyet kemerleri, koltukların bağlantılarının rigit olması sallanmaması, 2 adet(ön+arka) üçgen ikaz, sıhhi çanta, motor-şasi no.larının hem göğüsteki plaka üzerinde, hem de motorun ve şasinin üzerlerindeki yerlerinde okunabilir durumda olmaları, alt yıkamanın yapılmış olması dikkat edilmesi gereken hususlar.
Randevu saatinde kapıdan içeri girerken ilgili (!) kişiler yangın söndürücünün son kullanım tarihini soruyorlar benimki geçmişti, hediyesi 35 TL’den 2 litrelik yenisini elime tutuşturdular.
Genel kontrol sırasında benim ortadaki standart 3’lü kanape tipi koltuklar yerine koyduğum 2 adet Mitsubishi Canter koltuklar dikkatini çekti. Ruhsatdaki otomobil-arazi taşıtı 5 koltuk ifadeleriyle örtüşmediğinden uyumsuz olduğunu bildirdiler. Ben arkadaki yanlarda açılır –kapanır sıraların 5. Koltuk olarak değerlendirilmesini talep ettim ama olmaz, Sizinki bu haliyle 4 koltuklu dediler. Daha sonra Şef’leri pozisyonundaki kişiye gidip eskisinden daha kullanışlı, sağlam, emniyet kemerli koltukların arasına ilave bir tabure gibi bir şey koysam olmaz mı dedim, olmaz dediler, arkaya sıralı kanape tipi 3’lü koltuk koyun getirin muayeneden sonra eskisi gibi isterseniz kullanın dediler, arkada emniyet kemeri zorunluluğu da yok dediler.
Muayene öncesi kendilerine ısrarla sürekli 4 çeker olduğunu, fren testinde arazi vitesinin N pozisyonda olmasını ve el freninin araç giderken çekilmesi halinde ciddi arızaya yol açabileceği hatta sistemin dağılabileceğini, sadece tespit için kullanıldığını, fabrikanın da %7 eğimde test ettiğini belirtebildim.
Ön ve arka aksları roller üzerine alıp N’deyken test ettiler, el frenini de çok az gidip çektiler. Bütün kapıların açılıp-kapanmalarını kontrol ettiler. Alt genel kontrolde bütün tekerleklerin aks boşluklarına ve lastik diş derinliklerine baktılar. Bütün lambaların testinden sonra koltuktan dolayı geçemediğimi bildirdiler.
Raporda farların kısa huzmesindeki sapmalar ve yağ kaçakları hafif kusur, koltuk sayısı ağır kusur olarak belirtilmişti.
Şimdi koltuğu değiştirip tekrar gideceğim.
Hepinizin bilgilerine, sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110 300 tdi
Moderatör Kardeşlerimin izniyle Defender'ların TUV muayenelerinin bu başlık altında yer almasının uygun olacağını düşündüm. Farklı yerlerde yer alan konunun tek başlık altında toplanmasının güncel bilgileri takip etmek bakımından yararlı olacağını düşünüyorum.
Geçtiğimiz C.tesi Istanbul, Dudullu TUV’e Defender’i götürdüm, ancak ruhsatda 5 kişi olarak belirtilen koltuk sayısı bende 4 olduğundan geçemedim. Diğer detayları da arkadaşlarımın bilgilerine iletmek istiyorum, bu nedenle hazırlıklı olunsun istedim.
Ön hazırlık olarak standart bakım yapıldıktan far ayarı, 4’lüler, ön-arka cam yıkamaları, ön emniyet kemerleri, koltukların bağlantılarının rigit olması sallanmaması, 2 adet(ön+arka) üçgen ikaz, sıhhi çanta, motor-şasi no.larının hem göğüsteki plaka üzerinde, hem de motorun ve şasinin üzerlerindeki yerlerinde okunabilir durumda olmaları, alt yıkamanın yapılmış olması dikkat edilmesi gereken hususlar.
Randevu saatinde kapıdan içeri girerken ilgili (!) kişiler yangın söndürücünün son kullanım tarihini soruyorlar benimki geçmişti, hediyesi 35 TL’den 2 litrelik yenisini elime tutuşturdular.
Genel kontrol sırasında benim ortadaki standart 3’lü kanape tipi koltuklar yerine koyduğum 2 adet Mitsubishi Canter koltuklar dikkatini çekti. Ruhsatdaki otomobil-arazi taşıtı 5 koltuk ifadeleriyle örtüşmediğinden uyumsuz olduğunu bildirdiler. Ben arkadaki yanlarda açılır –kapanır sıraların 5. Koltuk olarak değerlendirilmesini talep ettim ama olmaz, Sizinki bu haliyle 4 koltuklu dediler. Daha sonra Şef’leri pozisyonundaki kişiye gidip eskisinden daha kullanışlı, sağlam, emniyet kemerli koltukların arasına ilave bir tabure gibi bir şey koysam olmaz mı dedim, olmaz dediler, arkaya sıralı kanape tipi 3’lü koltuk koyun getirin muayeneden sonra eskisi gibi isterseniz kullanın dediler, arkada emniyet kemeri zorunluluğu da yok dediler.
Muayene öncesi kendilerine ısrarla sürekli 4 çeker olduğunu, fren testinde arazi vitesinin N pozisyonda olmasını ve el freninin araç giderken çekilmesi halinde ciddi arızaya yol açabileceği hatta sistemin dağılabileceğini, sadece tespit için kullanıldığını, fabrikanın da %7 eğimde test ettiğini belirtebildim.
Ön ve arka aksları roller üzerine alıp N’deyken test ettiler, el frenini de çok az gidip çektiler. Bütün kapıların açılıp-kapanmalarını kontrol ettiler. Alt genel kontrolde bütün tekerleklerin aks boşluklarına ve lastik diş derinliklerine baktılar. Bütün lambaların testinden sonra koltuktan dolayı geçemediğimi bildirdiler.
Raporda farların kısa huzmesindeki sapmalar ve yağ kaçakları hafif kusur, koltuk sayısı ağır kusur olarak belirtilmişti.
Şimdi koltuğu değiştirip tekrar gideceğim.
Hepinizin bilgilerine, sevgi ve selamlarımla.
Atıf Tezerten
Def 110 300 tdi